Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin näytillä Kättärillä, kirjasivat sisään ja ihan käyrille pääsin. Supistukset tulee edelleen säännöllisesti n. 7min välein, mutta toivottua edistystä ei ole kohdunsuulla tapahtunut. Tultiin kotiin takaisin kärvistelemään, sain mukaan yötä vasten yhden Oxaminin (rauhoittava/nukahduslääke). Toinen vaihtoehto ois ollut saada Oxynorm piikki, mut sit ois pitänyt jäädä 4h osastolle ihmettelemään. Vedet ei oo mennyt vieläkään.
Otin puolikkaan siitä Oxaminista ja uudestaan 1g paracetamolia, joka on kyllä yhtä tyhjän kanssa.
Kun supistus tulee, niin kyllä pitää ääneen huutaa/äänellä ja pyöritellä lantiota. Sen verran kivuliaita ovat.
Tuntui vaan että supistukset heikkeni/harveni, kun pääsi sinne näytille. Lapsella kaikki ok. Ottivat sen streptokokki-näytteen. Se on kuulema aina Kättärillä nykyään tuo pikanäyte, jonka valmistumiseen menee se tunti.
Tuleekohan yöllä lähtö uudelleen.

En tykkää kivuista vaan siitä että huisin jännää kun sielläkin saattaa kohta yksi helmistä pullahtaa ulos <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ai niin, joku joskus jossain ketjussa kysyi, miten tunnistaa kivuttoman harjoitussupparin. Opin tänään: ei mitenkään :D

Kiipeilin neuvolassa alas pöydältä maha paljaana ja juttelin, että kiva kun alkaa oireilla niin th sano, että joo, sulla näkyy just supistavan ja ihan pitkään. En huomannut mitään ite ja se käski kokeilla kädellä. No olihan se koko maha ihan kova, mut ei se miltään tuntunut. Oon varmaan vaan luullut vauvan kampeamiseksi, jos oonkin kädellä sattunut tuntemaan.
Alamahalle tulevat kovettumiset huomaan helpommin, etenkin kävellessä.

Riipiitii en mäkään niitä tunne kun tää koko maha on kova kauttaaltaan muutenkin koko ajan alavatsan kiristymisen voi tuntea joskus liikkeessä mutta mun pitäisi olla vuodelevossa ja molemmat kädet vatsan päällä että tuntisin noita kovettumisia.. Mä niin toivon että tää lähtis tulemaan vesien menolla kun oon suoraan sanoen vähän skeptinen noitten supistusten kanssa että siedänkö niitä liian pitkään kotona..

Mulle kävi just samalla lailla viime neuvolassa. Ilmeisesti noita harkkasuppareita ollu vaikka kuin pitkään, mut ei niihin kyllä kiinnitä mitään huomiota. Siinä ku terkkari alkoi ottaa sf-mittaa, niin tokaisi että sullahan on vatsa aivan kivikovana. Mä vaan siihen, että "jaahas"...

Tänään tuli käppäiltyä muuten varmaan jotain viis kilsaa yhteensä parilla reissulla. Johan se alkoi jossain tuntumaan ja nukahdin samantien kun tulin kotiin... Nyt on olo ihan tötteröö!

Mulla tuntuu noi harkka supistukset hirveenä ahistuksena, joihin nyt alkanu tuleen toi selkäsärky. Sen verran ahistaa et puhalluttaa, mut ei niinkään satu viellä.
Tai sit mun kipu kynnys on noussu ja nää alkaa oleen jo jotain aikaan saaviakin :D

Ei tuntunu miullakaa esikoisen aikaan harkkasupistukset missään.. Kädellä vaan jos sattu sillo kokeilemaan niin huomas. Nyt toisen kohdalla tuntuu myös semmonen kiristävä/pistävä tunne. Tässä illasta oon jumppapallolla istunu ja pyöritelly lantiota ja aika tehokkaasti on pitkin iltaa tullu supistuksia, ei tosiaan kipeitä mut jotain ees :D

Mitäs niitä ennakoivia oireita nyt olikaan? Mulla on koko ajan ihan järjetön nälkä ja vastapainoksi tyhjennys toimii todella hyvin :D Nyt myös toista päivää alaselkä ihan tulessa ja särkee, ei auta Panadol. Toisaalta vauva myllää enemmän kuin ennen... Liitoskivut häpyluussa sitä luokkaa että mun puolesta sais tulla jo :D Vaikka ens viikolla, maanantaina poksuu 37.

Täällä nyt kolmatta kertaa la jälkeen on tätä kylmä hiki kuuma hiki ja verenpaine piikkailee mutta hassusti normirajoissa, huonon olon ollessa päällä on lukemat 80/130 olon helpottuessa laskee 70/113 tasolle jota se ei oo ihan hetkeen ollut vaan Ennemmin tuollaista 80/125.
Nyt on yläselän lisäksi alaselkä vähän kipeä ja taisipa tulla 2 pienen pientä supistusta katkis riekkuu todella paljon aikaisempaan verrattuna nytkö se sai päähänsä olla ADHD kun on niin nätisti lepuuttanut yksiössään tähän saakka.

Takaisin