Synnytystä ennakoivat oireet

Onnea Anskulainen:) mä en kestä ku kaikki vaa synnyttää, mäki haluun:) mut ehkä viikon päästä tai maks kahden:) mut saleen lueskelen tääl muiden vauvauutisia viel uuden vuoden jälkeenki:)
 
Onnea Anskulainen:) mä en kestä ku kaikki vaa synnyttää, mäki haluun:) mut ehkä viikon päästä tai maks kahden:) mut saleen lueskelen tääl muiden vauvauutisia viel uuden vuoden jälkeenki:)

Voin liittyä lukukerhoon sitten. :D
 
Onnea synnyttäneille! Jos mäki teilun kuukauden päästä pääsen liittymää joukkoo. :D
 
Nyt alkoi taas kunnon iltajomottelut alavatsalla/häpyluussa/reisissä, auu. On ollu niin kivutonta muuten, niin jännittää kauheena että onko nää kivut ns. normaaleita vai enteileekö jo muka synnytystä. Vauvan pää tuntuu melko alhaalla joten voihan sekin olla että painaa jotain hermoja. En ole varma onko kuitenkaan laskeutunut kunnolla koska ei ole sitä kuuluisaa 'pallo haarojen välissä' oloa ja vatsa ei roiku alhaalla vielä. En malta oottaa tiistain lääkäriä, jos sinne saakka pääsen :D
 
Täältäkin onnea synnyttäneille!

Koko päivän istuminen autossa ja junassa on kyllä saanu sellasenkin selkäkivun aikaseks että... jossain vaiheessa oli mahakin ihan älyttömän kipee. Mutta nyt kun on syönyt ja päässyt liikkumaan enemmän niin ei oo enää ku selkäkipua. Tässä välissä ei kyllä saa syntyä, kun oon vanhempien luona kylässä ja mies (ja sairaala) on 300 kilometrin päässä :hilarious:
 
Viime yönä kääntäessä kylkeä tuntu ku jotain lähti liikkeelle tuolla haaravälissä. Nousin ylös ja tuli samanlainen tunne. Mä olin ihan varma, että limatulppaa pukkaa (koska automaattisesti aattelen kaikki tuntemukset aina jonain merkkinä synnytyksen lähestymisestä :joyful:) Mut sitten vessassa paljastukin ihan märät alkkarit ilman mitään ekstra limoja. Ikävä tunne, kun ei oo varma mitä se oli... ei oo meinaan vaikuttanu tulevan lisää. Lapsivedeks sitä tuli vähän ja tosiaan vaan ton kerran, ja valkovuodoks sitä tuli paljon ja TOSI vetisenä... oon myös naureskellu että ehkä oli jääny ilmaa jumiin ja säikähdin sitä ilman lähtemisestä tulevaa tunnetta niin pahasti että päästin vähän alleni (mulla meinaan oli hirvee vessahätä) :laughing014

Mutta joo, mä vähä toivon, että synnytys alkaa supisteluilla, eikä lapsivesien menolla. Liian dramaattista. Mä nyt vielä tarkkailen tilannetta, ja jos käy niin että tulee lisää niin sitten varmaan tarkistaan, ettei oikeesti oo sitä lapsvettä.

Tämän lisäksi vatsa on sekasin, mutta se voi todellakin johtua siitä, että nukuin yön tosi huonosti, kun mietin pitääkö lähteä tarkistuttaan tai soittaa miehelle... neuvolakorttikin jäi miehen autoon. Vähemmästäkin menee vatsa sekasin.
 
Täällä alkoi eilen yöllä tuntumaan säännöllisen epäsäännöllisesti supistuksia, eli tuli kipeitä supistuksia mutta eivät säännöllistyneet, vaan tulivat miten sattuu. Suolikin toimi aika ahkeraan joten pari tuntia siinä mietin, että mitä tulee tapahtumaan ja mitä tehdä, kunnes ajatteli keräillä voimia ja pistää nukkumaan. Joka kerta kun heräsin vessaan tai vaikka vaan kääntämään kylkeä, tuntui supistuksia ja alakerta tuntui jotenkin erityisen hellältä :wideyed: Aamusta kun mies lähti töihin tuntui ekaa kertaa ihan selässä asti supistus. Mutta sitten taas nukahdin ja kun heräsin, niin kaikki kivut oli poissa :confused: Ja mä kun luulin, että lähtö tulis jo, mutta Hippu päätti kai antaa isin pikkujouluilla tänään sittenkin rauhassa :p
 
Nyt alkoi taas kunnon iltajomottelut alavatsalla/häpyluussa/reisissä, auu. On ollu niin kivutonta muuten, niin jännittää kauheena että onko nää kivut ns. normaaleita vai enteileekö jo muka synnytystä. Vauvan pää tuntuu melko alhaalla joten voihan sekin olla että painaa jotain hermoja. En ole varma onko kuitenkaan laskeutunut kunnolla koska ei ole sitä kuuluisaa 'pallo haarojen välissä' oloa ja vatsa ei roiku alhaalla vielä. En malta oottaa tiistain lääkäriä, jos sinne saakka pääsen :D

Mä en oo kokenut tuota kuuluisaa kummassakaa raskaudessa eikä mahakaa ”roikkunut” kummemmin :D
 
Mulla taas roikkuu maha ihan kunnolla ja neuvolassa jo viimeeks (3vk sitten) totesi, että on kaveri jo varsin alhaalla :D.
 
Viime yönä kääntäessä kylkeä tuntu ku jotain lähti liikkeelle tuolla haaravälissä. Nousin ylös ja tuli samanlainen tunne. Mä olin ihan varma, että limatulppaa pukkaa (koska automaattisesti aattelen kaikki tuntemukset aina jonain merkkinä synnytyksen lähestymisestä :joyful:) Mut sitten vessassa paljastukin ihan märät alkkarit ilman mitään ekstra limoja. Ikävä tunne, kun ei oo varma mitä se oli... ei oo meinaan vaikuttanu tulevan lisää. Lapsivedeks sitä tuli vähän ja tosiaan vaan ton kerran, ja valkovuodoks sitä tuli paljon ja TOSI vetisenä... oon myös naureskellu että ehkä oli jääny ilmaa jumiin ja säikähdin sitä ilman lähtemisestä tulevaa tunnetta niin pahasti että päästin vähän alleni (mulla meinaan oli hirvee vessahätä) :laughing014

Mutta joo, mä vähä toivon, että synnytys alkaa supisteluilla, eikä lapsivesien menolla. Liian dramaattista. Mä nyt vielä tarkkailen tilannetta, ja jos käy niin että tulee lisää niin sitten varmaan tarkistaan, ettei oikeesti oo sitä lapsvettä.

Tämän lisäksi vatsa on sekasin, mutta se voi todellakin johtua siitä, että nukuin yön tosi huonosti, kun mietin pitääkö lähteä tarkistuttaan tai soittaa miehelle... neuvolakorttikin jäi miehen autoon. Vähemmästäkin menee vatsa sekasin.

Voihan jonnekin ylös kalvoihin tulla reikä josta sit lorottelee vettä aina makuuasennossa? Ei se lapsivesi aina kerralla holahda leffatyyliin. Itelläni esim. viime synnytykses neljän aikaan aamusta lorahti lattialle ihan pikkuinen, tahmea lammikko, seuraavan kerran tuli vasta n. 7h päästä siitä lisää, kun laitettiin synnärillä paperi housuissa kiipeilemään portaita kun lapsivesitesti oli nega ja olin ihan varma että sitä ittiänsä aamuyöstä oli tullut. Kyl se porrasjumppa pisti sit loputkin lorisemaan tutkimuspöydälle ja testi oli positiivinen. Ja tokasta lapsesta kans lorotteli hiljalleen pitkin viikonloppua kunnes lähin sairaalaan näyttämään, arvottuani ensin lapsiveden ja vetisen valkkarin välillä. Omalla kohdalla aina ollut turhaa odotella mitään supistuksia alkavaksi jos vesi ryhtynyt valumaan ulos. :D
 
Niin ja tänään kaupassa tuli sellainen viiltävä kipu alavatsaan ja ristiselkään, että huimasi. Ensi viikolla torstaina onkin neuvolalääkäri. Jos nämä kivut ja supistukset eivät ole saaneet mitään aikaan, niin en tiedä itkisinkö vai nauraisinko.
 
