Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

Päästiin puolen päivän aikaan hengailemaan osastolle kun ei ole vielä supistuksilla voimaa. Eli täällä makoillaan sitten huomiseen aamuun, jolloin laittaavat oksitosiinia sitten tippumaan jos ei ole synnytys lähtenyt siihen mennessä kunnolla käyntiin. Nyt menkkamaista jomotusta non-stoppina, johon onneksi vähän helpottaa lämpögeelipussi. ♥ Supistukset tuntuvat lähinnä pakotuksena ja nipistelynä alamasulla ja selässä. Sängystä nouseminen on vaikeinta ja sattuu hetkellisesti eniten. Nauraminen ja yskiminen on inhottavinta kun lorahtelee sitä lapsivettä. Mut onneksi täällä on sellaisia himovaippoja,ettei tarvitse olla vaatteita jatkuvasti vaihtamassa. :D

Tsemppiä elwwis!! :)
Täällä taas tänään supistellut vähän väliä ja sellasta vihlovaa epämukavuukka... selkä haluu sanoa sopimuksensa kanssa irti.. pliiiiis päästä mut tositoimiin jo, niin saa itsensä kuntookin!!

Kai se synnytys joskus lähestyy, tänään 40+0 eikä mitään tuntemuksia tai sitten olen vaan niin kuutamolla etten niitä älyä. :confused1 Lisää saa lukea halutessaan ultra- ja neuvolakuulumisista.

Muokattu viimeksi:
Supistaa supistaa.. mut melko heikosti vielä.. menkkakipuilua, painavan tuntunen maha, pää särkeny koko päivän, oksettaa.. jotenki sellanen kummallinen olo, mut yritän olla innostumatta... tosin yhtäpaljon sitä varmaa pettyy innostuu tai ei jos ei tuukkaan! :confused:

Ihan samat sanat, La MaMa! Mulla kans ollut orastavaa menkkakipuilua koko päivän, painava maha ja painava alapää (!), päänsärkyä ja sellasta vellovaa ällöoloa. Viime yönä valvoin pari tuntia aika rankkojen menkkasärkykipujen ja mahakipujen kanssa, aloitin jopa supistusten ajastamisenkin mutta sit ne loppuivat kuin seinään (mikä oli tosi hyvä, olin niiiiiiin väsynyt etten olis jaksanut mitään muuta kuin nukkua). Hetken jo mietin että "no nyt!", muttei sittenkään. Tänään olenkin sitten vaan maannut soffalla ja kattonut telkkaa. Ehkä se yöllä alkais kunnolla? Tai sitten en minäkään innostu, saattahan tähän vielä mennä viikko tai parikin. :wink

Näihän ne väittää! Luonnostaan kuulemma tyhjentelee itteensä reippaammin kun alkaa h-hetki olla käsillä, ettei sit iha valtavia jööttejä vetäse synnytyksen yhteydessä! :grin ...ps. en mä mihkää menny taaskaa, josko tänää? ...tai huomenna... tai ensiviikolla... tai seuraavalla viimestään! :rolleyes:

hahaa, emmäkään. menkkakivut ja supistelut loppu kun seinään, ei MITÄÄN viime yönä eikä nyt aamullakaan. toisaalta sain nukuttua koko yön sikeästi vain yhdellä vessakäynnillä, jee. mut nyt lähtee kyl vadelmanlehtiteet kehiin o_O

Heräsin äsken ihan hirveen vatsakivun kanssa, mut ku oli vähän koko vatsalle, ni vaikee tulkita mikskään, ainakaan supistuksiks.. Uhkasin kyllä, että tuolla kivulla jos ei oo mitään syytä, niin ei hyvää päivää... Kyllä pitäis alkaa jo syntyä..

WC:ssä rampattu lirimässä tiuhaan tahtiin muutama päivä, ei tarvinnu yölläkään herätä aiemmin kuin kerran sinne, nyt ainakin 3 krt.. Ja askel hidastuu ja hidastuu lenkeillä, tunti kävellään, kuten aiemminkin, mutta nyt siinä ajassa pääsee 2 km vähemmän. Eilen oli ihan hirmu karseeta ja vannoin, etten astu jalalla enää ulos, ennenku lähetään synnärille.. Saa nähdä saako miäs tänä iltana revittyä liikkeelle. Se on aika jääräpäinen ollu mun suhteen. Toisaalta ihan kiitettävää, sillä valitan sitä egoistiseksi ja epähuomaavaiseksi jne ja suunnilleen itkua väännän, kun on "niin epäreilua" pakottaa mut mukaan johki.
No ehkä tää tästä. Tasan viikko käynnistykseen (ilmeisesti), en käsitä, miten pärjään sinne saakka. Voi toukkaseni, tule jo!

