Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menkkajomottelut vaan jatkuu.. ties monetta päivää putkeen aamusta iltaan. Yöksi kuitenki rauhottunu, suurimmaksi osaksi. Kipeitä supistuksia ei oo ollu oikeestaan ollenkaan nyt pariin päivään. Mut silti aina illalla semmonen olo et saa nähä lähtäänkö yöllä synnyttää , aamulla ko herää ni olo mitä mainioin.

Täällä tais hiipua kaikki tuntemukset sit kokonaan :( tuskin siis tulee lähtö yön saatika viikonlopun aikana..

Mä oon lueskellu (vahingossa) erinäisiä tarinoita syöksysynnytyksistä. Mua oikeasti pelottaa etten tunne supistuksia kun sen aika on. Tiedän, että pelko on melko todennäköisesti turhaa ja kyllä sen sit tuntee kun synnytys alkaa. Nyt kuitenkin ollaan jo yliaikaa eikä tunnu missään. Pientä menkkamaisuutta 5min/pvä eikä sen enempää. Ääh. Tuleekohan se lapsi ikinä ulos itsekseen...

Mä oon lueskellu (vahingossa) erinäisiä tarinoita syöksysynnytyksistä. Mua oikeasti pelottaa etten tunne supistuksia kun sen aika on. Tiedän, että pelko on melko todennäköisesti turhaa ja kyllä sen sit tuntee kun synnytys alkaa.

Syöksysynntyksissä yleensä tuntee kyllä supistukset normaaliin tapaan mutta asiat etenee vaan vauhdilla.

Muoks. Nimimerkillä Syöksysynnyttäjä2016:bored:

Joo..oo..Eipä oikein saa nukuttua kovien suppareiden vuoksi. Panadoli ei ole auttanut. Kolmas jo grammanen tälle päivää. Lämpötyynyä koetan nyt pitää alaselällä. Mies vieressä nukkuu...Taitaa tulla pian uneton yö itselle. :(

Paracetamol harvoin oikeesti auttaa supistuskipuihin. Sitä kehotetaan yleensä ottamaan synnytyksen alussa ns.lumelääkkeenä jotta synnyttäjä jaksaisi mahdollisesti olla hieman pidempään kotona... Nykyään aiheesta on paljon keskustelua ja monet tutkimukset ovat sitä mieltä että Paracetamol voi itseasiassa hidastaa synnytystä ja varsinkin pidentää latenssivaihetta koska paracetamol estää prostaglandiini-synteesiä. Kannattaa siis pohtia hyöty-haitta- suhdetta...

Muokattu viimeksi:
Saapa nähä. Illalla alkoi supistusteleen ihan yhtäkkiä kipiästi, muutaman min välein. Kipu oli aika pian melko kovaa. Lähdettiin synnärille ku oli supistellu 1h15min noin. Kuopusko synty 1h30min ni ei uskaltanu jäädä kotiin ootteleen ihan tappiin asti. Nyt edelleen supistelee mut ei enää niin kipeesti. Otin äskön paratabsin et jos saisin vähä nukuttua, ja aamulla jatkettas synnyttämistä. Saa nyt nähä, jos aamulla näyttää et supistukset on kokonaan loppunu ni meen takas kotiin...

Mä oon lueskellu (vahingossa) erinäisiä tarinoita syöksysynnytyksistä. Mua oikeasti pelottaa etten tunne supistuksia kun sen aika on. Tiedän, että pelko on melko todennäköisesti turhaa ja kyllä sen sit tuntee kun synnytys alkaa. Nyt kuitenkin ollaan jo yliaikaa eikä tunnu missään. Pientä menkkamaisuutta 5min/pvä eikä sen enempää. Ääh. Tuleekohan se lapsi ikinä ulos itsekseen...
Kyllä sen huomaa eron, milloin synnytys oikeesti käynnistyy, itsellä supistukset ei ollu missään vaiheessa sietämättömän kipeitä, mutta muuttuivat sellaisiksi, jotta hengittämiseen oli pakko keskittyä ja alkoi puuskututtaa, samoin lapsiveden joukossa oli verta, kun aiemmin lurahdellessa oli kirkasta. Toisaalta viisi viikkoa sairaalassa opetti kuuntelemaan kehoa ja tunnistamaan muutoksia kehossa ihan eri tavalla kuin aiemmin. Ponnistamisen tarvetta ei kyllä voi olla huomaamatta viimeistään.

Toi on kans yks mitä mietin ku ei nää mun supistukset oo niinku mitenkään päin aseteltuna niin kivuliaita että olettais niiden tekevän mitään.. Mut ilmeisesti ne oli jotain tehny kuitenkin. Toki siis oletan myös kuitenkin että sit kun on tosi kyseessä niin tunnistaa kyllä :) jos ei muuta niin niitähän voi kellottaa ja muistaakseni sääntö oli 5-1-1 eli 5min välein vähintään minuutin kestoisia ja tunnin ajan..

Täällä mä istun synnytyssalissa aamupalalla eikä juurikaan supista..:shifty: muutama supistus tullu yön aikana mut ei niin kipeitä mitä oli kipeimmillään illalla. Mies tulee kohta hakee ja meen kotiin, jospa se kotona vauhittus taas tää..:rolleyes:

Ooikeen paljon onnea suskii!:love7

Oon nyt ite lähössä kotiin. Supistelee mutta ei erityisen kipeesti. Lähtiessä lääkäri teki sisätutkimuksen ni 4cm auki ja 1cm kanavaa jäljellä. Mut sano et tällanen tilanne saattaa uudelleen synnyttäjällä olla jopa kuukauden..:eek:
No jospa nää supistukset vauhittuis!! Meen kuuraa saunaa kotiin ni jospa se siitä:grin

Paljon onnea Suskii!

Mulla myös eilisestä lähtien nyt ensimmäisiä varsinaisia tuntemuksia että jotain ehkä joskus tulevaisuudessa tapahtuu :rolleyes:. Eli vihlontaa ja paineen tuntua, ilmeisesti myös supistuksia jotka välillä säteilee reisiin. Mutta vähän pelkään samaa mitä Qaakkeli, etten tunnista milloin pitäisi lähteä sairaalaan jos lapsivedet ei mene. Mitään kellottamista en todellakaan tajua, en osaa yhtään sanoa milloin supistus alkaa ja milloin päättyy. Tai että kuinka usein niitä oikein on. Tuntuu että eilen illalla oli 3h kestävä supistus...

Nyt aamulla taas melko normaali olo. Tänään on rv 39+4 ja neuvola iltapäivällä, ehkä siellä selviää onko vauva laskeutunut ja pää kiinnttynyt.

Onnea Suskii! Viime yönä taas heräilyjä supistuksiin, mutta välittömästi uneen sen jälkeen. Oon kauheasti kotosalla touhuillu ja mietinkin nyt, että pitäiskö vähän rauhallisemmin ottaa ja keräillä hyvän mielen hormoneja, josko kroppa sit tajuais, että saa jo ruveta pian synnytystä edistelemään!

Onnea suskii! Kumpa tää oma päättäisi tulla viikonlopun aikana :) jotenkin taas havahduin eilen illalla että hemmetti tässähän pitää kohta pitää huolta muustakin kuin vaan itsestäni ku saa sen avuttoman nyytin tuolta toivottavasti ehjänä ulos.
Jännittää :wacky:

Takaisin