Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä lähden kipuamaan Aulangon torniin, josko mäe ja portaiden kiipeäminen toimis. Ja jos ei ihan heti toimi niin sieltä saa kahvetta ja pullaa.

Mies näki ilmeisesti naamasta, että nyt tarvitaan jotain leivonnaista ennen kuin emännällä kilahtaa. Vei mut kakkukahville ja luontopolkukävelylle. Mitäköhän seuraavaksi urheilisi?

Anna mennä Ele! :) Ei mullakaan ollu väli mun mielestä tasanen, mut ihan hyvä ku menin... Tosin unohdin aina miten edellinen supistus oli ollu ku seuraava alko.

Mähän soitin miehelle ku supistukset alko, et sopiiko tänään synnyttää? Toinen ihan hölmönä siellä, et tottakai mä lähen tulemaan :grin Kai se ois sit pitäny laittaa jalkoja ristiin jos ois tärkeetä palaveria sille päivälle pukannu :p

Toivottavasti teillä nyt lähtis käyntiin Aretha ja Ele! :)

Huvittaa hetkittäin se,että meillä mies silloin maanantaina sanoi vauvalle mahaan,että koitappas nyt tulla jo ulos sieltä,niin tunnin päästä meni lapsivedet! :smiley-bounce022 Isin sana on laki!

Täällä on maaniteltu jo monta päivää poikaa tulemaan tissimaidolle, mutta eipä oo isin jutut tehonneet. Itse uhkasin perua joululahjat, jos jätkä ei kohtapuoliin ala ulostautua.

Ei tuu ainakaan mulla :sad001 Selkä huutaa hoosiannaa ja muutenkin sattuu vähän jokapuolelle mut ei tää silti kai oo tulossa. Tai sit oon niin idiootti etten tajua et nää oon jotain supistuksia ja kohta tää syntyy. sekin kävis kyllä.
Tein lattialle patjasta ja tyynyistä pedin. Sohvalla ei löydy mitään asentoa jossa ei satu, tässä vähän helpompi olla. Ja kivempi nojailla jumppapalloon kun polvien alla pehmustetta.

Täälläkään on turha toivoa äitienpäivävauvaa. Yritin jopa tehdä pitkän ja raskaan lenkin ni toinen vaan potkutteli tyytyväisenä masussa eikä tullut supistuksen supistusta.

Ei täälläkään siltä näytä että olisi mitään vielä tapahtumassa. Saravahan ainakin lähti loppuviikosta synnärille, ehkä sieltä päin kohta kuuluu vauvauutisia :)

Joo, tais jäädä täältäkin äitienpäivävauva saamatta.. :D
Äsken kyykkäsin sekä kahvakuulailin 1 h, sain aikaan 4 kipeää supistusta (ekaa kertaa liikkeessä kipeitä)...
Heti kun istuin alas tuli taas pirun napakka supistus!!!
Prkl, miks liikkuminen vie ne pois?!?!?!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Koko päivän supistellu. Viimeisen tunnin istuin saunassa ja ilmeisesti sen ja paratabsin yhdistelmä teki suppareista ihan siedettäviä. Enää ei salpaannu henki. Soitin synnärillekin jo, mutta meinasivat, että turha tulla rennen kuin supparit tihenee sinne 5min lähelle. Sitä odotellessa. Taidan mennä yrittämään nukkumista.

Mun äiti huhuili just mahalle, että ei tartte vielä tulla. Asiatonta menoa! Kyllä saa tulla! Mäkin oon syntynyt 39+0, se on tosi hyvä ajoitus.

Täälläpä sitä meinattiin kokeilla sitä seksiä piiiitkästä aikaa ja kokeiluksiha se jäi! Ai s**tana että muhun teki kipeetä!! Ja tästä kokeilusta seurauksena mullon nyt iha h*lvetin kipeä toosa! Eli tässä talossa sitä seksiä ei enää harrasteta eikä yritetä käyttää minään vauvan häätö keinona! Mä en vaan tajua et miks hitossa se sattu niin paljo!!? :confused:

Sain viimein väsättyä synnytystoivelistan. Eihän tää nyt vaikuta mitenkään momzilla-meiningiltä?

Jos kaikki menee hyvin, toivon että…

– kaikki toimenpiteet ja niiden syyt selitetään, ja minulle kerrotaan mitä tapahtuu seuraavaksi
– pääsen käyttämään apuvälineitä ennen synnytyssaliin siirtymistä (amme, suihku, pallo, keinutuoli...) tai saan liikkua vapaasti
– isä saa olla mukana kaikkien toimenpiteiden ajan

Kivunlievityksestä:
– [tässä yksityiskohtia vanhasta selkävammasta ja sen mahd. vaikutuksesta epiduraaliin ja spinaaliin]
– haluan ensisijaisesti kokeilla luonnonmukaisia kivunlievityskeinoja, ja niitä saa mieluusti ehdottaa minulle.
– pääsen suihkuun tai kylpyyn avautumisvaiheessa.
– jos harkitsen lääkkeellistä kivunlievitystä, kertokaa minulle, miten synnytys etenee ja näyttääkö kivulias vaihe venyvän pitkäksi.
– jos mahdollista, haluan säilyttää mahdollisuuden liikkua (kävelyepiduraali).

Ponnistusvaiheessa:
– episiotomia tehdään vain jos se on välttämätöntä
– minulle ehdotetaan eri ponnistusasentoja, jakkaralla tai pystyssä
– ensikontakti vauvan kanssa on pitkitetty, jos vauvan vointi sallii
– saan pitää vauvan sylissäni ompelun ajan, mikäli mahdollista

Jos joudun leikkaukseen:
– leikkaus epiduraalipuudutuksessa, jos aikaa suinkin on
– isä saa tulla mukaan, jos se suinkin on mahdollista. Ellei ole, toivon että häntä pidetään koko ajan ajantasalla tapahtumista ja toimenpiteiden syistä.
– Mikäli itse joudun heräämöön, vauva annetaan isälle heti, kun se on mahdollista

Seuraavina päivinä
– saan synnytyskuvauksesta kopion itselleni ja minulle kerrotaan synnytyksen kulusta
– meitä neuvotaan tarvittaessa imetyksessä ja vauvanhoidossa
– jos vauva tarvitsee lisämaitoa, sitä tarjotaan ensisijaisesti hörppyyttämällä​

Asiasta toiseen: radiosta tuli just tää biisi, mitä helvettiä?

Mulla ainakin lähestulkoon samansisältöinen :)

Mä rustasin kans eilen aika samanlaisen listan ja laitoin jo valmiiks sairaalakassiin. Mun toive on, että lisämaitoa ei anneta ellei ole ihan pakko. Toivon niin kovasti imetyksen onnistuvan ja uskon sen syövän pohjaa onnistuneelta imetyksen alulta. Myöskään tuttia ei saa tarjota vauvalle. Saattaa kuulemma pilata tissin imuotetta.

Meillähän vauva sai sairaalassa 2x lisämaitoa kun ei oma vielä riittänyt. Hoitaja kysyi että miten syö tissiä että onko ote hyvä ja kun sanoin että on niin annettiin pullosta... Olis voinut antaa myös ruiskulla... Mut ei se meillä ainakaan pilannut mitään!

Takaisin