Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

ihmetyttää kätilön hälläväliä asenne. Ekaa kertaa rupes jännittää synnytys et jos nyt jo on tämmöstä nii mitäs sitte ku on siellä synnärillä. Niin paljon kuullu kauhutarinoita tän kaupungin kätilöistäkin :( Tosta reisisärystä oon miettinyt et mimmosta mahtaa olla reisisupistukset et voiko olla nyt kyseessä moiset.. vatsa ei kyllä kovetu. Tai toinen mitä oon itse miettiny että jos vauvan pää painaa tonne oikeelle vaan niin paljon et särkee sen tähden. Kyllä on tyhmä olo kun ei mistään mitään tiedä eikä tiedä yhtään mitä odottaa..

jemppu, älä välitä, meistä 99% ei tiedä mistään mitään eikä oo mitään hajua mitä on tulossa :)

Käy ihmeessä tarkistuttaa tilanne, jo ihan oman mielenrauhan vuoksi! Tosi epäammattimainen kätilö, suututtaa tommoset!

Oon ehdottomasti kans samaa mieltä,et jempun kannattais nyt olla tiukkana ja vaatia et asia tarkistetaan! Uusi soitto polille vaan ja oot jämäkkä. Ite oon kans ensikertalainen ja kyllähän sitä välillä on ihan hukas näiden asioiden kanssa!!

Tällä viikolla itellä ollu ihan kummallisia olotiloja ja ne tulee ihan puskista. Ilman mitää rasitusta saattaa nousta kylmä hiki otsalle,sydän hakkaa 100krt/min ja huimaa. Menee ohi ku vähä lepää. Oma äiti epäili et en syö riittävän usein,verensokerit romahtaa tai jotain...en tiiä. Ja hiuka neuroottiseks on tullu noiden liikkeiden kans. Välillä vauvalla on rauhallisempia päiviä ja mä olen ihan hermona,et onkohan ny kaikki kunnossa. :( Eilenillalla pientä raukkaa kiusasin syömällä jäätelöä. Kyllä sen jälkeen oli vipinää :D

Voi,haluis jo pikkusen syliinsä <3

Voi ei, Jemppu, miten tylsää käytöstä kätilöltä! Kannatan myös että lyöt nyrkkiä pöytään ja vaadit päästä tarkastukseen - ihan just sen takia ettei sun tarvi stressata turhaan. Aina parempi pelata varman päälle!Itse muistan esikoisen kanssa käyneeni parikin kertaa laitoksella tarkistuttamassa tiputteliko lapsivettä, ja molemmilla kerroilla se oli ihan jotain ihan muuta: hikeä tai vuotoa, tiedä sit mitä. Mutta jos en olis käynyt, olisin ollut ihan hermoraunio. Onneks meihin suhtauduttiin silloin taannoin asiallisesti eikä ollenkaan "lytätty" hermoilevaa ensikertalaista, vaikka olinkin pahoillani kun kyseessä oli väärä hälytys.Ja sepä siinä onkin: ihan kamalan vaikeaa tietää mikä on normaalia ja mikä ei, mikä on lapsivettä ja miltä ne supistukset oikeasti tuntuu. Nytkin olen edelleen tosi epävarma näistä jutuista, vaikka kyseessä onkin jo toinen lapsi.

Sama juttu noiden vauvan liikkeiden kanssa, kävin niitäkin tarkistuttamassa viime viikolla ja neuvolassa laittoivat varmuuden vuoksi käyrille kun musta tuntui että liikkeet olivat niin paljon rauhoittuneet ja jotenkin vaimentuneet. Onneksi kaikki oli kunnossa, mutta parempi sitä on käydä vaikka kerran turhaan kuin hermoilla ja stressata kotona. Sitäpaitsi liikkeiden kanssa on oltava tosi tarkkana, näin mulle on ainakin sanottu! :)

Tänään siivottu reilusti, että josko olis toi pikkunen lähteny tuleen ulos. Mutta ei sitten. Ei siis mitään muuta, kun vähän kivuttomia supistuksia. Tylsää...

Kamala reisisärky on toistaiseks kadonnu ja olo on siedettävä muutenkin. Tarkkailen nyt vielä aamuun tilannetta ja soitan aamulla neuvolalääkärille. Suuri kynnys tulee kyllä synnärille soittaa tommosesta :/ Ja edelleenkään ei ole lapsivettä valunu että kaipa tolle eilisellekin joku looginen selitys taitaa olla :) Alkaa loppu häämöttää ja alkaa mielikin varmaan tekee tepposiaan ;)

rv 40+6 täällä....huokaus.... Yöllä oli erikoisia tuntemuksia. Aivan, kuin kohdunsuu olisi alkanut avautua ilman supistuksia. Eivät olleet niitä sukkapuikko vihlasuja, koska ne tuntuu etenevän alaspäin, kun nää vihlasut tuntu sivuille päin. Vatsan kovettumissupparit on ihan sika pitkiä, eikä niitä oikeastaan enää oikein huomiokaan. Kipeitä suppareita tulee yksittäisiä päivittäin. Eipä sen kummempia oireita. Tänään voin jo soittaa äitipolille ja kysellä yliaikaiskontrollia-aikaa ja vähän elättelen toiveita, että jos pääsisin jo huomenna siellä käymään. :) Tiedän,ettei synnytyksen alkaminen paljoa avitusta vaadi ja kaikilla muksuilla on tarvittu supistuksia lisäävä tippa, kun ei oma keho jostain syystä saa riittävän tehokkaita aikaseksi. Typäkän asento kyllä mietityttää...on terkan mukaan avosuisessa tarjonnassa eli selkä selkään päin. On kiinnittynyt jo ja jos ei synnytyksessä kierry normaaliin asentoon, voi asento jossain tapauksissa tuottaa ongelmi; kivuliaampi avautuminen, pitkittynyt ponnistusvaihe, tarvii enempi tilaa lantiossa, hätäsektio riski yms.... Kipua en niinkään pelkää, vaan sitä repeytymistä. Esikoisesta repesin imukupilla pahoin, niin se on oikeastaan ainut mikä pelottaa. :eek:

