Synnytystuntemuksia?

Jeeeee! Tänää (tai siis yöllä) saan miehen vihdoin kotiin! Sit saakin masukki syntymisluvan. Kauheesti supistelee, selkä on tositosi kipee ja alamahaa jomottaa. Mahaki on niin alhaalla et melkei naurattaa. :D Saapa nähdä....

Siellä eletään Minttu 32 kyllä ihan tosi jänniä hetkiä <3 ihanaa....ja niin jännittävää!! saakohan mies tulla suoraa synnärille reissustaan ;) ??

Höpönlöpö: saapa nähdä, eikai sentään. :D Kai nää supparit on vaa ennakoivia ja tulee varmaan yliajalla. :D

Täällä käyty tänään neuvolalääkärillä. Paikat auki ja pehmenneet. Kohdunsuu kuitenkin vielä takana, koska vauva laskeutuessaan kuulema painaa sen sinne. Synnytyksen lähetessä/alkaessa (?) supistukset ja vauva työntävät sitä sitten taas eteen ja aukenemaan. Mystisiä nämä jutut. Viime kerralla ei jotenkin tarvinnut edes näin yksityiskohtaisesti tietää, kun ei supisteluja pahemmin ollut ja vesien menolla starttasi.

Eli nyt siis odotellaan, lääkäri totesi, että mahdotonta tässä vaiheessa sanoa kauanko menee, ensi viikolla voin olla jo vauva sylissä tai sitten menee sen nelisen viikkoa vielä. Arvioi kuitenkin, että koska myös edeltäjänsä tuli aiemmin, todennäköistä on, ettei tämäkään yksilö odottele sinne laskettuun aikaan saakka kun näin valmiuksissa on tulossa.

Tämän viikon meinasin suosiolla olla vuodelevossa, jotta saadaan vauvalle vähän enemmän viikkoja kasaan ja esikoisen synttärit alta, mutta sitten ajattelin jo alkaa toimia normaaliteholla. Syntyy sitten jos on syntyäkseen. Mies huolehtivaisempana haluaisi toki pitää minut vuodelevossa koko nelisen viikkoa, että varmasti tulisi "kypsä" vauva. :D

Täällä kulunut viikko ollut aikas tuskaisaa...vatsa on jatkuvasti harkkarisuppareista kovana, ihan sama.mitä teen, mutta varsinkin seisomaan noustessa. Menkkamaisia kipuja ollut nyt ainakin kerran päivässä ja säteilee tuosta alavatsasta alaselkään...ja se alaswlkä muutenkin jatkuvasti jomottaa :/ Viime yän heräilin varmaan max.puolentunnin välein vessaan pissalle ja senkin pusertaminen sattui kun juili ikävästi "tuonne alas" aina kun yritti tiristää. Ja vatsaa särki muutenkin koko yön, mutta ei mitenkään supistusmaisesti...ainakaan mun mielestä :P Pöksyihin lorahtelee pieniä määriä "jotain" monta kertaa päivässä, joskus on selvästi valkovuotoa ja joskus taas kirkasta limaa. Äskenkin poika potkaisi kovaa ylöspäin(on raivotarjonnassa) ja jotain lorahti...hmph. Saisi nyt kuitenkin vielä ainakin tän kuun vielä kölliä masussa...viimeinen neuvolalääkäri meillä on 18.6 jolloin saadaan tietää kohdunsuun tilanne..joskos olisi jo kypsynyt.

Alkoi ihan naurattamaan kun puhutaan siitä että "tulisi sitten kypsä vauva" ja "saisi vielä kypsyä"...kun alan miettimään että mikähän sulatusuuni tuo vatsa/kohtu on näillä helteillä...et luulisi vauvojen kypsyvän oikein pikavauhtia...heh :D (okei, ehkä olen vähän väsy...).
Väsymyksen piikkiin laitan myös sen, että ajattelin fiksuna tänään mennä parvekkeelle ottamaan aurinkoa..no aluksi olin tuolilla mut sitten se ei ollutkaan niin mukava ja ajattelin että haluan myös selkäni saavan väriä...no mähän painelin hakemaan pyyhkeen, levitin sen partsille ja kävin vatsalleni...kunnes hiffasin ettei tän mahan päällä ehkä kuitenkaan enää voi maata... :'D Miten ihmisen pää voi olla näin laho?!

