Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ollu myrkystä apua. Turhia supistuksia ilman hyötyä. Käynnistys keskeytetty ja kipulääkkeitä saatu. Parempi onni huomenna..

Kävin vaatekaupassa illalla, meni n 20 min ja tuli 6 supistusta sinä aikana! Täysin kivuttomia mutta tiheään. Ärsyttää vaan nää supistukset kun ne ei kuitenkaan ole saanut mitään aikaiseksi!

Nii kertokaas taas mistä tietää että supistaa jos ne on kivuttomia? Miten ne huomaa?

Vatsa on pinkeenä, koko kohtu on kivenkova. Paremmin tuntee kädellä kuin varsinaisena tuntemuksena. Mulla vaihtelee alkaako ala- vai ylävatsalta mutta leviää koko vatsan alueelle nopeesti ja kestää n 30-60 sek. Mulla ne ei estä kävelyä tai puhumista, ei siis pysäytä millään tavalla. Joskus voi tosin tulla noita sukkapuikkoja siihen lisäksi ja sillon pitää hidastaa vauhtia.

Pivi, mä olen kyllä ollut kiitollinen siitä et mulla on synnytykset alkanut just noin. Ei tarvii arvuutella onko supistukset nyt sitä real deal vai vaan jotain harjoitusta. Mitä pidemmälle nyt mennään sitä enemmän alan pelätä että tällä kertaa saan maksaa kahdesta helposta synnytyksestä...

Nyt on tullu jotkut oireet tännekin, tuntuu kuin tuo ruuvais klitorista irti. Onko toi nyt liitoskipuja?

Mut hei, tää taitaa syntyäkin joskus, jihuu!

Kyllä tuo liitoskivuilta kuulostaa. Ne on aika... miten sen nyt sanois, vinkeitä... Yritin kuvailla miehelle, en osannut. Sanoin vaan sitten, että jos susta tuntus tältä niin itkisit.

Mä oon niin paljon liikkeessä lukuunottamatta noita mun sohvakooma päiviä etten tunne noita maha kovaksi supistuksia tuo maha on muutenkin semmoinen kova pallo että pitäis olla ihan makuullaan molemmin käsin tunnustelemassa kovettuuko joku kohta vai ei.
Kipeät supistukset toki tuntuu mutta niitäkin hyvin harvoin ja hyvin vähän to poks 38, mäkin toivon että mennään vesien menolla ja kerta rytinällä.
Miestäkin taitaa vähän jännittää kun tänään kun ajettiin sairaalalle se sanoi että otetaanpa aika kauanko kestää sanoin että se riippuu niin vuorokauden ajankohdasta aamu tai päivä ruuhka voi olla 45 min mutta kesken päivän kuten tänään 15 min johon se totes että pöljä sun kunto vaikuttaa siihen kauanko kestää, johon minä äimän käkenä että miten niin ? Kaveri totes että jos pää on jo ulkona on kaahattava lujempaa. Johon totesin että no josko nyt vähän aikaisemmin lähdettäisiin kun pää ulkona vaiheessa.
Se oli aika liikkis kun se autossa ihmetteli ääneen lukemaansa artikkelia että mikä tai mitkä asiat vaikuttavat synnytyksen käynnistymiseen ja kuinka kiehtovaa on se ettei mysteeriä ole ratkaistu, keskustelu jatkui artikkelilla jossa reitevä ja bootylicious naiset saavat älykkäitä lapsia ja että katkis on kuulemma nobelisti viimeistään 3 vuotiaana :) totesin vain että äidin tyttö <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä kuvailin liitoskipuja miehelle näyttämällä mistä sattuu ja sanoin että tuntuu kuin häpyluuta revittäis molempiin suuntiin niin että siihen tulee murtumia pikkuhiljaa.

Häpyluu mulla on ollu kosketusarka viikkotolkulla mut tää ei tunnu luussa. Oliskohan se kiinnittymässä? Pitää huomenna neuvolassa kysyä, jos osaisivat sanoo.

Normaaliahan tää taatusti on, ylianalysoivaa mieltä nyt vaan kiinnostaa mitä tapahtuu :)

Vaikka mulla on ollut liitoskipuja jo pitkään niin kosketusarka ei missään vaiheessa ole ollut. Sitä vähän terkkarikin kerran ihmetteli kun kuitenkin valittelin liitoskipuja.

Mä voisin haluta et synnytys alkas lapsvesien menolla. Ja et vedet menis sillee hulahtamalla. Ni tiätäs ainaki et 12 tunni sisää pitää men sairaalaaa... :)

Meillä synnytys alkoi eilisen puolella juurikin kuvailemallasi tavalla. Meidän sairaalan ohje oli soittaa, jos vedet menee. Viikkoja oli 36+5 ja näillä viikoilla (alle 37) käskettiin heti näytille synnärille. Kivuttomia supistuksia oli ollu aiemmin (ei lähiaikoina edes), joten ihan puskista tuli vesien meno. Viideltä aamulla alko vedet tulla ja 7 h myöhemmin oli vauva jo sylissä ♡

Tämä kaikille lohdutuksena ja tsemppauksena :) Näinkin voi käydä!

Tuli kielto syödä tai juoda mitään. Menee varmaan sektiohommiks sitte. Yön aikana ei mitään muutosta kohdunsuulla.

Takaisin