Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä ainakin ollut eilen vatsa sekaisin ja pariin otteeseen heräsin yöllä huonoon oloon sama nyt aamulla. Ei mitään kamalaa oloa, mut hieman etovaa. Myös nuo alakerran sukkapuikko kivut lisääntynyt ja nivusia jännästi jomottaa/puuduttaa. Sit myös alavatsan kipuja esiintyy sillointällöin. Myös tuo lantion seutu on aivan levähtämispisteessä ainakin kivuista päätellen Ja ja ja :grin Siinä ehkä uusimmat oireet.
Itse ainakin toiveikkaana uskon että ei mene kauaa kun synnytys alkaa. :) saas nähä..
Tuosta mahatautimaisesta olosta on ainakin puhuttu olevan yksi merkki lähentyvästä synnytyksestä. Toki itse kärsin tosi hurjista paha olo kohtauksista jo pari viikkoa sitten..

Tulin kyseleen että kun teillä on ollut niitä sukkapuikko tökkimis vihlaisuja niin onko ne ollut kui kipeitä...mulla on ollut sellasia nyt jo 30 min ja äske melkein tipahin vessan pytyltä ku teki niin pirun kipeetä

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Erittäin huonosti nukuttu yö takana. Ei meinannut löytyä millään hyvää asentoa. :mad: Täällä myös kuvottavaa oloa. Yöllä tuntu, että kohta lentää kaaressa, mutta mitään ei kuitenkaan tullut, onneksi. Aamulla onneksi vähän helpotti, mutta vieläkään ei oo mikään voittajafiilis. :sad001 Ruokahalut on kuitenkin kunnossa, tää aamu onkin menty jääkaapin ja sängyn väliä. :grin

Mulla oli jossain vaiheessa niitä sukkapuikkoiluja, mutta ovat kyllä hävinneet ihan täysin. Eikä kyllä ihan noin kipeiltä kuulostaneet kuin Marzilla. Ehkä tuommoiset kivuliaat tekee kohdunsuulle jotain hyödyllistäkin. Mä ainakin toivon niin!

Mä en meinaa enää kehdata kirjottaa tänne mitään, kun mulla ei oikeasti ole mitään kerrottavaa. Tai no okei, kaikkiahan varmasti kiinnosti, että kipeityneitten varvasnivelten lisäksi mulla on nyt myös kipeät sormet. :excited001 Eli parin päivän välein tulee joku uusi vaiva lisää entisten lisäksi, mutta ei kuitenkaan mitään synnytykseen viittaavaa. Oh joy!

Joo ei tääläkään ihan noin kipeitä vihlasuja ole :eek: Minisen kanssa sama vaiva, sormien nivelet ränää :mad: Onneksi näillä vauvoilla on tupannu olee tapana tulla maailmaan ennemmin tai myöhemmin :)

Hui, nousin nojatuolista ylös niin ihan jäätävä vihlasu tuli yhteen kohtaan vatsassa. :confused: Siinä hetken seisoin paikallaan ja odotin tuleeko vedet perässä. Sen verta kovaa se sattui. Tietysti kaikki kauhuskenaariot istukan repeämisestä tuli mieleen yms :eek: Piltti kyllä liikkuu, joten ei tainnu ihan sitä olla.. Muilla tämmöstä??!

Eevi..onko ollut mitään sit sen nousemisen jälkeen?? Olisko voinut olla joku lihas juttu? Ei oo kyllä kivoja yommoset kun sit rupee miettiin kaikki mahdolliset :confused:
Täällä ei vieläkään mitään..ylläri..nyt on menty viikko ylite että ropina kuuluu..eilen pesin saunan ja siivosin huushollin..sain vaan kipeet nivuset :D:p mutta oli kyllä tosi rentouttavaa kun sain olla koko päivän ihan omissa oloissa ja soittaa musaa nupit kaakossa...:D;) no ens viikolla sit yliaikaisuus kontrolli ja toivon mukaan käynnistys...harmittaa vaan kun sit on aika suuri mahdollisuus että olen sairaalassa koko joulun...tää on eka joulu kun lapsille on tilattu joulupukki ja jos en oo sitä näkemässä pikku nyytin kanssa :( nyt vaan peukut pystyyn että v-loppuna olen tosi toimissa...nyt siis rv41 :D

Eevi: Pelottavalta kuulostaa tuommoiset vihlaisut, mutta ilmeisesti/toivottavasti ei ollut mitään vakavaa kuitenkaan.

