Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Cranberry se sun mies on vaan susta huolissaan ja ajatellu varmasti että sun on helpompi levätä kun poika ei oo siinä vieressä vaatimassa huomioo. Niin se taitaa valitettavasti mennä että jos ei oo mitään tekemistä niin on helpompi olla tekemättä mitään. Koita jaksaa ottaa rauhallisesti ja levätä. Pidä vauvan paras mielessä niin ehkä jaksat paremmin!

Mutta kiva kuulla että pääsit sentään pois sairaalasta ja saat nyt olla kotona!

Niinhän se on, mut en kestä jos paska kasaantuu kotona tai en saa oman pojan kaa leikkii. Mä oon vaan sellanen. Elämän rankimmat viikot varmaa tulee olemaan :sad001 Pelottaa kyl seki et jos sit joutuu kiirees lähtee uudestaan sairaalaan. Sit en pääse sieltä enää kotiin. Huih... Jotenki hankalaa käsitellä kaikkia asioita mielessä. Tiedän että pitää levätä ym. Mut silti vain kova paikka mulle. Tuli liikaa huolen aiheita nyt kerralla mietittäväksi o_O

Ymmärrän kyllä, helppoo toi ei varmasti oo! Sun täytyy kirjottaa johonkin lapulle ylös jotain asioita ja ajatuksia mistä saat voimaa ja jaksamista ja kaivaa se lappu sit esille aina kun tuntuu ettet jaksa enää! Oot hyvillä viikoilla, pääsit kotiin, vauva on kunnossa jne. Tsemppiä nyt näihin viikkoihin!

Onneks tääl on voinu höpötellä ja purkaa ajatuksia vaikka tuntuu et saan teidätkin hulluiks mun valituksilla :) Ukko ei oikee nyt ymmärrä mua ja en jaksa kauheesti kellekkään muulle avautua ku pitäs oma pää saada selväks ensin :)

Iso iso iso kiitos kaikille ja ootte ihania ihmisiä joka ikinen ! :Heartred Teistä on paljon apua ! :Heartred

Mä ainakin höpöttelen ihan mielellään :) Hyvä jos se helpottaa sun oloa!

voimia sinne cranberry!!! ja ties vaikka parin päivän päästä mieskin olis selvinny järkytyksestä ja rauhoittunu, niin saisitte juteltua vähän ja sovittua, vaikka että tulis pojan kanssa iltaisin kotiin :) eihän se kiva tietty yksinään oo olla... koita jaksaa!!!!!!!!!!!!!! voiton puolella olet :)

Cranberrylips, tuo on kyllä just se oma kauhukuva, mistä luulee että ei selviäis raskaana- maata tekemättä mitään, pahimmassa tapauksessa erossa lapsista! Että ihan hirveä kovaa ripaisee sun kohtalo, vaikka se ajallisesti onkin lyhyt, niin tuskanmäärällisesti varmaan karmiva(kun se aika on vielä edessä..)!
Kyllähän ne tunteet nousee pintaan tuollaisessa stressitilanteessa miehelläkin, ja riitaa tulee varmasti helposti- kun se anoppikin on pakon edessä siihen sotkettava.. iso kumarrus sun tilanteelle, kasvattaa se raskas taival:notworthy !!
Ajattele vaikka miten hienoa että sormet silti vielä toimii, eikä näpyttely ole kiellettyä!:wink

Mä näkisin niin punaista, jos multa kiellettäis oman lapsen kanssa olo. Ymmärrän sua täysin!
Ota se sun viereen nukkumaan, että saatte olla edes yöt lähekkäin! :Heartred

Voimia CranberryLips! Huolissaanhan se sun mies on ku noin vouhottaa. Eikö mummo vois tulla teille päivisin poikaa hoitamaan? Saisit kuitenkin olla sit hänen kanssaan. Vaikeeta tietty olla tekemättä mitään jos vielä anoppi on kyyläämässä, mutta luulis tuon ymmärtävän jos kerran saunaan menonkin on kieltäny.

