Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sen mitä töllöstä on tullu ja valmennuksessa näytetään, niin oon kattonu... mut sellanen mikä on kuvattu JUST SIELTÄ en aio katsoa, vaikka yks jo tullu samaa reittiä ulos.... ehkä sitten kun kaikki lapset on tehty, niin mielenkiinnosta saatan kattoa.... ettei vaan tuu mitään kammoa... ne oli han kivoja, mitkä on kuvattu sivusta, eikä siinä näy ihan kaikki mahdollinen.. se antaa vähän kuvaa, et mikä on homman nimi, eikä mua ainakaan jääny pelottaa sellaset videot =)

Mie oon hoitsukoulussa yhen "kattonu" ja se oli aivan hirveä video! Sen jälkee aika moni vanno mukaanlukien mie ettei synnytä ikinä! Tosin hyvä, kun oon ainut siitä ryhmästä joka on synnyttämään menossa.. Eiku kolmas joka synnyttää, kaks muut on synnyttäny jo! :D Ja koulusta 6-vuotta aikaa.

Taksilaiset kannattaa tosiaan varata jotain muovia ja pyyhettä takapuolen alle.

Esikosta mulla tuli lorinalla lapsivettä kotona ja piti lähteä sairaalaan, kun kyseessä oli perätila. Laitoin auton penkille matkan ajaksi muovipussin, ei onneksi tullut mitään. Mutta sitten kun nousin sairaalalla autosta, valahti hirvee määrä. Perätilan vuoksi en saanut kävellä ja mies työnsi pyörätuolilla synnäria kohti. Sitä vettä tuli ihan hirveästi, valui pitkin sairaalan käytäviä siitä pyörätuolista.

Mä en kyllä tiedä paljonko sitä vettä siellä pussissa loppuraskaudessa on, mutta kyllä se paljolta tuntui. Housut nilkkoja myöten märkänä. Määrä jotenkin yllätti ja kuvittelin sen valuvan sieltä pikkuhiljaa pois.

Mä katon niitä ihan silmät piukeena, mutta vasta nykyään, aiemmissa raskauksissa en katsonut, enkä suosittele ensikertalaisille jossei jotain muuta kokemuspohjaa ole.
Mulla tää synnytysmielenkiinto on herännyt vasta viime vuosina kun noita eläimiä on päässyt touhuissa avustamaan, ja aina yksin pitää selvitä, se on hirmu mielenkiintoista! ja siitä sitten herännyt mielenkiinto näihin ihmisten syntymiinkin- niitä omiaan kun ei pääse näkemään..
Mua nimenomaan kiinnostaa hankalat tilanteet ja niistä selviytyminen, on auttanut itseäkin luottamaan siihen että mahdotonta tilannetta ei olekaan! ja nuo luonnonmukaiset vesisynnytykset yms luo kyllä uskoa naisen kehoon!!

Mä en oikeen osaa ees suhtautua koko synnyttämiseen mitenkään.. neuvolassa ei oo ees puhuttu siitä, että tää pitää vielä synnyttääkkin ja sit taysis aina joka toisella kerralla on sanottu et en voi alateitse synnyttää ja joka toisella kertaa sit taas et hyvällä säkällä pystyn.. Ei oikein tie mihin täs pitäs nyt sit valmistautua, leikkauspöydälle makaamiseen vai synnyttämiseen synnyttämiseen, kun se ei ole nyt sitte mun haluamisista kiinni..päähäni oon tosin iskostanu ajatuksen, että vauvan ehdoilla mennään, et pääasia et sillä kaikki hyvin.

Mitään kunnon synnytysvideoita en oo kattonu, mut noita ohjelmia mitä nyt telkusta tulee niin tulee välillä katottua..

Suski, sulla on kyllä semmonen tilanne, ettei varmaan voi unelmoida tietynlaisesta synnytyksestä, päivä kerrallaan! Hyvällä asenteella olet, vauva on tärkein!
Toisaalta meillä kaikilla on ihan sama tilanne, synnytystä ei voi "tilata", se vaan menee niin kuin menee. Ihana sit kuulla toukokuussa miten kenelläkin on mennyt, leikattu sunnitellusti vai hätäsektio, normi synnytys, perä vai pää edellä, imukupilla, epparilla, erilaiset tarjonnat....
Toivotaan, että sun vauva syntyis myös toukokuussa ja pääsisitte kotiin yhdessä! Tästä raskausajasta jää sulle kyllä varmaan aikamoinen muisto, mutta toinen raskaus voi olla ihan erilainen... Sitten kun sitä edes uskaltaa ajatella! :Heartred

Sekin on sitten vielä kun tuntuu et anoppi painostaa alatiesynnytykseen, vaikka hyvin tietää että mä en itse voi vaikuttaa asiaan millään tavalla. Tuntuu vaan niin kamalalta et pelotellaan sektiosta, kun tietää et todennäkösemmin niin tulee käymään. Sanoin kyllä jo miehelle et saa sanoo et se pelottelun on loputtava, kun on tässä kuitenki muitaki murheita ollu niin paljon.

