Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suvitus, mie olen miettinyt myös akupunktiota tai hierontaa, jos meinaa yliaikaseksi mennä. En oo tosin ikinä testannu niitä neuloja, mutta haluaisin käyttää "kaikki luonnolliset keinot" ennen kun lääkkeellisesti joudutaan käynnistelemään. :) Kävin kaksi viikkoa sitten äitiyshierojalla ja hän sanoi nilkkojen kohtupisteiden olevan jo niin herkät ja hormoonit tehneet töitään lantiossa, että vauva viihtyisi mahassa maksimissaan 1,5 viikkoa. Tosin vielä yhdessä kasassa ollaan ja kyllä vaan harmittaa. :D Supistelee kyllä päivittäin mutta vielä odottelen niitä kunnon kipeitä suppareita, että sais TENS-laitteen iskeä selkään ja alkaa katteleen kelloa. LA on 22.5. eli ei onneksi ihan vielä tarvi käynnistysaikoja varailla..

Kassi (lue muuttokuorma) pakattu ja tsekattu. Turvakaukalo ja hoitokassi viety autoon. Tiskit tiskattu ja pyykit pesty jne. Viimeinen sokrumeili Jorviin aamuksi ja Aamulla kohti Jorvia ja lekuria, jos vaikka jäädään sinne käynnistykseen. Kassissa on lähinnä miehelle vaatetta ja evästä, kun on tuo oikea diabeetikko perheessä.. Hiukka jänskättää huominen :D

Tänään laskettu aika ja musta alkaa tuntua että mussa on joku vialla ku tulee vaan yks supistus kerralla. Niinku että osa haluais lähtee käyntiin mutta ei pysty. Toisaalta kuulostaa ihan typerältä mutta en jaksa oottaa... ja koko ajan ku aika menee ni vauva kasvaa ja mulla paino nousee vaikka mitä tekis.

Mä olin taas hereillä 3.00-6.30 kivuliaiden supistusten takia, kattelin muutaman sarjan sohvalla ja mietin et josko nyt. MUTTA EI! Maagisesti siinä 2,5h kohdalla supistukset alkaa hiipumaan ja sit loppuu kokonaan. Oon aivan kypsä. Mites muilla menee?

Sairaalassa käyty, auki on jo paikat.. Wuhuu! Käynnistysvaraus torstaille, mutta lääkäri sanoi, että se on turha :D Streptokokkitesti otettiin pikana, ei riitä että se valmistuu 2 päivässä. Nyt on sellanen olo, että on nyrkki käynyt alapäässä :eek: Kotoa hakemaan siis vauhtia!

Loora: Jokohan pääsit tositoimiin? Jännää!!!

Violet: Sinulla ei ainakaan enää sitten ole montaa päivää jäljellä! Ehkä tänään jo!

Täällä kyllä alkaa koko sakki kuulostamaan siltä, että lähtö on toooosi lähellä! Tsempit siis kaikille viimeisten päivien (ja noh, pakko kai se on vielä sanoa että viikkojen) kärvistelyihin!

Itsestä on tuntunut siltä, ettei tämä aio syntyä about ikinä kun yhtään oireen oiretta ei ole tullut, joka voisi viitata synnytykseen. Ja sekös vasta turhauttaa. Tosin nyt alkaa tuntua, että ehkä se oireettomuus olisi ollut se parempi odotusolotila. Tänään kun taisi ehkä irota limatulppa. Ja iloisesti on nyt kaksi päivää jomotellut päätä, janottanut ihan loputtomiin, turvottanut (minä kun jo melkein luulin selvinneeni ilman turvotuksia) ja aina välillä kivuttomasti (mutta hengitystä ahdistellen) supistellut. Joten nyt sitä odottaa sitten vain entistäkin enemmän, että se synnytys viimein käynnistyisi.
Nyt on toki vasta 38+5, mutta kun kaikki lähisuvun lapset ovat syntyneet jo ennen laskettua päivää niin en tahdo ymmärtää, että tämä voisi yliaikaiseksi mennä. :arghh: Kärsimätön siis...