Tuun nyt tänne "uutena" kirjoittelemaan, tähän asti vaan seurannut tiivisti mitä teille muille kuuluu:smiley-ashamed005

Mulla lähti limatulppa pikkuhiljaa irtoilemaan noin 3 viikkoa sitten ja 2,5 viikkoa sitten oli lääkäritarkastus jossa todettiin että olin auennu 2cm ja kohdunkaulaa oli enää 0,5cm jäljellä; "voi olla et piankin tulee".. Mut kun ei tuu niin ei tuu:eek: Supistuksia ollut vaihtelevasti, välillä enemmän ja välillä taas vähemmän, en herää joka yö niihin.. Paineen tunne alapäässä välillä aika kova ja liitoskipuja on aika kiitettävästi:confused:

Vois pikkuinen jo tulla vaikka laskettuun aikaan vielä onkin melkein 2 viikkoa..varsinkin kun lääkärintarkastus sai toivon kipinän niin syttymään:)

Kiva saada mukaan uusia viimeisillä viikoilla niin meitä on enemmän kärvistelemässä täällä :) Kuulostaa siltä että Bambinolla voi tulla lähtö ihan milloin vain!

38 viikkoa ja samat oireet (menkkajomotus, polttelu, vihlaisut) jatkuvat samaan malliin, eli ei mitään uutta täällä :( Tosin siskollanikaan ei ollut mitään ennakoivia oireita. Aamulla irtosi tulppa, illalla alkoi supistukset, puolenyön aikaan sairaalaan, neljältä saliin jossa meni vedet ja parin h päästä vauva oli ulkona. Joten päätin minäkin lopettaa oireiden kyttäämisen, ei niitä kuitenkaan tule ennakkoon.

Synnytys lähestyy juu... Tänään käytiin polilla kontrollissa, ja koska lapsivesi on vähissä ja ollaan jo tämän verran yli, minut passitettiin sitten osastolle ja käynnistystabletti huiviin. Täällä sitä sitten pötkötellään. Käsittämättömän herkässä on ollu fiilikset ja olenkin itkeä tihrustanu koko päivän.. Mitään itkun aihettahan ei ole, kaikki on hyvin ja pikkuhiljaa alkaa varmasti homma etenemään ja meistä tulee PERHE!! Jännittää. Paljon. :)

Tsemppii Salme! :) Voi, kun itselläkin pian käynnistys tää synnytys...alkaa olla kaikki pää hajonneena odotukseen, kun vaan lupailee eikä tule.

Tsemppiä Salme! Käynnistys ja yksinäinen yö osastolla oli aikamoinen kokemus. Toivottavasti etenee nopeasti ja tulosta syntyy pian.

Tsemppia Salme! Muista tulla kertomaan miten pian tuon tabletin jalkeen vaavi tuli maailmaan! :)

Ja sepas se onkin, jos synnytyksen kaynnistymisen mekanismi olisi 100% tunnettu, niin sittenhan ei koskaan tulisi mitaan "yllatyksia" kotisohville. Oireiden kyttaaminen on turhauttavaa. Kaikki voi olla synnytystuntemuksia, tai sitten mikaan ei ole... Kuitenkin nailla viikoilla on koko ajan oltava lahtovalmingissa.
Tulee mieleen se sananlasku - by failing to prepare, you are preparing to fail.

Kiitokset tsempeistä! :) Pitäis vissiin yrittää vähän nukkua.. Veikkaan että voi olla huonouninen yö edessä.

Mää päätin, että mää lähen ens yönä synnyttämään. Isukilla on synttärit huomenna ja täytyy saada iskälle ja pojalle sama synttäripäivä. Ja päätin siis tän jutun jo monta viikkoo sitte. Kuudesta asti on nyt sitte enemmän ja vähemmän supistellut ja ai että sauna tekee alkaville supistuksille oikein kivoja tehoja, voin suositella!

Näillä puheilla, jos ei muijasta mitään kuulu, oon puskemassa muksua pihalle tai sitten en kehtaa enää "naamaani" täällä näitten uhopuheitten jälkeen näyttää!

Saria1, meillä ois eilisellä päivämäärällä isille ja ipanalle tullu sama synttäri (ja etukäteen naureskelin, ettei tää niin pitkälle mee..) mutta ei kelvannut, lapsi halusi ihan oman päivän. :D Toivotaan, et sun pikkuinen suhtautuu vähän paremmin suunnitelmaan.. :) Mäkin joka ilta oon hyvin toiveikas, että NYT on SE yö ja joka aamu toteen, että ei oo. Se siitä uhoomisesta.. Myöskään se ei toimi, että "huomenna ei tasan saa syntyä" miehen työjuttujen vuoksi. Yleensä oon Murphyn lain uhri mitä suurimmassa määrin. En tässä asiassa. Olen kohdannut vertaiseni itsepäisyydessä.

Vielä on toivoa, yöllä supistukset harveni, mutta aamuyöstä heräsin taas kärvistelemään. Ja tämä pahoinvointi, ihan kamalaa, ihan kuin palaisi niihin kamaliin alkuaikoihin! Eilen istuin tunnin verran vessan lattialla ja laattasin kaiken mitä kurkusta veti alas ja nyt sama juttu, ei mikään maistu ja oksettaaa. Jäädään tarkkailemaan tilanetta!

Takaisin