Voi Emms, mäki oon jatkuvasti muka mahallani tekemässä jotain (piirtämässä, kirjottamassa, lukemassa..) - ei se oikeesti onnistu täälläkään, ei oo onnistunu enää aikoihin. :P Kävin ke neuvolalääkärillä niiden kovien kipujen takia, kun supistuksiksi niitä veikkasivat. Kohdunkaula oli selvästi pehmeä mutta mittaa oli vielä se 3cm ja kiinnikin oli. Tuumas tohtori, että voi olla jotta jotain rupee tapahtuuki koska mulla on myös sellasii menkkamaisii kipuja. Mutta toivottiin molemmat ettei nyt ihan vielä, kun viikkoja on tänään kasassa vasta 33..

Hirveesti tässä on kyllä nyt kaikenlaista ollu. Supistelee jatkuvasti, välillä tosiaan melkoisen kivuliaastikin; on niitä menkkamaisia kipuja jotka jomottelee millon minneki; neiti on aika alhaalla, koska välil en tiiä miten päin oisin, maha on ruvennu roikkumaan ja lääkäriki sano heti ett tuntee pään sormiaan vasten; ruvennu tihuttelee maitoo.. Siis tälläsii mistä ei voi sanoo, ett lähestytäänkö synnytystä vai vieläkö elokuun alussaki ollaan yhtenä pakettina. Tänää huomasin ett paperiin jäi jotain limaa. Kauanhan ennen synnytystä sitä limatulppaa voi irtoilla?? O.o Ehkä oon muuten vaan limanen, hahah! Samoin sit ku en tiiä lirahteleeks pöksyihin jotain vai hikoileeks värkkiki vaan niin tolkuttomasti. :D Anteeks vuan kielenkäyttöni.. Luultavasti vaan toivon saavani mussukan pian syliin ja nää on jotain "psykosomaattisia" oireita.. ;)

Juu mäki oon täs miettiny et mitä jos vaan kuvittelen nää kaikki oireet kun oon niin malttamaton :D
Limatulpan irtoominen on kai kauheen yksilöllistä, toisilla tulee yhtenä isona könttinä ennen vesien menoo, toisilla pikkuhiljaa palasina pitkin viikkoja. Mulle neukkari sano tosta kirkkaasta limasta ettei välttis oo limatulppaa, mut semmonen limanen kirkas vuoto on normii vikoilla viikoilla, että veikkasi kun nyt jo tässä vaiheessa tulee sitä(rv33+6), niin tuskin ainakaan yli lasketun menee...jaiks! :)
Konsultoin yhtä kaveriani näistä oireistani joka synnytti loppuvuodesta, niin hänellä kuulemma alko nää samat oireet kun mulla niin viikoilla 37-38 ja vauva synty si 41+1 :D
Että saas nähä koska ittelle tulis lähtö, kyllä mä sen mielelläni 37viikon täytyttyä toivottaisin tervetulleeks maailmaan.. :) <3

Nyt iltaa kohti voimistunut paineentunne alavatsalla ja myös tunnen kun poika venyttelee, miten tuonne häpyluulle ja häntäluulle tulee painetta...sovitteleekohan se päätään tuonne lähtökuoppiin? ;)

Heips! Täällä ei toistaiseks viel mitää uutta. Lähes koko ajan supistaa mut valtaosa kivuttomasti. Tosi tukala on jotenki olo mut kyl täällä viel yhdessä osassa ollaan. Pissalla saan käydä ihan uskomattomat määrät. Tänääki pahimmillaan 4 kertaa 10 minuutin sisällä ja varttia kauempaa en millään pysty olee käymättä vessassa. Tänää on ollu taas kauhee paineentunne koko alakerrassa ja paikat aikalailla hellänä. Maanantaina olis sitte se äitipolin käynti ni jospa sit selviäis tarkemmin tilanne.....

Huh! Kylläpä Minttu32 saat sitten juosta vessassa! Minulla ei kyllä mitään tuntemuksia ole vielä... Tosin vasta viikko 35 menossa, että ei kai tarvitsekaan. En ole tuntenut vielä yhtään kipeää supistustakaan?! Mutta ei kai todellakaan pitäisi valittaa. Tsemppiä kaikille joilla h-hetki alkaa olla käsillä! :)

Minttu vois antaa noita tuntemuksia vähän mullekkin jo :) Mulla ei oo oikeesti ees yhtään tukala olla tms. (eikä ilmeisesti tällä "pikkusellakaan" kun lääkärin totes siellä ultrassa, että ei vaikuta yhtään siltä että tällä kaverilla ois ees ahdasta täällä vielä) Ja sain aikamoisia katseita aikaseks uimarannalla bikineissä :D Mieskin sano, että kun oltiin lähdössä sieltä ä-polilta tänään pois niin joku just sisään tullut oli kattonu mun mahaa ja sen leuka oli loksahtanu auki :laughing002

