Synnytystä ennakoivat oireet

Eilis illasta klo 20 lähtien helvattoman kipeitä supistuksia, jotka sitten rauhottuivat tuossa klo 6-7 vain silloin tällöin tuleviksi... Lisäksi jotain lorahtelee alapäästä en tiedä onko lapsivettä vaiko valkovuotoa.Nyt tilanne rauhallinen (klo 8.30). Soitin aamusta neuvolaan, koska mulla on sinne tänään aika ja sovittiin, että menen sinne ja  siellä katsastetaan mitä tehdään. En meinaa ottaa urhoollisuusmitallia tästä synnytyksestä, joten montaa päivää en aio kärvistellä näiss' todella syvältä olevista supistuksista.
 
annel hienoa, että siellä jotain tapahtuu. Jospas teidän pikkuinen sieltä lähtis tulemaan. Se oiskin muuten hyvä, koska eikös se niin ollu että meidän esikoisilla on syntymäpäivissä ihan muutamama päivä eroa? Ja nyt lasketuissa on kans päivän heitto. Jospas tää kato tarkottas, että tämäkin tyyppi tulis ulos! ;)
 
Jep Shakira, niin se menee emoticon . Ja kato kun se limatulppakin lähti nykimään jo. Psst...ei ollu mulla mitään erikoisia merkkejä ilmassa, melkeinpä kuin salama kirkkaalta taivaalta alko nämä oireet!
 
Kaipa tästä kukin pikku hiljaa pääsee tositoimiin, toiset ennemmin ja me toiset sitten vähän myöhemmin...

Mulla ei oo ollut limatulpista tahi mistään muistakaan vesistä pienintäkään merkkiä :-(

Supistellut on viikon päivät välillä kovastikin ja välillä vähemmän kovasti, välillä tosi säännöllisesti ja yleensä viimeistään siinä vaiheessa kun meen maate, niin homma lakkaa siihen. Illat on odotusta täynnä, jotenkin tuntuu, että homma lähtis kuitenkin käyntiin illan/yön aikana, päivisin (tai varsinkaan aamupäivisin) ei niin kauheesti oo supistellut. Autossa istuessa yleensä supistelee enemmän ja kivuliaammin kuin muuten, pitäiskö tässä nyt ajella ympäriinsä niin kauan että synnytys lähtee kunnolla käyntiin? =D
 


Jigglypuff kirjoitti:

Mulla ei oo ollut limatulpista tahi mistään muistakaan vesistä pienintäkään merkkiä :-(



Hih, ja juuri tämän kirjoitettua vessassa käydessä tuli verensekaista limaa pyyhkiessä 
Enpä oo eritteistä ollut ennen näin innoissani :-)
 
Jee Jigglypuff, oiskos se sitten pian menoa teilläkin... :) Hih, mä oon innoissani muitten eritteistä kun ei omat oo muuttunu mikskään! ;D
 
Hehe, mäkin Shakiran tapaan muiden eritteistä innoissani kun omista pöksyistä ei löydy mitään extraa...hihhi :-D Ei vais muuten: tänään näkyi pöksyissä iiiihan pieni (pikkurillin pään kokoinen) läntti hennosti punervaa. Hyvä etten suurennuslasilla sitä tutkinut... :D Sit rupes naurattaan koko homma, eikä sitä sen enempiä näkynytkään.
.
Jigglypuff, täällä toi autoilu saa sen verran aikaan, että vauveli rupee tuskaisen oloisesti ährää päällään tuolla alhaalla, kun on siellä jo aika alhaalla ja jotenkin, en tiedä, tuntuu että sen pää on pahassa asennossa autossa istuessa. Tuntuu ihan, että nyt on pakko koittaa ojentaa itseään suorempaan, vielä parempi jos pääsen jaloittelemaan ja siihen loppuukin vauvan kiemurtelu, ihan kuin sitä helppais heti kun nousen suoraan. Muitta toivotaan nyt että sulla alkais tositoimet!
Ja toivotaan että meillä muillakin :) Mulla ei niin hätä vielä, LA olis nyt sunnuntaina eli kattellaan...kuhan tosiaan ei elokuulle asti menis. :/
 
annel jokohan sulla on vauva kainalossa?

Täällä tais aamulla tulla limatulppa, oiskohan viitteitä synnytyksestä vai pitääkö tässä kuitenkin sinne käynnistykseen asti odotella? Voi kun tietäis!
 
Shakira, VALITETTAVASTI EI. Edelleen heräillään öisin väh. 30 min. välein ja ihmetellään eritteitä, mietitään miks OIKEESTI vauvan saanti voi olla näin hankalaa + kipeää.Ainut lohtu tässä on se ettei kukaan ole sinne jääny.

