Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

Mietin täällä ihan samaa eli on meitä täällä ainakin kaksi. Mulla ei muuta oireita kuin infernaaliset liitoskivut :/

juu ette ole yksin Sophie ja Noonis, mäkin hengaan vielä täällä - mitään ei tapahdu o_O Paitsi siis mikä juttu tää nyt on näitten kamalien liitoskipujen kanssa? tänään ne yhtäkkiä vaan paheni x1000 niin ettei missään asennossa voi enää olla! Kävely on ihan tuskaa.Ja MIKSEI SE LIMATULPPA JO IRTOO???????????????????:mad:

Juu ei todellakaan olla vielä lähelläkään synnytyssalia, täällä lähinnä turvottaa ja vihloo...

Täällä makoillaan osastolla ja ootellaan lääkärin päätöstä,että kotiin vai käynnistetäänkö. Korkeen verenpaineen takii ottivat sisään vaik siis raskausmyrkytystä ei ole. Vauvan sydänkäyrää on ny kaks kertaa otettu ja se ainaski on ihanteellinen...<3 En tiiä sit,jotenki ois itestä mieluisampaa,et synnytys alkais luonnollisesti mut ei kai paljo auta toiveet jos lääkäri päättää käynnistää :(

mulla ei ole korkeita odotuksia limatulpan suhteen, siskolla Se irtosi aamulla ja illalla tuli lähtö. Poika syntyi vuorokauden jälkeen tulpan irtoamisesta.

lisäksi olen alistunut kohtalooni että synnytys käynnistetään kahden viikon päästä, jos jotain tapahtuu ennen niin on Se vaan positiivinen yllätys.. Äitini sanoi että kolmesta synnytyksestä helpoin ja nopein oli käynnistetty (viikolla 38 ja kaikki paikat epäkypsät), ja niin mä synnyin neljä tuntia käynnistyksen aloittamisesta :)

Hildamaija, mun mummu rauhoitteli mua eilen kertomalla että noi älyttömän kivuliaat liitoskivut meinais sitä että ollaan jo tosi lähellä koska ne ilmeisesti johtuu siitä että vauva painaa jo kovasti päällään lantion luita. Itse ainakin haluan uskoa niin :) Jos haluaa aatella positiivisesti niin kaikilla meillä on parin viikon sisään pikkuiset sylissä ja sitten ehkä jo välillä toivoo että olis tätä seesteistä rauhaa mitä nyt on :p

Kaikki kivut ovat varmasti, mutta olisi ihan kiva jos nämä jäätävät ns menkkakivut muuttuisivat supistuksiksi, niin alkaisi jotain tapahtumaan ihan oikeasti :(

Kiitos, Noonis, tuo tieto lohduttaa! Soffalta ylös pääseminen on oikeasti tuskaa, puhumattakaan kaksivuotiaan perässä juoksemisesta - lonkat on ihan muusina/tulessa/löysät/ihan vaan älyttömän sairaan kipeet. Joku sanoi että tää voi jatkua vielä tovin synnytyksen jälkeenkin, ou nou :confused:Ja joo, pitää vaan ajatella että max 9 päivää niin vauva on sylissä. huijui :)

Täällä olen minäkin vielä jätti mahani kanssa. Tänään 41+1. Huomenna todenäkösesti viimeinen neuvola ja perjantaina äitiyspolille kattoon mikä tilanne. Meinasin yrittää ruikuttaa niin paljon, että alkais käynnistään :grin. Mutta todennäköisesti sitten ensi viikon alussa vasta käynnistellään. Mitään merkkejä oikeen vieläkään, paitsi pientä painetta, välillä selkää polttelee ja muutama kipee supistus toissayönä. Siinä siis kaikki, että eiköhän tämäkin vasta käynnistyksellä ulos tule...