Minäkin ihan väitin sairaalaan tullessani, ettei lapsivettä ole tullut, mut testi oli +, eli kyllä sitä jostain tihutti kuitenkin. Loput vedestä tulikin vasta vauvan vartalon mukana. Tyyppi tuli ikäänkuin vesiliukumäestä!! :)
 
Toi lapsiveden tihuttelu on kyllä mun mielestä kauheen "pelottavan" kuulosta. Just se tunnistaminen >.> Ton lähimmän sairaalan sivuillakin on jotenkin nihkeen kuulosesti ohjeistettu toimimaan, jos epäilee lapsiveden menneen. (Lapsiveden pitäisi kuulemma kastella terveysside kokonaan.) Mut oon yrittäny oleilla eri asennoissa ja kattoo lähtiskö vuotaan lisää mut ei (onneksi)... tosin porrasjumppa on kyl kokeilematta. Mulla on siis menossa 35+, että pienellä ei sais olla vielä kauhee kiire.
 
Minäkin ihan väitin sairaalaan tullessani, ettei lapsivettä ole tullut, mut testi oli +, eli kyllä sitä jostain tihutti kuitenkin. Loput vedestä tulikin vasta vauvan vartalon mukana. Tyyppi tuli ikäänkuin vesiliukumäestä!! :)

Toi on se paras ja synnyttäjän kannalta otollisin tapa :) Luonnon oma liukkari :grin
 
Mullaki ekasta lähti lapsivesi tulemaan vaan vähitellen, ja vuorokauden päästä siitä käynnistettiin koska reikä kalvoissa on aina tie pöpöille vauvan luokse, niin infektioriskin vuoksi sitten se käynnistys. Suosittelisin Katlera olemaan yhteydessä äitipoliin kyllä, kuulostaa kuitenki ettei se oikein muutakaan voinu olla.. :)
 
Mä en kyl tiedä, onko mulla ollut oikeen mitään kunnollisia synnytystä ennakoivia oireita. Kohta enää viikko laskettuun aikaan. Välillä muka ehkä supistaa, mut en oo ihan varma onko edes sitä, kun mietin että vauveli onkin vaan ahtaasti ja kiskoo itteensä johonkin ihme asentoon, joka saa aikaan sellasen puristuksen. Selkeetä kipua ei ainakaan oo ollut. Täytyy kyllä sanoa, että oon päässyt mielestäni aika helpolla tän raskauden kanssa. Olishan se kiva, että sit se synnytyskin alkais naps vaan ja kaikki menis kivasti. Jotenkin tohtinen epäillä :wideyed: Jaksamista kaikille, jotka ovat kamppailleet jo pidemmän aikaa inhottavien kipujen ja muiden vaivojen kanssa!
Mulla on tavallaan myös pieni haikeus tätä raskausaikaa kohtaan. Kohta tää on ohi ja kiva pullukkamaha vaihtuu varmaan sellaseen roikkuvaan säkkiin.. Mut en mä sitä tarkoita, ettenkö olis innolla vastaanottamassa ja vihdoin kohtaamassa pikkuihmistä :love017 mut ehkä jollain on myös samankaltaisia tuntemuksia..? :)
 
Joo, mulla on kyl ihan samat fiilikset. Muiden kipuja ja kolotuksia lueskellessa kyl tuntuu et on päässy suorastaan hävyttömän helpolla:) mäki luulen et sain eilen ekoja supistuksia, ku ajelin black friday shoppailuista kotio, tänään onki sit tullu jotain rusehtavaa vuotoa, mikä sit kai liitty jotenki siihen? Mut luottavaisin mielin täs ollaan, en missään tapauksessa usko alkavani synnyttämään tässä ihan just kohta ku fiilis kaikin puolin tosi jeesjees edelleenki:)
 
Takaisin
Top