Emppu: Mä nukun myös ihan päin peetä. Lonkat ei kestä enää yhtään kyljellään vietettyä yötä. Kivaa jos tätä kestää vielä kolme viikkoa. Oon synnärillä ihan valmiiksi zombi. Vauva vois ihan hyvin syntyä jo, niin olis edes hyvä syy valvoa öisin. :binkybaby

Marzi: Mä pidän peukkuja, että pääset kotiin vauvan kanssa joulupukkia katsomaan! :santa

Oliskohan lähipäivinä uutisia taas tulossa tuonne pikkutonttuihin? Ei siis toki multa :laughing021, mutta muutama muu kirjoittelija on hiljentynyt siihen malliin, että voisi odotella iloisia uutisia.

Sen sijaan nyt voisi olla loppukuusta synnyttävien mukava aika aktivoitua. Kohtahan mää tosiaan höpisen täällä keskenäni, niin kuin tuossa jokin aika sitten ennustin. :help

Täällä ei ainakaan mitään merkkejäkään että synnytys ois lähestymässä o_O Ens viikon lauantaina ois la, mut ite uskon et ennemmin se tulee ens vuoden puolella :D Kovasti kyllä jo toivoisin et sais pojan sylkkyyn <3

Heippa!

Yksi mattimyöhänen ajatteli vielä rohkaistua ja liittyä mukaan keskusteluihin. :)
Olen kyllä käynyt lukemassa tässä jo jonkin aikaa ja tämä vaikuttaa mukavalta ketjulta, mutta jostain syystä en oo aiemmin saanut liityttyä sivustolle. Mut ehkäpä tänne vielä mukaan mahtuu?

Vähän taustatietoja: ensimmäistä lasta odottelen ja tällä hetkellä rv38+0! Laskettuaika on siis 27.12.

Täällä ei oikeestaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ole havaittavissa.. Toki paikkoja jomottelee aika kovastikin, mahaa ja selkää polttelee ja aika ajoin tulee vähän napakampia harjotussupistuksia. Mutta kohdunsuulla tilanne vielä ihan normaali ja vauvakaan ei ole vielä laskeutunu. Maanantaina on vielä yksi kasvuseurantaultra (sf-mitta ollut sen verran pieni) niin pääsee vielä tarkastamaan vauvan voinnin ja saa vähän arvioo minkä kokoinen tyttö siellä on! Kovasti sitä jo odottaa, että sais oman pikkusen syliin. :)

Yritän tässä päästä keskusteluihin mukaan ja tsemppiä kaikille, jotka vielä odottelee pikkuista saapuvaksi! :)

Mary^, vielä mahtuu mukaan ja tilaakin on kun aika on hiljaista täällä nyt:) Enhän kyllä itsekään ole mikään kovin aktiivinen kirjoittaja, mutta kovasti olen juttuja lueskellut.

Mulla ei kyllä mitään merkkejä ilmassa vieläkään, tänään siis 40+3. Eilen kävin neuvolassa ja ekan kerran oli oma neuvolatäti poissa. Sijainen oli kyllä mukava ja ihmetteli kun mä kävelen vielä niin hyvin. Kävelenhän mä kun ei mua paina mihinkään. Onhan se maha jo aika pinkee, mutta mitään kipeitä suppareita ei ole kyllä ollut. Ensi viikon tiistaina taas neuvola ja sitten ensi viikon perjantaina soittoa sairaalaan jos ei pikkuinen meinaa syntyä sitä ennen. Ei taida kyllä viikonloppunankaan tämä tyyppi syntyä.

Ei mua muuten stressaa tämä odottelu, mutta ärsyttää jos vauva kasvaa tässä "yliajalla" ihan jätiksi. Kun itselläkin oli painoa tullut reilu viikossa lähes 2 kg ja eipä ole turvotuksia yhtään aiempaa enempää. Mutta ei kai sille voi mitään. Muuten mä kyllä jaksan odotella kun olo on ihan hyvä.

Mites muut jakselevat? Onko muilla mennyt laskettuaika jo ohi?

Tervetuloa Marylle, kyllä tänne sekaan mahtuu! :) Taitaa tuo oireettomuus olla tällä palstalla kovin yleistä :grin
Joo ei ollut mitään sen vihlasun jälkeen :) Pikkunen riehu vatsassa taas niin kamalasti kun neuvolassa kuunneltiin ääniä, että taitaa olla pimulla kaikki hyvin :grin Yöllä oli kipeitä harkkasuppareita ekan kerran, jeee :grin Ja aamulla vatsa aivan sekaisin :eek: Saas nähä onko lupaavia oireita vai ei :)
Kaikille tsemppiä! :) mä uskon että nää meijän tontut tulee silloin kun aika on parhain! :)

Tervetuloa mukaan Mary! :)

