Voi ei, Jemppu, miten tylsää käytöstä kätilöltä! Kannatan myös että lyöt nyrkkiä pöytään ja vaadit päästä tarkastukseen - ihan just sen takia ettei sun tarvi stressata turhaan. Aina parempi pelata varman päälle!Itse muistan esikoisen kanssa käyneeni parikin kertaa laitoksella tarkistuttamassa tiputteliko lapsivettä, ja molemmilla kerroilla se oli ihan jotain ihan muuta: hikeä tai vuotoa, tiedä sit mitä. Mutta jos en olis käynyt, olisin ollut ihan hermoraunio. Onneks meihin suhtauduttiin silloin taannoin asiallisesti eikä ollenkaan "lytätty" hermoilevaa ensikertalaista, vaikka olinkin pahoillani kun kyseessä oli väärä hälytys.Ja sepä siinä onkin: ihan kamalan vaikeaa tietää mikä on normaalia ja mikä ei, mikä on lapsivettä ja miltä ne supistukset oikeasti tuntuu. Nytkin olen edelleen tosi epävarma näistä jutuista, vaikka kyseessä onkin jo toinen lapsi.
Sama juttu noiden vauvan liikkeiden kanssa, kävin niitäkin tarkistuttamassa viime viikolla ja neuvolassa laittoivat varmuuden vuoksi käyrille kun musta tuntui että liikkeet olivat niin paljon rauhoittuneet ja jotenkin vaimentuneet. Onneksi kaikki oli kunnossa, mutta parempi sitä on käydä vaikka kerran turhaan kuin hermoilla ja stressata kotona. Sitäpaitsi liikkeiden kanssa on oltava tosi tarkkana, näin mulle on ainakin sanottu! :)