Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin supistuksia tulee vähän molemmissa, liikkeessä ja levossa. Neuvolassa sanottiin, että vatsa on todella supistus herkkä. Ei tarvii paljoa kosketella niin alkaa supistaa, joten vatsan silittely jäänyt pois. Nyt on ollut pari päivää ihmeellisiä kipuja lantion seudulla, välillä kunnon vihlasuja. Kävelystä on tullut jotenkin ankkamaista. :D Tuntuu että maha tippuu hetkenä minä hyvänsä maahan. Olisi niin mahtavaa nähdä jo oma pieni käärö. :love7

Mulla tulee niin levossa ku liikkeessä vihlasuja. Tänä päivänä on vihlomista tuntunu koko ajan, välillä heikommin ja välillä tosi voimakkaasti. Enkä oo uskaltanu lähtee koiran kans lenkille, jos sitä ei kärsikään takas kotia kävellä.. :(

Tutuilta tullu kommenttia, et mulla ois maha jo alhaalla vaikka se ei oikein tunnu siltä. :) Masuasukki on kyl aikas korkeella ja tuntuu siltä, et ei se meinaa laskeutua millään. Tekispä yllätyksen, et laskeutuis ja haluais tulla piakkoin mahan tälle puolelle :D

Huomenta vaan..täällä heräilin juuri outoon oloon..mihinkään ei satu eikä supistele..mut nytten vessassa käynnin jälkeen on ollut koko ajan sellanen olo että pitääs mennä uudestaan ja uudestaan mut mitään ei tuu..ihan ku olis virtsis mut ilman sitä kirvelyä :oops: jotenkin vähän huono olokin ja mikä omituisinta MULLA EI OO NÄLKÄ :D:D nyt olis 40+3 ja tänään tulee se aika polille..iiiks

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ai mitä, eikö vieläkään yöllä synnytetty?! Höh.. Mistä helkkarista tää turvotus tuli. Joku joskus sanoi käden nyrkkiin puristamisen sattuvan, täälä on just sitä ilmassa :mad: Näyttää varmaa super hyvältä tänää neuvolassa. Tosin eipä sillä mitään väliä ole, kun tietää mistä kilot johtuvat.
Huomena olis se alkureräinen la! Lääkäriä vähättelemättä, mutta uskon sen "oikean" päivän olevan huomena, eikä lauantaina. Sen verran hyvin kroppani tunnen ja tunsin ovulaatiopäivän. (Eikä suomalainen lääkäri olisi edes päivää vaihtanut.) Noh, samapa tuo, eipä se siihen synnyttämiseen vaikuta näin vähällä heitolla :D

Huaaahh.. Nyt alkaa elämä voittamaan.. Eilinen meni niin ja näin, pääosin sohavn nurkassa voimattomana, mut tälläi 12h yöunien jälkeen on jo paljon parempi olo.. Ruokakin maistuu :)

Eevi, mä oon kärsiny noista turvotukseen liittyvistä kivuista varmaan rv 20 asti. Vieläkin yhtä tuskaa koittaa päästä yöllä sängystä ylös, kun ei tahdo pystyä nojaamaan käsiin. Erityisesti rystyset ja sormien nivelet sattuu. Eikä liity kellon aikaan.. Jos nukkuu päikkärit ni yhtälailla kipeytyvät sillon... Inha vaiva, mut pitäis loppua synnytykseen senkin :)

Joopa joo..soitin sinne polille kun ei kuulunut mitään..taidan olla hiukan hätänen :D mut rupee rassaan hermoja kun ei kuulu mitään..no huomiseksi on aika varattu..en tiedä kylläkään olenko menossa käynnistykseen..mutta ajan varaajaa oli joku virolainen joka ei vauvautunut lukemaan potilaspapereita alusta loppuun..tämän huomasin kun rupes puhumaan että lapsi on perätilassa...mä olin että MITÄÄÄÄ!! EI KYLLÄ OLE :mad: tämän jälkeen vasta hän rupes keskittymään..
sitten hän huomasi kun oli varannut sen ajan että olenkin jollain soittolistalla ja meni poistamaan sen soittoajan..kiva..en kyllä tiiä taas yhtään mitä tapahtuu..päivän kivat fiilikset meni sitten siinä..no positiivista tässä on se että sain sen lääkäri ajan..mut se soitto olis varmaan ollut siltä lääkäriltä joka mua on hoitanut nyt tähän asti..olis ollut kiva kuulla sen pohdinnat..kun mennä huomenna sit ihan vieraalle lääkärille ja selittää kaikki alusta :(