Ei vielä mitään synnytystuntemuksia vielä, onneksi. Normaaleja harkkasupistuksia, mutta niitäkään ei ole tullut vielä öisin sarjassa, niin kun ennen esikoisen syntymää. Kohta iskee paniikki, on se h-hetki jo niin lähellä :)

Huh mikä aamu! Illalla nukkumaanmennessä supisteli ihan mukavasti, alamahalta kuului ja tuntui omituista narskumista ja rutinaa, samalla poltti koko lantio. Esikoinen heräs kuudelta jolloin alko karseet poltot ja jomotukset taas koko lantion alueella, myös selässä. Neiti nukku vielä kasiin saakka mut ite en saanu kivulta nukutuksi :/ Nyt on ihan jotenkin turta olo mahassa ja selässä... Mahtoikohan tuo eilisiltainen olla pään kiinnittymistä? Niin oudolta ja inhalta se tuntui...

Eilen tuli muutamat kipeät supistukset, mutta ne loppuivat sitten kuin seinään... Tuntui, kuin vanne oli puristanu aaltomaisesti vatsaa yhä uudelleen ja uudelleen. Selkää poltti myös muutaman supistuksen aikana.

Okei, mä en todellakaan tuu nyt tänne rutkuttaa nesteen kertymisestä kroppaan kilon edestä :D ^ Ei kuulosta Neenuska yhtään kivalta, toki vaikuttaa siltä että homma etenee :)

Voi ku eteniski.. Kyl mä oon aika kypsä jos seuraavas neukkulääkäris kohdunsuun tilanne ei oo edenny mihinkään... Sen verran oon kärvistelly näitte suppareiden kanssa jo....

Mulla lisääntynyt tuo kirkas vuoto, melkeinpä joka pissakäynnillä (joita on n.puolen tunnin välein), tuntuu selvästi kun poju tunkee päätään tuonne lähtökuoppiin, nään kun jaloilla ja pyllyllä puskee poika ylöspäin ja samalla pää painaa tuonne alas ja venyttää noita luita...auts! :P Muutenkin ihan hirveän reipas liikkumaan ja on kyllä ahdasta koska sattuu mua mahaan ihan mielettömästi kun möyrii menemään :D
"Menkka"kivut on myös jokapäiväisiä jo, välillä levossakin. Alaselkä myös hellänä ja välillä polttelekin.

Saas nähä koska saadaan poika syliin... :) Tänään on rv34+2, eli saa kyllä vielä hetken kypsyä :)

http://visakoivu.net/valiliha/venyttely.htm

Nuo voi olla ihan höpsöysjuttuja, mutta ainahan kaikkea voi kokeilla josko olis apua kipuun ja/tai lantion aukeamiseen jiiennee. Mulla helpottaa osa noista liikkeistä selän kipuihin. Ja mä oon niin jäykkä muutenkin, että ei kai venyttely koskaan pahasta ole :)

Mulle iski eilen illalla taas kunnon menkkajomotus, joka säteili reisiin asti. Ja supisteli toooosi usein ja ne kesti kauan, tunnin sitä sit kesti ja sit aloin vaan nukkuu kun helpotti. Kyllä siinä tuli sellanen olo, että oikeesti meille on tulossa vauva! Mieskin vähän pelästy ja muutaman kerran se kysy, että ai tuliks taas supistus pitääks kohta alkaa kellottaa, mut sit yhtäkkiä se alko vaan kuorsaa :D Kyllä ne ihan tehokkaasti sai mut pissalla käymään ainakin kolmesti siinä tunnin aikana. Nää on mulle ihan outoja/uusia tuntemuksia, kun esikoisen kohalla ei tullu kipeitä supistuksia koskaan paitsi kun sain käynnistyslääkettä vuorokausi vesien menon jälkeen niin kerkes muutama tulee ennenku mut vietiin sektioon. Oishan se kiva kun tuliski jo suht ajoissa, niin ei olis sit niin iso kun on povattu olevan, mutta haluaisin kyllä selvitä ensin esikoisen sairaalareissusta, joka on keskiviikkona, kyllä se äitiään siellä tueks tarvii kun joutuu nukutukseenkin, muutenkin sillä on joku lääkäripelko (vaikka aina kovasti leikkii lääkärileikkejä). Mutta tais se minttu sit lähettää mulle noita tuntemuksia ^^ Onkohan se jo laitoksella? :)

Takaisin