Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon juu suunnitellut mielessäni muistilistaa miehelle. Ja huomisen synnytysvalmennuksen jälkeen teen listan myös kätilölle.

Aretha: ei perkele, mitä helv????? Mie nauran vihasta jo pelkälle ajatukselle?!? Miehen exä tulisi katsomaan meidän vauvaa, voi huhhuh..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Heh, mä oon muuten ollut laitoksella kattomassa eksän vauvaa... Mutta tässä tapauksessa meidän seurustelusta on tooosi kauan aikaa ja oon jo kauan ollut tyttöystävänsä kaveri, ja vauvan äidin kutsustahan mä sinne menin. En mä edes ajatellut asiaa noin, että nimenomaan eksän vauvaa tuun pällistelemään... Nyt tuli hätä että vaikuttiko mun visiitti sittenkin tosi ärsyttävältä? Ää!

No tämä eksä tulisi nimenomaan esikoisen sisarusta katsomaan. Ja kyllä, hän saattaisi hyvinkin olettaa sen oikeudekseen.

Keskustelen tämän(kin) vielä kertaalleen miehen kanssa. Sanon, että tämä on nyt vain ja ainoastaan minun päätettävissäni oleva asia. Jos joku ottaa herneet keuhkoon, niin siinähän kakistelee. Mun vauva, mun säännöt.

No kyllä se ainakin musta vaivaannuttavaa olisi MUTTA kun kyseessä on ihminen, joka imi aikanaan miehen rahat, opiskeli miehen siivellä, mies ajoi ite paskalla autolla ja muija sai ajaa hienoperseenä hienolla autolla (ajoi tällä samalla autolla pettämään miestä toiseen kaupunkiin juuri kun mies osti yli 1000 e vanteet ja korjasi auton juuri sitä varten että tää exä voi mennä sit panemaan jotain äijää toiseen kaupunkiin, jolloin tyttö oli vasta 6 kk!!!), niin mie en tollasta ottaisi mun vauvaa katsomaan.
Ehkä teillä muilla on "parempia" exiä tai miehen exiä lähipiirissä, mutta mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa tosta..
Mun luotto muutenkin muihin ihmisiin on tosi vähäinen, sen verran on paskaa porukkaa tullut nähtyä, että en tosiaan ole mikään sinisilmäinen ja kaikkia rakastava.. Haluisin kyllä olla ja "aah, ihanaa kun toi miehen exäkin haluaa nähdä vauvan" mutta jos mulla ois toi tilanne itelläni niin ajattelisin vain "mitä helvettiä?!?? Mitä se haluaa?!?"

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Onneks miehen exä asuu yli 600km päässä!!! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Sanotaanko näin, että eksä vois pikkuhiljaa ymmärtää olevansa eksä ja katkaista napanuoramaisen roikkumisen sekä miehessä että miehen sukulaisissa. Tai musta ainakin on outoa, kun miehen äiti välillä avautuu eksän tekemisistä ja sanomisista mulle hyvinkin yksityiskohtaisesti. Huomaa, että vanhaa ihmistä käy rasittamaan päälle neljäkymppisen teinimäinen minäminäminä-käytös.

Voi vaan olla onnellinen, ettei noita exiä pahemmin nurkissa pyöri.

Mä en oo koskaan aatellu tarviivani puudutetta enää siinä synnytyksen loppuvaiheessa, ku tietää pääsevänsä ihan just ponnistamaan. Tossa pisimmässä synnytyksessäni (14h) sain kohdunkaulan puudutuksen kalvojen puhkaisun jälkeen ku oletus oli, että sitten alkaa etenemään rivakammin. En tiiä oisinko välttämättä tarvinnu. No saihan siinä tunnin pari vissiin huilattua, tosin itestä se tuntu 10minuutilta. Sit olinki jo täysin auki ja sit pungerrettiin vauvaa pihalle se 1,5 tuntia.

Täällä Keski-Suomessa ei enää ilokaasua ees saa.

Joku selitti, että jos kalvot pysyy ehjänä ja lapsivesi siis säilyy vauvan ympärillä ni synnytys on vauvalle pehmeempi. No varmaan joo, mut aika sitkeet kalvot saa olla. Ja toisaalta itellä ainakin tosiaan siinä vaiheessa ku vesi tulee pois ni kohtu pystyy paremmin alkaa työntää vauvaa ulos. Tosin mä olenkin ollu aina melko runsasvetinen :grin Toi lapsivesikin voi joissakin tapauksissa hävitä, vaikka ei kalvot puhkeiskaan. Silloin siis alkaa olla jotakin häikkää siinä uudismuodostuksessa, mutta ei siinäkään heti hengenhätä ole. Kaverin vauva oli ihan kuivilla, mut oottelivat jonkun aikaa ja käynnisty sit itestään.

Mä en oo osannu tehä yhtään täyden kympin lasta ku aina on väristä menny se yks pointsi :)

Mä en kaipaa vierailijoita sairaalaan. Joutaahan ne sitten kotonakin käymään. Miehen voisin ihan mieluusti ottaa pitemmäksiki aikaa, mutta jos ei saa lapsia hoitaa ni sitä härdelliä en jaksa minä eikä kukaan muukaan osastolla oleva :confused:

Exät on aina melkein vihollisia. Mun miehen eksä kuuli mun raskaudesta (heillä ei siis MITÄÄN yhteistä ole ollut vähään aikaan) niin hän soitti mieheni äidille itkupotkuraivaripuhelun, että miten tämä voi olla mahdollista? Ja mieheni mielestä mun piti nyt vaan ymmärtää hänen käytöstään.

