Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä taas synnyttäville! :)

Miten muuten tuon yliaikaiskontrollin kanssa, milloin sinne mennään? Mielestäni neuvolassa puhuttiin viime viikolla että se olisi jo tässä vaiheessa. Mietin että pitäisikö soittaa polille..

Toi lista vaikutti ihan järkevältä. Jyväskylässä isä laitetaan käytävään jos joudutaan imukupilla avustamaan. En tiiä oisko saanu jäädä jos olis kysyny. Meillä toisessa synnytyksessä päätä käännettiin kupilla, ei ees vetoa. Muuten saa olla kyllä mies mukana, mut ehkä on aateltu et se kuppiveto on niin rajun näköstä et säästytään pyörtyileviltä isiltä :)

Meillä esikoinen sai lisämaitoa sairaalassa sen verran et taintu nukkumaan. Muuten olis valvonu koko huone ku vauva maitoa nostatteli ja rähjäs välillä. Tää vauva touhus toisena yönä tissien kimpussa, mutta ei hermostunu joten me sit touhuttiin vaan ilman lisämaitoa. Tuloksena maito lähti seuraavana päivänä hyvin tulemaan, vaikka väsyneitä vähän oltiinkin.

Meillä polille ei saa edes varata aikaa ennen kuin on kymmenen päivää yli lasketun! Ja eka mahdollinen käynti 12 päivää yli. Nii joo ja meillä ei itte ees varata sitä kontrollia, vaan sen tekee neuvolantäti.

Meillä on kaikki vauvat saanut lisämaitoa 2 ekan vrknsa aikana ihan lääketieteellisistä syistä, mutta imetykseen ei oo vaikuttanu. Samoin tutin kaikki saaneet jo laitoksella, eikä silläkään vaikutusta imetykseen.

Toki noilla saattaa olla vaikutusta imetykseen, mut omalla kohdalla ei ole sellasta kokemusta.

Mies oli salissa imukupilla avustamisen ajan, näin siis Hyvinkäällä. Onhan se varmaan rajua, mut muuten siltä olis mennyt ohi se varsinainen syntymä. Tai ehkä mä olin tarrannut siihen niin lujaa ettei ne raaskinut käskeä sitä ulos :p

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Neuvolasta laittavat ainakin täällä lähetteen äitiyspolille, mutta itse soitat sen ajan neuvolan jälkeen raskausviikolle 41+5. :) En sit tiiä, miten se menee muual, mutta näin ainakin täällä Helsingissä päin. :D

Mäkin jotenkin kuvittelin terkan puheista että tän viikon neuvola olisi nyt viimeinen (mulla silloin 40+4) mutta oliskohan sittenkin niin että pitää vielä viikon 41 puolellakin käydä neuvolassa ennen yliaikaiskontrollia. Ainkin jos neuvolan nettisivuja oikein luin.

Mulla menee näin seuraavat 39+0, 40+0, 40+3, 41+0, jolloin varataan aika yliaikaiskontrolliin pe 30.5. Menee takuulla sinne asti... :sad001 Noin monta tyhmää käyntiä viel jälellä vaik oisin niin valmis jo! :mad:

Mulla on varattu 40+5 viimesin. Toivon yli kaiken ettei sinne tarvitsi mennä. Kai se antaa sieltä sit uuden ajan ens viikoksi tai jonku lähetteen...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mä veikkaan et tänään kuullaan Arethalta vauva uutisia!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla menee näin seuraavat 39+0, 40+0, 40+3, 41+0, jolloin varataan aika yliaikaiskontrolliin pe 30.5. Menee takuulla sinne asti... :sad001 Noin monta tyhmää käyntiä viel jälellä vaik oisin niin valmis jo! :mad:

Hirveen usein, onko noihin muka pakko sitten mennä kaikkiin....

Hyihyi, eihän sitä voinut istua 2 h enempää sohvalla kun taas tuli supistukset ja niiden myötä hirveän huono olo, jos oisin jäänyt istumaan - oisin oksentanut!
En tiedä tuntuuko tällä hetkellä supistukset selkäkipuna kun liikun. Tänään kun on siivonnut koko päivän ja äsken pesin ikkunat niin olen joutunut aina välillä pysähtymään ja kyyristymään kun selkää on sattunut niin paljon :/ Maha nyt muutenkin kovana koko ajan niin ei erota että onks tää nyt supistuskipua vai ei.

Nyt kun kävin istumaan, niin otin lämpötyynyn selän taakse (ai prkl, taas supistaa), ja yritän nyt istua edes hetken tekemättä mitään!!!
"Onneksi" vielä on pölyjen pyyhintä, jääkaapin siivous sekä saunan pesu, jos alkaa tilanne mennä siihen ettei todellakaan voi enää istua :D

Maha on toiminut aavistuksen vilkkaammin ja kakkoshätä sattuu :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja taas sama kaava kuin eilen, tiukka supistus ja veristä vuotoa perään. Nyt jotain kunnon äksöniä kiitos! Ollaan tänään kiukuteltu miehen kanssa toisillemme ihan turhista, ni mun puolesta ilmapiirin kevennykseksi vois yhden synnytyksen hoitaa pois aikajärjestyksestä..

Yöllä oli muutamia jo ihan oikean tuntuisia supistuksia! Ei vieläkään kauhean kipeitä mutta sellaisia että ihan kunnolla tuntui kuitenkin. Kotiinpäin kaikki :)

Tänään on myöhäisempi laskettu aika!
Mun esikoinen syntyi 13 pv, jos tääkin päättää nyt tulla niin mun molemmat lapset ovat syntyneet 13 pv :D
Ei onneks oo pe ;)
Ei oo kyllä merkkejä että tulis.. Alan tuudittautua siihen, että la viimeistään syntyy. Sinnekin tuntuu olevan niin pitkä aika että varmasti sanovat siellä kaiken päälle etteivät käynnistä!!! Jos sen tekevät niin ai perkele!!!!!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin