Synttärit tulossa

Meillä synttärit 1.1. Voidaan aina kuvitella että meillä on synttäri ilotulitukset uutenavuotena.. :wink en ole lahjoja niinkään miettiny, mut periaatteessa vieraat saa ostaa mitä haluavat jos ei tule mitään tosi tarpeellista ennen sitä mieleen. Ja joulukin kaiken lisäks niin lähellä että kyllä sitä lahjaa tulee varmaan ihan riittämiin. Turhan päiväsiä vaatteita ja jtn pehmolelua ei kyllä tarviis. Laitan kyllä surutta kiertoon jos tulee jtn ihan joutavaa,muuten on varastot aivan täynnä tavaraa. :P ja jos ei ole mtn niin tarpeellista lahjaa niin voi vaikka rahana lahjoittaa tytön pankkiin niin saa isompana ostaa mitä itse haluaa. :)
Vieraiksi tulevat tietysti kummit ja lähisukulaiset. Kaikkein eniten innoissani oon nyt kun pääsee tekemään kivoja kakkuja,tyttömäisiä ja lapsille mieleisiä. Nyt on hyvä syy panostaa siihen ja opetella uusia koristelujuttuja. :) muista tarjottavista ei niin väliä, kunhan kakku on hieno. :P
 
Me pyydetään jo valmiiksi isompi kokoisia vaatteita, duploja ja jotain muita leluja, ei olla niin tarkkaan vielä mietitty. Merirosvo tai sirkus teemaa oon funtsinut :) ehkä joku muumi-astia.. Noita lahjaehdotuksia saa heitellä ilmoille. Joku uus ihana kestovaippakin olis pop!
 
Mä nakitan varmaan leipomukset mammalle surutta :P mies tekee varmaan voileipäkakun, mä voisin leipoa keksejä ja tehdä ehkä sen kakun :)
 
Me ollaa ajateltu, et vois alkaa keräämään brion junarataa. Se ois sit helppo lahjavinkki jouluks ja synttäreiks.
Me pidetään varmaan kahdet synttärit, täällä ja mun kotikulmilla.
Nimiäiset tuli pidettyä vaan mun sukulaisille, ni täällä varmaan tykättäis, et ois juhlat nyt täälläkin.
Kummeista 3/4 asuu siellä 300km päässä, yhdellä saman pitunen matka tänne ja sinne.
 
Minä en vaatteita pyydä, anoppi jo höyryää muutenkin niitten kanssa ja ostaa jopa yli 100cm vaatteita jos tarjouksessa on! Niitä pistän kyllä surutta kiertoon kun kerkee huonoks mennä jos vuosi tolkulla niitä tuolla varastossa säilyttee..
 
Ei kai vaatteet nyt huonoks mee jos säilöö? Meillä pojalla oli käytössä mun n. 22v. vanhoja vaatteita :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Meillä on kans miehen vanhoja vaatteita pojalla. 35v vanhoja. :) Jotkut kestää, mut en tiiä onko tän hetken henkkamaukoista vuoden 79 nansolle kilpailjaks. :D
 
Oonkohan mie ainoo joka ei yhtään oota synttäreitä ja joulua. Ei olla miehen kaa ollenkaa juhlijoita, ahistaa ajatuskii siitä et joutuis kestitsee sukulaisia kun on "pakko" pitää synttärit... Pakko kai se on silti, mut ei mitää isoja juhlia. Lahjan antajia ei olla ja ei haluta turhia lahjoja sukulaisilta joten yritetään tehä selväks että kysyisivät mitä tarvitaan ettei vaan ostamalla osteta pojalle lahjoja. Ollaan kans ajateltu brion junarataa ruveta keräämään, siinä on nii paljon erilaisia osia olemassa että pitkään menee joulut ja synttärit junaratalahjoilla :grin
 
Nykyvaatteet on mun mielestä huonolaatuisia verrattuna esim. 20 vuoden takaisiin vaatteisiin.. On meilläkin muutama miehen entinen vaatekappale tai lelu niin ovat kyllä paljon laadukkaamman oloisia kuin nykyiset halpisvaatteet.
 
No se on kyllä totta, tulee reikiä ihan tosi helposti :/ Sitten semmoset leikkikauppatavarat olis kivoja lahjaksi, kun meillä on pojalle sisäleikkimökki, mihin olis tarkotus tuunata pieni kyökki :) Ehkä kyllä vasta ensi jouluna ajankohtaista, kun osaa leikkiä niillä :D
 
Mä olen icequeenin kanssa samoilla linjoilla. Mä kyllä pidän synttäreistä ja jouluista mutta kotipiirissä :) mä odotan sitä milloin meistä on sanomaan että vietämme esim joulun oman perheen kesken. Sukuloimassa voisi hyvin käydä ennen tai jälkeen joulun. Viime joulu oli jo viimeisillään raskaana tuskaa istua 400km autossa sukuloimaan kohteeseen missä ihan eri rutiinit kuin meillä eikä voi kunnolla rentoutua joulun viettoon. Kyllä toki vietetään varmaan täällä meillä kamusynttärit pojalle ja ajellaan sitten tuonne mummoloihin viettämään synttärit sukulaisille. Mutta ei liikaa hässäkkää kiitos :)
 
Meillä miehen äiti ei ole vieläkään nähnyt poikaa, kun en suostu lähtemään Turusta Ouluun, pojan kanssa, joka viihtyy autossa ihan max. sen 1h.. Eikä anoppi ole tännekään viitsinyt tulla..