Hmm. Jos 30vuotias nainen ei tiedä, että seksiä harrastamalla voi tulla lapsia, niin hankkikoon hoitoa. Vai olisiko minun pitäny häneltä kysyä lupa, että käviskö ttälläinen järjestely? Häntä en ole koskaan nähnyt. Mutta huh huh. Mieheni mielestä pitää ymmärtää jos hänelläkin on biologinen kello herännyt. olisi miettinyt sitä silloin ku laittoi hevosen paskan, koirat ja oman siskonsa mieheni edelle ja viis veisas lapsista. Aaaaagh!!! :-D

Joo, mun miehellä on myös eksä joka epäilemättä saa itkupotkuraivarin kun kuulee mun raskaudesta, ei nimittäin vielä kai tiedä. Lähes päivittäin jännään, että tuleeko kadulla vastaan. Mutta ei se musta normaalia ole. Yhtä hyvin voi olla hyvät välit eksiin, jos siis ovat täyspäisiä aikuisia ihmisiä... Meidän kuvioissa on onneksi enemmän senlaatuisia, ja sitten se yksi hourupää.

Oon kyllä niin onnellinen, ettei meillä exät ole kuvioissa mukana. Miehen ex yritti meidän seurustelun alkuvaiheessa pitää yhteyksiä mieheen, mutta mä sanoin miehelle et tuntuu jotenkin kurjalta...
Mies sanoi, että hänellä on kyllä ihan tarpeeksi kavereita ilman ex-tyttöystävääkin. Soitti sille ja sanoi, et parempi kun ei vät ole yhteyksissä.

Puolivuotta tämän jälkeen exä soitti miehelleni ja tarjosi työtä samasta työpaikasta missä hän itse on. No ei mies mennyt ja mun tuntosarvet oli taas höröllään, ettei ihan puhtoselta tyttöseltä tämä ex vaikuta.

Meidän oikein hyvä miespuolinen kaveri (vaikka Pekka) meni tuohon työhön. Ei siinä kauaa mennyt kun Pekka tuli työpaikan bileistä tunnustamaan vaimolleen että tää ex oli tunnustanut suurta rakkauttaan Pekalle.
Pekalle pisteet, ei taipunut liehittelyihin ja vaihtoi lopulta työpaikkaakin.

Mun ex eli täydellistä kaksoiselämää meidän 6 vuoden seurustelun ajan, joten siihen en hirveästi ole yhteyksiä pitänyt. Oon vaan onnellinen, että pääsin eroon siitä! Meni siinä 6 vuotta hukkaan, pelkässä valheessa, en oikeasti tiedä kenen kanssa ne vuodet elin.

Mutta mites tää liittyy synnytysturinoihin? :grin
Juu, meillä ei exät tule katsomaan vauvaa sairaalaan! :wink

Vähän vaihtelevin tuntein itsekin odotan, mitä on luvassa vauvan synnyttyä... Miehelle jo kertaalleen painotin, että isyysloma on sitten minua ja vauvaa, ei eksän ja esikoisen kesälomakuvioiden järjestelyjä varten. Jos on eksän vuoro hoitaa esikoista ja hän itse sattuu olemaan töissä, niin keksikööt vaihtoehtonsa itse. Tänne sitä lasta ei tuupata taas koko kesäksi, kuten teki viime vuonna - vaikka oli itse työttömänä.

Joo, meni aika eksäpainotteiseksi - pahoittelen. On vähän tunteet pinnassa taas pienimmästäkin rypystä mun zenissä ja aurassa. Mutta ainakin mun sisäinen leijonaemoni on herännyt! Mun lapsi, mun mies, mun säännöt. :devil07

Musta ei ois mitenkää päin mihinkään uusioperheeseen! (Onko uusioperhe oikea sana!?) Mua vituttaa jo tarpeeks et miehen exä jätti jälkeensä tuon vittumaisen kissan, saati sitte että heillä ois lapsia. Siis exä eijjoo missään yhteydessä mieheen eikä mies häneen mut jo tuo kissa saa mut raivon valtaan et voisin laittaa sen exän perässä sinne 600kilometrin päähän. Joo tiijän, mullei oo mitään valittamista ku se exä eijjoo kuvioissa millään tavalla. Mut ei, en missään tilanteessa tahtois miehen exää tai omaa exää kattoo vauvaa, en sairaalaan enkä kotiin! Joten te keillä vaarana on käydä niin, niin koittakaa nyt takoa järkee miehen päähän että se ei oo mikään ihanne tilanne eikä sinne todellakaan kenenkään exiä tarvita(jos ette itse niin halua)! Hullu ajatus, mun mielestä!

Lisään vielä että en taas mitenkään arvostele ketään näissä uusioperheissä ynnämuissa mut ITE en moiseen kykenis enkä ees tahtois yrittää.

Onneks meilläkään ei noi exät nurkissa pyöri.

Neljän suora: miksei saa ilokaasua keskussairaalassa? Milloin se on poistunut? Edellisestä synnytyksestä tulee syksyllä se 7 vuotta ja ainakin silloin sai. Ja kyllä mulla auttoi, kun ymmärsi ajoissa lopettaa sen hengittämisen.

Osassa sairaaloita ei enää saa ilokaasua, joskus pari vuotta sit siitä uutisoitiin, ettei tosiaan Jyväskyläs sitä saa enää.

Takaisin