Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on mietitty lähinnä, että mitä musiikkia ja eväitä otetaan mukaan synnärille... Sen tosin olen päättänyt, että perätilasynnytykseen en ala. En revi itseäni ja pelkää yhtään tämän enempää, joten se on joko raivotarjonta tai sakset esiin, kiitos.

Tuttavapiirissä/sukulaisissa useita jotka synnyttäneet perätilaisen ja jokunen valinnut sektion siinä tapauksessa- ja mielipiteitä on monensuuntaisia (joku tekisi uudestaan, toinen ei missään tapauksessa..ja yhtä harmittaa että meni sektioon,pieni tyttö olisi varmaan tullut alakauttakin..), kaikki menneet kyllä loppujaan hyvin, henkilökuntaa synnytyksessa paikalla enempi noissa pt. Ja niitäkin videoita tutkaillessa kyllä tullut siihen tulokseen että niistäkin aina selvitään, tällähetkellä mieli sitä mieltä että lähtisin alakautta synnyttämään jos se tulee eteen.
yksi amerikkal kolmosten alakauttasynnytys-video on kyllä melkoinen, siinä vauvaa tulee pää ja peppuedellä vuorotellen:eek:, kyllä on eri touhua eri maissa!

Kyllähän sen pelkoperustein saa täälläkin sen sektion. Mä en vaan jaksais enää ees puhua siitä asiasta. Mua ahdistaa koko synnytystouhu jo niin paljon että oon ihan loppu.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hymykuoppa, sektion vaadit, jos tuntuu noin pelottavalta! Otat jonkun turvamiehen mukaan, joka pitää sun puolia ja vaatii sulle sektion! Ymmärrän sun väsymyksen koko synnytyksestä jauhamiseen.

Kyllä sektion saa Taysissakin, mutta Tays on jotenkin ylpeä perätilasynnytys tilastoistaan ja puhuu ympäri synnyttäjiä. Mulle kävi niin. Kaksi lääkäriä sain vakuutettua, että haluan sektion perätilan takia ja mulle oli varattuna suunniteltu sektio.
Vauva päättikin syntyä aiemmin ja polilla lääkäri puhui minut ja mun miehen ympäri alatie synnytykseen.
Me molemmat mentiin sairaalaan päättäväisinä, että sektio pitää saada.... Olin kertonut miehelleni, miten sinnikkäästi lääkärit patistaa alatiesynnytykseen. Ja mitenkäs kävi!
Sitä samaa keskustelua käytiin jo kolmannen lääkärin kanssa. Lopulta sovimme, että jos synnytys pitkittyy saan sektion, kun vain pyydän sitä!

Olin kuullut monilta, että Taysissa on tämmönen tyyli, enkä uskonut sitä, ennen kuin itse olin siinä tilanteessa.

Ensisynnyttäjänä on muutenkin niin epävarma mitä tehdä, kun ei tiedä mikä olisi paras ratkaisu. Nyt uskon, että mulla on rohkeutta vastustaa enemmän ja voin vedota, että oon jo yhden perätilan kokenut jälkitoipumisineen. SEKTIO mulle, jos vauva on perätilassa! Piste! Ja jos joku lääkäri yrittää taivutella, sanon että tuntuu suoraan sanottuna painostamiselta!

Kyllä mä veikkaan että ne taysissa huomaa ettei se normaali synnyttäminen oo mulle ok viimeistään sen arviokäynnin yhteydessä. Jos selviää että vauva mahtuis tuleen niin se on kyllä niin kova paikka mulle että itkuhanat aukee aika nopeesti ja täys paniikki iskee...

Oot vaan tiukkana ja sanot, että se helpottais sun mieltä. Tiedän yhden, joka sai Taysista sektion just pelko perusteilla. Hän kans kertoi, että oli tosi tressaavaa ja asiaa joutui jauhamaan monta kertaa.

Mun siskolla oli suunniteltu sektio perätilan takia ja vielä leikkaus salissa lääkäri kysyi, oletko varma ettet halua synnyttää alakautta! Sisko oli ihan ihmeissään, miten voi kysyä vielä siinä tilanteessa. Mietin, että oliko se joku rutiini kysymys, että oletko "valmis" leikkaukseen? Onneks sisko leikattiin, napanuora oli vauvan kaulan ympärillä ja perätilasynnytyksestä olisi voinut tulla jotain mitä ei halua edes ajatella.

Yritän parhaani. Mulla on vaan välillä sellanen olo etten osaa ilmasta itteeni tässä asiassa tarpeeks selkeesti...

