Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Päivitystä; nousin sängystä ja verta hulahti pikkuhousuihin. Jännää!

Mullahan ei supistukset piirtynyt käyrille ollenkaan... Yhdessä kätilön kanssa ihmeteltiin kun selkeästi käsin tuntuva supistus (plus mä olin tuskainen) ja käyrällä ei näy mitään. Jos oltaisiin käyrään luotettu niin mähän olisin lähtenyt kotiin vielä :D onneksi en lähtenyt kun olin yllättäen yli 4cm auki...

Mismi, ei vielä :happy:

Verta ei ole tullut enää.. Otin äsken melkein kahden tunnin päikkärit kun en saanut supistuksilta yöllä nukuttua. Heräilin päiväunien lomassa muutaman kerran isompaan supistukseen, mutta muuten ei mitään oireita nyt. Ajateltiin lähteä miehen kans kävelylle kunhan on syöty. Jospa se auttaisi asiaa!

Mites muilla menee?

Aamulla tuli lisää limatulppaa. Kirkasta, eikä yhtään veristä. Kävin neuvolassa ihan turhalla käynnillä. Kävely on vaivalloisempaa selkeästi kuin ennen ja joka 10m välein vihlaisee alavatsaa. Ei kuitenkaan mitään selkeää supistusta. Lapsen pää on kuulema todella alhaalla ja ei liiku enää yhtään. Terkkari varoitteli et synnytys voi alkaa milloin vaan, voi kun alkaisikin.
Itse olen kyllä huomannut että sen eilen alkaneen limatulpan tulon jälkeen on kyllä olo ollut ihan erilainen lantion alueella.

Edit. Nyt siis 40+1

Muokattu viimeksi:
Magnolia: sulla ees jotai tapahtuu. .. tapahtuisi silti kerralla eikä jäis arvailujen varaan.

Dalila: mullaki muuttu olo toisenlaiseksi. Mutta neuvolassa sanoi hoitaja että pää ei ole kiinnittynyt vaikka kysillä sanoi että on ja alhaalla. .. Mihinkä voin luottaa enää.

Varasin ajan huomiseksi klo 12 vyöhyketerapia ajan. Katotaan pääsenkö sinne asti vai joudunko peruu ku kätilöksi ei kuulemma halunnu ruveta.

Ei Juma että on kostea/painostava/märkä/hikinen/lismanen ilma. Nukuin tuossa 1.5h päikkärit ja tyyny oli ihan märkä sen jälkeen. Mutta Ompa olo virkeämpi nyt.

Yöllä näin unta että Terkka katto kohdun suun tilanteen ja sano että 10cm auki. Mutta kalvot ehyet. Kertoi että poika katteli sieltä kalvojen läpi naama alaspäin ja vähän tukka kasvanut kalvojen läpi :D

Anskimanski: niin nauratti muaki aamulla. Mikähän enne lie ollut. Mies tulee yöllä kotiin ni poika hymyilee sille jalkojen välistä ja mä en tiedä mistään mitään :D

Nukuin tänään 1.5h päikkärit ja heräsin täysin virkeänä. En muista millon viimeksi oon nukkunut päivällä... mut mikäs ihme tuo kun yön kukkuu odottaen lähtöä jonnekki... :D

Selkää on jomotellut koko päivän ja mietoja supistuksia on tullut epäsäännöllisen säännöllisesti. Kipua tuntuu, mutta ei riittävästi. Vatsa kramppasi ja tyhjeni tuossa päivällä. Merkit on ilmassa, mutta en uskalla toivoa liikoja... Hengitys- ja "avautumis"harjoituksia olen tehnyt. Ei oikeasti pysty ajattelemaan muuta kuin synnytystä ja vauvaa. Sitä on jo valmiiksi omassa kuplassa...

