Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla alkaa tehä tää elämä tehtävänsä. Mie jopa toivon, et syntyisi sen väh. 14vrk ennen laskettua aikaa. En tiiä miten jaksan sinne 3.5. asti oottaa :p Kyllähä se jännittää vielä, mutten pelkää enää.

Last edited by a moderator:
Itse taas jännittelen et kuinka aikaisin tämä kaveri putkahtaa o_O Tosiaan viimeks käynnistettiin RV 38 poika kun niin pieni oli. Ja nyt huolestuttaa kun käytiin ultrassa juuri viime viikolla ja pistivät jo seuraavan ultran 3 viikon päähän plus sit sydänkäyrät siihen :confused: Että onko ne oikeesti huolissaan lapsen kasvusta, vaikka nyt onkin kaikki hyvin niin olis luullu et seuraavaan kontrolliin hieman suurempi väli olisi tullut o_O

Mun tajuntaan on kosahtanut nyt ihan oikeasti se, etten ehkä saa normaalia synnytystä ja vauvaa syliin ja vierihoitoon. Kaikki tulee olemaan erilaista, saatan joutua synnyttämään vieraassa sairaalassa, mies ei ehkä pääse mukaan jne.. Tietenkin pääasia on, että vauva saadaan hyvävointisena mahasta ja elämä alkuun sujuvasti. Mutta vähän kyllä on surutyö käynnissä, ettei kaikki meekään välttämättä niin kuin aiemmilla kerroilla. Toki toivon kovasti, että tää vasta-aine homma pysyis kurissa ja synnytys menis normaalisti ja vauva ei tarvitsisi teho-hoitoa. Mutta mahdollisuus kaikkiin muihin juttuihin on alkanut pelottaa. Tuntuu, että kaikkeen on pakko varautua henkisesti.

Voi ei :sad001 Itselläkin hirveät pelotja en yhtään tiedä miksi, mutta tuntuu vaan ettei kaikki mee hyvin :sad001

Röppö, paljon voimia teille ja jaksamisia <3

Kiitos!

Toivottavasti CranberryLips teillä menee kaikki hyvin ja mitään huolta ei olisi, vaan haluavat vaan seurata vauvaa tällä kertaa tarkemmin, kun viimeksi oli ongelmia!

Eilen kun ajeltiin moottoritiellä sinne suuntaan missä synnytetään, niin tuli perhoset vatsaan..
Ihan oikeesti, jos tää tulee viikon-kaksi etuajassa kuten isoveli, niin 8 viikkoa jäljellä ja voidaan jo olla synnärillä!!! :)
Nyt aamuspinnailut näissä kutkutuksissa ;)

Mulla on hyvä kun mul on sairaala 200m päässä ko muutetaa. Tosin ei tää nytkää oo kaukana 600m :P

sairaalaan 30-45 min matka jos kotipaikalla ollaan, jos kotona niin 15min matka... ja jos kotipaikalla oon nii miehellä on 200km ajettavana että pääsee mukaan :S yhteen vasta ollaan muuttamassa siis... tarpeeks aikaseen vaan soittaa ambulanssi-muuten ei oo vielä huolia ilmenny :S katsotaan parin viikon päästä äitipolilla miten on pikkunen kasvanu (RD nii seurataan miten kasvaa)... LA 1.5 eli jommankumman kuun puolella syntyis

kyllä-kottikärryt on oivallinen vauvan siirtoväline, siihen mahtuu paljon muutakin - ja saa käsijumppaa samalla kun on pikkusen raskaampaa työntää kun keveitä vaunuja..

Mä alan kallistua yliopistollisessa sairaalassa synnyttämiseen. Matkaa sellaset parisataa kilsaa...

Meillä on semmonen puolen tunnin matka sairaalaan ja kovasti toivon, että ollaan siellä sairaalassa ku tää syntyy... Jos hyvät suunnitelmat lastenvahtien kanssa kaatuu ni kait se on sitten taksilla lähettävä, mutta ajatus ei hirveesti houkuttele. Valmiiks säälittää jo se taksikuski :cool: En tiiä missä vaiheessa ambulanssin soittasin, varmaan sit jos pää jo näkyy :grin

Mä taas alan valmistautua taas niin hitaaseen synnytykseen, että hyvin kerkee vaikka kävellä sairaalaan jos auto brakais kotipihaan (ab 25km)..menis ainakin liikkeessä tuo avautuminen.
Mutta tälläinen synnyttäjä vois ihan hyvin asua vaikka suomineidon päässä ja lähteä rauhakseen koiravaljakolla Rovaniemelle synnyttämään..äh, uskaltaisko odottaa hieman nopeampaa toimintaa:confused:

Mä en haluis mennä taksilla synnyttään mut koska meillä ei oo autoo niin varmaan on pakko. Voi olla että siinä vaiheessa ei ehdi facebookissa kyseleen kavereilta josko joku vois lainata autoa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ei kukkaro riitä taksin kyytiin niin saa ambulanssipojat luvan hakea ku ei itestä ole rattiin ja kyyditsijää ei ole... tai jos olen miehen luona pääsee mies viemään

Mä en millään kehtais soittaa ambulanssia. Vähän sama juttu kun se etten olis halunnu käydä tänään siellä synnärillä "turhaan". Tulee jotenkin tyhmä olo kun tietää et pärjäis varmaan ihan hyvin ilman sitä apuakin...

Juurikin samasta syystä mä soitan sen lanssin vasta jos pää näkyy... Tai ehkä kuitenkin mies soittaa, ku käsken... :)

Ottaakos ambulanssi kyytiin, jos ei oikeesti oo kiire? Olen kuullu tarinoita, et saattavat paikalle tultuaan tutkailla ja kehottaa soittamaan taksin, jolla sit hakeutuu sinne tohtorin puheille. Nää nyt ei oo kyl ollu synnytystapauksia.

Muoks: Ja saahan taksikyydistäkin sen KELA-korvauksen jos sillä synnyttämään lähtee. Eikö?

Mulle ei oo tullu toi kelakorvaus ees mieleen! Hyvä kun tuli puheeks. Oon vaan ajatellu etten haluu jonkun random-kuskin kyydillä synnyttään. Haluun synnyttää rauhassa!

Takaisin