Synnytystuntemuksia?

Moiks! En oo vielä laitoksella. :D Kävin tänää äitipolilla ja kaikki edellytykset on kyllä synnytyksen starttaamiseen minä hetkenä hyvänsä. Kohdunkaulaa ei oo jäljellä enää lainkaan kun sitä 2 viikkoo sitte oli viel melkei 2cm ja silloin oli paikat kiinni, nyt on sormelle kohdunsuu auki. Vauvan pää on lääkärin mukaan niin syvällä/alhaalla lantiossa kun se vaan voi olla ennen varsinaisen synnytyksen alkua. Yöt, ja itseasiassa päivätki on alkanu olee nyt tosi tuskasia. Supistelee, selkää koskee, takareisiä koskee, pissattaa 1000 kertaa päivässä ja "kamalin" oire: oikeen käden nimetön ja keskisormi on koko ajan tunnottomana, ja yöllä herään jatkuvasti aivan järjettömään hermosärkyyn tossa kädessä. Kyynärhermo on puristuksissa eikä sille o mitään tehtävissä. :/ ainoo mikä yölläki auttaa on se et nousee pystyyn ja lähtee kävelemään. Mut ehkä täs ei mee enää kauaa ni josko sekin vaiva sit helpottais... :)

Kyllä näitten alkaneitten kremppojen keskellä alkaa kyllä kateeksi käydä Minttua! :) Eilen illallakin tuntui että vauva oli keuhkoissa asti ja tänään epäonnistuneen kaupungilla lyllertämisen jälkeen tuntuu aika vielä toooooosi pitkältä. Vauva poraa päätänsä lantioon, niin että käveleminenkin on välillä tuskallista. Täytyy toivoa, että keskiviikon synnytystapa-arviossa lääkäri sanoisi jotain tapahtuneen täälläkin, nyt mulle alkaa riittää tämä iso olo. :D

Hehee, täällä mennään Minttu aika samoissa "tiloissa". :D Limatulppaa olen tässä loppuviikosta myös havainnut, mistä olen repinyt iloa näihin tuskaisiin oloihin. :D Nyt kuitenkin kun on saatu "kaikki velvoitteet" alta ja keskustelin vatsan kanssa eilen saunassa :), että nyt saat sitten tulla, niin ei enää jostain syystä olekaan sellaista "tuntemusta" siitä, että nyt se vauva varmaan jo heti tulee! Päinvastoin, virtaa on ollut touhuta ja tuntuu jopa vaikealta kuvitella, että sitä lähdettäisiin kohta synnyttämään. Esikoinen lähti nyt kyläluutailemaan muutamaksi yöksi, joten nyt jos joskus niin olisi otolliset ajat hilpasta synnyttämään. :) Siispä ajattelin lähteä tästä kohta kävelylenkille ja jos vaikka isännän kanssa heiluteltaisiin peittoja illalla niin ehkä se neiti yöllä päättäisi lähteä kohti ulkomaailmaa. ;)

Hitsi, onpas jännää! :D Saapa nähä kuka meistä seuraavan heinäkuisen ulos pyöräyttää. :) Ja tästä mun olotilasta ei kyl kannata olla kateellinen.... Vaik Masukki tuloillaan jo ainaki teoriassa onkin ni olotila on kaikkee muuta ku ihana. Istuminen on vaikeeta, makaaminen on vaikeeta, kävely on vaikeeta, KAIKKI on vaikeeta, vaik maha ei ees oo sillai iso et häiritsis juuri mitenkään. :D

Mulla supisteli koko eilisen päivän, kivuttomia kylläkin! Heti ku vähääkää liikun tai vauvakaan liikkuu, niin heti tulee supistus. Tosin kyllä niitä makuulteenkin tulee, mutta ei niin herkästi... Erehdyin eilen aivastamaan kylkimakuulla, niin jumal**** se vihlas alaselkää ja pahasti :sad001
Tänään on muutenkin jotenkin toooosi raskasta kävellä muutamaakaan askelta, mutta ajattelin silti köpötellä citymarketin läpi kohta. Huomenna ois tosiaan esikoisen Tayssin keikka ja mietityttää kovasti miten jaksaa istua tunnin autossa, kävellä isoo sairaalaa päästä päähän, kestää se tunnemyräkkä minkä esikoinen saa itkullaan aikaan kun se nukutetaan ja kun ei sitä saa mennä sinne heräämöön ees kattoo, vaan sitten kun se herää niin se tuodaan meille, mutta miten kolmevuotias reagoi kun herää vieraasta paikasta eikä vanhemmat oo näköpiirissä ja muistaa mitä sille tehtiin. Voi, oon itekki nyt niin herkällä päällä että varmasti pillitän huomenna silmät päästä :sad010 Ja sitten vielä kun joskus saadaan lupa lähtee kotiin, niin se kotimatka. Torstain pidän likan toipilaana kotona ja toivon että jaksan vielä sen päivän. Tässä nyt on huolta ja murhetta, mutta toivottavasti tää tästä iloks muuttuu! Tänään rv 37+0 ja miettikäähän, ens viikolla juhannus :scared001Sitä taitaa nyytti olla jo sylissä siihen mennessä :scratch

Tsemppiä huomiseen !!! Lapset on käsittämättömän reippaita potilaita :) Hyvin kaikki menee ja ennen kun huomaatkaan, olette jo kotona :)

hmm..Onkohan taas mielikuvitus ylikierroksilla... :smiley-ashamed005

Tässä on nyt kolme päivää saanu istua vessassa ihan antaumuksella ja viime yönä sit heräsin kahteenki kertaan ku mahaa jomotti, tätä siis ei oo aiemmin tapahtunu..Tänä aamuna tyty oli ihan poikkeuksellisen rauhallinen (ja vieläki liikkuu aika rauhallisesti) ja nyt oon ollu huomaavani selkeempää "menkkajomotusta" mahassa, selässä ja oikeenpuolen nivusessa... Voiskohan nää nyt sit olla niitä kuuluisia synnytystä enteileviä tuntemuksia? :rolleyes: En kyllä yhtään panis pahakseni vaikka oisivatkin..