Taitaa sullakin lähtölaskenta alkanut...
 
Toivottavasti te, jotka ette ole vielä saaneet nyyttejänne syliin, niin saatte ne pian, että päästään höpisemään koko porukalla imetyksestä, kakkavaipoista, navoista, tuteista, pukluista ja kaikesta vauva-arkeen liittyvästä Tsemppiä synnytyksiin!!
 
No niin käväsin sitten synnärilläkin viime yönä. Kipeitä supistuksia on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti. Supistukset on ollut sitä luokkaa, että tukka lähtee ja versisuonet katkeaa päästä. Kohdun tilanne ei kuitenkaan kovin paljon muuttunt 2 cm kaulaa jäljellä ja kahdelle sormelle auki, pehmeä.

Lääkäri ei "luvannut" , että tipalla varmasti lähtisi käyntiin ja kovempia keinoja ei mielellään lähde koettamaan, koska mulla on sektio kuitenkin takana. No ok, mielummin kypsyttelen paikkoja maanantaihin asti ja kun kuitenkin siihen on vain kaksi päivää aikaa tai jos lähtis issekseen...

Yöllä sai synnärillä unilääkkeen ja  kipupiikin kankkuun, mutta valitettavasti jos kipulääkkeen teho on todellakin se mitä on eli korkein piikki pois, mutta supistus TUNTUU, niin mulle ei kantsi antaa sellaista...Ja tästä kokemuksesta sitten mietin tipan aiheuttamia supistuksia + kipu + koska epiduraalin vasta voi saada (toimi mulla edellisellä kerralla) niin vastaus = en halua koettaa vielä sietokykyäni. Toki he sanoivat, että voi tulla takasin jos kiipeilen seinillä, joten koetan vielä laittaa kapulaa suuhun ja pärjätä sillä.

Nyt olo on kuitenkin niin tokkurainen huonosti nukutun yön, lääkkeiden + KUUMUUDEN vuoksi, joten suihkun kautta koisaamaan.

Palataan asiaan...
 
annel kamalalta kuulostaa... :/ Jaksamisia sinne...

Täällä kans huonosti nukuttuja öitä takana montakin ja sit siihen päälle toi helle, niin voi hyvää päivää... Ei meinaa jaksaa, ei sitten millään! Ei maistu ruoka ja se tietty tekee vielä huonomman olon... Jospas tää pian helpottais... Maatessa on melkoista menkkajomottelua masulla ja selässä, istuen ja seisten on ihan hyvä olla. Vatsa on muutenkin jotenkin kipeä... Mä niin odotan, että tää loppuu! Ihan esikoisenkin takia, se alkaa olla aika kummissaan kun äiti on ihan totaalisen loppu...
 
Ziljoonas yö takana. Ilmoitin miehelle eilen, että jos lisää lapsia haluaa laittaa adoptiopaperit sitten vetämään. Tuskalla ja hiellä on sinun lapsesi saaman, MIKSI???

Nyt olis kaikki hyvät ja toimivat ehdotukset tervetulleita...miten mä tulen kestämään synnytyksen tai edes miten mä voin saada tämän ulos kun olo alkaa olemaan ihan finaalissa? Sektiokin alkaa kuulostamaan jo varsin hyvältä vaihtoehdolta.
 
annel voihan kurjuuksien kurjuus... Yritä nukkua päivällä jos vaan suinkin pystyt... Vaikkei sekään sitä yöunivelkaa poista, tiedän... Mä sanoisin tässä tapauksessa, että ihan kaikki mahdollinen kivunlievitys synnytyksessä käyttöön - niin saat ehkä vielä avautumisvaiheessa nukuttua ja ainakin levättyä. Voimia ja jaksamista kovasti sinne. Ja maananaina sit synnärillä jos paikat ois kypsynyt, niin voisit varmasti saada vähän vauhditusta synnytykseen. Pidän peukkuja pystyssä, että synnytys lähtisi pian käyntiin tai että viim. huomenna asia sitten etenisi. :)
 
Kiitos Shakira, nyt alkaa todella huumori, hyvätahto jne. loppumaan. Mä otan kaikki kivunlievitykset mitkä ikinä maailma päällänsä kantaa, niin että edes hetken saan tuntea kivuttomuutta. Voimat alkaa loppumaan, ei voi mitään. Huomenna toivottavasti viimeistään tämä vyyhti alkaa aukenemaan.

Se yöuni on niin äärettömän tärkeää, onneksi sinä olet nyt saanut edes nukuttua.
 
Takaisin
Top