Jotenmeillä siis synttärit ja joulut ainoastaan täällä :)
 
Kuulostaa ihan tutulta nibaba. Mullekin edellinen reissu oli tarpeeksi, nyt ei jaksa ihan parin kuukauden välein reissata. Ihmettelen kyllä mikä siinä on että lapsiperheen pitää aina mennä mummolaan eikä mummolat liiku lapsiperheen luo. Meillä omat vanhempani selittelevät aina kun mukamas työkiireitä yms. Eikä kummankaan vanhemmat ole vanhoja. Perus viisikymppisiä. Pojan kanssa nuo matkat ihan mahdottomia kun ei viihdy autossa :sad001 eikä siellä kyläpaikassa
 
Mää oon vähän pöljä, mut oon jo tilaillu eBaysta kaikkea rekvisiittaa (viirinauhaa, cupcakevuokia, pillejä, valokuvausrekvisittaa ym) ja suunnitellu vähän tarjoiluja synttäreille. :p Neidin syntymäpäivä on joulun alla 21.12. mutta en halua jouluteemaa. Juhlitaan varmaan parissa erässä, sukulaiset eli lapsen isovanhemmat ja isomummut sekä kummit yhdellä kertaa, ja mahdollisesti kavereita lapsineen "rääppiäisiin" esim seuraavana päivänä. Kummeista 3/4 on mun ja miehen sisaruksia, joten ei isoa määrää ole tulossa.

Toiselle kummitädeistä vinkkasin että pulkka olis kiva, kun lahjasta kyseli. Kummemmin ei ole tullut lahja-asiaa edes mietittyä. Kummisedät ja miehen vanhemmat ja mummo on aikoneet laittaa rahaa tytölle avatulle tilille, mutt luulen heidän tuovan jotain pientä lelua kuitenkin. Minusta on enemmän kuin ok laittaa rahaa jos jotain haluaa antaa, saa sitten tyttö isompana käyttää johonkin järkevään.

Tämä on ensimmäinen joulu omassa talossa, johon kesällä muutettiin. Itse rakastan joulua ja mies inhoaa, on jokajouluinen stressi miettiä kumman vanhemmilla aattoa vietetään ja milloin missäkin paikassa syödään. Tänä jouluna aiomme olla perheenä keskenämme aaton, ja käydä vanhemmillamme joulupäivänä ja tapanina, toisena omillani ja toisena miehen. Kaikki asutaan samassa kaupungissa, joten ei onneksi tarvitse yökyläilyjä harrastaa. Käykööt aattona kahvilla meillä jos tahtovat, ruokaa en kaikille ala kokkaamaan. Mies on enemmän kuin tyytyväinen jos ei tarvitse kyläilyrumbaa tehdä. Viime joulu vietettiin sairaalassa, kun kotiuduttiin vasta 25.12.
 
Mä olin ennen joulua vastaan, mutta raskausaikana mä pehemenin ja nyt odotan joulua innolla!! :P
 
Meillä on tuolla maaliskuiden salaisella puolella puhetta joulusta. Jotenkin kiva aihe, kaikki sitä kuitenkin viettää tai "ei vietä", mutta tavallinen päivä/jakso se ei ole.

Ei olla sovittu vielä mitään, mutta pelkään että mennään miehen vanhemmille 400 km päähän. He saattavat myös tulla tänne. Olis se kieltämättä vähän tylsää viettää joulua kolmistaan, kun me ollaan aina kolmistaan, mutta kun päivätapaamisia ei tuolla 400 km etäisyydellä tehdä niin pakko on sitten olla ainakin pari yötä. Minä ja poika ei vaan oikein ehditä palautua matkasta parissa yössä. Juna olis ok, mutta tavaraa on ihan liikaa ja sitten meillä on vielä noi koirat.

Anoppi tuo kyllä tullessaan ruokaa, eikä mun tarvi hirveästi itseäni ruoan tekemisellä rasittaa. Mies paistaa kinkun, mun äiti tekee usein niin ison satsin lanttulaatikkoa että siitä riittää meillekin. Graavilohi täytynee tänä vuonna tehdä itse niin on tuoretta, kylmäsavusta en juuri välitä niin sen voi ostaa valmiina. Ajattelin käydä joulumarkkinoilla katsomassa, löytyisikö kotitekoisia laatikoita, mm. kunnolla imelletty perunalaatikko on hyvää.

Haluaisin tehdä joulukalenterin itse. Tänä vuonna poika ei siitä juuri ymmärrä, mutta olis kivaa jos se kalenteri olis jotenkin hieno/kaunis/jännittävä. Kangaspusseja ajattelin kiinnittää.