Uutta raskautta en ees uskalla haaveilla ja mieskin sano et hän ei tähän hommaan kyllä ihan heti uudestaan suostu, kun tää on ollu niin rankkaa meille molemmille. Oon kyllä ikionnellinen jos saan tämän PikkuIhmeen terveenä tähän mailmaan.:Heartbigred

Musta se on jotenkin tosi epäreilua miten sillä sektiolla aina yritetään pelotella! Ite oon antanu juttujen mennä suoraan toisesta korvasta ulos kun mulla on ollu itellä niin hyvä asenne sitä sektioajatusta kohtaan. Parempi vaan ettei kuuntele niitä juttuja... Mutta on kyl pakko sanoo etten oo osannu suhtautua yhtä väliinpitämättömästi muihin synnytysjuttuihin ja ne onkin saattanu sit jäädä pyöriin mielessä pidemmäkskin ajaks :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oon kattelut yle femmalta jotn synnytysohjelmaa (tulee kai tänään) ja ekaa kertaa viime jaksossa tuli sellanen fiilis et ei taida olla enää sopivaa katseltavaa mulle. Alkaa toi oma näytön paikka olla sen verran lähellä et ei kovin hyvää tee kattoo muiden tuskia ja komplikaatioita yms... Aiemmin ei ollut mitään ongelmaa, kokeilen viel tänään ja katon tulee itku ja parku ja pelko :D

Musta tuntuu että viimeaikoina telkkarista on ruvennu tuleen järjettömän paljon odotus- ja synnytysaiheisia ohjelmia. On tarjolla ihan asiapitosta ohjelmaa ja kaiken maailman hömppäleffojakin. Onkohan ne oikeesti ajotettu tähän aikaan vuodesta tarkotuksella kun vilkkain äitiyslomakausi alkaa olla käsillä? voi tietty olla et kiinnitän niihin myös ekaa kertaa huomioo nyt...

ne mitä telkkarista tulee nii muutama on tullu katottuu... tästä vau.fi oli joku video josaain linkissä... en muuten oo kattonu enkä meinaa kyttäämällä kytätä synnytysohjelmia... ei oo missään neuvolassa puhuttu synnyttämisestä ja synnytysvalmennus ois ens kuun alussa...

Ihmisestähän se varmaan on taas kiinni kandeeko katsoa vai ei. Omalta kohaltani taisin ennen esikoista jonkun ihan "sieltä" kuvatun videon katella. Ei se hirveen voimauttava kokemus ollu, mutta kävihän faktat selviksi eikä siitä toisaalta mitään traumojakaan tullu.

Ite kun on tosiaan noi kolme meloonia värkistään pihalle työntäny ja yhen synnytyksen vierestä seurannu ni olen kyllä ilomielin siellä synnyttävänä osapuolena. Se vierestä kattominen oli ihan hirveetä :confused: Ite ku on tositoimissa ni pystyy asioihin vaikuttamaan, eikä tosiaan nää mitä tapahtuu vaan tuntemusten perusteella mennään.

Tässä raskaudessa olen muutaman katsonut, samaa kipua mitä kaikkialla näytetään.. Esikoisesta katsoin tai suorastaan ahmin niitä videoita ja ei ihme että pelotti hemmetisti... :D
Mulle riittää toisella kertaa se tieto kivuista ja vaiheista, muuten en viitsi alkaa itteäni ainakaan vielä lietsomaan jännittämään ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ei siellä ollukaan videoo ite synnytyksestä vaan monta videoo kaikesta muusta synnytykseen liittyvästä. Toistaseks siis se varsinainen synnytysvideo on vielä näkemättä!

Mä oon kattonut vaan sellaisen videon, jossa nainen kotisynnyttää seisaallaan. Vähän se ähkii jossain ovenkarmeissa roikkuen, ja sitten onkin jo vauva maailmassa. Ehkä jotain viisi minuuttia kesti. Pidän mielelläni tämän mielikuvan :)

Oon kattonu, mut en tiedä voinko suositella katsomaan. Riippuu tosiaan ihmisestä. Itse oon jotenkin liian kiinnostunut kaikkeen hoitoalaan liittyvästä ja oon harkinnut alanvaihtoa tai -jatkoa terkaksi tai kätilöksi, eikä jotenkin oikein mikään näky kauhistuta, lähinnä kiinnostaa ja uteloittaa. :excited001

Mää oon kattonu paljonki synnytysvideoita juutuubista, mun mielestä ne on mielenkiintosia :grin. Synnytyksestä puheenollen, itellä on tullu perehyttyä perätilasynnytykseen nyt viime päivinä ku vauva ei oo kääntyny vieläkään ja pelkään ettei käännykkään. Tosin onhan tuolla vielä aikaa kääntyä mutta ku tuntuu että "kaikilla" muilla on jo vauvat kääntyny raivotarjontaan, ainaki tuolla huhtikuisten puolella. Mutta mitä nyt oon perätilasynnytyksestä lukenu niin jos tää ei tosiaan ala kääntymään niin kyllä mää mielummin sektion valitsen ku alateitse synnyttämisen.

Takaisin