Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon voimia synnytykseen lähteville :). Nyytikillä onkin sama la kuin minulla (eli tänään), mutta taitaapi meidän matti-myöhäinen myöhästyä tästä päivästä :p.

Vähän on sentään täälläkin taas supistellut (nyt oli 3 päivän supistelematon tauko), että ehkä siis täälläkin voisi joskus alkaa jotain tapahtumaan :grin. Mutta hirveen hyvä olo on itellä ollut ja hommaa riittää, ettei tässä auta alkaa valittelemaan :wink. Tänään kävin vielä ostamassa vähän vaatteita pikkuselle ja sitten viimeistelin virkkaamani vauvan tossut. Huomenna alotan sitten leipomis-urakan!

Ompas jänniä tilanteita täällä!! Paljon paljon tsemppiä Inkerille ja Nyytikille!!

Täällä supitelee päivisin reilummin. Edellisyön hyvien yöunien ja 2h päikkäreiden jälkeen aamuherätys oli tänää klo 4. o_O Mä olisin niin halunnu nukkua nää viimeset(?) hetket... Neuvola olis kans tänää ja katotaan onks lääkäri samaa mieltä ku terkkari, et laittas tänäpä jo eteenpäin lähtettä.. Sopis mulle oikein hyvin!!

Joo ei tässä yhtään tuskastuta. "Piti" käydä lapsia vetämässä vähä pulkassa ja kolailla pihaa suuremmaksi, ennen kuin tulee taas nuo plussa kelit :smiley-angelic006
Aamulla ei tosiaan mihinkään kolottanut, nyt kolottaa.. o_O Jännä juttu.. Jos sitä loppupäivän ottais rauhallisemmin..
Eiköhän tuo tuolta viikonloppuna tule. Ainaki toivottavasti! :smiley-angelic001
Onko muilla iskeny samaa ajatusta: "nyt mä siivoan noi tosta ja laitan vielä nuo, että on sitte koti kunnossa kun synnäriltä kotiutuu?" Täälä meni eilen jopa pyyhekaappi uuteen uskoon :grin
Viimeksi kun tulin synnäriltä niin toi rakas mussukkani ilmotti jo kotimatkalla. "Totaaa, mä en sit hirveesti kerenny siivoamaan varpajaisten jälkiä." :smiley-angry002 (Ööö, ei siis yhtään) ..en ole ikinä tavannu yhtä laiskaa miestä tossa siivous saralla..
Täytyy varmaan painottaa paremmin tällä kertaa "kun tulen kotiin, niin talon on oltava (VÄHINTÄÄN) samanlaisessa kunnossa kuin nyt" :grin

Nonni...elikkäs ne lupaavat supparit laantui aika onnettomiks tossa yön aikana ja aamulla olin niiiin turhautunu. Kätilö käväisi sitten kysymässä et josko suostun professorin ja kandien tutkittavaks, no mikäpä jottei... tämä herrashenkilö teki sitten sen verran rajun sisätutkimuksen et oksat pois, ai että sattuu vieläkin pelkkä ajatus :eek:
Ilmeisesti jotain edistystä siellä alakerrassa oli tapahtunu kun hän sanoi juttelevansa os.lääkärin kanssa jatkoista...heti kohta sen jälkeen kätilö kiikutti minulle cytotec-pillerin ja nyt sitten odotellaan et supparit alkaa toden teolla tuntumaan!
Eli näyttäis siltä et käynnistyksen kautta syntyy tämäkin vauva... tuskin tässä enää yhtenä kappaleena kotiin lähdetään! Jännittää ihan mielettömästi vaik moneen kertaan koettu juttu...
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ai jeeena... Jos tästä ei kohta ala lasta tulemaan niin ei sitte kyllä sitä toistakaan sanontaan kuuluvaa.. :mad:
Lantion seutu on kyllä sitä luokkaa, että siellä joku oikeesti raivaa tietä itelleen.. Olin kyllä kaupassa taas sellanen katseitten kerääjä kun klenkkasin menemään tän nivuseni kanssa. + jäätävä häntäluun seudun särky iski päälle.
Pakastinta taas täydennetty leivällä yms, että ei näiden tarvi ainakaan nälkää nähdä jos tästä jossain välissä lähtö tulee.. (Ok, osaa se mieskin käydä kaupassa, mutta eipä tarvi ainaka sanoa että olis kaapit tyhjät) :grin
Voisin todeta, että kyllä se kolmas kerta todellakin toden sanoo! Ei ole ikinä ollu mitään näin järkyttävää loppuaikana.

