Hymykuoppa, sektion vaadit, jos tuntuu noin pelottavalta! Otat jonkun turvamiehen mukaan, joka pitää sun puolia ja vaatii sulle sektion! Ymmärrän sun väsymyksen koko synnytyksestä jauhamiseen.
Kyllä sektion saa Taysissakin, mutta Tays on jotenkin ylpeä perätilasynnytys tilastoistaan ja puhuu ympäri synnyttäjiä. Mulle kävi niin. Kaksi lääkäriä sain vakuutettua, että haluan sektion perätilan takia ja mulle oli varattuna suunniteltu sektio.
Vauva päättikin syntyä aiemmin ja polilla lääkäri puhui minut ja mun miehen ympäri alatie synnytykseen.
Me molemmat mentiin sairaalaan päättäväisinä, että sektio pitää saada.... Olin kertonut miehelleni, miten sinnikkäästi lääkärit patistaa alatiesynnytykseen. Ja mitenkäs kävi!
Sitä samaa keskustelua käytiin jo kolmannen lääkärin kanssa. Lopulta sovimme, että jos synnytys pitkittyy saan sektion, kun vain pyydän sitä!
Olin kuullut monilta, että Taysissa on tämmönen tyyli, enkä uskonut sitä, ennen kuin itse olin siinä tilanteessa.
Ensisynnyttäjänä on muutenkin niin epävarma mitä tehdä, kun ei tiedä mikä olisi paras ratkaisu. Nyt uskon, että mulla on rohkeutta vastustaa enemmän ja voin vedota, että oon jo yhden perätilan kokenut jälkitoipumisineen. SEKTIO mulle, jos vauva on perätilassa! Piste! Ja jos joku lääkäri yrittää taivutella, sanon että tuntuu suoraan sanottuna painostamiselta!