Synttärit tulossa

Meillä lauantaina juhlat! Tänään tein marengit (vegaaniset aquafabasta) joiden sokerista osan korvasin mustaherukkajauheella. Huomenna teen kakun, tosin koristelen vasta lauantaina. Lauantaina teen myös suoliset piirkat (voivt olla uunissa kun koristelen kakkua). Näitten lisäksi meille tulee tarjolle vain maissinaksuja, kahvia, teetä ja kuplamehua. Koristeina on viirinauhoja ja ilmapalloja sekä niihin sopivat pöytäliinat, servetit ja astiat. Seinille tulee teemvärisille kartongeille A4 kokoisia kuvia Ronjasta vuoden varrelta. Niitä on reilu 20 eri kuvaa, joten meidän juhlat on vähän niinkuin valokuvanäyttely :p
 
Meidän neidin synttärikakku jo huomista odottaa! Ei paukuteltu raketteja viime vuonna kun sairaalassa vaan h-hetkeä oottelin, eikä tänä vuonna kun kakkua koristellessa meni ilta.. :p Ja hyvää uutta vuotta kaikille! :)
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    238.5 KB · Katsottu: 43
Maitorahkaa ja kuohukermaa sekaisin helpompi kuorruttaa ja itse ainakin pidän mausta enemmän. Sokeria sitten tietenkin oman maun mukaan
 
Tänään poksahti esikoisella 11-kuukautta täyteen! :love2 oltiin suunniteltu helmikuun alussa pitää joulukuussa syntyneen kuopuksen kastetilaisuus niin samalle viikolle osuu myös isoveljen 1v.syntymäpäivä sekä lasten isän 25v.syntymäpäivä. Hieman vielä mietinnän alla järjestetäänkö eri päiville juhlat vai kasteosuuden jälkeisen kakkukahvittelun yhteydessä synttärilaulannat :)
Lahjatoiveita ei esitetä, ajatus ja muistaminen tärkein :)
 
Meillä vieraista puolet tulossa eri kaupungeista joten siksi harkinnan alla että samana päivänä triplajuhla että aluksi kaste, sitten päivemmällä 1v.syntymäpäiväjuhla jatkaen kirkolta kotosalla ja illemmalla isän juhlinnat :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Oho, piti kirjoittaa helmi- ja joulukuisten puolille joihin aikoihin viime vuonna kaksi kullannuppua sain mutta tulipa tännekin näköjäåän päiviteltyä :)
 
Teemajuhlia, apua, nyt jo?

Mitähän sitä keksis? Jos olis kesä, voisi pitää vaikka merihenkiset juhlat, mutta talvella? Pojalle Frozen -juhlat :hilarious:

No joo, meillä todennäköisesti kavereille omat juhlat ja sukulaisille toiset. Ongelma siinä on, että mulla on kavereita jotka puhtaasti "vauvakavereita" ja sitten kavereita, joiden kanssa ollaan oltu enemmän tekemisissä yhteisenä vauvavuotena, ja kavereita, jotka muute vaan haluais ehkä osallistua synttäreihin. Appivanhemmat tulee pitkän matkan takaa (=yöksi), joten hirveästi ei napostele järkätä kaverisynttäreitä esim. perjantai-illaksi, jolloin nää olis paikalla. Sitten taas sunnuntaina taidan itse olla vierailusta ja syötävien tekemisestä sen verran uupunut, etten varmaan jaksa ajatellakaan siihen enää mitään.

Kaverit ja sukulaiset vaan kerralla? Ja vauvakaverit päiväseltään arkena? Osa saattaa olla kyllä jo töissä o_O . Hmmm. No, ne tulee jotka pääsee.
 
Meillä synttäreitä suunniteltiin niin että se päivä mikä meille sopii sillon juhlitaan. Jos joku ei pääse ni voi voi, en ala kestitsemään vieraita useempana päivänä. Paljoo meillä ei tietty sukua ole ketä kutsua, kavereita ei vielä ollenkaa. Mut jatkossa samalla idealla, yritän samalle päivälle kaikki järjestää eikä niin et on kolmet synttärit kuten pojan serkuilla... En ois halunnu synttäreitä viettää ollenkaa mut kaikki odottaa sitä ni on pakko. Ei tuo lapsi vielä ymmärrä synttäreistä yhtään mitää, ei joulukaa kiinnostanu. Ei meiän lapsi siis ilman juhlia ja lahjoja jää :grin mie panostan enemmän siihen sit vasta kun se jotai ymmärtää.
 
Mä haluan nähdä meille tärkeitä ihmisiä, niin siksi pari eri päivää, jotta ehdin juttelemaan edes jonkin verran kaikkien kanssa. Ongelma on ne kaverit, joita näkee harvakseltaan, niin sitten haluaisi heidän kanssa jutella enemmän. Toki muutaman voisin kutsua päiväkahville vaan jonain muuna viikonloppuna. Kermakakku on niin helppo tehdä, että semmoisen voisin tekaista, sukulaisille pitää olla enemmän syötävää. Tosin kun olin lapsi, niin makeaa ne kaikki tarjottavat oli.
 