Joo eilen tuli käytyä siellä polilla ja siinä uskossa että lähetään käynnistelemään..mutta toisin kävi..laittoivat kotiin..mulla on paikat ihan ummessa joten käynnistystä ei voi aloittaa..menis kuulemma monta päivää koska mulle ei voi antaa isoja annoksia sitä cytotekkia ton sektio haavan takia..nyt ne sit uskoo että ensi keskiviikkona mulla olis tuolla ala kerrassa tapahtunut jotain jotta käynnistys alkaisi helpommin...mutta mä en itse usko siihen :(:(
Kun ne ei päässy sormella sinne minne olis pitänyt jotta olisi saanut vähän kalvoja ärsytettyä..joten yritän tässä valmistautua henkisesti siihen että ensi viikolla käynnistellään monta päivää siinä onnistumatta ja sektio sitten edessä ja vietän joulun sairaalassa :(:(
Pahoittelut näin negatiivisesta postauksesta..mutta mieli on aika maassa..tänään pitää mennä neuvolaankin kun en saa sitä neukkua kiinni..ei mitään järkeä kun eilen vasta siellä polilla kävin ja ottivat kaikki tarvittavat

Jaa, taas ylhäällä jo klo 6 :sad001 Nukkuakkin olis voinu... Eilen tuli poikettua äpolilla, mutta eipä siellä hullua hurskaammaks vielä tullu.. Odotellaan ainaki ens viikkoon.. Eivätkä suostuneet antamaan heti ens viikolle aikaa, vaan neuvolan kautta pitää mennä.. Höh ja pöh.. No mut plussaa oli et supistukset näky käyrillä ja neitillä kaikki hyvin (painoarvio 3400g).

Limatulppaa tulee jatkuvasti (ei oikein voi erehtyä tosta ruskean-kellertävästä limasta..) Ja alavatta + nivuset turkasen kipeet. Yöllä saatto supistaa, mut nukuttua sai kuitenkin. Aamulla alko liki heti kyl supistelu kun ylös nousi, tosin ei vieläkään oo kipeitä...

Pahoittelut omanapaisesta tekstistä... :)

Näin on, kaikki kiukku oksennus masennus kohtaukset tänne pitää purkaa :) <3 Itsekin sitä aika paljon harrastan :rolleyes:
Silkillä kuulostaa siltä, että vauveli näkee jo viikonlopun masun toiseltapuolelta :)
Marzille paljon "virtuaali haleja." Voin vain kuvitella mikä oli pettymys :sad001 Varsinkin kun nää päivät alkaa muutenkin olemaan niin hanurista kaikkien vaivojen kanssa..
Kyllä me vielä synnytetään!! :)
Onko muiden mahoissa ollut hiljaista?! Täälä on pari päivää pikkunen ollut aika rauhallinen :eek:

Kiitos tsempeistä..vähän tuli valoa tähän risukasaan äsken vessa käynnillä..ei voi erehtyä etteikö limatulppaa olisi irronnut..oli housuissa sellanen peukalon päänkokonen rusehtava lima klöntti :D jospa se tästä lähtis :p
Kävin nyt aamusta neuvolassa..400g painoa per viikko lisää tullut..yhteensä n.15kg tullut..sali kutsuu ens vuonna :D:D hb oli 105 edellisellä kerralla 111 joten rautaa pitää nyt syyä tuplana :confused: maha ei kyllä kiitä..mut se on popsittava että jaksaa synnyttää

Jeee, mahtavaa marzi!! :) josko se sinunki vauveli näkis viikonlopun mahan ulkopuolella! :)
Täälä ei paljo klönttejä ole nähty, pelkästään pientä sitkeää viimeiset 3-4viikkoa sillointällöin :grin
Saas nähä, nyt olis taas otolliset päivämäärät :wink Muksut tosiaan kun on aina perjantaina syntynyt. Isäntä on syntyny 14pv, minä 15pv ja nyt olis sit perjantai 13pv :grin Sattuispas somasti! Nojoo, onhan se aina kiva leikitellä ajatuksella :rolleyes:
Onks se toi rauta mikä laittaa mahan ihan kovaksi? :confused:

Joo kyllä mulla kovettaa mahaa ihan kiitettävästi kun syö sitä..plus sitten tietty sokerin nassuttaminen..mut ei mulla normaalisti maha mene kovaksi tälleen kuin raskauden aikana..mun äidillä kanssa ollut silloin raskaus aikoina sama ongelma..

Ok, no ilmankos mun hyvin toimiva vatsa lopetti toimintansa. Nyt en ole kahteen aamuun ottanut, kun loppuivat enkä ole kerenny apteekkiin. Vahvaa ruisleipää ja hedelmä päälle olkoon pillerin korvike pari päivää :grin Hitto, mulla ollut päivän pakki sekasin ja välillä etova olo! Tässä alkaa taas vainoharhaisuus heräämään henkiin! "Oisko voisko mitenkään olla merkki lähentyvästä synnytyksestä?!" :grin Alkaa olemaan jo tuttu tunne molemmissa nivusissakin :confused:
Taas kerran kodin siivousta siinä toivossa, että kun synnäriltä kotiudun niin koti ei ole pölyn peitossa. Huoh, toivon mukaan ens viikolla ei ole sama "vika siivous ennen synnytystä" edessä :oops:

Hirmu paljon tsemppiä kaikille "kärvistelijöille" täällä! :) Kyllä ne tontut sieltä maailmaan tulee :)
Odottavan aika on vaan niin turkasen pitkä, kokemusta on :D
Mutta jaksaa jaksaa, kohta ootte maalissa! :)

Heh, nyt täälläkin irronnut limatulppa :grin!!! Katotaan, että kauanko siittä menee, että vauva sylissä. Aikalailla mitä netissä kattelin, niin useimmilla on ollut vauvat päivän sisään sylissä (tosin olihan niitäkin, kellä mennyt vielä se kaks viikkoa :grin).

Voiko kovat menkkamaiset poltot/jomotukset ja sähköiskumainen kipu alapäässä olla suppareita/polttoja? :grin Välillä myös tuntuu kuin tulisi kurat housuun mutta maha ei ole edes löysällä oikeasti, tossakin yhteydessä on mahan/selän poltetta. Limatulpasta ei ole ollut minkäänlaista havaintoa sen yhden päivän jälkeen, muutenkin on kuivaa kuin saharassa :grin Täällä on muuten myös ollut selittämätöntä huonoa oloa, siis niin etova olo oli että luulin että on mahatauti tulossa, vaan eipä ole tullut ja huono olokin tulee ja menee omaa tahtia. Itsellänikin kävi mielessä että liityisikö jotenkin synnytykseen, vaikka viikkoja onkin vasta 38+1 :grin Toivossa on hyvä elää..

Mulla muuten oli ton raudan kanssa tosinpäin, silloin maha toimi hyvin mutta ei ollut löysällä ja ilman ollessa taas on välillä vatsa kovalla.

Muokattu viimeksi:
Ja tosissaan noi menkkamaiset jomot/poltot ja sähkiskipu tulee öisin ja toi kurat housuun tunne tulee aamusta alkaen pitkin päivää.

Mami mulla samoja tuntemuksii ollu pari päivää :o muaki kiinnostais tietää et enteileekö jotain

Eihän tästä nukkumisesta mitään tule nykyään ku kolottaa..alku yö meni harkka supistusten kanssa..vaikka kyllä pitäs olla jo niitä tosi toimiin suppareita :D:D tässä vaiheessa raskautta.. aattelin että pitäskö mun pestä sauna joulua varten tänään..saan lapset aamu päiväksi mummilaan joten siinä olis kiva rako ;)

Takaisin