Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ny tiiä onko varsinaisesti enteilevää vai muuten vaan mutta joka tapauksessa joku huonon olon päivä, etoo eikä tekis mieli syödä, väsyttää/laiskottaa, selässä ja alavatsalla juilii menkkamaisesti-ei mitenkää aaltomaisesti että ois supistus vaan juilii vähä niiku kokoajan... :/

Paracetamol harvoin oikeesti auttaa supistuskipuihin. Sitä kehotetaan yleensä ottamaan synnytyksen alussa ns.lumelääkkeenä jotta synnyttäjä jaksaisi mahdollisesti olla hieman pidempään kotona... Nykyään aiheesta on paljon keskustelua ja monet tutkimukset ovat sitä mieltä että Paracetamol voi itseasiassa hidastaa synnytystä ja varsinkin pidentää latenssivaihetta koska paracetamol estää prostaglandiini-synteesiä. Kannattaa siis pohtia hyöty-haitta- suhdetta...

minäkin oon ihmetelly että eipä taida kummoisia olla supistukset jos panadoli auttaa! varmaan joku morfiinijohdannainen olis lähempänä mun mielikuvaa

Muokattu viimeksi:
Mun mielestä meillä sanottiin valmennuksessa että sit ku on ne kunnolliset supistukset käynnissä niin ei se panadol mitään auta.. Noihin muihin kipuihin sit taas niin lievittää niitä ja olettaisin että tuo saattaa selittää sen miksi panadol saattaa pidentää latenssivaihetta..
En siis sano että pitää kärvistellä kauheissa kivuissa jatkuvasti jne mut ite en koe näitä kipuja mitä tähän mennessä on tullut edes niin voimakkaaksi että tarttee lääkkeen.. Eilenkin kivut hiipui ennen nukkumaan menoa niin paljon että ei tarvinnu ottaa lääkettä :)

Mä oon koko raskauden aikana syöny yhden panadolin. Musta tuntuu, että mun kroppa ei tee mitään sen edistämiseksi, että muksu tulis pihalle. Niin toivoisin, että tajuais itte tulla ilman häätöä.
Nyt lasken taas liikkeitä. Mulla on varmaan liikaa aikaa, kun ehdin niitäkin niin paljon miettimään ja huolestumaan.

Kunnon synnytyssupistukset on tosi selvästi aaltoilevia, kyllä ne tunnistaa:)

Näin kaikki sanoo, mutta esim. siskoni ei vielä yhden lapsen synnyttäneenä osaa sanoa mikä on supistus. Hänellä synnytys käynnistyi lapsiveden menolla, supistukset ei tulleet missään vaiheessa vahvoina eikä olisi osannut sanoa että kyse synnytyssupistuksista ilman sitä lapsiveden menoa.

Mä olen myös syönyt koko raskauden aikana vaan kaksi kertaa panadolia. Nekin kerrat ihan turhaan, ei auta mulla mihinkään.Päänsärkyyn siis otin ekalla kerralla ja tokalla kerralla kokeilin liitoskipuihin että saisi nukuttua.

Kävin juuri neuvolassa, vauva oli laskeutunut jo aika hyvin muttei vielä kiinnittynyt. Eli saan varmaan minäkin odotella lasketun ajan yli.

Nuo mun eiliset supistuksetkin oli varmaan todellisuudessa vaan jotain suolistokramppeja, tänään ei oo tuntunut juuri mitään.

Nooh, viikonloppu on täynnä kaikkea kivaa ohjelmaa joten en vielä haluaisikaan synnyttää. Ens viikolla sitten :grin.

Tämän päivän aikana limatulppaa irronnut. Koko ajan semmonen odottava fiilis et joko alkais supisteleen uudestaan... muutama yksittäinen kipeä tullut päivän aikana mut siinä ne. No, eilen illallaki sänkypuuhien jälkeen alko yhtäkkiä supistukset, ja heti kerralla tosi kipeesti ja tiheään. Tilanne oli hetkessä päällä. Sitä tilannetta taas ootellessa..:rolleyes:

Jonkun aikaa tossa touhusin (laitoin pyykit koneeseen, söin lounasta joskus yhden jälkeen, tein toin piirakan ja nyt vielä laitoin tiskit koneeseen) ja nyt ku tulin sohvalle istumaan sen jälkeen ku otin piirakan pois uunista niin alkoi tommonen jatkuva valumisen tunne alapäässä! Mitäköhän tää on? En oo bongannut edelleenkään limatulppaa mut kävin vessassa ja vaihdoin varmuuden vuoksi ihan sitten housuihin..

Voin kyllä sanoa, että synnytyssupparit erottaa harkkasuppareista. Toki ite eilen en pitänyt suppareita pahoina, kun ei tarvinnut puuskuttaa hengästyneenä. Supistuksen tullessa tuntui, että oli pakko olla liikkeellä. Tuntuivat alamahalla ja alaselässä. Koko ajan odotin suppareitten olevan samanlaisia kuin esikoisen aikana. Mutta näin voi synnytyskivut tuntua erilaisilta synnytyksissä. :)

Muuten on tänään ollu oikein hyvä päivä, mutta liitoskivut vaivaa jonkun verran. Oikeastaan koko ajan tuntuu vähän ja välillä sitten enemmänkin. Ph-suojaa oon myös vaihtanu useemmin tänään, valkkari selkeästi vähän vaihtanu väriä ja paksuuntunu, eiköhän tässä pikkuhiljaa ala paikat kypsyä.

siis voiko se tulla osissa? Minkälainen koostumus siinä on? Mä oon luullu et sieltä tulee joku jäykkä hyytymäpötkylä :D

Käsittääksi, muoto voi vaihdella aika paljon, kaikki ei edes huomaa sen ulostuloa, joillain tulee osissa ja joillain jonkunmoisena limaisena klönttinä.

Takaisin