Kyllähän toi sf-mitta vähän antaa suuntaa myös vauvan koosta, mutta jos muksu päättää istua kohdussa budhana ja vettä on reilusti ni mitta voi vaikuttaa kovinkin suurelta vaikka asukas itse oliskin pieni. Lähinnä kuvittelen neuvolan tota mittaa seuraavan sen takia, että nähdään, että kasvu on tasaista. Tosin sit kun vauva kääntyy tai laskeutuu kunnolla synnytyskanavaan ni sittenhän käyrä notkahtaa. Ja kyllä sitten jos tuokin käyrä huitelee yli taulukon ni on aihetta laittaa kokoarvioon.

No se miten ne laskee sen koon noista ultrista on sekin suuntaa antava, esikoinen oli tokan ultran mukaan 3500-3600 kun syntyisi - vaan heitti sitten 700 g toi arvio.
Vauva lihoo eniten rv 25-32 eli silloin kun toi rakenneultra on ollut jo.
Tietenkin, jos käy jossakin kolmannessa ultrassa, niin voihan siellä jotain selvitä..
Mun esikoinen kasvoi viellä 5 viikon aikana paljon, koska maha ei juuri laskeutumisen jälkeenkään muuttunut tai käyrä tipahtanut - siitäkin sanottiin "kyllä se taitaa olla lähemmäs 4 kg"..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla ainakin neuvolan terkka sanoi, että sf-mitalla just katsotaan sitä, että kasvu on tasaista. Mulla itsellä on noita vatsamakkaroita sen verran, että käyrä menee väkisinkin ylärajalla. Tarkimman paino-arvion saa ultrassa. Ja sekin on vaan arvio.

Ei täällä anneta mitään tulevaisuuden painoarvioita ultrassa, vain sen hetkinen paino mitataan. Mulla on kahdesta ekasta ultrattu juuri ennen syntymää ja ne on pitäneet paikkansa. Ekasta arvio oli 3.1 ja laps painoi 30g vaille sen sf- mitta meni alakäyrän alapuolella koko raskauden. Tokasta arvio oli 3.6 ja painoi 40g sen yli, sf-mitta meni yläkäyrän yläpuolella koko raskauden. Viimeksi ei ollut painoarvioita, sf-mitta kulki keskikäyrää jämähtäen 34 senttiin viimeiseksi kuukaudeksi ja lapsi oli reilu 4.2. Nyt sf-mitta kulkenut keskikäyrää, kuten lapsen kokokin.

Ei mullekaan vielä rakenneultrassa annettu mitään syntymäpainoarviota ja viimeks kun ultrattiin niin lääkäri sano että jos vauva kasvaa samalla käyrällä loppuun saakka niin rv40 paino on siinä 3 kilon paikkeilla. Mulle on ihan itsestäänselvää että arvio on kuitenkin vaan arvio. Eihän sitä vauvaa saa niin tarkasti mitattua kun vasta sit kun se on saatu mahan ulkopuolelle.

Miullekaan ei annettu rakenneultrassa mitään painoarvioo. Nyt kun jouduin polilla käymään nii siellä lääkäri sano myös sen syntymähetken painoarvion mikäli syntyy laskettuna aikana. En kuvitellut koskaan saavani h-hetken painoarvio, koska en oo ees ite koskaan ilmassut, et kiinnostais tietää.

tänään äitipolilla käyty: voi olla ettei kerkeä toukokuiseksi tämä mamma ja pikkuinen... painoarvio tällä hetkellä 2.190kg ja kohdun suu pehmeä, 3cm jälellä, onneksi kiinni-kahden viikon päästä uudestaan tilannepäivitykseen jos ei jo aiemmin ala supistelemaan...

Lämmin maaliskuun alkuko sai toukovauvat innostumaan tulemaan ulkoilmaan? Hyvän kokoinen vaavihan teillä jo on mutta saisi hetken vielä malttaa kölliä masussa. Sun täytyy varmaan siellä ottaa aika rauhallisesti? Tsemiä ja hyviä vointeja sulle ja pikkuiselle Kyfi7706530!

Mulla ollut rv 25 kohdunsuu pehmeä ja 3 cm jäljellä, mulla tosin oli supistuskausi rv 18-23 eikä sen jälkeen ole kipeästi supistellut..
Halusin vaan sanoa, että ei se vielä tarkoita että olis aiemmin tulossa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin