Synnytystä ennakoivat oireet

Saigon

Vauhtiin päässyt keskustelija
Löysin tämmöisiä ketjuja tuolta muilta palstoilta ja ajattelin, että täähän ois hauska juttu tännekin - kiva spekuloida etukäteen ja miettiä sitten jälkikäteen, että mikä mahtoikaan ennakoida h-hetken lähestymistä. Itseäni aihe kovasti mietityttää kun tässä viime päivinä on alkanut ilmaantumaan jos mitä oiretta, lisäksi takana muutama valvottu yö... Ja tietysti sitä on kärsimätön: tulis jo ulos!! :D

Eli itselläni (ja niin, jos laittaa googleen "synnytystä ennakoivat oireet" niin löytää noita keskusteluita ja pari sairaalankin linkkiä aiheeseen) on esiintynyt seuraavia vaivoja nyt muutaman päivän ajan:
- löysä ja tiheästi toimiva vatsa
- nestemäinen (valko?)vuoto, saattaa lirahdella kuin pissaisi housuun
- "menkkamaiset" kivut ja vihlonnat alaselässä ja alavatsassa
- epämääräinen jomotus, kipuilu ja paineentunne lantiossa ja alaselässä
- paine ja kipu alapäässä, säteilee myös sisäreisiin ja välillä polviin saakka
- kipeähköt supistukset alaselässä (nyt parina yönä)
- pitkään kestävät ei-kipeät supistukset alavatsassa
- huono olo ja muutokset ruokahalussa ; voivat johtua myös helteestä tosin, mutta mitään ei tekisi mieli ja välillä tulee semmoisia alkuraskaudesta tuttuja etomiskohtauksia

Uutena lisänä kiukkuisuus, mutta voi johtua sekin valvotuista öistä ja tästä hirveästä helteestä. Tänään rv 37+5. Viimeisessä lääkärin tarkastuksessa rv 36 ja jotain ei muutoksia kohdunsuulla, mutta eipä ollut ollut vielä silloin näitä kipeitä supistuksiakaan. Saas nähdä! Mä olen itse TÄYSIN valmis jo punnaan tän tyypin ulos! :D
 
Mullakin on ollu noista jotain oireita.

- nestemäistä valkovuotoa on tullut jo parin viikon ajan (välillä joutuu kesken päivän vaihtamaan pikkarit, kun on  ihan märät)
- alkanu tuntua painetta alakerrassa ja nivuset on ollu eilisestä lähtien tosi kipeet. joissain asennoissa ei voi olla ollenkaan, kun kipu kasvaa todella kovaksi
- eilen tuli ensimmäinen kivuton supistus, mikä kohdistu vaan alavatsan alueelle. ja se kesti ihan tajuttoman kauan
- huono olo tuli taas takaisin. pari viikkoa sitten oli kanssa pari päivää ihan kamalan etova olo (niin kun alkuraskauden pahoinvointi)
- edellispäivänä suoli tyhjeni ihan kokonaan (samana päivänä myös tuota pahaa oloa), mutta nyt se on taas toiminut normaalisti

Kiva miettiä, et mitkä oireet saattais johtua alkavasta synnytyksestä. Ja outoa ajatella, et LA on jo ens viikolla! Sinne ei oo enää kauaa. Saas nähdä lisääntyykö nuo oireet vielä..
 
Tsemppiä Saigon vointeihin!!

Tää on aika kiva puheenaihe tosissaan kun kaikilla meillä on jo h-hetki niin lähellä :) Yhdyn noihin yllämainittuihin oireisiin niitä on ja paljon :)) Ja tosissaan saisi tämä nyytti tulla jo tuolta :)
Yhden lisäisin vielä omasta kokemuksesta että olen taas vaihteeksi ruvennut oksentamaan :( Ei siis ole koko ajan mutta silloin tällöin.. ei kiva :(

Onko kellään tietoa siitä kun vauva on kiinnittynyt jo niin onko minkäänlaista veikkausta sen tulosta sitten?  Joo tiedän oon aika malttamaton mutta pakko kysyä :)))

Tsemppiä vielä meille kaikille <3 !!emoticon
 
Täällä ei kauheasti ole mitään oireita. Silloin tällöin vatsan kivuttomia kovettumisia, joita tuskin edes huomaa. Viime yönä heräsin todella kipeään supistukseen tasan klo 04.30.. Teki tosi kipeää, että ilme ois varmaan ollut näkemisen arvoinen. Kävin sitten vessassa ja sen jälkeen tuli vain kivuttomia taas ja nukahdin. En myöskään meinannut millään saada illalla nukkumaan mennessä unta. Valvoin puoli yhteen, makasin sängyssä 15min ja nousin siivoamaan, kun oli niin levoton olo. Ei oo kyllä pitkään aikaan ollut kauheen levätty olo..