Meille tulee vain isovanhemmat ja molempien sisarukset perheineen (kummit kuuluvat tähän sakkiin). Emme siis kutsu kavereitamme/ystäväperheitä. Sama porukka kuin ristiäisissä ja meitä on parisenkymmentä. Yksi ystäväperhe on sitten käynyt joskus esikoisen synttäreiden rääppiäisissä ja saatamme kutsua heidät nytkin kahville. Sitten kun lapset itse hoksaavat kutsua synttäreille kavereitaan niin katsotaan asiaa uudestaan, mutta todennäköisesti kaikki mahdollisimman pitkälle saman päivän aikana, sillä en jaksa kyllä toiseen kertaan kaikkea järjestää. Meillä nyt tietysti aina vähän liikaa tarjottavaa, että voishan siitä karsia, jos vieraat tulisivat useamman päivän aikana. Meillä ei ole vielä ollut mitään teemajuhlia, enkä taida sellaisia jatkossakaan järjestää, ainakaan ennen kuin itse sellaisia vaativat. Käly tekee aina kakun, kun on siinä taitava ja se on ollut esikoisen toiveiden mukainen. Esikoinen toivoi veljen puolesta autokakun :wink. Tarjottavia saattaa tulla äidiltäkin. Itse ostaisin kaupasta muuten lähes kaiken, mutta näiden innokkaiden leipureiden vuoksi meillä on jos jonkinnäköistä sorttia tarjolla ja mikä parasta, säästyn itse kakunteolta. :wink
 
Meilläkin vietetään synttäreitä su 17.1., oikeana päivänä 16.1. alkaa vauvauinnin jatkoryhmä, joka on klo 11, joten päätettiin, että parempi juhlia sunnuntaina, niin ei tuu kiire päikkäreiden ja järjestelyiden kanssa.
Meille on tulossa vaan lapsen isovanhemmat ja tädit. Meillä on pienet suvut, eikä oikein sellaisia kaveriperheitä, joita osaisi kutsua, joten pienet juhlat tiedossa. Itse en ole leipuri, enkä muutenkaan kokkailija, mutta anoppi varmasti tahtoo taas tuoda tarjottavia, joten antaa tuoda. Täytyy vaan taas muistutella, että vieraita tulee vähän ja mitään ei voi jäädä ylimääräiseksi, koska meidän pakastimeen ei mahdu.
Lahjajuttuja ollaan mietitty, mun puolesta mitään lahjoja ei nyt tarvitsisi, kun juuri jouluna tuli lahjoja. Mutta tiedän, että kaikki haluaa jonkun paketin tuoda. Yhtään lelua, enkä kirjaa tähän taloon en nyt tahdo. Pohdin juuri, että ehkä jotain astioita pojalle? En tiedä, onko tökeröä, mutta meinasin laittaa jokaiselle isovanhemmalle (neljä "settiä", kun meidän molempien vanhemmat on eronneet) viestin ihan jostain tietystä asiasta, joka toivotaan lahjaksi.
 
Minäkän en ole toivonut mitään pojalle. Anopin kanssa sovittiin, että ostan jotain ja hän maksaa. Oonki tilannu just uusia vaatteita poitsulle. :wink Äidilleni voisin vinkata, että toisi muumiastioita, kuten esikoisellekin. :)
 
Me ollaan nyt päätetty, et pidetään kahdet synttärikahvit.
1pv vaille 1v kahvit kotona. Miehen vanhemmat, isoäiti ja kaks tätiä kutsuttu. Sit siitä viikon päästä kahvitellaan mun porukoilla. Sinne tulee aina mun veli perheineen. Muita sukulaisia asuu siinä viereesä, et tulkoon jos kahvihammasta kolottaa. Pojan yks kummi tulee töiden puolesta parina yönä yökylään tässä loppukuusta, ni toinen kerta sattuu just synttäripäivälle. :)
Lahjoiks pyydettiin vaatetta, ku leluja tuli jouluna ihan tarpeeks.
 
Mä haluaisin lahjaksi sen Tripp Trappin tarjotinosan, mutten kehtaa keltään pyytää, kun ne on kaikki niin kalliita.
 
Tai sitten kobe annatte jonkun tilinumeron mihin vieraat saa lisätä lahjarahan niin eiköhän siitä tarjottimen verran tule :)
 
Pakko kommentoida että tuo tilinumero on hyvä idea mutta mie en kehtais kuitenkaa toteuttaa :grin
 
Synttärit vietetty onnistuneesti :joyful: Kaikki meni hienosti ja tytöllä oli hauskaa.. Äidin mieltä lämmittää kun leipomukset onnistui yli odotusten ja se, että kaikki kutsutut vieraat pääsivät paikalle, erityisesti neidin serkkupoika jonka kanssa olikin sitten kiva riehua.. :grin

Alkuun näytti, että tulee hiljainen päivä kun tyttö ihmetteli väenpaljoutta ja istui totisena tädiltään lahjaksi saadussa pulkassa keskellä huoneensa lattiaa, mutta löytyi se iloinen neitikin sieltä kohta :p Esitteli kaikille taitojaan kävelykärryn kanssa ja kulki koko asunnossa sen kanssa kun yleensä kävellään vain omassa huoneessa kun muualla on liikaa kaikkea mielenkiintoista.. Vieraat lähtivät juuri sopivaan aikaan ja neiti pääsi päikkäreilleen ja taitaa uni maistua kun niin nopeasti nukahti :cat:
 
Takaisin
Top