Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika napakasti (tosin kivuttomasti) supisteleekin :happy:

Kannustan muitakin suorastaan yltiöpositiiviseen asenteeseen, syitä saa repiä ihan mistä vain..! Ulkonakin paistaa aurinko (ainakin täällä, ja muuallakin, vaikkei sitä aina näy...).

Hälytin miehen töistä kotiin klo 11 kun tuli kipeitä supistuksia 6min välein. Tätä kesti vähän yli tunnin. Kävin suihkussa.. Vähän koitin valmistella lähtöä. No nehän sitten lopahti. Nyt tulee enää 15min välein kipeitä. Ehkä kroppa haluaa pitää taukoa, kun on kuitenkin aamu kolmesta saakka supistanu.
Mä olin jo niin valmis lähtemään :confused:

Violet, toivotaan että pian kuitenkin tapahtuu! :) Mä oon tänään siivoillut, pessyt pyykkiä ja tässä iltasella oltiin takapihalla miehen kanssa pihahommissa. Koko päivän supistellut, nyt illalla taas tiheämmin. Ei nyt sinänsä kivuliaasti mutta tuntuvasti. Odotan vaan joka yö että jotain tapahtuisi jo!! Harmittaa että viime viikolla ultrassa kieltäydyin sisätutkimuksesta kun sitä edellisellä viikolla olin juuri ollut neuvolalääkärissä niin en kokenut tarpeelliseksi. Tosin neuvolalääkärinkin jälkeen oli pari päivää kauheat poltot joten ehkä meillä voisi olla jo vauva kotona jos olisin halunnut sen hemmetin sisätutkimuksen!! :D

Hankalan kivulias yö takana, supisteluja ja särkyä...

Ärsyttää, kun ei voi nukkua kun supistelee. Ärsyttää, kun ei supistele tarpeeksi kipeästi ja usein, jotta jotain ois oikeesti tapahtumassakin.

Mutta ei se mitään!! Jatkan optimistisella linjallani. Kohta voinee mennä takaisin nukkumaan, yleensä pienen nukkumatauon jälkeen saa ihan hyvin nukuttua.

OI voi, sieltä se vaavi alkaa tehdä tuloaan. Hitaasti, mutta varmasti. mullakin illalla supisteli ja oli ihan menkat alkaa olo, mutta tässä sitä pirteenä hyvin nukutun yön jäljiltä ;)

Muokattu viimeksi:
Mikäs meininki violetilla on?

Mä alan olee niin kypsä ja loppu tähän. Ensin kolme yötä valvon n. Kolme tuntia kerrallaan kivuliaiden supistusten kanssa, sit edellisyön nukun ku tukki, eilen johonkin kahteen kuukauteen ei tuu yhtäkään supistusta levossa päivän mittaa. Kahelta herään muutamaan - en saa unta vaikka kipeitä tulee vaan joku 20 minuutin välein ja haalenee koko aika. Lopputulema = hereillä klo. 2-6.30, supistukset loppuneet ja päätä särkee.

Miks tää,ei vaan tuu ulos???

Vähä sama juttu, et muutama kuukaus sitten tuntu et tää tulee aikasemmin ulos kun supisteli, mutta entäs nyt kun pitäis tulla ni ei mitään...mulla supistelee vain iltasin jonkin verran, yöllä sit nukutaan ja herätään aamulla yhdessä koossa :/ kyllä voi odottajan aika olla pitkä!

Ja oon saunonut, siivonnut, lenkkeillyt, haravoinut jopa vaan ku ei ni ei!

Mua oikeestaan alkaa ahdistaa ja hirvittää nyt, kun päivät oikeasti vähenee. Aikaisemmin oli kiehtovaa, kun oli mahdollista synnytyksen käynnistyä milloin vain. Nyt alkaa iskeä ramppikuume, kun todennäköisiä päiviä on enää pari jäljellä (siis jos käynnistetään yliaikaiskontrollissa).

Käytiin äsken käyrillä kun minimies ei ollut liikkunut kunnolla koko päivänä. Kaikki hyvin, painoarvio ultralla 2900g eli ihan mini-ihminen sieltä on tulossa, tuskin paino kuitenkaan nousee enempää kuin sen 100g viikossa mitä se on nyt npussut viimeisen kolmen viikon aikana. Ja vaikka mentäisiin se kaksi viikkoa yli niin olisi silloinkin painoa vain 3200g.