Onneksi synnytys on yleensä ohi muutamassa päivässä, kuvitella jos täytyisi synnyttää 1 kk? Joten onhan se 2 päivääkin käynnistelyä suht pieni aika tähän 9 kkn odotukseen, vaikka ne vikat hetket tekee kipeää..
Miekin oisin jo valmis synnärille!
Yritin just kuvitella taas miltä meidän poika näyttää :D En vaan osaa kuvitella.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Suski, Mimmma, Pioni tai jos täällä on joku muu tamperelainen vielä niin ootteko menossa vielä synnärille tutustumiskäynnille vaikka oottekin käyny taysissa muutenkin? Mullakin on kuitenkin nyt jo kaks reissua sinne käytynä, mutta haluisin silti mennä. Onkohan se ihan tyhmää? Ja jos ootte menossa niin missä vaiheessa ajattelitte mennä?

Mua harmittaa ettei oyssiin pääse tutustuun! :( kävin lueskelee maaliskuisten synnytyskertomuksia ja jotenki jäi hyvä fiilis. En oo missään vaiheessa,ainakaan vielä, alkanu pelkää synnytystä. Eniten mä pelkään sektioon joutumista. Toki kummastaki tavasta on niin yksilöllisiä kokemuksia. Luotan siihen et vauva saahaan ulos jotaki kautta ja pääasia että terveenä ja hyvin voivana! <3 eiköhä sitä ite selviä ajan kanssa, tulipa se vauva mitä kautta hyväsä! :)

Mie kun varasin tänään ajan polin tutustumiskäyntiin/synnytysvalmennukseen niin se sihteeri siellä vaikutti tosi kivalta. Sen ääni oli niin pehmee ja kimittävä ja ystävällinen, et iteki rupes puhuu samalla tavalla ja mieskin kuunteli, et mitä ihmettä ko tollei pehmeesti rupesin yhtäkkiä puhuu! Haha!

Ja ne kätilöt on ollu kans mukavia, kun oon kaks kertaa siellä käyny! :)

Me ei varmaan enää käydä tutustumassa, kun siellä salissa tuli jo käytyä.. Ja kun muutenki täytyy käydä siel viel monta kertaa, ellei satu sit joku kerta ultra oleen samoihin aikoihin sen tutustumisajan kanssa.. Mies sillon salissa ollessa kyseli kätilöltä niistä huoneista yms..

Suski niin mä vähän ajattelinkin että on varmaan tullu paikat tutuks muutenkin :)

Hymykuoppa, mä en vielä tiedä menisinkö tutustumaan, kun paikka on jo osittain tuttu. Esitelläänkö siellä tutustumiskäynnillä jotain kivunlievitys vaihtoehtoja yms? Viimekerta meni pedissä maaten ja mitään ammeita, suihkuja ei mulle tarjottu.
Mulla on vielä pari viikkoa epäsäännöllisesti työkeikkoja ja ajattelin sen jälkeen perehtyä asiaan.
Oon kyllä menossa äitiyspolille ultraan joskus loppuraskaudesta, joten voihan sillonkin kysellä.

synnytysvalmennukseen vasta huhtikuun eka lauantai... aikasemmi ei mahtunu kalenteriin :S hyvin tässä kerkee-jos ei pikkunen liian aikasessa nii ehtii tutustua ensin paikkaan... "toisen kotikaupungin" synnärin kävin kattomassa ku meinasi pikkunen olla huolestuttavan liikkumatta nii tarkistettavana

Pioni mä en tiiä yhtään mitä siellä tutustumiskäynnillä tehään, siks sinne haluisinkin. Onhan mullakin sillon 2 viikon päästä vielä yks käynti siellä polilla mutta siinä on niin paljon muutakin samalla että haluisin mennä erikseen ihan rauhassa tutustuun. Mutta ehkä kyselen eka sillon 25. päivä ja päätän sit että meenkö vielä tutustuun!

Hei onko joku täällä ajatellu kirjottaa synnytystoivelistaa? Oon lukenu monta erilaista listaa ja tuun varmasti kirjottaan synnytystavasta huolimatta jonkun listan omista toiveista, mutta ajattelin vaan että jos jollain on antaa hyviä ideoita siitä mitä kaikkia asioita listalla kannattaa huomioida niin kuulisin mielelläni...

Itse olen kertonut miehelle mitä haluan ja kun muistaa viime synnytyksen niin en ala erikseen kirjoittelemaan :)
-mahd. pitkään ilman epiduraalia
-ammeessa käyn tälläkin kertaa
-mahd. pitkään kävelyä ja liikkumista
-ponnistus jakkaralla
Mitään "unelmasynnytystä" en edes rupea kirjoittamaan - saati kuvittelemaan, se kipu nimittäin on ihan tarpeeksi inhottavaa..
Synnytys on mulle ainoastaan se etappi että saa lapsen käsiin, ei mikään suoritus tai että kaiken pitäis mennä niinkuin elokuvissa, aina siinä ympärillä jotain sählätään..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin