Synnytystä enteilevät oireet/kun lähtö on lähellä...

Supistuksiahan ne oli, jälkikäteen ihan hölmö olo ettei niitäkään osannu niin tunnistaa. Sitten vasta kun yöllä voimistuivat aikamoista tahtia ja sairaalan kun päästiin puoli kuusi olin jo 5-6 cm auki. Aukeaminen meni loppuun nopeasti, mutta ponnistus kesti kauan. Poitsu syntyi maailmaan aamulla klo10. Hehee on niin onnellinen olo :love017
 
Kotikissa jos se oli lapsivettä niin pitää mennä näytille viimeistään 12h kuluttua koska on tulehdusriski :)

Kiitos tiedosta :) Pitää tehdä vielä se "paperitesti", vaikka luulis että aika selvää on kun on tollasta kirkasta ja ihan niinku vettä...
 
Tänään aamulla kun nousin ylös sängystä niin puol kahvikupillista lapsivettä lorahti housuun. Tota on vähän tihutellu tässä jo useamman viikon, nyt kyllä ennätysmäärä. Mutta en oo kovin optimistinen että ton seurauksena mitään tapahtuis...
Juu kannattaa käydä synnärillä tarkistuttaan. Itse kävin eilen. Jos yläosassa reikä niin tulee pikkuhiljaa ja tuolloin tulehdusriski -> käynnistykseen.
 
Kotikissa, mene vaan synnärille. Mulla meni ekan kanssa just tuolta yläosista ja vaikka epäilivät että oliko tosiaan lapsivettä niin lopulta jäin osastolle käynnistykseen ja tippaan. Oli siis runsaasti vettä alunperinkin, mutta kyllä sitä niin runsaasti tuli että en itse voinut erehtyä.
 
Itse epäilin eilen, että vuodan lapsivettä ja kävin synnärillä, mut olikin väärä hälytys. Siellä ne kyllä sanoi, että jos olis ollut lapsivettä, olisin joutunut heti jäädä sisään. :)
 
Mä jouduin esikoisesta kans jäädä käynnistykseen korkean vesienmenon takia :)
 
Noh, tapahtui seuraavaa: paperitestin mukaan oli lapsivettä, eli meni läpi siteeseen asti. Sitten soitin kättärille, josta sanottiin, että olis hyvä tulla näytille, koska jos lapsivettä, niin tulehdusriski. Tekivät sitten testin, joka oli negatiivinen, eli tällä kertaa kyseessä oli valkovuoto. Kätilö sanoi kuitenkin, että hyvä kun tulin, ja että vastaavat epäilyt täytyy tulevaisuudessakin selvittää. Täytyy kyllä sanoa, että maailman oudointa valkovuotoa, koska oli tosiaan ihan kuin puol kahvikupillista vettä olis kaadettu pöksyihin. Kuulema valkovuoto voi loppuraskaudesta olla aika juoksevaa. Sitten ne otti samalla streptokokkitestin. Kuulema jos lapsivesitesti ja toi streptokokki ois ollu positiiviset niin ois käynnistetty samantien. Olen ihan iloinen, että oli väärä hälytys :) Sitten ne otti myös sikiön sydänkäyrää ja supistuskäyrää ja teki sisätutkimuksen (kohdunsuu "sormenpäälle auki"). Nyt voi sitten mennä hyvillä mielillä nukkumaan :)
 
Ompas jännä kotikissa! Mutta hyvä että kävit näytillä :)
Mulla oli esikoisesta kans niin, että päivän oli jo pikkarit ollu märkänä mutta en ajatellu asiaa sen kummemmin, yöllä mentiin näytille niin kätilö sanoi että aivaku vettä vuotais lapsivesitesti oli nega, sitte se tehtiin aamulla uudesta ja se oliki positiivinen.
 
Täällä sitä tarkkailuhuoneessa ootellaan huomista, jos sais vauhtia tähän hommaan. Cytoteccien avulla mietoja mut säännöllisiä supistuksia tullut.Kolmatta annosta ei annettu siinä toivossa että pysyisi nää miedot supparit yllä tai mieeluummin voimistuisivat...mut mietona ovat pysyneet. Ballonki tipahti aamulla just kun sairaalan vaatteisiin vaihdoin :p.Nyt sain oxynestiä reiteen ettei valvottais nuo supparit. Voi kun huomenna ois jo vaavi sylissä :shy: . Jos huono mäiha käy, niin täältäkin saattaa vielä kotiin vauva masussa viikonloppuna joutua jos etenee liian vaisusti. Kas kun lapsivedet ei oo menneet ja viikot ei vielä pakota jäämään...

Ballonki siis hoiti hommansa siinä mielessä, että avauduin 3,5 senttiin, mutta kaulaa yhä pari cm jäljellä....Sen takia ei tänään kalvoja voitu puhkoa
 
Toivottavasti tuike nyt lähtis tapahtumaan! :) mulla esikoista käynnistettiin cytoilla 2pv, ballongilla päivä ja lopulta tipalla syntyi 4 päivänä.
 
Koko yön on tullut kipeitä supistuksia, 2-10 min. välein, enkä oo saanu nukuttua :/ Olis ihan kiva jos homma etenis johonkin suuntaan tai sit supparit rauhottuis vähäks aikaa että saisin nukuttua! :wtf:
 
Meillä kun muutto käynnissä niin toivoisin ett pysyis loppuviikon viel masussa... ja muutenkin vaikka yliajan koska on vielä niin pieni...
 
Ok... kun ei ekassa raskaudessa ollu sitä nii ei tiiä tarkkaan millanen limatulppa on... siksi kyselin...
 
Ja siis limatulppahan voi irrota vaikka kuukausi ennen kun synnytys alkaa tai samana päivänä kun synnytys alkaa. Se voi myös uusiutua. Se voi valua vähitellen kirkkaana limana (niin kun itselläni nyt on tapahtunu useampana viikkona) tai sitten irrota klönttinä. Nää on taas niin yksilöllisiä :)
 
Pari vaikeeta päivää takana.. Nyt varasin huomiselle koiralle lekurin, ni ihan varmasti lähtee synnytys kunnolla käyntiin [emoji28] Tai sitte ei..
 
Takaisin
Top