Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan uni minkä teit?! Siis jätit tekemättä... Yli tunnin jo olet odotuttanut itseäsi vaikka normisti nukahdan hetkessä!! Mikä nyt on? Ei muka väsytä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hirmusia supistuksia tulee taas. Henki salpautuu ja tulee huono olo, mutta ei satu eikä nää tuu edes säännöllisesti... Joudunkohan mä kestään tällasia öitä nyt vielä 3 viikkoo? Tää on jo kolmas yö putkeen...

En tykkää hymykuoppa! Mä en voi käsittää miksi meitä "rangaistaan" yöllä!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi hymis, mulla on alkanut olla just samanlaista iltaisin. Pystyn kyllä nukahtamaan, mutta nukun katkonaisesti, ja aamulla on piesty olo. Samalla on vaikea selittää miehelle, miltä tuntuu, kun ei varsinaisesti satu. Toivottavasti sulla etenee pian! Mä hautoisin mielelläni vielä kaksi viikkoa, mutta onkohan tää nyt koko ajan tällaista?

Ei tää vauva oo varmasti syntymässä vielä moneen moneen päivään. Kun ei mua ees satu yhtään. Eikä oo mitään muita tuntemuksia kun supistukset. Tuntuu vaan just sen verran ettei pysty nukkumaan.

Kellään tullut ennen limatulppaa sitkeitä limavanoja ja sitten myöhemmin limatulppa? :O

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla tuli toissapäivänä pöksyyn vaan jonkinmoinen klöntti, ei oo muuta tullu kokoaikana.. Kai se oli osa limatulppaa.

Nyt mulla tuli ensimmäisen kerran se pelko siihen synnytykseen. Mä en taho synnyttää tätä, mä pelkään sitä kipua! Mä pelkään että millon se lähtö tulee! Mä pelkään koko ajatusta! Uskon et kaikki tää pelko johtuu nyt tästä väsymyksestä ja näistä kivuista ja toivon et tää pelko häviää kunnon yöunien myötä.

eikös limatulppa voi vähitellenki irrota? tuli tuossa joku viikko sitten ihan kirkasta limaa vana parina päivänä... tuntuvat supistukset vaan jatkuu :/ pitää vähän "heijailla" että helpottas... nyt on harvinaisesti näin päivälläki supistellu... kypsys nyt loppuun asti-pari viikkoo sitten oli kahelle sormelle auki, höttönen... muutamana kertana heränny kipeisiin supistuksiin, mut niitä on tullu se pari ja sit unia jatkanu...

Joo kyllä sitä voi tulla osa sillon tällön, et ei se kaikilla tuu kerralla..

Mulla tuli isommasti sen lääkärin sisätutkimuksen jälkeen, mut silti riitti pari pienempääkin palaa myöhemmäksikin. Kyllä ne on selkeästi tunnistanut, tosi kiinteää oli ainakin mulla.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Alkuviikosta olin ihan varma, et tää kohta syntyy, mut nyt kyl tuntuu et antaa odotuttaa ihteään kyllä.. haluisin jo synnyttään, vaikka jännittääki jo aika reippaasti.. en tiiä ees onko limatulppaa irronnu kun on kyl kaikennäköstä limaa tullu noide verenvuotojen jälkeen.. vauva on kyllä laskeutunu paljon, kun painaa alapäähän iha reilusti ja nyt ollu jo yli vuorokauden alamaha kipee..

Flashback menneisyydestä:
Ekassa synnytyksessä multa lähti tulppa kokonaisena synnärillä kätilön tehtyä tutkimus tahalleen kovakouraisesti että homma etenisi..
Olen nyt ihmetellyt tätä polttavaa tunnetta kohdunsuulla, mietin jo että onko joku tulehdus kunnes muistin että sen esikoisen synnytyksen sisätutkimuksen jälkeen tuli älytön polte kohdunsuulle, kuin koko reikä ois ollut tulessa ja sit läks tulppa..
Ehkä multa tosiaan lähtee nyt sit toi tulppa pikkuhiljaa :)

Kyllähän tuota huomaa suht innolla synnytystä odottavan, kunnes tulee pelkotila päälle kun tietää minne on menossa ja mitä tekemään. Lähinnä siis jännittää että mitä "taisteluarpia" tällä kertaa saa ja onnistuuko synnytys miten ja kuinka kauan siinä tällä kertaa menee. Oon ajatellu että tällä kertaa kaikki mahdolliset puudutteet heti kun mahdollista kiitos! Josko sillä sais synnytyksen kestoa lyhennettyä kun viimeksi se rentoutuminen jäi vähän puoli tiehen ja omalta osaltaan oli varmasti suuressa roolissa siinä avautumisessa.
No, mutta eipä tässä vielä olla minnekään menossa, muuta kuin ajatuksen asteella vasta