Mulla on ihan sama tilanne Mesiangervo! Jomottelee ja juilii muttei mitään hälyttävää. Miehelle juuri nauroin (puhelimessa koska on viikon leirillä metsässä ja la 28 päivä >:[ ) että käynnistellään tämäkin varmaan yliaikaiskontrollissa kuten esikoinenkin. Lääkäri (kokematon keikkailija täällä tuppukylässä) ei osannut sanoa kohdunsuun tilanteesta mitään kun kysyin,niin senkin takia ei ole mitään tietoa siitä missä mennään :( hirveän asiakaslähtöinen ja mukava lääkäri kyllä oli, mutta ilkeää kun ei saa mitään konkreettista tietoa omasta tilasta... Eikä edes sitä kokoarviota :( Huoh...vähiin käy ennenkuin loppuu...

Onnika. Mulla on myös edellinen raskaus käynnistetty ja molemmat aiemmat raskaudet menneet yli lasketun. Tosin silloin ei ole ollut mitään merkkejäkään synnytyksen alkamisesta, niinkuin nyt.

Taas heräsin kipeisiin supistuksiin. Niitä on tullut jo useita. Vauva liikkuu voimakkaasti. On vaikea nukahtaa uudelleen. En tiedä silti häipyykö nämä taas. Ei olisi ensimmäinen kerta.

Mulla on torstaina seuraava neuvola. Toivottavasti ei tarvitse mennä. :meh: Siellä ei juuri viisaammaksi tule.

Täytyy yrittää vielä... :sleep002

Täällä supistelut jatkuu... Illalla kellottelin välein 10-28 min kipeitä supistuksia. Käytiin nukkumaan yhden maissa, jonka jälkeen olen nukkunut katkonaisesti supistusten välejä. Alan olla aika poikki. Äsken nousin vessaan ja nyt tuli ihan kirkastakin verta. Aiemmin se oli rusehtaavaa ja ilmeisesti limatulppaa? Taidan soittaa kohta synnärille jos pitäisI mennä näytille. Supistukset jatkuneet kuitenkin jo vuorokauden verran.

Täälläkin edelleen one piece... Su aamuna heräsin ja suoraan vessaan oksentamaan. Koko päivän supisteli, alkuun harvemmin mutta iltaa kohti säännöllisesti. Ei ollu kuitenkaan mitenkään varma olo. 23 jälkeen lähettiin ajamaan synnärille kun supparit tuli 5 min välein, automatka olikin yhtä tuskaa mutta perille selvittiin. Kivunlievitykseksi sain geelityynyn joka auttoi selän jomotukseen ja ja jonkun piikin reiteen (en muista nimeä!:D) jonka piti auttaa kipuihin ja samalla edistää synnytystä. No kivut lähti, supparit jatku käyrien mukaan ja ensimmäisiä limatulpan (ilmeisesti) kappaleita tuli. Ja siinäpä se. Supistelu jatkui kyllä mutta sen verran maltillisena ettei se mihinkään johtanut. Päästiin 2h ajaksi pois synnäriltä käymään kaupungilla "vauhtia hakemassa" ja tultiin takasi käyrille. Edelleen satunnaista supistelua mutta ei kovinkaan kipeää. Lähettiin kotiin. Ja taas odotetaan. Jotenkin en jaksa enää olla ees turhautunut.. Parempi yrittää vaan olla miettimättä, eipä tuonne sisälle oo tainnu vielä kukaan koskaan jäädä? :)

The päivään nyt tasan viikko.

Lähdettiin näytille. Käyrällä ollessa tuli puolessa tunnissa kolme kipeää supistusta. Kohdunsuu 3 cm auki. Lähdettiin ulos kävelylle ja tahti on kiihtynyt, nyt tulee viiden minuutin välein kipeitä supistuksia.

Mesiangervo: voimia.

Magnolia: sulla on kyllä jännät paikat. Taidat olla jo pungertamassa :D onnea! Aatteleppa ku piina on ohi kohta.

Hattunen: jännä että supparit loppu tuolleen vaikka tulivat säännöllisesti ja sait piikinki.

