Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin eka kunnon supistus. Yöstä asti supistanut reilu minuutin pituisia sarjoja tiheään. Olo on ollut to-del-la väsynyt. Särkylääkettä ja kuumavesipulloa olen apuna käyttänyt. Äsken heräsin jo oikeasti kivuliaaseen supistukseen. Äkkiä vaan sängystä ylös ja piti ääneen karjaista. Ei ollut epäselvää supistiko vai ei. Tää olo on kylä karsea :/ toivottavasti jotain tapahtuukin niin ei ihan turhalta tunnu näissä oloissa vellominen.

Täällähän alkaa yhdellä ja toisella tapahtua :) heitelkääs niitä suppareita hiukan tännekin. Mies totesi hetki sitten, että jos ei viikonlopun aikana synny, täytyy hänen lähteä maanantaina kolmeksi päiväksi taas 400km päähän.

Jei! Ekaa kertaa täällä tuli yöllä herättyä muutaman kerran suppareihin. Ei ne mitään oikein kipeitä olleet ja ihan täysin yksittäisiä, mut olipahan sentään jotain. Tänään lisää kiitos :)
Ja Hellis noinhan se just on lapsensaannin kanssa, hyvä että sattuu.

Mulla tuli kans viime yönä muutama napakampi alavatsalle. Mut nää ei kehity mihinkään, kivuttomia tulee pisin päivää - kivuliaita sillon tällön mut eiiiii nää voimistu. Oon ihan kypsä tähän varpaisillaan oloon, tosin tänään ollaan vasta 37+0 että kyllä tässä on vielä aikaa hänen tulla ulos MUTTA kun on ollut viikosta 31 saikulla ja varpaisillaan suppareiden kanssa niin alkaa olemaan tälläisellä kaikki mulle heti nyt ihmiselle aika tuskasta tää odottelu. Ärinää ja mutinaa! :D

Plus lopetan kaikkiin viestimiin kohta vastaamisen ku kaikki kyselee et joko jo, miks et vastaa - ootko synnyttämässä. Viddu mää sanon...

Toi onkin henkisesti paljon rankempi, kun ensin joutuu pelkäämään liian aikaisin syntymistä ja sit kun ois turvallista tulla, ei tapahdukkaan mitään. Kuopusta kun odotin, odotti yks vanha koulukaveri neljättään ja oli saikulla supistusten vuoksi rv 24 alkaen ja yli lasketunhan se lopulta meni. Itsellä kun ei mitään ongelmia ollut, niin ei ollut ollenkaan niin paha odotella pienen syntymistä 41+0.

Mulla nytkään oo supisteluja (kuin harkka) ollut, joten elättelen toiveita jotain olevan kohta tapahtumassa. Luultavasti odotan turhaan, mutta... :)

nenna: eipä ne siitä sitten mihinkään johtaneet :shifty: Yhtenä kappaleena ollaan :p Toki mehän tosiaan ollaan vasta täksi illaksi tilattu toi synnytyksen alkaminen, hahaha :hilarious: Vähänkö ois muuten kivaa, kun saiskin ite päättää, että koska se tyyppi tulee, osais varautua eikä tarttis yhtään jännittää, että koska koska koska :) Mutta nää on näitä elämän ihmeellisyyksiä, menee tää onneks näinkin! Kohta se mytty kuitenkin on sylissä :Heartred

Multa ei onneks viel oo kukaan tullu kyseleen et koska tulee, ja muutama vaan tietää koska on se sektio, jos siis on, ellei tyyppi käänny. Sit kun alkaa ekat kyselyt tulemaan niin voin kertoo et täällä kärvähtää kiinni heti paikalla. Yhtään ainotta kyselyä en aio sietää. Ei kuulu kelleen ja kyllä se sitten kerrotaan kun mukula on syntynyt. Tästä syystä mm. skipataan miehen kanssa lapsen "serkun" synttärit ja esikoinen saa mennä sinne mumminsa ja vaarinsa kanssa. Minen jaksa mennä sinne ku kaikki kyselee et koska syntyy ja voivoi ku sun maha on jo nooooin iso ja plaaplaaplaa..

Mä jotenkin sairaalla tavalla nautin siitä, kun la on käsillä (tai vielä parempi jos mennyt jo) ja joku puoltuttu eksyy kysymään, milloin pitäis syntyä. Ne ilmeet on aina niin mahtavia, kun saa vastata "viime viikolla" ja kun voi perään todeta, että mikäs kiire tässä kun vointi on hyvä jne ja toinen näkee sen itsekin. Kaikkien viimeisillään olevien pitäis ilmeisesti olla kauheen tuskastuneen oloisia ja kärsiä jos jostakin vaivasta.

Noi kyselyt kyllä alkoi ihmeellisen aikaisin, ainakin mun kohdalla! Yli viikko sitten jo ekat kyseli, että onko ollu mitään merkkejä ilmassa... ymmärtäisin paremmin sitä, että lasketun ajan aikaan tai sen ylittyessä kyseltäis, mutta että jo yli viikkoa aiemmin :wideyed: Oma äiti ja anoppi nyt tietty hössöttääkin ja jännittää varmaan enemmän kuin me miehen kans, mutta se heille suotakoon, sillä molempien kohdalla on ensimmäinen lapsenlapsi :) Tuskin mahdollisesta seuraavasta yhtä paljon jaksetaan hössöttää, ehkä :grin Itse kyllä olen pyrkinyt siihen etten keneltäkään raskaana olevalta tivaa, että "no joko joko joko se tulee?!?!" :p Toiset toki tykkääkin, että ympärillä pöristään, mutta useampi ei.