Kalenteriin laitettaisiin joka päivä sisältö, ei siis kaikkiin pusseihin etukäteen. Jossain voisi olla tarra, match box -auto, tikkari, purukumi, lupaus siitä että "tänään käydään.." ja sitten vaihtuisi asia, esim. uimassa, hiihtämässä, joululauluja kuuntelemassa, joulumarkkinoilla, tai "tänään tehdään" ja sitten vaikka nekkuja, pipareita, joulutähtiä tai askarrellaan tonttuja tai lumihiutaleita ikkunaan.
Jos annetaan joku yksittäinen isokokoisempi juttu, niin se voisi olla aarteen etsintää niin että pussissa on vihje joka johtaa vihjeelle joka johtaa vihjeelle jne.

Olen jo antanut ukaasin vanhemmilleni, että pojalle max. yksi lelu. En edes muistanut tehneeni niin, kunnes tätä kertoessani äitini ilmoitti, että olin jo ollut tylsä ja sanonut näin. Kuulemma hän antaa oman lelun ja mun isä omansa :rolleyes:
Duplot, junaradat, satukirjat, pulkat, joku pehmolelukin on tervetulleita. Itse haluaisin antaa Baby Bornin poikanuken. Lisäksi meillä on tarve tuplarattaille ja vaatteita saa antaa.

Synttäreitä ei olla hirveästi mietitty. Ehkä max 15 henkeä tulisi. Voisin myös harkita kaverisynttäreitä, jonne tulisi pieniä lapsia, mutta se olisi varmaan hauskempaa seuraavana vuonna.

Isänpäivä tulee pian. Mietin, ostaisinko Fimo-massaa ja painaisin pojan jalan ja kädenjäljen siihen.
 
Joulu ollaan vuorovuosin mummoloissa. Ite pääsee tosi helpolla vielä näin :wink ja ollaan sisarusten ja myös miehen sisarusten perheiden kanssa läheisiä, joten kiva vaan olla porukalla. :)
Synttäreitä en oo miettiny vielä. 2.1. on virallinen päivä. Pitää katsoa juhlitaanko silloin, ku osuis kyllä viikonlopulle vaiko vasta loppiaisena. Pojan serkulla samoihin aikoihin synttärit, joten pitää hieman sopia heidän kanssaan. Kunhan nyt esikoisen 3-vuotissynttäreistä (joita juhlitaan viikko jälkikäteen) nyt eka selvitään ja joulusta. :wink Synttäreille käly leiponu kakut ja ite jotain suolasta. Yleensä muutkin tuovat aina jotain ja tarjoilu aina jotain uskomatonta, vaikka aina meinaan, ettei niin paljon tarjottavaaa tarttis. Meille tulee noin 20 henkeä ja siinä vain molempien vanhemmat ja sisarukset (ilman aikuisia lapsia perheineen) sekä kummit.
Siis eikö teillä Nibaba anoppi tullu ees ristiäisiin? :O Meki käydään usein mummoloissa, mutta kyllä ne mummit ja papat aina synttäreille saapuu.
Meillä ei oo erikoisempia lahjatoiveita pojalle. Leluja periytyi esikoiselta runsain mitoin, joten niitä en kaipaa. Samoin on pulkat yms. Vaatteissa oon aika nirso, mutta kaikki lahjaksi saadut tulleet myös käyttöön. Ite hamstraan alennusmyynneistä myös vaatteita. Pakkaan ne tyhjiöpusseihin ja säilytän vaatehuoneessa tai lasten vaatekaapissa. Oma (siskollaan siis on) lampaantalja vois olla kiva ja ehkäpä toivon lapsen puolesta lisää muumiastioita. Legoja meillä jo laatikollinen ja niillä molemmat lapset leikkii. Brion junaradasta esikoisella on yksi isompi setti, mutta sitä voisi olla kiva saada junnulle lisää. Esikoinen ei suuremmin siitä perusta.
 
Toi babyborn on hyvä!! Sitten haluisin pojalle, kun on isompi niin muumitalon! Siihen menee kyllä taas sitten ainakin se 1-2v, ennen kun leikkii semmoisilla...
 
Mä en kanssa yhtään tiedä miten suhtautuisin lahja asiaan... kuitenkin jotkut kysyy mitä toivotaan :oops: en haluis yhtään turhaa tavaraa, kun muutenkin ahtaat tilat. Tyttö vielä niin pieni ettei paljoa ymmärrä. Toki jotain kirjoja, puupalapelejä jne vois olla kiva muutamia saada, mutta tosiaan edessä sekä joulu että synttärit ihan lähekkäin, enkä toivoisi kotiin vuorta uusia leluja. Mietin että oisko tylyä, jos sanoisin että voivat lahjoittaa tytön tilille rahaa. Ois tarkoitus avata sellainen säästötili tytön nimiin, sieltä saisi sitten esim valmistujaislahjan tms sopivassa tilanteessa isompana :)
 
Takaisin
Top