Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
en tiiä saako korvauksia... mut pitää se taksi ensin maksaa ennenku voi korvauksia hakea ja taksi matka 58km on hienon kokonen lasku :S pitää ehkä keksiä varasuunnitelma tai toivoa että pikkunen päättäs tulla semmoseen aikaan että kotona olis joku joka vois ajaa sairaalalle...

Taksi ja ambulanssi maksaa saman verran. Molemmissa on omavastuu ja kyl ne sairaalasta lapun kirjottaa tulotaksille niinkuin lähtötaksillekin. Rahat tosiaan hakee kelasta takaisin, ellei sitä lappua pysty etukäteen järjestämään.

Ambulanssissa on ihan hiton epämukava matkustaa, et mieluummin menisin taksilla.

Hah, jotakin toimintaa siis mun aivoissani vielä kuitenkin on!

Mä synnyttäsin mieluiten kotona jos hädän tullen apu olis yhtä lähellä ku sairaalassa. Se siirtyminen kotoa sairaalaan on kaikista pahin ku yrität siinä autossa jotenkin kärvistellä ja lasket kaikki katuvalot ja muut maholliset, että sais jotai muuta mietittävää ja pystyis olemaan.

Hui kauhee, oon ihan unohtanut senkin et sinne sairaalaan pitäis niinku kotoa siirtyä. Omaa autoo ei oo, et vuorokauden ajasta riippuen pummitaan systerilta tai appiukolta kyyti tai sit taksilla. Lanssille tuskin tarvetta jos kaikki menee normaalin kaavan mukaan. Hurjaa silti ajatella kauheissa poltoissa istuvansa taksin takapenkillä.

kohta synnytetään vanhaan malliin kotona... tai sitten pitää isä hätyyttää pois töistä jos päiväsaikaan pitää lähteä, muuten äiti lähtee kuskiks-riippuu nyt kummassa kaupungissa/kylässä oon..

Mie ehin jutella kätilön kanssa tästäkin aiheesta sillon viime viikolla kun kävin siellä keskustelussa. Kun miehän siis ootan yksin... Niin oli sitä mieltä että synnyttämään voi tulla joko taksilla, tai ambulanssilla. Hää oli sitä mieltä et ambulanssi vois olla jopa parempi vaihtoehto, kun mennä sinne taksin penkkiin istumaan kaikkien mahollisten lapsivesivuotojen kanssa ym...
Mielessänihän mie siis olin menossa sinne omalla autolla, mut se tais olla vähän huono ajatus...?

Mä en ainakaan uskaltais ite lähteä auton rattiin niiden synnytyssupistusten kanssa. Sit on tietenkin eri juttu jos menee suunniteltuun sektioon tai käynnistykseen. Niissä tapauksissa ajattelin ite mennä sairaalaan bussilla :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huh, 2 eri paikkaa mihin saadaan tuo poikanen sit kun synnytys käynnistyy, yksi lupas tulla kotiinkin asti!
Helpotus!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mää jo vähän ressaan että mitäs jos tää sittenkin päättää syntyä just lasketun ajan kohdilla. Sinä viikonloppuna kun miehen muksut on täällä. Mies ei ole tehnyt elettäkään että selvittäisi miten muksujen kanssa tehdään jos tulee tilanne päälle. Mun mielestä olisi syytä jo vähän funtsia sillä tässä ei ole ketään vahtiehdokkaita alle 100 km päässä muutenkaan. Toki siihen on vielä aikaa ja tässä vaiheessa jos suunnittelee jotain niin suunnitelmat pukkaa elämään. Mutta olisi kiva tietää että miehellä olisi joku suunnitelma.

jos meette taksilla, niin muistakaa varmuuden vuoks ottaa jotain fyllinkiä pyllyn alle.. jos penkit tai auto menee pesuun niin saattaa tulla jopa 300€:n lasku :confused: toki riippuu kuskista, mut appiukko kerto (taksiyrittäjä) että periaatteessa kaikki tollanen laskutetaan asiakkaalta, oli sitten humalainen, synnyttäjä tai vaikka ihan vaan päähalki ja verta vuotaa..... ite toivon et pääsis menemään jollain muulla ku taksilla.... pelottava ajatus mennä jonku tuntemattoman kyytiin, lanssissa olis sentään suht ammattitaitosta porukkaa, ehkä :wink mieluummin menisin omalla kyydillä :)

Joo, kyllä mie oon kans saanu kuulla taksiukolta, et jos taksiin oksentaa niin tulee "muutaman" sadan lasku, kun verhoukset pitää autosta sit vaihtaa. Huihai..

Toivottavasti ei tule syöksynä kun meidän potentiaaliset lapsen vahdit on mökillä jo toukokuussa (toki sieltäkin vain vajaa tunti sairaalalle niin voidaan esikko ottaa hätätapauksessa mukaan)... Mies saa sitten jäädä aulaan odottamaan esikoisen hoitajia ja mä meen sitten edeltä sisälle... :eek:

Näin viime yönä unta synnytyksestä ja jäi kuulkaas hyvä fiilis! ;) synnytys kävi nopsaan ja ilman lääkkeitäki muka meni!mulla ois haaveena et menis ihan luomuna mut sen näkee sit et kui käy! Ja synty 4 kilonen poika,53 cm ja klo.4 aamuyöllä! :D toivon että ku tulee synnytykseen lähtö et se tapahtuu yöllä koska mieshän saattaa muuten olla töitten puolesta monen tunnin päässä kotoa ja sairaalaan vielä semmonen tunnin matka. En pelkää vieläkään synnytystä,ehkä vähä sitä jos repiää joka suuntaan mut eniten pelkään sitä sairaalaan jäämistä :( oon valtavan kade tayssissa synnyttävien hotelli mahdollisuudelle!

Mä lähdin yhtä lasta synnyttämään naapurien sirkus-kyydissä:grin..olivat sopivasti lähdössä samaan suuntaan:jokercolor, niin pääsin kyytiin (en ihan omalla autolla halunnut kuitenkaan lähteä..)..mies oli tuolloin 400km päässä, kerkesi kyllä hyvin mukaan tositoimiin, en halunnut vaan pyytää turhaan kotiin ennen synnärin avautumis-tarkastusta, mutta täytyi kuitenkin ennakoida tuo matkaan kuluva aika..aika salatiedettähän se oikea lähtöhetki välillä on! Kun oli kolme viikkoa supistellut öisin säännöllisesti, ei sitä oikein luottanut niiden tehoon ennen tutkimusta- se verilima oli kyllä sitten erona niihin aikaisempiin suppareihin.

ENSIKERTALAISET!!!!;
Aiotteko katsoa synnytysvideota ennenkuin itse joutuu tositoimiin?

Uudestaan tekevät!!!!;

suosittelisitteko katsomaan?

Kyllä mä oon ajatellu että jos se on itellä edessä niin aion kattoa. En mä rupee mitään videoita urakalla katteleen, mutta sen yhen synnytysvideon mikä taysin sivuilta löytyy niin joo.

En aio! Ensikertalaisena en aio! :) Imetysvideoita taas aion. Espoon kaupungin sivuil on kuulemma hyvät videot siitä :)

En oo aikeissa alkaa videoita metsästämään mutta jos valmennuksissa tms. tulee vastaan niin emmää varmaan karkuun lähde.

Mie taas suljen silmäni jos sellanen valmennuksessa tulee esiin. Uskon, et jokainen synnytys on ihan erilainen ni en aio kauhukuvia tärykalvoilleni polttaa.

Takaisin