Mä muuten inhoon kaikkee hössötystä, mut toi on asia missä nautin, kun tavallaan saa tunkea ihmisille luun kurkkuun omien käsitystensä suhteen ;P

Toi on kyllä totta, että ihmiset olettaa, että kaikki raskaana viimeisillään olevat on ihan surkeita ja väsyneitä ja poikki... toki kaikki sympatia heille, jotka ovat! Kaikkien kohdalla se ei kuitenkaan niin ole. Just eilen neuvolassa juttelinkin, että viimeinen kolmannes on ollut mulle kaikkista ihaninta aikaa ja olen nauttinut raskaudesta ja isosta mahasta täysillä. Kaks ekaa kolmannesta kun meni pahoinvointisumussa ja kaikenmaailman kipujen kanssa. Nyt toki haluaisin jo pikkusen syliin, mutta ei tää olo nyt ole kuin hieman tukeva ja väsy meinaa olla, mutta hyvin vielä jaksaisin lähteä vaikka mihinkä, jos joku uskaltais pyytää :p Ehdoin tahdoin en jaksa mitään touhua enää kehittää, koska tykkään möllöttää kotona ja oonkin ollu tosi aktiivinen koko äitiysloman ajan tähän asti :)

Mua ei kyllä yhtään haittaa kyselyt, totta kai se kiinnostaa ihmisiä, olenko yhdessä vai kahdessa palassa :D Mut toisaalta ainakaan vielä mulla ei ole itsellä niin kovin kiire jakautua, vaikka väsy alkaakin olla. Olen tainnut vihdoin alkaa nauttimaan tällaisesta hissunkissun elämästä! Nyt se jo jotenkin kuuluu asiaan, ekat kaksi kolmannesta raastoi hermoja, kun ei ollut varautunut niin huonoon oloon ja kotona jumittamiseen. Ja sitä paitsi aurinko paistaa! :D

Joo, minulta nämä samaiset henkilöt, jotka arvioivat masuani niin kauhian isoksi, totesivat suurin piirtein joka viikonlopun perästä viimeisinä työviikkoinani, että ei sitten näköjään vielä syntynyt. Juuei kiitos mielellään vielä niin aikaisin.. Taas jotenkin ärsyttää ihan hirveästi... :shifty: Odotan sitä hetkeä, kun pääsen ilmoittamaan näille pölvästeille, että sain ihan normaalikokoisen vauvan. Saakeli. Anteeksi vain tämä ruumiinrakenteeni, kun se oikeuttaa kaikenmaaliman arviointiin.

Onneksi kohta saan vaahtokarkkimutakakkua :Heartred

Mulla on kyllä menny hassusti tää juttu kun esikoisesta ei kukaan kysyny et joko oon jakautunu.. Esikoinen syntyi 38+5 mut nyt multa on kyselty jo monta viikkoa et jokos on syntyny vaikka tänään on 38+0 vasta ettei ees vie sitä millon esikko syntyi..

Ei mullakaa kyl esikoisesta kyselty, ehkä kukaan ei toivonutkaan että lapsi syntyy joulukuun loppupuolella :'D Esikoinenhan siis syntyi 1.1.10 klo.1,34 eli suht tiukille meni et päästii uuteenvuoteen :D

Tästä on taas tullu semmosta "no joko sä oot jakautunut" "koskas sun pitäis poikia" (ja kyllä rakas kummienoni esitti asian juuri noin, koskas sun pitäis poikia") ynnä muuta yhtä asiallista. Lisäksi oon saanu kuulla "sä näytät siltä et räjähdät kohta" "sä näytät siltä et läet kohta synnyttään" "no et sä viel näytä siltä et lähtisit synnyttään" "oho, onpas iso maha". MM. nämä syyt pidättivät meikäläisen lähtemästä lapsen "serkun" synttäreille tänään, koska en vaan olis jaksanut. Olisin varmaan ollut häijyäkin häijympi sille joka olis uskaltanut ees kysyä mitään siihen suuntaan. Ei kuulu kelleen. Kyllä ilmotetaan, edelleen, kun lapsi tulee maailmaan.

Oon muuten alkanut epäilemään tän lapsen asentoa. Ärsyttää ja turhauttaa kun ei tiiä missä asennossa tyyppi on. Vielä enemmän turhauttaa jos tiistaina käännytetäänkin kotiin sen takia et vauva on kääntynyt. Ääääh.. tää meni nyt ihan tämmöseks purkamiseks :D :D D: :D

Multa on 20 viikkoa nyt kysytty, että onko tuolla muka vaan yks :) mut onhan se maha iso ja jos en ois itse ultrissa (3kpl) nähnyt, niin epäilisin itsekin olevan tuplat.

Argh! Mä haluan supistuksia NYT heti! Tai sit vasta viikon päästä... Oltiin kuopuksen kanssa puolen tunnin kävelylenkillä ja olen tosi ylpeä, kun ei tarvinnut pitää pissataukoa pusikossa ;)

Muokattu viimeksi:
Takaisin