Kaulaa oli jäljellä edelleen 2cm ja sormelle auki, tosin kohdunlaula oli edelleen todella ylhäällä. Alan tosissaan uskoa siihen että tämä ei tule ulos täältä tyyliin ennen juhannusta... Mikä tosin aiheuttaa varmaan sen että olen sekopäinen zombie siihen mennessä kun kaikki yöt menee valvoessa. :/

Eilen illalla nukkumaan mennessä onnistuin kääntään kylkeä niin että tyyliin koko yläkroppa meni kauheeseen lihaskramppiin aina kaikkia mahdollisia liitoksia, vatsalihaksia ja selkää myöten. Hyvä kun hengittään pysty ja iski kauhee huono olo, vatsa aivan sekasin.. Siinä kaurapussia lämmittelin ja koitin maata kyljellään sängyssä. Pari tuntia supisteli säännöllisesti,otin särkylääkkeen ja sain sitten jonkun ajan päästä unta. Olo on ku zombilla, piti tänä aamuna vielä selviytyä 9 neuvolaan. Terkka oli sitä mieltä että ehkäpä synnytys vois olla käsillä! Sf-mittakin on jämähtänyt joten oisko painunut lähtökuoppiin, toivotaan että viikonloppuna tapahtuis. Olo on kun jyrän alle jäänyt vaikka ei enää säännöllisesti supistelekaan.

Eilisen synnytyksen alkamista aktivoivan osteopaattihoidon jälkeen vietin täysin supistuksettoman ja kivuttoman yön o_O Niin siis tämähän tarkoittaa nyt selvästikin sitä, että kohtu lepäsi hetken, ja kohta synnytys alkaakin oikein tehokkaasti..?? Juu?! :grin

Lähden käymään kävellen lähikaupassa. Menomatka ylämäkeä. Eiköhän se siitä sitten.

Täällä voi kerrankin sanoa olevan merkkejä oikein kunnolla :P kyllä muuten painaa kohdunkaulaa ja supistuksiin on tullut ytyä. Pari tuntia sitten tulin ä-polille ja koko ajomatkan supisteli 8-10 min välein, joskin ei niin kipeesti, etten ois ajamaan pystynyt. Äsken laitettiin ballonki vauhdittamaan käynnistymistä ja nyt alkaa jo vaatia keskittymistä noi supparit. Lähtötilanne oli 3cm auki, joten saa nähdä kauanko menee, että saliin pääsen.

Emppuliina täällä samoja oloja. Ihme särkyä ja poltetta selässä ja vatsassa koko yö. Satunnaisia napakoita supistuksia joihin lämpöpeittoa yritin avuksi. Yö meni tosi huonoilla unilla ja juurikin jyrän alle jääneen fiilis täälläkin. Edelleen särkee selkää ja jomottaa menkkamaisesti alavatsaa. Jäätävä väsymys! Tulis jo..

Neuvolassa käyty, verenpaineet koholla mutta pissa puhdas. Tänään täytyy käydä äippäpolilla jos 6 tunnin seurannan jälkeen vielä koholla ovat. Olo on kyllä muutoin hyvä, odottavan aika pitkä vaan :) Ensiviikon torstaina sit se yliaikaiskontrolli olis. Saas nähdä mitä ne paineet sanoo ja mitä mieltä ovat sit et voiko käydä näytillä vai vielkö seurataan tilannetta!

Millaisia paineita teillä muilla on ollu? tai onko ollu koholla? Mulla alapaine oli sen 95 ja yläpaine 130-143..

Mulla on aina ollu tosi hyvät paineet, alapaine 69-77 ja yläpaine 111-124. Ihan kivaa se, kun tuota painoa on kuitenkin liikaa tullut. Mut hei, en voi olla täydellinen!! :laughing002

Mulla oli tiistaina vikassa neuvolassa 120/80, mikä kuulemma oli vielä hyvä. Painoa oli muutamassa päivässä tullut itselle puoli kiloa lisää...

Takaisin