Joku puhui siitä, että mies säikähtää joka supistelujen kohdalla, että nytkö se lähtö tuli. Meillä menee vielä niin päin, että jos vähän haukon henkeäni ja sanon, että supistaa niin mies toteaa, että "ei kai se vielä synny". Nauroin sille juuri eilen, että mielenkiinnolla odotan milloin se saa sen sätkyn ja tajuaa, että se voi ihan oikeasti olla menoa nyt.

Jonkin verran supisteluja on, mutta ei mitään mega kipeitä todellakaan. Toivon mukaan alkais pian tapahtua, paisun muute tosi isoksi ja lapsikin kasvaa :D

Taas pari päivää supistellu ikävästi.. Koska tapahtuu oikeesti jotain?? Rupee kyllä vähän oleen jo loppu tähän hommaan, tuntuu että kiukuttaa vaan koko ajan :(

emppuliina: mä oon kans ihan kypsä. mikään ei kiinnosta, hermo menee kaikesta. mies joutuu hoitaan lähes kaiken. jotenki haluisin vaan olla koomassa kunnes se vauva tulee, ku mitään ei jaksa ja päivät on niin äärettömän pitkiä. ja yöt, nytkin heräsin kahelta valvomaan koko yön, aamulla sitte seiskalta viemään lapset hoitoon. eikä mitään suppareita taas sen yhen aamun jälkeen.

Päivät on todellakin pitkiä ja taas heräsin ennen kuutta eikä uni enää vaan tuu.. Jos koittas ees torkkua kun eipä tässä muutakaan suunnitelmia päiväks oo.

Oon nukkunu 2h 40 min.. Kolmesta saakka supistanu 10min välein. Nyt tulee n. 6-7 min välein, mutta vielä kestän ihan hyvin kotona. Lähetin miehenkin äsken töihin. Lupasin sitten soittaa, jos täytyy lähteä.
Jotenkin sellanen olo, etten ole tarpeeksi kivuissani, että edes mietin tosissaan lähtöä sairaalaan. Tuntuu, että tämä rauhoittuu tästä vielä.
Pessimisti ei pety.. :confused:

Täällä laitoksella ne vasta pitkiä ovatkin ne päivät. Kohta 22 h täällä lorvinut ja mitään ei oo tapahtunut. Ultrassa todettiin eilen aamulla, että koko on n. 3900 g ja lapsivettä todella vähän, jonka vuoksi jouduin jäämään pallongin laiton jälkeen tänne odottelemaan. Pallongi lähti 12 h sitten, mutta todettiin, että vaikka onkin auki sen 3 cm, kaulaa on vielä jäljellä niin, ettei tehdä mitään ennen aamua. Suppareita oli eilen harvakseltaan sekä alapään jomotusta, mutta nekin sitten loppui yön aikana. Kauhulla oottelen mitä tää päivä tuo tullessaan..

Lupaavalta vaikuttaa :) jos mies ois jäänyt kotiin odottelemaan, supparit varmaan lopahtaisivatkin. Pidetään peukkuja, että saat keskeyttää miehen työpäivän :)
Mä menen käymään tänään pikakäynnillä neuvolassa tarkastamaan paineet ja pissan. Toivon mukaan ei niissä häikkää, ettei sen takia tarvi aikaisemmin polille lähteä.

Tiukuliisa, se odottelu osastolla on jotain ihan käsittämättömän puuduttavaa. Oon joutunut itse kaksi kertaa odottamaan ja siellä tunnit on todella piinaavan pitkiä. Toivotaan, että nyt aamulla puhkaisevat kalvot ja pääset saliin tuskastelemaan ;)

Just tuota en haluaisi, osasto odottelua! vaan pahalta alkaa näyttämään jos tää ei anna edes pieniä merkkejä itse tulostaan :meh: Niin puuduttavaa! En tosiaan jaksais ootella, pahalla tuulella ollaan täälläkin!

Joo, eipä mitään uutta. Paitsi masennus eilisen ä-polikäynnin vuoksi. Ärsyttää. Päätin jättää kaikki herkut pois siihen saakka kunnes Melskaaja on maailmassa, ei sitten ainakaan kasva yhtään sen enempää kun ois kasvaakseen. Paitsi kun se ultra ei kuulemma tässä vaiheessa kerro todellakaan mitään totuutta, -kele. Aiheuttaa vain tätä. Turhaa huolta ja alakuloa.

:angry

Takaisin