Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä yritän kyllä pitää sairaalapäivät minimissä. Pelkopolista tuli maksu, synnytystapa-arviosta tulee kans ja viime maanantaista. Muuten sit jos sen synnytyksen sais mahdollisimman nopeesti hoidettua ja pääsis pian kotiin niin ois hyvä. Eikä siis pelkästään rahan puolesta vaan ihan muutenkin. Mieluummin hengailen muualla kun sairaalassa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mieki haluun saikulta mahdollisimman nopeasti pois. Oon iha varma, et eka yönä valvon ja todennäköisesti tokankin. En oo ikin saikullanukkunu. En tii mikä siinä oikein on. En vaa tykkää olla yhtään. Iha ihme vaik kui väsyny on ollu, mut en ikinä oo nukkun yhtää!

Joo mulla kans joku tyyliin kissan koiran kummin kaima synnytti syksyllä amerikassa ku sinne muuttivat,summaa en muista mut SE oli ihan törkee summa!!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

No sektio jenkeissä on sen reippaat 30000 taalaa, jos ei ole vakuutusta. Kaverin keskenmenon hoito maksoi ilman vakuutusta 10000 samassa ihannelandiassa.

Et ihan mielellään maksan veroja, kun sen verta paljon yhteiskunta on joutunut muakin kannattelemaan.

Muistakaapas nyt ne joilla on niitä vakuutuksia, että joihinkin vakuutuksiin voi kuulua sairaalamaksut!
Meillä esikoisen sairaalamaksut meni vakuutuksesta, kun joutui sinne vastasyntyneitten osastolle pitkäksi aikaa!

Nii ja ei se oo vaan jenkeissä tollanen touhu vaan kyllä kunnon vakuutus on oltava monissa muissakin maissa että säästyy noilta jättilaskuilta. Oon kans ihan tyytyväisenä aina maksanu veroni ja nauttinu niillä rahoilla mahdollistettavista palveluista, Suomen malli on mulle hyvä malli :)

Alaikäisen sairaalamaksut voi myös yhdistää vanhemman maksuihin.Tuo vaihtoehto täytyy tänä vuonna pitää mielessä, kun on yhden lapsen leikkaus, omat sairaalajutut ja mahdollisesti vauvan hoitokulut.

Pioni, joutuuko maksaa koko Sairaalassaoloajasta, jos vauvaa hoidetaan?

Lapsen tulevasta sydänleikkauksesta ei tarvi maksaa kuin 7päivän ajalta se hoitopäivämaksu, ylimenevä on ilmasta. Niin mietin vaan et onko niin aina kaikissa tilanteissa kaikkien alaikäisten kohdalla.. Vai onko tuo joku hyksin juttu..

Muokattu viimeksi:
Muistelisin, että ei joutunut koko ajasta maksamaan. Onhan aikuisillakin joku sairaalassa olo "katto".
Esikoisen vakuutuksessa ei ole omavastuuta, niin kaiken sai takasin. 8viikoisena tuli uusi sairaalajakso ja kaikki saatiin vakuutuksesta.

Onko Röppö sun pojan leikkauksen ajankohta jo tiedossa? Alkaa viikot käymään vähiin ennen laskettua! :sad001

Ellei peruutuspaikkaa tule aiemmin, niin huhtikuun alkuun menee.. Mut ei mahda mitään, parhaansa tekevät siellä lastenklinikalla. Meillä kuitenkin lapsen tilanne ihan vakaa, et enempi ahdistais, jos niin ei olis.

Olis vaan meidän elämäntilanteeseen sopinut niin hyvin, et leikkaus olisi ollut nyt talvella, kun mieskin kotona ja vauva masussa. Jäät sulaa kovaa vauhtia, eikä sit miestä paljon kotona näy, eikä oikein yrittäjänä pysty urakoista kieltäytymään. Mutta ne on vain käytännön järjestelyjä sitten ja tuumitaan asia/tilanne kerrallaan..