Luin eilen että vanhat terkat kertovat, että kun äiti ei enää ajattele raskautta vaan jatkuvasti vauvaa ja vauva-arkea, niin synnytys on lähellä ;)
Ite en oo kohta pariin päivään ajatellut itseäni ollenkaan, syöminenkin meinaa olla vaikeaa muistaa!! Tuntuu että olen jo lievästi joissain hormoneissa, koska ajattelen vaan vauvantuoksua, miltä tuntuu pukea ekaa kertaa vauva, miten pääsen täysillä heittäytymään vauva-arkeen (keskiraskauden liikunta ajatuksetkin ovat väistyneet, en enää ajattele että vapaa-aika tottakai käytetään kuntoiluun pelkästään että fyysisesti ois tikissä, nyt ajattelen että haluan vaan nauttia kuten esikoisen aikana <3).
Synnytys ajatuksetkin väistyvät usein vaan vauva-arjen miettimiseen.
Ja tää on tapahtunut nopsaan, vielä viikko sitten mietin turvonnutta naamaani ja miltäköhän tulen näyttämään kun viikot etenee, miten pääsen liikkumaan, miten pärjätään täällä ja miten parisuhde..
Nyt vaikka toi mun jalka on tosi pahana ja olen ollut turhautunut viikon liikkumattomuuteen, niin iltaisin etenkin kun käyn sänkyyn niin odotus vaan kasvaa.
Nyt olen vaan heittäytynyt vikoille viikoille, se tuntuu hyvältä eikä stressaa kilot, ei naama!
Sanoin just tänään miehelle että mua ei yhtään kiinnosta miellyttää ketään, en hymyile jos ei hymyilytä, en puhu jos ei tee mieli..
Kohta on vauva sylissä <3

Muokattu viimeksi:
Mulla on ehkä pahinta synnytyksessä ollu ne supistuskivut. Ekassa aattelin, että ei helvetti, kun jaksoin olla 3 tuntia kotona niiden kanssa ja sit olin luovuttamassa. Uutta uskoa antoi vastaanottanu kätilö joka kysy, että onko kauankin ollu jo näin kivuliaita suppareita. Tuli tunne, että hei onko nää nyt jo niitä, no kyllän mä sitten kestän ja kun kohdunsuukin oli jo 5cm auki siinä vaiheessa ni ei ollu "turhaan" kärvistelly. Ennen syntymää tuleva kipu on sitten taas omaa luokkaansa, mutta se on sitten synnyttäjällekin se aktiivinen vaihe, johon pystyy vaikuttamaan jotenkin enemmän ku supistuksiin.

Mä en ole kenestäkään tuntenu erikoista painetta tai kakkahätää tms. :oops: Mulla vaan alkaa kohtu ja kroppa työntämään sit ku valmista on, vaikka ite yrittäis olla ihan rentona. Testasin tän kolmannen syntyessä. että ei huolta ensikertalaiset, kyllä se siitä. Ekassa synnytyksessä sitä ponnistustakin mietti kovasti ja silloin kätilö autto siinä. Mä olen pissannu kätilön päälle oikeen kunnon suihkun... Se vaan tuli, mut tuli sit vauvakin...

Se oliskin hienoo ku olis jotakin ennakko-oireita tosta synnytyksestä vois miettiä lapsenvahdit yms. Lähtis selkeesti tulpat tai kipuilis jostakin :) mut ei. Jos tarjonta on oikee ja edellisistä synnytyksistä voi mitään päätellä ni tämä vauva kun päättää kimpsut pakata ni ehkä 3 tunnin päästä on valmista :confused:

Eilen tuli aika epämukavia selkäsärky/jomotus/polttoja ysin aikaan illalla..
Mittasin verenpaineen, yläpaine ollut nyt monta viikkoa 105-106 ja eilen oli 112 ;)
Ei me mihinkään lähdetty, ja alkoi ekaa kertaa kunnolla jännittämään että apua, tänäänkö?!
Eka ajatus oli, etten haluakaan vielä synnyttää :'D
Tänään on neuvola, vois olla viimeinen neuvola tän raskauden aikana vaikka synnytys on alkanut jännittämään tai sitä kipua on alkanut miettimään taas supistusten tullessa, tuskaaaaaa.
Tänään on tullut muutama napakka suppari aamulla ja tälläkin hetkellä supistaa, menee selkään asti, muttei vieläkään tule sellaisella teholla kuin esikoisesta ennen synnärille lähtöä.
Tylsää!

Mistä noita synnytystä ennakoivia oireita sais tilattua? Mul ei oo mitään vieläkään näkyny, Tyyppi on varmaan mahassa juhannukseen asti.

Terveisin tympiintynyt 38+4.

Takaisin