Rv 39+5 ja ne samat vanhat oireet eli menkkajomotusta, sukkapuikkokipuja, selkakipuja, liitoskipuja, harkkasuppareita... Viimeisin kipeempi supistus (mutta heikko sellainen) oli maanantaina, ja se voi johtua ihan siitakin, etta olen nyt pari paivaa vain maannut sohvalla tai nukkunut. Oireet ovat paljon laimeemmat kuin viela viime viikolla, jolloin olin duunissa. Mitaan limoja ei ole nakynyt. Vatsa tosin on ollut loysa jo muutaman paivan, mutta tuskinpas sekaan mikaan merkki on.
En jaksa enaa edes odottaa, etta se tulisi omia aikojaan tassa lahipaivina. Silla nyt haluan vain hengittaa syvaan, nukkua, levata ja ulkoilla hieman ennen vauvan tuloa ihan kaikessa rauhassa. Ihan mieluusti menen sinne kaynnistykseen ensi viikolla. :)

Ai niin ja olen tosi ylpee itsestani, etta mun jo kuukausi sitten sairaalakassiin laitettu Pringles-purkki on edelleen siella koskemattomana! :cool01

Aamulla jatkui liman tulo, mutta vetelämmässä muodossa mitä eilisillan hyytelöklöntti. Nyt sitte miehen kanssa harrastettiin kahen SS:n tekniikka yhdistettynä (sauna+seksi). Nähtäväksi jää tapahtuuko mitään.. :grin

Littlered, miten teilläpäin käynnistetään? Näillä näkymin täälläkin mennään käynnistykseen 12 päivän päästä. Meillä laitetaan ekaksi tablettia kohdunsuulle, sillä kypsytetään paikkoja ja toivon mukaan saadaan synnytys käyntiin. Jos ei auta, niin oksitosiinia tipalla. Balonkista ei puhunut mitään.

Onko täällä muuten joku jolla on käynnistetty? Olisi kiva kuulla kokemuksia :)

Eilen meni päivä shoppaillessa ja illalla saunassa. Oli vähän kipeä vatsa ja sukkapuikkoja sateli haaroihin.. Ennen nukkumaan menoa supisteli pari kertaa ja jomotti vatsaa. Nyt heräsin ja pyörin levottomana. Oon havainnut melko säännöllisesti ihan oikeita supistuksia, vatsa kovettuu, mutta ne ei oo kovin kivuliaita vielä. Vatsaa jomottaa jatkuvasti, joten sieltä seasta en osaa 100% pongata. Pidän peukkuja, että tästä se lähtis kuitenkin. 28 h käynnistykseen! Yritän vielä vähän nukkua, mutta jänskättää, niin ei meinaa osata. Josko sitä huvikseen ottais supistuslaskurisovelluksen puhelimessa käyttöön. Ü
Taidanpa aamulla pistää isännän renkaanvaihtoon ajoissa, ettei oo pyörätöntä autoo, jos vaikka lähettäis synnyttään päivällä!

Sophie, mulla käynnistettiin ballonkilla, aloitti kivut välittömästi. Oisko ollut viitisen tuntia paikoillaan ja teki tehtävänsä. Sen jälkeen kalvot puhki ja siitä alkoikin supistaa. Kohdunsuu ei sitten loppujen lopuksi auennut kunnolla, siksi päädyttiin sektioon. Käynnistyksistä aika iso prosentti päätyy sektioon. Ei harmittanut, se oli kokemuksena huikea. Hyvällä fiiliksellä muistelen omaa synnytystäni.

Eilen oli kokonaisuudessaan aika kivulias päivä :( illalla sain miehen taivuteltua peiton heiluttamiseen, jonka seurauksena alaselässä ja mahassa tuntui inhottavaa on-off polttelua. En jaksanut miettiä niitä tarkemmin kun olin jo valmiiksi niin väsynyt koko päivän kestäneistä kivuista :( en ehkä jaksa innostua että joitain konkreettista olisi tapahtumassa, vaan edelleen ollaan menossa käynnistykseen. Tänään taitaa olla"en jaksa / ei kiinnosta -päivä.

Takaisin