Esikoisen kanssa sairaala lasku oli 195.60 e :) Mentiin perjantaina käynnistykseen, lauantai aamuna syntyi ja maanantaina lähdettiin kotio :) 32.60 e maksoi tuolloin päivä ja perhe huone maksaa kahdesti tuon et siks kolmelta päivältä tuli noin iso lasku :)

eikös se ole yleisesti koko maassa alaikäisten kohdalla..? ja muutenkin lasten hoito on pääosin ilmaista vaikka aikuisella maksaisi.... esim.. poli käynnit yms....?! en oo nyt varma, mutta mielikuva on sellai.... erikoissairaanhoidossa sit eri, mut kuitenkin eri hinta ko aikuisella... tai jotain.... voi olla että lämpimikseni höpöttelen.... :p tai en tiiä olenko kartalla enää ollenkaan :grin

Kyllä minäkin monet kerrat toivoin pääseväni kotiin laitokselta, mutta raskausmyrkytyksen takia pitivät sisällä :( siks se niin paljon harmittikin, ja kun ei se hoitotaso ollut sitä mitä Suomessa kumminkin voisi odottaa...... Viimeisenä päivänä kun pistin metelin pystyyn, että nyt on päästävä kotio tai pää hajoo, lääkäri tuumasi vaan "ei tämä mikään vankila ole".. Siis kyllä minäkin mielelläni veroni maksan mieluummin kuin ottaisin jenkkien käytännön tänne, mutta boikotoin tuota ko. sairaalaa, grrrr..... pelottavia juttuja kuullu ja nähny dokumenteista tuolta jenkkilästä... varsinkin lasten kohdalla :sad001

3 päivää ja alkaa rv 32, miksi silti yhtäkkiä tuntuu että synnytykseen on vielä 6 kk aikaa? :S
Päivät matelee, mutta viikko itsessään saattaa olla ohi silmänräpäyksessä :D Hmm, ristiriitaista!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Polikäynti maksaa lapsillakin, tai ainakin meille on tullut lasku jokaisesta lastenpolilla käynnistä. Tk, hammaslääkäri, neuvola on ilmasta, mut erikoissairaanhoito ei ihan kokonaan.

Taas alkaa tehd mieli jäädä kotiin synnyttämään..nuo pakkosairaalahoidot kyllä kauhistuttaa..
ehkä kuolemaankin vois aikanaan piiloutua jonnekin metsän uumeniin.. paitsi sittenpä kalliiksi tulisi isot etsintäpartiot ja vielä tehoelvytyshoidot- "kun se hullu mummo meni marjametsään ilman sydänlääkkeitä.." äh, ei saa ihminen rauhassa syntyä tai edes kuolla.

röppö: okei, aika jännä... meille ei ole koskaan tullu laskua tk:sta tai muualta, missä oon poikaa käyttäny... ja multa kun poistettiin nielurisat (17v), olin yhden yön sairaalassakin, niin ei maksanu mitään o_O voiko olla paikkakunta kohtaista....? eikai.....?

no........ en mä tajua muutenkaa mitään :grin

Miulla ei oo ollu, kun teininä se hammashuolto johonki ikään asti ilmasta, mut muuten kaikki on maksanu täälläkin. Iha pienistä lapsista en tiedä, mut uskoisin et sairaalaan kun vie niin peritään se perus 32,30e. "32,30€ Peritään kaikista poliklinikkakäynneistä" lukee sairaalan ilmoittautumispisteissä nykyään.

Mä nyt vaihdan taas vähän aihetta noista sairaalamaksuista, mutta mulla on synnytyspelko vieny taas yöunet. Tuntuu että paniikki kasvaa päivä päivältä isommaks. Tai siis itseasiassa päivisin kaikki on hyvin. Pystyn jopa jutteleen synnytysasioista jokseenkin järkevästi, mutta kun käyn nukkumaan niin se pelko ja epävarmuus tulee aina ajatuksiin! Sit mä vaan makaan sängyssä ihan kauhuissani ja kuvittelen miten kamalaa se synnyttäminen on. Mä en haluu kokea sitä ollenkaan. Toivon että mun lantio osottautuu ahtaaks, jotta mun ei tarvii erikseen ruveta anelemaan pääsyä sektioon :( Mulla on ihan kamala olo tän asian takia.

No kokemusta on tästä omasta keskussairaalan lastenpolista, missä oon nuorinta käyttänyt sydänkontrolleissa, sekä Taysissa kun käytetään kirurgian polilla vanhempaa poikaa käden takia. Mut ne on erikoissairaanhoitoa. Ja sieltä Hyksistä tulee sit sen 7päivän ajalta maksu ja loppu ilmaista jahka leikkaavat. Voihan niissä olla sairaanhoitopiirikohtaisia eroja.

Ei meillekään terveyskeskuksesta tuu mitään maksuja, jos lapsia käyttää.

Takaisin