Se olis mulla tänään LA :) ja oireettomuus jatkuu.... ja jatkuu... ja jatkuu!! Eilen illalla oli yksi ainokainen supistus ja that's it! :eek: Alkanu vähän pelottaan, et sitten kun synnytys alkaa, mä niin "kuolen" niihin synnytyskipuihin kun oon päässy lähes ilman kipuiluja tähän asti :confused:

Nyt vaan pitäis nauttia näistä viime hetkistä tän hytkyvän massun kans, kaikki kun sanoo että sitä tulee ikävä :p

Mulle on kans tullut niitä tosi kipeitä vihlaisuja. Jos istun sohvalla ja koitan vaikka nousta tai kurottaa jotakin, nii tekee tosi kipeetä. Kerran olin tekemässä välipalaa, niin sit rupes vihloo niin paljon, et ei kärsiny seistä et joutu kyykkyyn menee ja kävely sen jälkeen oli ku vanhuksen menoa puoli kumarassa... :confused: Vihlomista on ollut useaankin otteeseen, mut on ne 10 min kuluessa hävinneet ja pystyny ihan normaalisti olemaan.

Mulla on myös välillä maha sekasin ja välillä taas kovana. Nyt on ruennut jokaisen pissareissun jälkeen kiristämään alamahaa ja se saattaa kestää 5-15 min... Mitähä lie meinaa??

Muuten täällä on kans oireetonta meininkiä kauheesta turvotuksesta huolimatta.

Sekaan vaan Mary^ joukkoon iloiseen ja pulskaan :D:)

Mua rupee jo nyt vähän kyllä syömään..viikko ylite lasketusta..blaah..kävin apteekissa aamulla niin apteekkarikin kysy että etkö oo vieläkään synnyttänyt..mä olin silleen että NO EN..sukulaiset ja tuttavat on aloitellut soitto rinkiä mun vanhemmille että joko joko.. :D jopa mun iso sisko rupee tuskastuun..se ihminen ei normaalisti kysele nimittäin :D:D
Täällä turvottaa turvotuksen perään ja syöminen hirvittää..oon kyllä sellanen sota tankki että minä en mitään joulukinkkuja tarvii..porkkanaa vaan kehiin ;)

joo täälläkään ei vielä mitään.. tänään 39vk.. mutta kipeitä vihlontoja ollu ja eilisestä on ollut vähän enemmän supistuksia! Toivottavasti on jo valmis vauva tulemaan.. onhan tänään kumminkin perjantai 13! ;) alapäässä ihan järkyttävät kivut ku kävelee ja mitä vielä valittais! oikeesti itsenäisyys päivän jälkeen ei oo ollu ku vaan kipeitä päiviä! liikkuminen on ihan selvää vaappumista ja hitaampaa! Viikon päästä laskettu aika!!! JES!

Jos täälä ei ala kohta synnytys niin sitte alkaa vatsatauti :confused: Ruoka ei maistu, huono olo, vatsassa metka tunne.. Ööö. Noita-akka äiti katto mua tänään ja totes että "kyllä sulle lähtö tänään tulee!" :D saas nähä.. Nivuset vielä enempi puuduksissa.. Öööh.. Hitto, kaiken lisäks pientä supistelus (ei kuitenka mitään sellasta mitä pitäs alkaa laskemaan.)
Naiset rakkaat, tyyntä myrskyn edellä! Itellä ei ollu kahesta aikasemmasta minkäänlaisia oireita ennen kuin supistukset pamahti käyntiin :)
Huomena olis laskettu aika :)

Vissiin hieman hormonit hyrrää kun itkeskelen täällä teiän jutuille :oops: on niin liki vielä nuo samat fiilikset...
Näin jälkikäteen aateltuna ne viimeset päivät oli niin ainutlaatuisia jollain tapaa ja hupsista sitten se vauva olikin jo maailmassa :eek:
Eilen jo päästiin kotia, kirjoittelen kuulumisia ja synnytyksestä kunhan maltan laskea tyttösen hieman pidemmäksi aikaa hyppysistä :)

Äläs kuule marzi, eikös sullakin reippaammin sitä tulppaa irtoillut yks päivä?! :)
Tää likka on kyllä kaikessa mahdollisessa antanut odotuttaa (ultrassa kaikilla kerroilla käyty 2x eli yhteensä 6x käyty, sukupuoli ei näkynyt kun ekan kerran kysyin (halusin varmistaa vkolla 35, mutta unohti katsoa ja katsoi vasta kahden viikon päästä kasvukontrollissa.) :D äh ja siis mitä vielä! Eli ihme on jos nämä lupaavat merkit pitää paikkansa!! :D

Takaisin