On tää todella turhauttavaa! Ja ei niin itsellä mitään hätää mutta teitä ajattelen joilla jatkuvia kipeitä supistuksia mutta mitään ei tapahdu. Monta päivää elää kipujen kans ja et tiedä mistään mitään.

Itsellä jos noihin oloihin kun lisäis ukon joka ei oo mukana koko asiassa yhtään tukena ja pojan joka valvottaa yöt ja haluu huomiota päivällä. Ni ei tulis mitään. Siitä kiitollinen ettei oo kipuja ja väsymys on vain lievää siihen nähden mitä voisi olla jos olisi supparit vielä. No nyt oon saanut yön nukkua todella hyvin. Poika oli mummolassa yötä ja mies oli jääny sohvalle nukkuu. 7h unet ja heräsin ihan virkeänä. Ihana viileä huone ja näin jopa unta että olin laiha ja jaksoin juosta kymmenien kilsojen lenkkejä. Ihana uni. Unessa olin niin onnellinen! Tulis tää pieni jo ni sais alkaa harrastaa taas ni olis parempi oloki.

Lucky87: Mäkans ootan ihan älyttömästi sitä että pääsee taas liikkumaan.
On niin raihnainen olo ku pelkkä todella hidas kävely on aivan kaiheeta.
Odotan et sais oman kroppansa takas.

Mua vaan tympäsee nämä koko päivän kestävät supistukset.
Ei vaan jaksa enää odottaa ku kokoajan on merkkejä ilmassa ja mitään ei silti tapahdu.
Tuntuu et kaikki on jo synnyttänyt ja mulla menee varmaan jonnekin elokuulle et tää suostuu täältä syntymään :(

En tiedä kumpi mahtaa olla turhauttavampaa. Se että on päivä- ja viikkotolkulla suppareita ja muita oireita vai se, ettei ole mitään oireita. Niinkuin mulla, ei siis mitään oireita.

Soittelin yliaikaiskontrolliajan ja sain sen maanantaille jolloin on 41+6. Silloin ei vielä käynnistetä vaan varataan aika sit kolmen päivän päähän jolloin käynnistetään. Vasta! Tekis mieli vaan itkeä..

Suffeli: kyllä ennemmin valitsen sen että kun päättää syntyä että oireet alkaa sitten ja päättyy sitten ku vauva on maailmassa. Kuin sen että viikko tolkulla on kovia kipuja eikä kuitenkaan juuri mitään tapahdu. tilanteeni on kuitenki se ettei mieheltä heru tukea ja poika vaatii paljon huomiota, muuten siitä tulee huligaani :D

Ballonki pistettiin eilen ja illalla olikin parin tunnin ajan aika ikäviä supistuksia. Sit ne loppui ja sen jälkeen on ollut ainoastaan selkä kipeä. Ballonki ei oo vieläkään irronnut. Yritin äsken vähän imuroidakin, että sais vauhtia synnytykseen, mutta ei. :D Limatulppa irtos tänä aamuna, joten jotain siellä on kuitenkin tapahtunut. 2h päästä pitää mennä takas Kättärille, jossa jatketaan käynnistämistä eikä kotiin enää mahan kanssa pääse. Toivottavasti tässä ei menis enää kovin monta päivää...

Soittelin yliaikaiskontrolliajan ja sain sen maanantaille jolloin on 41+6. Silloin ei vielä käynnistetä vaan varataan aika sit kolmen päivän päähän jolloin käynnistetään. Vasta! Tekis mieli vaan itkeä..
Oho, missä näin pitkälle annetaan mennä? Mä sain eilen Kättärillä päättää pistettiinkö ballonki heti eilen (41+5), mutta ihan viimeistään huomenna olis joka tapauksessa alettu käynnistää. Tsemppiä viimeisiin päiviin! Ne on tosi turhauttavia, kokemuksesta tiedän. :(

Takaisin