Turvotus tosiaan osaa olla ällö vaiva :\ mulla esikoisesta oli jotain 8kg pelkkää nestettä kehossa (just samalla lailla jostaa 20 viikosta asti.) Mut tosiaan ne lähti kun olin ollut pari päivää kotona :)
Mulla renaa edelleen tuo vasen nivus. Alan jo uskomaan, että se vauva sieltä pian tulisi :) piti ihan kaupasta ostaa ranskalaisia ja makkaraa pakkaseen, että on sitte kaapissa jotain helppoa ja nopeaa ruokaa kun en ole kotona :grin (pizzaa ne kuitenkin tilaa ja käy porukoillaa syömäs.) :grin Onneks noi mummot pitää huolen meijän lasten ruokailusta jos en ole kotona! Omenoitakin piti ostaa reilummin, että on sitte jotain mitä nappasta suuhun jos ei ruoka maistu :)
Nyt tietysti kun olen kaikki ajatellut valmiiksi yms, niin tää päättää olla yliajan :mad:

Jaahas, maanantaita kaikille! Mulla tuli aamulla klo6 lapsivesi, joten soitin synnärille ja toivoivat, et tun näytille. Eka tein koirien kanssa 40min lenkin, kun ei vielä supistellut ja odotin yhdeksään, et Robbie Williamsin keikkaliput tuli myyntiin. Sitten kävin suihkussa, vaihdoin vuodevaatteet, maksoin laskut, pakkasin loppuun sairaalakassin ja klo12 tulin sitten synnärille. Täällä vauva käyrille, mulla supistukset 6min välein, mut kohdunsuu ei vielä auki, joten jäin tarkkailuun. Mieskin saa olla rauhassa 4 asti töissä, lenkittää koirat ja tulla sitten vasta tänne. Nyt vaan jännätään syntyykö vauva jo tänään vai vastaa huomisen puolella eli tasan laskettuun aikaan...

Oioi ihanaa et jollain tapahtuu :) mulla oli eilen joku ihme tankkauspäivä, söin vaan koko ajan ja nukuin melkeen koko päivän. Illalla alkoikin sit supistelee ihan eri tavalla kun tähän saakka, harvakseltaan tosin mut puolesta yöstä viiteen asti aamulla 12 min välein. Aamu meni torkkuessa supistusten tullessa taas harvakseltaan... tossa 11 aikaan vessareissulla irtosi limatulppaa jossa oli kunnon veriviiruja ja nyt on sitten supistellu suht säännöllisesti alle 10 min välein. Ja varmaan nyt kun tänne kirjotan niin ne loppuu ;)
Mutta, vähän sellanen olo et muutaman vuorokauden sisällä saattais alkaa tapahtua jos ei jo ennen. Jännää....:rolleyes:

Itsekkin tuossa neukku tädille soittelin että mitäs tehään kun on keskiviikoksi sille aika varattu että tulenko vai enkö kun huomenna menen sinne sairaalaan..tokas että kyllä ne käynnistää sen synnytyksen ku vauva on ollut sen 4kg jo viime viikolla että eipä sitä nyt tarvitse isommaksi hautoa..joten tuskin tarvii mun enää neuvolaan tulla kun vauvan kanssa :):) mun pitäs vielä pakata toi mun laukku..sit pitäs pari joululahjaa paketoida kun meidän lasten serkut äitinsä kanssa on tulossa sunnuntaina käymään niin saavat ne sit mukaansa kun en tiiä olenko vielä sillon kotona..tää on kyllä niin jännää..
Jotain "rääkkiä" pitää vielä keritä tekeen tänään jos se sais paikat pehmeneen niin se käynnistäminenkin onnistus helpommin..
Tsemppii kaikille joille on tässä tapahtumassa vuorokauden aikana jotain ja kärsivällisyyttä niille joilla ei ihan vielä tapahdu..kuten mulle :D tiiän että tuun pitkiin täihin tällä viikolla monasti :D;)

