Synnytystä ennakoivat oireet

Niinpä tietysti. Nyt sitten se punainen muuttui rusehtavaksi ja enää ei tule mitään. Tosin edelleen jomottelee alaselkää ja tulee harjotussuppareita joissa on toisissa kramppaus alaselkään menkkamaisesti + jatkuvaa semmoista menkkakipumaisuutta alaselässä. Eli luultavasti mitään tässä ei tulekaan tapahtumaan vaikka kovasti toiveissa olisi... 
 
Imj ; Mä aamulla neuvolas kerroin että mulla tuli yx aamu limaista/veristä paperiin sellainen pallo ja ku pyyhki ni se veny sitte sitä ei ole tullu nytte,valkovuotoa paakkuina vain. Niin ne sielä sitte kehui että loppua limatulppaa ei edes välttämättä huomaa että tulee. Ja kaikki ei edes huomaa että se irtoaa.

Toivottavasti me kaikki pian päästäisiin tositoimiin ja saataisiin rakkaudet maailmaan <3
 
Mulla ei toi limatulppa oo irronnu viel ollenkaan.. tai en ainakaan oo huomannu. Valkovuoto on kyllä lähipäivinä ollu valkosempaa ku ennen ja muutenkin jotenkin paksumpaa, mutta mitään selkeetä limatulppaa ei oo irronnu.
Maha on toiminu jo jonkun viikon vähän turhankin hyvin.. Nyt tuntuu et on maha sekasin jatkuvasti, mikä kyllä on kivempaa kun se kamala ummetus, mutta ei tääkään oo kivaa..

edelleen on vaan noita pikkusupisteluita mutta ei mitään hälyttävää.. saas ny nähä koska vauva tahtoo ulos vai tahtooko ollenkaan
 
En mäkään kyllä tiedä että onko se limatulppa irronnut vai ei, ihan mahdollista että jotain on tapahtunu yön aikana eikä sitä oo sitten unissaan huomannut kun on käynyt vessassa.

Aikaisemmin meinasin kirjoittaa, että mistä sen tietää että miltä ne supistukset oikein tuntuvat. Nyt kyllä vahvasti luulen, että ne tuntee kun ovat vähän samanlaisia kuin harjoitussupparit mutta lisänä niissä on oikein kova menkkamainen kipu. Toiset kivuliaampia kuin toiset. Tällä hetkellä suppareita 2-4 tunnissa ja tahti ehkä vähän tiivistynyt aamusta/aamupäivästä, mutta koko päivän niitä on nyt jatkunut. Ehkä tässä vielä tänään jonnekin lähdetään...
 
Täällä ei oo limatulpasta tietoakaan.. Tänä aamuna pikkarit kastui, seurailin tilannetta pitkin päivää, mutta ei enää mitään. Eli ei siis ainakaan lapsivettä tihku. Näköjään hieman vetisempää valkovuotoa vain.

Myöskään harjoitussuppareita ei oo tullut eilisillan jälkeen..

Peukkuja Imj:ille, jos vaikka lähtö tulis! Sullahan on noita viikkojakin jo varsin sopivasti..
 
Kiitti. Paitsi vaan että nyt sitten rauhoittuikin meno. Ensin tuli noin tunnin ajan 10 min tai alle supistuksia, osa jo tosi kivuliaita, mutta nyt sitten vähentynyt tosi paljon. Enää tulee ehkä yksi puolessa tunnissa. Tosin aina sillon alkaa tapahtua kun liikun tai vaihdan paikkaa, mutta sekin on nyt vähenemään päin. Kyllä tässä oltaisiin oltu jo kohtuullisen valmiita toimintaan, mutta ei kun ei. 

Harmittaa tälläinen, että sitä tulee ja ei tule suppareita ja on ja ei ole oireita, kun mitään ei tapahdu. Sitä joka kerta kun alkaa miettimään, että josko nyt... Helpompaa olis semmoinen kertarysäystoiminta, ei tarvis miettiä että tapahtuuko jotain vai ei. 
 
Mulla on ollut aika paljon kaikenlaisia oireita. On ollut menkkakipujen kaltaista selkäkipuja, pistävää kipua alavatsaan ja harjoitussupistukset ovat muuttuneet kipeiksi. Eilen illalla alkoi taas kipeät supistukset mutta eivät vielä säännöllistyneet. Mulla on pitkään ollut ummetus vaivana, mutta nyt muutaman päivän ajan vatsa on toiminut tosi hyvin. Viime yönä oli sit uutena oireena oksentelu, mikä meni aika nopeesti ohi, joten ei se mitään oksennustautia ollut ja tänään neuvolassa sanottiin että pahoinvointi on yleistä silloin kun synnytys on käynnistymässä. Eli nyt on mulla aika toiveikas olo, että jospa tää vauveli päättäis kohta syntyä! Neuvolan terveydenhoitaja ainakin arveli että synnytys on lähellä, vauva oli laskeutunut ja pää oli kiinnittynyt ja muutenkin kaikki on hyvin.
 
Noista supistuksista. Mulla, jos ei olis menny lapsivesi niin mein vauva olis syntynyt kotiin. Mulla ei nimittäin ollut koko synnytyksen aikana kertaakaan supstusten väli alle 5 min. Ja silloinkin kun niitä tuli 5 minuutin välein niin sitä kesti tasan sen puoli tuntia. Et kyllä se synnytys voi edetä ilman sitäkin, et ne supistukset tulee tiheesti.
 
Mulla Xeeenaz oli ihan sama juttu, vedet meni su aamupäivällä ja poika syntyi vasta ti aamuyöllä. Olin ihan varma, että joudutaan odottelee käynnistykseen asti(oltais käynnistetty tiistai päivällä) kun supistusten väli oli pienimmillään 10-15 minuuttia.
 
Niinpä...sen vuoksi mä en hirveesti viitikkään kuunnella näitä  mun oireita, koska tosissaan vauva voi tosissaan syntyä tänään tai kahden viikon kuluttua. Jos lapsivesi menee niin silloin ajattelin käydä ainakin tarkistuttamassa itseni synnärillä. Just tänään juttelin kätilön kanssa synnytyksestä ja sen alkamisesta, ja tosiaan aattelin että säästän itteäni ja koetan vain elää päivän kerrallaan. Viimeks kun kuitenkin meni vkolle 41+2 käynnistettäessä...
 
Täällä ei oo juurikaan oireita ollu hetkeen. Viime viikolla supisteli ihan kivuliaastikin, nyt on tullu pelkkiä harjoitussuppareita. Saapas nähdä, tuleeko yllätyslähtö kun ei noita oireita oo. Voi kun tuliskin, ens viikolla ois tosi hyvä aika synnyttää! ;)
 
Apuva ku jännittää...... Mulla on tullu koko päivän rusehtavaa vuotoo paperiin, ja paljon on myös maha kovettunu. Välillä kivuliaasti, ainakin selkää jomottaa menkkamaisesti välillä. Jotain oli tapahtunu kohdunsuulla kun viimeks tutkittiin ja sen jälkeen on kyllä supistellu enemmän kuin koskaan. Joko sitä kohta männään!
 
joo hei, mikäs tilanne on jossunen? :) joko se sunkin murunen tulee? :)

Mulla tuli perjantaina vissiin hieman limatulppaa ja koko perjantai supisteli, kivuttomasti tosin..
Eilen supisteli taas koko päivän, edelleen kivuttomasti.. Illalla supistusten yhteydessä vihlas selkään, mutta siihenkin auttoi lepo... eli ei taida olla tää mun masukki tulossa vähään aikaan.. jostain kumman syystä mulla on sellanen olo et menee 10päivää yli. en tiiä miks just 10, mut sellanen fiilis on :D
 
Mulla tuli eilen koko päivän harjoitussuppareita ihan säännöllisesti - en tosin kellotellut mut kyllä niitä ainakin vartin välein tuli. Iltaa kohti napakoituivat kivasti ja selkäkin oli aika tulessa. Sit menin nukkumaan ja nukuin ku tukki aamuun asti, vaikka oli tosi vahva tunne että ne ois voinu yön aikana voimistuakin. Tänään ei oo taas ollu mitään oireita. Eilen mulla oli semmonen olo, että vauva syntyy la tai su. Noh, aika kiireellä pitäis tulla jos tän päivän aikana olis tulossa. ;)

Muakin kiinnostais, että miten tilanne etenee jossunen?
 
niin ja piti vielä sanoa, että miiima oispas muuten jännä, jos sulla menis just sen 10 päivää yli. :)
 
No ei oo tämä mamma hävinny vielä minnekään tai jakautunu! Hirveesti kyllä supistelee, ja aina kun ajattelen kattoo jo kellosta aikaa, niin ne loppuu kuin seinään :D. Erittäin raivostuttavaa.