Täällä taas ei sitten mitään merkkejä. Välillä supistelee kivuttomasti mutta niin on tehnyt jo varmaan viimeiset 3 kk. Ja vihloo ja turvottaa, mutta ne taitaa molemmat liittyä enemmän raskauteen kuin synnytykseen...

Lääkäri oli maanantaina mieltä, että kohdunkaulaa on vielä 2,5 cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni vaikka pehmennyt, eli ilmeisesti vielä hetken saan odotellakin.

Minä kateellisena luen teidän tuntemuksia, itsellä ei edelleenkään minkäänlaisia.. Jonkunmoista painetta on tuntunut alakerrassa jo tosi pitkään, monta kuukautta, mutta senpä vuoksi en sitäkään osaa laskea synnytystuntemukseksi. Ja toisaalta, kun ei ekakertalaisena ole mitään käsitystä mitä odotella, niin päivä kerrallaan ihmetellään eikö vieläkään mitään... Mutta eiköhän sitä sitten huomaa, kun jotain konkreettista alkaa tapahtua. :)

Jokohan tänään... Yö nukuttu tosi huonosti kun ei mikään asento tuntunut hyvältä. Aamusta asti selkää särkenyt ja n. tunti sit alkoi supistelemaan ja oksensinkin. Odotellaan.josko jotain tapahtuis. Nyt siis menossa 38+3

Salme, sama juttu täällä, ei mitään tuntemuksia tähän saakka. Ainostaan hieman paineen tuntua alhaalla.

Kävin kirjoittamassa tuonne Syntyneet -ketjuun. ;) ♥ Hurjasti tsemppiä kaikille vielä masu pystyssä käveleville mammoille. ♥ Olette olleet mulle korvaamaton vertaistuki tämän raskauden aikana, kiitos siitä. :)))

Mä aloin eilen huolestua kun vauva liikkui niin vähän. Tiedän kyllä että normaalia loppuraskaudessa, että liikkeet muuttuu, mutta kun toissapäivänä ne oli vielä suht normaalit ja voimakkaat ja sitten yhtäkkiä muuttu olemattomiksi. Sama homma jatkui tänään. Ei auttanu appelsiinimehun juominen, eikä mahan töniminen. Mulla on semmonen paha tapa, että diagnosoin ite itteäni netistä ja olin jo ihan paniikissa kun luin napanuoran virtausten vähenemisistä sunmuusta sikiölle vaarallisesta. Soitin sitten neuvolaan ja pääsin kuunteluttamaan sydänäänet ja kaikki oli siltä osin kunnossa. Vauvan pää oli myös kiinnittynyt! Varmaan johtuu siitä sitten rauhottuminen.

Rv 36+6

Pakko saada avautua, olen siis ensisynnyttäjä ja eilen oli tilanne joka sai miettimään että menikö vedet saunoessa. (oli siis pefletti ja lauteet niin märät ku olis ämpärillä vettä kaadettu) noh päädyttiin miehen kans siihen tulokseen et kai sieltä supistukset sitte tulee jos oli, ei tajuttu ettei välttämättä mee näin. Kolmelta yöllä heräsin pissalle ja siinä pyyhkiessä jäi paperiin pienen pieni veritahra jota ihmettelen vieläkin miten sen huomasin niin unessa kun olin ja soitin sitten tänään neuvolaan ihan vaan kysyäkseni et onko normaalia ja käski soittaa äitipolille jos pääsis sinne tarkistuttaan tilanne ja kun soitan ni mulle nauretaan ja vähätellään koko asiaa.Totes vaan että ehkä siinä suihkutellessa on mennyt vettä emättimeen joka tuli sitten saunassa pihalle?? .. tuli tosi pahamieli asiasta ja rupes mietityttää et mitäs nyt jos olikin lapsivedet mitkä meni.. Koko päivän tänään poltellu oikeeta nivusta ja särkee ihan polveen asti ja näin kokemattomana jännittää tosi paljon. Äitipolilta kyllä sanottiin et jos oli lapsivettä niin tihkuttais kyllä näin jälkeenpäinkin..

Viikkoja siis nyt 37+5

Kyllähän se kannattaa käyä tarkistuttaa kaiken varalta. Ompa kyllä epäasiallisesti suhtauduttu :/

Takaisin