Kiitos vaan, NAAPURIHUONEESSA syntyi juuri vauva, vetistelen sen ensi huutojen tahtiin. Ja mitä täällä? Toukka järjesti vuosikymmenen bluffin, sillä olemme jumissa lineaarivaiheessa. Suomeksi: Synnytys pysähtynyt. Tähän mennessä vuorokausi on supisteltu ja synnytyssalissa asuttu 13 tuntia.. Käyrät on oikein mallikelpoiset koko ajan, mut äsken sisätutkimus oli ihan vastaava kuin klo 3 pm. Eli, kanava kadonnut, ohut reuna ja suu vajaa 2 cm auki.
Oon ynähdellyt, puhallellut, puuskuttanut, itkenyt, nyyhkinyt ja ollut äärimmäisen kohtelias kaikille. Supistuskipujen takia olin ihan varma, että menetän tajuni tai jotain.. Supistukset on pistänyt vatsan ihan sekaisin ja pöntöllä pitää juosta vähän väliä ison kuralastin kanssa.
19.30-21 sain haltuuni ammeen, se oli paras hetki koko päivässä lillua siellä (painottomana!). Ihan eri tavalla pystyi rentoutuun ja ottaan supistukset vastaan. Lopulta niistä tuli vaan niin kipeitä, että kuulostin höyrylaivalta..
Koska tilanne on tämä ja mä ihan "kukkuu" koko rumban johdosta, sain jonku piikin kankkuun, joka on sen verran tujua kipulääkettä, että pitäisi pystyä nukkuun? Sen laitosta on nyt puoli tuntia ja enää ei tarvitse puuskuttaa supistuksen tullessa, vaikka kipee onkin. Koitan nukkumista kunhan pääsen keinutuolista ylös..
Mieheni on ollut loistava, koko ajan läsnä ja huolehtimassa ja hieromassa ja vaik suht lähellä asutaankin, halusi jäädä mun luo yöksi. :')
Öitä ja vauvantuoksuisia unia!