Se vuoto nyt onkin ehkä vaan siitä sisätutkimuksesta, vaikkakin se oli aika limaista..... Mut mistäs sitä tietää vaikka tänään tapahtuis jotain :) Neuvolassa sano terkkari että oli lääkäri sanellut koneelle kopeloineensa vähän tahallaan kovasti paikkoja. Valkuaiset on taas pississä nousussa, joten torstain käyntiä polilla jännityksellä odotellaan! Saattaa olla käynnistys edessä ;)

Jospa sitä kohta pääsis hoivaamaan tuota vapaamatkustajaa :))
 
täällä ollaan päästy vauhtiin.

eilen illalla eikä lähes koko päivänä yhtään mitään toimintaa, ei supistellut, ei vihlonut, vaavi hiljakseen, yölläkin nukuin melkein 8 h.. ( wc-käyntejä lukuunottamatta). Aamulla sit wc-käynnin jälkeen alko lirahteleen lapsivesiä, aluksi sellasia  ½ dl lorahduksia sitte reippaammin. Käskivät sairaalas tuleen tarkastuttaaa paikat ja käyrälle, no siellä käytiin. Käyrä hyvä, mutta kohdun suuhun sisätutkimusta tehdessä sanoi vaivoin ylettävänsä joten kovin ei ollu paikat vielä kypsyny supisteluista huolimatta..

Kotiin tultiin vielä takas. Olisivat ottaneet osastollekin jos olisin halunnut jäädä, mutta sanoi samassa lauseessa että synnyttäneiden osaston ilmastointi on korjauksessa ja tällä hetkellä ei siis käytössä, WHAAAAT?!? no en todellakaan jää! Aamulla 7:30 takas jos ei käynnisty ennen sitä, tai ala vuotaan verta tai lapsivesi muutu vihreäksi. Aloittavat sitten iv-antibiootin. Käynnistää eivät ala jos ei löydy erityistä syytä siihen, hyvä niin. Mutta nyt tutkaillaan miten vointi etenee.. Karmeeta vaan kun tuntuu että kokoajan kuseskelis housuun ...

nyt kotona ollessa pari kertaa supistanu jo oikein kipeästi... iik.. jännittää.
 
Sininentuuli, do diin ja tuhannesti tsemppiä!! Lupaavalta kuulostaa :)

Täällä edelleen vakaa olo, sadetta kattelen ja sitä yölläkin ihastelin, kun meidän karvapotilasta valvoin sen herätessä rauhoituksesta ja diapam-pöhnästä. (vanhempi kissamme, joka kävi eilen lekurissa)
Neuvolassa eilen lomalta palannut omahoitsu sanoi, että hurjasti on asia edennyt muutaman viikon sisään, mutta hänen veikkaus on että nähdään ainakin vielä ens viikon alussa, sitten saattaakin jo vaavi tulla. Laskeutunut siis on, mutta ei ihan vielä kokonaan lumpsahtanut tuonne mahd. alas ja siksi mulla ei vielä pahaa painetta alhaalla vielä tunnukaan. Jaksaa tässä vielä odotella, kun ei pahempia kipuja ole ja kämppäkin vielä hiven kesken. :)

tsemppiä nyt kaikille ihan hirveesti ja jaksamisia oloon niille joilla jo kovat kolotukset ja olot!!  Ja tietty vielä kerran onnea vauvautuneille. <3

Yona 38+2
 
mä en usko että synnytän, ennen kun oikeesti oon sielä synnytys salissa !

Tuntuu kun jotain oireita tulee, niin lähteekin samantien . . . 
 
Takaisin
Top