Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä synnytyksiin!

Kaksi viikkoa synnytyksestä, ei ole tullut vielä laskua.

Mä en oo saanut vieläkään sitä synnytyslaskua ja kotiuduin 18.4. Edellisin lasku sairaanhoitopiiriltä mulle on äippäpolikäynniltä 7.3.

En vaan käsitä, miksei ne voi laittaa könttälaskua, vaan joka polikäyntimaksu tulee erillisinä laskuina ja hirveellä viiveellä.

Et veikkaisin ettei pysty hirveesti ennustamaan, millon se lasku tulee. Ja vaikuttaako kesä ja lomat jotenkin laskutukseen..

Mulle tuli lasku tänään. 174€ synnytysreissu + edellisen yön liikehälyytys... Kallista, mutta nyt se on maksettu. Eräpäivä olis ollu 30.5.

Onneksi sentään synnytykset ei ole suomessa niin kalliita kun joissain muissa maissa.
Mutta on sitä elämän aikana niin paljo veroja tullu maksettua että vois olla vähemmänkin noi maksut, ja isompia ruoka-annokset :D Niin ja sellainen potilashotelli mikä tampereella on niin muuallakin, tai edes enemmän huoneita, en haluais 4 hengen huoneeseen vaan vähän väljempiin tiloihin :)

Samaa mieltä Mimii!!!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Potilashotelli olis kyllä tosi jees, ainakin muihinkin isoihin kaupunkeihin kuin Tampereelle. Voisin maksaa vähän enemmänkin, että saisin oman huoneen, mutta oon kyllä kans joka tapauksessa onnellinen tästä meidän systeemistä, jossa raskaus ja synnyttäminen on riittävän edullista, että kaikki lapsineen pääsee laadukkaaseen hoitoon. Ihan mielelläni maksan veroja mm. tästä syystä. Ja tykkään meidän neuvolasysteemistä kovastikin! Hyvin on kyllä kaiken kaikkiaan musta huolehdittu koko tän ajan.

Edelleen yhes koos. Viimeks oli 2 cm auki, kävelyä ja pystyasentoa josko painovoima nopeuttaisi.

En tiiä onko joka paikassa sama systeemi ku täällä, mut täällä siis sairaalavrk vaihtuu klo 00.00. Eli jos miettii siinä klo 23 jälkeen et pitäskö lähtee, mut ei ihan oikee kiire viel oo ni ku malttaa oottaa siihen keskiyöhön ni muutaman kympin säästää :) Mua aavistuksen otti päähän maksaa 2vrkaudesta ku oltiin aikoinaan lapsen kans yks yö tarkkailussa. Mentiin osastolle just joskus klo 23, nukuttiin yö patjalla lattialla, ku lapsi ei osannu nukkua siinä hänelle varatussa häkkisängyssä ja kotiuduttiin heti aamupalan jälkeen. Huono ja kallis hotelli... :wink

Multa laskutettiin kans siitä synnytystä edeltävän yön sairaalareissusta 2xosastopäivä koska tulin synnytysvastaanotolle 22 jälkeen, vaikka meninkin osastolle vasta 01 aikaan...

Mulla kans oli itse osastolla olo aika jtn 23-08.30 ja molemmista päivistä tietty maksu! Oli kallis hotelli ja aamupala:)

Neljän suora: oliko hyvät sapuskat K-SKS:ssä? Vieläkö siellä saa itse ottaa ruuan linjastosta?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

toi on kyl niin tyhmää mun mielestä toi laskutus systeemi...! se kaveri kenen synnytyksessä olin mukana, joutu käyttää tyttöä lääkärissä, kun pulautteli niin paljon.... jäivät sinne yöksi seurantaan ja tietty äiti jäi vauvan kanssa sinne.. iltapalan tarjosivat äidille, mut ei muuta!! ei edes aamupalaa, vaikka imettävä äiti.. kanttiinit ym. aukes sairaalassa vasta klo 12, eli äidin olis pitäny lähtee 10km päästä huoltoasemalta hakemaan evästä o_O mun mielestä tosi tyhmää, olis voineet ihan hyvin antaa ruuan äidille, kun eihän se 2viikon ikänen vauva mitään muuta siel syöny ku äidin tissiä.... mut vetosivat vaan kuulema siihen, et ei äidin tai isän ole pakko olla paikalla.... mut en mä ite ainakaan haluais jättää lastani yksin sairaalaan..!! hoitaja oli sanonu, että lääkäri tulee aamusta ja kotiutuvat heti sen jälkeen kun kaikki ok.... loppujen lopuks koko lääkäri ei edes käyny katsomassa, papereiden perusteella kotiuttu klo 12.30.... oli ollu äidillä jo vähä nälkä :mad:

eipä nyt synnytysturina ollu, mut tulipahan mieleen :wink

Mulla jäi muutenki sieltä tutustumiskäynniltä sellanen fiilis,että kaikessa säästetään. "Kylvetystä ei enää ehditä näyttää"

Ennen sairaalassa täällä taysissa oli laskutus 33,30e/yö muistaakseni?? Nykyää 34,80?/hoitopäivä. Mä jouduin väkisin änkee itteni sinne, että sain selvyyden mikä mulla on (munuaisallas-laajentuma) .. sanottiin puhelimessa,että on kiirettä. Vaati KAKSI acutakäyntiä,että pääsin synnytysvastaanoton puolelle,ku mut vihdoin otettii tosissaan, sielläkin istuin,koska makuupaikkoja ei ollu.. mähän maksoin toisen acutakäynnin turhaa,mitään apua en saanut. Lähettivät kotiin.

nytkin on sellanen fiilis,että ennenko ne huolii synnyttää, niin pitää tehdä kuolemaa.. ei viitti turhaa vaivata,ku heillä o kiire. Kuka ne sairaalat tukkiii perkele!

Mimmma mulla on kyllä ihan erilaiset kokemukset taysista. Mut on joka kerta pyydetty synnytysvastaanotolle näytille kun oon sinne soittanu eli kerran mahakivun, kerran liikkeiden ja sit synnytyksen takia. Aina oon päässy vuodepaikalle ja saanu olla rauhassa kun on ollu tilaa ja hoitajilla aikaa. Jännää kuulla että sulla on menny niin erilailla!

Niinpä! Siis mäkin oon saanu tosi loistavaa palvelua paikan päällä. Mutta ehkä mulle on sattunu sit huono ajankohta tai jtn :)

Ohhoh, tänään taitaa olla mun vuoro lähteä synnärille :D viisi tuntia jo supistellut koko ajan voimistuen. Mut väli viiden ja kymmenen minuutin välillä (ja nyt varmaan hiipuu kun kirjoitan tänne). Olo onnellinen, nytkö vihdoin jotain tapahtuu, mut kyl noi supistukset muuttaa jo ilmettä.

Mä sinnittelen yhä kotona. Kaks yötä nyt supistellut 5-12 minuutin välein. Viimeiset 7 h jokainen suppari on kestänyt yli 2 min, ja eka minuutti sattuu niin että uikutan. Mut en lähde synnärille kun tiedän että päiväsaikaan nää vähän laantuu, ja tyhjän panttina en tahdo siellä olla. Oma sänky on mukavampi.

Mut yhtään näistä nykyisistä kipeämpiä tai tiheämpiä suppareita en taida kärsiä kotona.

No aikamoista sullakin HKI! Voimathan tossa menee... Millä energialla sä jaksat synnyttää vielä kun six-packikin on romuna?

En tiiä, katotaan. Tuntuu että kaikki synnytyshormonit on jo tulleet apuun ja oon aika energinen. Nytkin tuli se 7 h "yöunia" (pisin torkku supparien välillä 12 min) täyteen ja tuntuu että oon pirteämpi kuin mies (joka toki joutuikin kuuntelemaan mun volinaa koko yön ja auttamaan vessaan ja jopa leikkaaman mun varpaankynnet kun alkoivat yöllä ärsyttää.)

Sikspäkki kyllä rajoittaa asentoja joissa voin olla, se harmittaa synnytyksen kannalta.

Takaisin