Nyytikille tsemppiä tulevaan!! :) Ihana että taas saadaan vähä tohinaa tähän arkeen!
Inkerille myös peukkuja, että synnytys todella alkaa! :) Just neukkutäti sanoi, että hänen mielestä 0-3vrk on sellain keskiverto aika limatulpan irtoamisesta, vaikka oppikirjat kertovat paljon pitempään :)
Jännää!!! :)

Mä toivon, et teillä muilla olis hiukan nopsempaa toimintaa...tääl on aika tylsää odotella vaan, et jotain tapahtuu. Tai kyllä täällä tapahtuu...kahelta oli kahvi ja sitten käyrille, neljältä on ruoka ja sit taas käyrille... Mun tuurilla käynnistetään joskus hamassa tulevaisuudessa tämä synnytys, kun ei mitään ala tapahtumaan. Supparit on tosin nyt tiheempiä ja kipeempiä. Miehelle totesin, et tääl on sit takuulla tylsää seuraavat 6h, et älä pidä kiirettä :)

No eipä tule ainakaan nälkä :wink Eiköhän se tosiaan siitä ala rytinällä kohta etenemään! :) Mut sulla on onnellinen tilanne, kun olet jo sielä niin ei tarvi jännätä kerkeekö saada puudutukset yms :) Voit rauhottaa mieles olemalla turvallisissa käsissä <3

Missäköhän Suski viipottaa?! :) Eikös sielä la mennyt perjantaina?? :) Haha, jännä miten täälä alkaa elämään niin muiden hengessä mukana :grin

Mulla supparit tulee nyt harvemmin...täytynee mennä ravaamaan noita kerrosten välisiä rappuja, jahka toi 1/2h sitten paikalle ennättänyt tuleva isä herää tosta sohvalta...kyl on näköjään rankkaa tää synnyttäminen (mitkäköhän fiilikset sillä on vaik puoliltaöin, jos tää homma ei etene yhtään) :grin

Toivotaan Nyytikille lisää äksöniä sairaalaan! :happy093.

Suski on tosiaan varmaan jo ehtinyt synnytellä, kun ei oo muutamaan päivään täällä näkynyt. :)
Ja entäs LittleMyy? Eiköhän sielläkin ole vauva saatu maailmaan jo jollain konstilla. Toivottavasti kaikki hyvin!

Tilannepäivitystä...elikkäs lähdettiin illasta ajelee synnärille kun supistukset jatkui vaan veristä vuotoa tuli myös. Nyt täällä osastolla odottelemassa, supistukset muuttunu kivuliaammiks mut väli edelleen sen 10 min eli ei ihan vielä asiaa salin puolelle :) kohdunsuulla tapahtunu kuitenki jotain ja kätilö meinas et vähän kipu- ja unilääkettä niin eiköhän tässä yön aikana päästä hommiin :eek: (sillä kaavalla se meni muuten nuorimman kohdallakin!) Nyytikille voimia koitokseen :)

Samoin Inkeri32:lle tsemppiä! Mä sain nyt kankkuun jonkun kipulääkkeen ja lämpöpussin, jos vaikka saisin hetken nukuttua niiden turvin... Mieskin jäi tuohon lattialle nukkumaan, kun ei voi varmaksi sanoa jatketaanko vasta aamulla vai lähteekö synnytys käynttiin jo yöllä. Supparit on kipeitä, mut toi lämpö auttaa jo paljon...kohta varmaan lääkekin. Unta odotellessa siis...johan täs on aamukuudesta asti oltu hereillä... Mut jippii siis, kerrankin joku meidän suvussa on täsmällinen, kun tuo vauva kirjautuu ulos juuri laskettuun aikaan :) Huomenna on siis jo Pikkarainen mun sylissä <3

Takaisin