Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soittivat äippäpolilta ja kertoivat anestesiologin lausunnon: aamuisen magneetin mukaan lannerangassa ei löytynyt mitään muutoksia eikä näin ollen ole esteitä epiduraalille synnytyksessä! Jihuu ja huokaus!:smiley-bounce013 Ei tarvi stressata enää asiaa ja kivunlievityskin on ton osalta mahdollista jos(kun) sitä haluan!

No esikoinen tuli 18 tuntia..
Olisi kiva, jos pääsisi edes puolella siitä - mutta, jos niin toivon niin synnytän taas lähemmäs 20 h :D Siispä en uskalla toivoa mitään.
Toivon vaan että itse käynnistyisi eikä tarvisi oksitosiinia, koska ne on niin kipeitä verrattuna normisuppareihin.
Esikoisesta mun synnytys käynnistyi normaalisti mutta piti vauhdittaa oksitosiinilla ja ne oli ihan hirveitä ne supparit :O

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

mun äiti pyllisti isovelee 23h ja mä tulin 3vuotta myöhemmin 3tunnissa... pikkuveli tuli sit taas 13h mut meillä on 8vuotta ikäeroa..... mäki haaveilen "syöksysynnytyksestä" ku eka kesti niin jumalattoman kauan.....

Syöksy synnytys ois jees. Ja jos oon yhtään samanlainen ko äitini ni ois jopa mahdolistakin.

Aina voi joo sairaalaan soittaa ni neuvovat. Ite kun lähin kolmosesta ni mies sano, että supistusten välillä oli vajaa 2min ku olin rauhassa. Jos tällä kertaa vähän aikasemmin päästäs liikkeelle.

Apua, aika realistisen kuuloisia toiveita! Mua alkaa pelottaa, mutsi synnytti mua pari päivää...

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Juu pukamat vaan pullistelee :) ei auta puskea tätä bebeä ulos ennen kuin synnärillä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oletteko kuulleet/kokeilleet hyppy/juoksu/kävelyepiduraalia? En muista mikä sen oikea nimi oli, kuulin siitä tänään. Eli sellainen versio epistä et pystyy liikkumaan synnytyksen aikana ja ponnistamaan eri asennoissa. Onko käytössä teidän sairaaloissa? Kätilön mukaan riippuu anestesialääkäristä voiko sen saada vai ei. Mulle tuli ihan uutena tietona tällainen.

???? o_O ei mulla liikuntakyky hävinny epiduraalin myötä.... ihan kävelin normaalisti, kävin vessassa ja hyörin ja pyörin vaikka oli puudutus päällä.... supparit vaan ei sattunu......

Jossain on sanottu että epiduraalin jälkeen ei voi liikkua ja jossain et voi, kun vaan varoo pikkasen. Olisko sit ero siinä että niit on erilaisia.

Mä oon luullut, että se olis sama kuin aikanaan polvileikkauksessa. Silloin lähti kaikki tunto jaloista eikä tullut mieleenkään kävellä ennen kuin joskus kuuden-seitsemän tunnin kuluttua. Hyvä, jos ei se olekaan yhtä lamaava!

Kyllä mulla oli taas epiduraalin jälkeen aika hutera olo jalkojen osalta... Suorastaan tunnoton kainaloista alaspäin xD Mutta ei yllätä että täällä päin ei mitään uusia puudutteita käytetä, tänne kaikki tulee aina niin jälesä

Hyppy-epiduraali = ei tartte piikkiä selkään vaan se hyppää siitä ruiskusta iholle :grin:grin:grin

taidan olla hiukan väsynyt.... :laughing021

nii ja sekin varmaan ihan riippuu et mihin kohtaan se tyrkätään et mikä paikka puudutetaan :) puututetaanko ylä vai alapää.... multa se aina kysy se lääkäri että "tuntuuko jalat omilta ja liikkuuko varpaat" :grin

Toisaalta sellainen kokovartalokuolio hetkeksi olisi todennäköisesti ihan paikallaan...

Mä oon ymmärtäny että pitäs kyetä liikkumaan epiduraalin jälkeen tai ainakin että jos jalat menee ihan tunnottomiks ni se ei menny ihan niinku ihanteellisesti. Ku siin jakkaralla tai pallon päällä tms ois ihan kiva kyetä tuntemaan jotain tuolla alaosiossa, eli et se puuduttas lähinnä tota keskivartalo-osiota eikä niinkään alaraajoja... hmm.
Mä en millään haluis et joutuu käynnistämään! Mut hitto ku ei ne kysy, sit jos tarttee ni kyl ne vaan käynnistää. Mä toivon et nää mun harjotussupparit ennakois sitä et kykenisin tuottamaan edes jonkinlaisia supistuksia tositilanteessa. Jos en, ni se vaihtoehto on varmasti kivuliaampi :/.

Mä sain epiduraalin viimeksi, ja olikohan niin, että puol tuntia piti ainakin maata, koska piti mitata verenpainetta. Mut sitten olis saanu liikkua.

Olisipa kiva jos synnytysaika puolittuisi esikoisesta! Mutta siihen kun ei suoranaisesti voi vaikuttaa ja varsinkin jos toivoo oikein niin tuskin puolittuu :)

Takaisin