Mä myös niin odotan, että pääsis lähtee synnärille. Mikään muu ei oikeen enää pyöri mielessä. Koko aika kuulostelee kehon mahdollisia viestejä ja kaikenmaailman vippaskonstejakin on kokeiltu, tuloksetta.

Mulla oli kaksi viikkoa sitten neuvolalääkärissä kohdunsuun tilanne tämä; kanavaa jäljellä 1,5cm ja pehmentynyt, mutta kiinni. Vauva on laskeutunut (sf-mitta tippunut 36:sta 32:teen cm) ja pää kiinnittynyt. Mitään tulemisen ennustetta ei annettu. Lääkäri sanoi vaan, että ei lupaa, että vauva tulisi ennen laskettua, koska muuten menee varmasti yli. Eli nyt ei auta muuta kuin odotella ja toivoa josko nuo melkein huomaamattomatkin supistukset saisivat alakerrassa tilanneta vielä vähän kypsemmäksi.
 
kaitlin: mulla ainakin oli aikasemmin ainoastaan kivuttomia supistuksia ja niitäkin todella vähän ja silti oli kohdunsuu lyhentynyt ja pehmentynyt. Itse olin ihan varma ett mitään ei ois tapahtunut..

Nyt odotellaan mielenkiinnolla kun eilispäivän oli tosi hyvä olo, ei mitään supistuksista tietookaan ja tänään taas menkkamaiset kivut alavatsassa ja ristiselkä juimii...
 
mulla oli kivuttomia supistuksia näistä siis tietämättömänä kokoarviossa rv 34+5 vähän jäljellä täti sanoi että paikat erittäin kypsät auki kanavalle kaulan reunoja vähän jäljellä

 - luulin etä johtuu lääkekuurista valkea erite alapääs - tahmanen jäi kynnealle ja sormiin ei liukasta, tarttuvaa valkoista kamaa - varmaankin oli limatulppa

synnytystä edeltävä yö - selkään ei ottanu kipeetä oli vaan sen tuntuinen kun ois selkä paleltunu ettö hitusen jomotti.. maha meni ihan löysälle...

aamupäivällä tuli lapsivedet.
 
Mulla on ollu vaikka ja mitä vaivaa jo monta viikkoa!

Mulla on ollu jo useemman viikon tota ihan vetistä valkovuotoa mutta myös kökköstä.. Hiiva mulla vaivas ja sillon valkovuoto oli ihan vihreetä ja se meni sitten hoidettuna pois mutta sen jälkeen välillä aina tulee sellasta aivan valkosta, hyvin tahmasta kökköä.. ei mitään perus valkovuotoa, vaan enemmänkin samanlaista mistä hen tuossa mainitsikin.. olisko sitten limatulppaa.. Selkää särkee usein, nyt varsinkin useampana iltana alkanut tulla ihan hillitön kuukautiskipujomotus selkään mihin auttaa lämmin viljapussi ja lämmin suihku mutta ei esim. makaaminen.. Pakko sillon enemmänkin liikkua.

Liikenteessä ollessa jos alkaa supistaa niin sillon menee maha ihan kovaksi ja sattuu hirmusesti alavatsaan.. siihen helpottaa hieman masun hierominen mutta istuminen/makaaminen vie kivun pois kokonaan..

Huono olo ei oo ollu mutta on kyllä ollut ruokahaluttomuutta.. ja sitten himottaa taas sellaset asiat mitä en oo aikoihin syöny..

Tänään ainakin masu toiminu ehkä turhankin hyvin ja vessassa pitäny käydä monta kertaa isommalla hädällä.. Ja siis viikkojen ummetuksen jälkeen se on vaan unelma tunne kun jotain tulee uloskin :D Toivottavasti tää ei nyt enteilis mitään kun muuttoon on enään 3päivää..
 
Tää meitin leidi on ainakin jo  niin kauan teetelly tuloaan; etten 
usko enää mihinkään 
 
Hehe, juu Jenni sulla on ollut jo kuukausia semmosia oireita mistä herkempihermoinen ois jo lähtenyt sairaalaan muka synnyttämään..:D Eli: ei näistä voi tietää.