Sairaalakassinkin pakkasin jo varuilta ja pinnasänkykin on nyt kondiksessa ku sain sen uuden ja paremman reunapehmusteen. :thumright Joten pienokainen ois enemmän ku tervetullut tänne ulkomaailmaan.. :)

Suhwi, mielenkiinnolla luen aina sun päivityksiä, täällä kun on aina lähes päivittäin samat oireet!

Juuri kun ajattelen tulla niitä kirjaamaan ylös, niin huomaan, että Sinähän oot jo kirjoittanut miltei täsmälleen samoista oireista!

Tsemppiä kolotusten kanssa!

:)

Tonkeli Ootko sie millä viikolla menossa? Tiiä vaikka yhtä aikaa ollaan sit pusertamassa nyyttiä ulos? :)

mulla myös tyhjeni maha eilen totaalisesti niin että kiire tuli pariinki kertaan sinne juosta, ja sit oli loppupäivän hengästyny olo vaikkei tehny mitään muuta ku makoili. Ja kun makoili, niin jomotti tosiaan mahaa, alaselkää ja reisiä. Täällä sitä nyt kuitenkin kirjotellaa niin taas ku ei mitää ois tapahtunukkaa... Äsken hiki päässä imuroin, joten sais tännekki jo tulla...

Tänään 37+1, eli ei haittaisi ollenkaan olon kevennys synnärillä, paitsi että hommaa olis vielä vaikka kuinka!
...tosin eipä ne hommat tekemällä lopu, eikä kuntokaan anna enää ihan kaikkea lupaa tehdä...

Myö kolme ollaanki melkein samoilla päivillä menossa.. :) Saas nähä kuka meistä ekana pääsee tositoimiin.. :)

:) Mun täytyy vissiin lopettaa tän osion lukeminen, kun nyt mulla on vatsa löysällä ja selkä kipeä ja koko viime yön jomotti alavatsaa :laughing002 Ja tosiaan neuvolassa eilen todettu, että pieni mies ei ole edes kiinnittynyt vielä jne.

Tessa2012, aina se ei vissiin kiinnitykään ennen kuin poltot alkaa tai vedet menee. Että hyvin voi lähtö olla silti lähellä ;). Mullekin Kättäriltä sanottiin, että jos vedet nyt menee niin makuuasennossa sairaalaan juuri siksi ettei ole kiinnittynyt.

Voihyvänenaika... Mä yritän vielä laittaa tän psykosomatisoinnin piikkiin, mutta hyvä tietää että jos nyt jotain kävis, niin pitää mennä kintut eellä. Viikkojakin vasta 36 kasassa, ehkä heitti masu vaan härän pyllyä jostain muusta syystä...

.. Kaverin polttaritkin huomenna, ei se varmaan taida vielä kuitenkaan tulla. Voihyvänenaika....

Mullameni edellisessä raskaudessa lapsivedet kotona, eikä neiti ollu vielä kiinnittynyt.... Ja ihan itse kävelin synnärin ovista sisään, ei kukaan sanonu et olis tarvinnu makuuasennossa kulkea :D

Mun käsittääkseni jos vauva on perätilassa ja vedet menee, silloin täytyy mennä maatessa...

Varmaan on tapauskohtaista, mutta näin mulle sanottiin ja syyksi se että napanuora voi luiskahtaa ulos muuten mikä voi aiheuttaa hapenpuutteen lapselle. En sitten tiedä onko riippuvainen raskausviikoista. Mulla vasta 37.

Mulla on joku muistikuva tuosta nyt kun aloin miettimään, että jos ei ole sikiö kiinnittynyt ja mennee vedet kotona tai alkaa kovat selkeät poltot, niin pitäisi olla pötköllään, ettei se napanuora pääse menemään kaulan ympäri. Nooooooh... ossaa nuo ohjeistaa sitten synnäriltä :) Mulla outo olo jatkuu edelleen, selkää ja pakaroita polttelee, pakki on kaksi kertaa räjähtänyt. Poika liikkuu yllättävän vähän ja jos liikkuu niin pää painaa hanurilliin ja jotain miusta ihan niinku lurahti äskön housuunkin. Mutta ei muhun satu. Ja satavarmasti siis nyt vaan kuvittelen kaiken vaan, oliskohan kiinnittymistä tms.? En tiä. Ruokahalua ei myöskään ole ollut koko päivänä, ihan semi väkisin sain syötyä yhden pihvin ja puolikkaan makkaran. Taitaa vähän jännittää. Mies nukkuu jo, tekis mieli potkia se ylös ja volista vähän, mutta sillä on aikanen herätys töihin, että antaa nukkua posottaa vain.

Tessa Täällä sama homma, ettei ruoka maistu..Janottaa ja väsyttää hulluna. Tänäänki kahet päikkärit nukkunu ja kohta yöunille.. :) Mulla kans se jomotus jatkunu koko päivän mut ei tee kipeetä..Just semmosta "parin päivän sisään alkaa menkat"- tuntemusta vaan.. o_O

Joo, kuvittelua oli koko eilinen oireilu :) yöllä tuli yks säälittävä supistus. Eli ei muuta kun nokka kohti polttareita ! Parempaa tuuria teille muille :D

Takaisin