Mulla olikin sitten kahden päivän kärvistelyn jälkeen rauhallinen ja kivuton yö. Eilen illalla vielä jomotteli ja supisteli, sitten loppui kuin seinään. Voihan olla, että siel nyt tehtiin ne ekat sentit ja nyt menee viel pitkälle yliaikaa...On tää odottaminen kyllä ihan hemmetin tuskaista!
 
Mulla tuossa aamulla irtos limatulppa. Siitä ei kyl voinu erehtyä. Tuli pyyhkiessä paperiin ihan selkeä kunnon kokoinen limainen pallo. Alko pikkasen jännittämään, et mitäköhän sekin tarkoittaa.... Kuinka kauan viel menee ennen, kun päästään synnyttämiseen asti.. Mut onhan tuo jo jonkinlaista edistystä. Mitään supistuksia ei kyl oo tullu...
 
Täälläkin on ollut menkkamaista alaselkäkipua ja harjotussuppareita vaikka kuinka, mutta mitään ei kyllä ole tapahtunut. Odottavan aika on niin pitkä...
 
Mä luulen kans, ettei munkaan tartte turhaan hermoilla minkään oireiden kanssa...niitä kun tulee, mutta SO . Kaippa vauva tänä vuonna syntyy?!
 
ZeeenaZ Mulla esikoiselta limatulppa irtos viikko ja 2 päivää ennenku synty. Sillon lääkäri sano että yleensä limatulpan irtoamisesta vauvat syntyy viikon sisällä. Tässä raskaudessa mulla irtos limatulppa maanantaina. Sen kyllä tosiaan huomaa. 

Mulla alkanu päivittäin tulemaan muutamia supistuksia. Esikoiselta tosiaan supitukset alko vasta ku synnytys käynnisty. Kyllähän sitä alkais oleen valmis synnyttämään. 
 
Nyt aamulla meni sit vedet. 2 päivää limatulpan irtoamisen jälkee.. Et aika nopeaa toimintaa. Olin valmistautunut siihen, et menee ainakin se viikko. Suppareita on tullu välillä ihan säännöllisesti 10 minuutin välein ja sit taas välillä puolen tunnin välein. Saas nähdä mihin tää tästä kehittyy. Illalla pitäis viimistään sit synnärille suunnata! Hiukan jo jännittää... Kuitenkin kaikki on niiin uutta!
 
Mistähän sitä tietää että milloin on oikeasti oireita ja milloin on vain kuviteltuja vähäisiä oireita, jotka ovat laatuaan kärpäsistä härkäsiä...?

Eilen illalla alkoi taas vaihteeksi semmoinen menkkamainen kipuilu. Oli vähän erilaista kuin aikaisemmin, säteili ehkä enemmän emättimeen alaselän lisäksi. Yöllä sitten vessassa käydessä kipuilua jatkuili, mutta aina sitä nukahti kun meni takaisin sänkyyn (vaikkakin silloinkin niitä kipuja tunsi). Onko kukaan huomannut yhtäläisyyttä sillä, että jos vatsa on kovana tai muuten tuntuu että on kova hätä, niin se säteilisi menkkamaisia kipuja? Itsellä näitä on ainakin ollut aikaisemminkin ja tässä nyt pohdin, että onko taas sama homma kyseessä.

Tosin tänä aamuna tuli haaleasti ja hyvin hyvin vähäisesti ihan vähän vaaleanpunaista paperiin. Oli selvästi valkovuodon seassa, ettei kyseessä ainakaan omasta mielestä voi olla lapsivettä, eikä ehkä oikein se limatulppakaan, kun ei ollut hyytelömäinen tms. vain valkovuoto muuttunut vähän hailakan punaiseksi. Ja nyt sitten koko ajan jomottaa alaselkää...
 
Tuolta kesäkuisista huutelen :) puhuit että oli tullut vähän vaalean punaista paperiin, se on todennäköisesti tuota limatulppaa mitä irtoilee kohdunsuulta, sen ei tarvitse olla paakkumainen se voi myös olla vähän kuin valkovuotoa :) tai muuten vaan sellaista että kun pyyhkii ni sitä tulee ja tulee vaan lisää :) Itte mietin kans sitä ja Äippäpolilla kysäsin siitä kun synnyttämään menin ja he sitten sanoivat että limatulppaa irtoilee :)
Itsellä oli juuri tuonlaista ja kipuilut ala selässä ja siitä kolmepäivää oli mein neiti pihalla :)
 
Takaisin
Top