Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Herranjesta kun hyvä jos olen tiennyt olevan tuollaisia kuppikokoja olevan olemassa, puhuu nimim. A ja B-kupponen. Kyllä mä olen aikani isommista haaveillut, mutta ikä on tehnyt tehtävänsä ja näihin on tyytyminen. Onneksi on kaikenmaailman wonderbra-liivejä olemassa :grin

LittleMyy: Ok hyvä kuulla noista särkyjen syistäkin. Äsken oma neuvolatäti kommentoi vaan, että kuuluu asiaan.. Aika tyhjentävä vastaus :rolleyes:

Nennahh:lle kiitos todellakin tsemppaavasta synnytyskokemuksesta! Kiva kuulla näitä hyviä ja ns helppoja kokemuksia. Aina pikkusen helpottaa omaan jännitykseen :)

-Eevi- Muakin huvittaa nämä valmistautumiseni synnytykseen tukanvärjäyksineen ja kulmat piti käydä laittamassa myös kosmetologilla. Ja jalkahoidon yhteydessä tosiaan laitettiin hienot turkoosit varpaankynnet. Hirrveen tärkeitä juttuja siellä sairaalassa :grin :greet015

Moikka!
Enpä oo aikasemmin tänne rohjennu kirjottaa (oon kyllä lueskellu näitä juttuja jo pitkään), mut nyt sitte päätin niin tehdä. Elikkäs tää aihe, koska alkaa olemaan loppuajan paniikki käsillä. Oon ensikertalainen, eli eka vaavi on tulossa ja laskettu aika olis ollu 6.12. Se mikä tästä tekee nyt niin jännää on se, että maanantaina mulle tehdään suunniteltu sektio. En nyt muista oliki täällä muita joille se tedään?

On tietty jännää kun ei voi yhtään tietää vaikka vaavi päättäis tulla maailmaan vaikka tänään (sama jännäys mikä kyllä kaikilla täällä on...), mut jotenki superkuumottavaa on tietää, että maanantaina viimeistään tää tulee tapahtumaan :/ kääk!

Tarttis varmaan lataa joku mobiilisovellus tähän, ku tää niin hienosti jumittuu jos yrittää laittaa jonku hymiön tuolta valikosta ;)

Jännät päivät edessä! :) Tsemppiä sinne paljon!
Joo ei tääläkään hymiöitä paljon laitella, kun heti menee noista liikkuvista jumiin :)

Tervetuloa joukkoon mukaan aarnikratti! (käytäks hymiöihin ylä- vai alalvalikkoa? ilmeissti alavalikon hymiöt ei toimi) Mulla oli alunperin sama la, mutta lopulta siirrettiin 7.12. Sopiiko kysyä kuin sut leikataan?

Tervetuloa aarnikratti joukkoon jännäämään! :) Ylävalikon kautta mulla kaikki hymiöt toimii eikä sivusto jumitu. Alavalikosta otettuna kaikki jumiutuu.

Tänään on tämmönen päivä, että kypsyttää tämä odottaminen. Tuntuu siltä, ettei mitään tapahdu. Noo tasan viikko vielä laskettuun, mutta silti..jos ei vaan yli menisi.. :smiley-angelic001

Jännityksellä odottaa uutisia Aeriasta ja Mariyasta!! :smiley-bounce012

Tänään kävin sit viimesessä neuvolassa..nyt ootetaan ens viikon poli käyntiä ja seuraava neuvola aika on kyllä varattu mutta neukku toivoi että silloin olis jo nyytti kainalossa ;):D kovin optimistinen oli että vauva kyllä syntyy ennen sitä neuvola aikaa joka olis 11.12 jää nähtäväksi...kaikki arvot oli ookoo..paino oli kyllä noussut 1, 100kg meikäläisellä :D:D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Noni nyt latasin mobiilisovelluksen ja kahtotaas...:rolleyes: hmm...tuolla ei kovin montaa naamaa näköjään oo, tai sit en vaa osaa :D

No jokatapauksessa... eli mulle tehään sektio kovan pelon takia. Oon aina sen tienny, että tuskin kykenen itteäni niin hyvin tsemppaamaan että alateitse pystyisin synnyttää ilman että järki lähtee. Yllättävän helposti sen sai kun olin valmistautunu hirveeseen taisteluun. Nyt siis päädyn naistenklinikalle remontin keskelle...heh Jännittää se silti iiiihan hirveesti :/

Asiaa ei kyl helpota se, että mun kanssa samassa elämäntilanteessa ollu yks mun kaveri justiinsa kuoli pari päivää synnytyksen jälkeen :.( Kauhee tragedia jo ittessään ja minä sit tietty alan täällä maalailla piruja seinille omalla kohdalla. No pitää vaa yrittää olla ajattelematta sitä sitte maanantaina.

Kiva ku nii moni oli heti toivottanu tervetuloa :) mä jo pelkäsin ettei ketää enää kiinnosta tämmösen mattimyöhäsen jorinat ;) Täällä on kyllä kaikilla jo jännät paikat käsillä...niin se aika vaan hujahtaa..

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Tervetuloa aarnikratti ja tsemppiä maanantaille! :)

Tämä kirjoitus vois mennä muuhunkin ketjuun, mutta avaudun nyt tänne. Mulla tuo raskausmyrkytys meinaa vaan pahentua, oon jo pariin otteeseen ollut pari yötä osastolla tarkkailussa. Verenpaineet ollu pahimmillaan 180/120 :eek: ja proteiiniakin löytyi reippaasti. Muuten oma olo on ollu tosi hyvä ja vauvalla ei ole mitään hätää, joten osastolla olo on ollu melko tympeää. Ruoka ei maistu (ja annokset on älyn pieniä), joten paino oli näköjään vähä tippunu. Eli ikinä ei oo hyvä, tuli sitä painoa tai ei :laughing002 Ja nukkuminenkin siellä oli mitä oli. Se tässä vaan meinaa välillä jännittää, että jos myrkytys kovasti etenee niin synnytys pitää käynnistää, ja siihen on paikat vielä kuulemma melko epäkypsät. Voisi kuulemma tulla melko hankala synnytys :sad001 Nyt yritän lepäillä mahdollisimman paljon, ettei arvot pahene. Ja toivoa että vauva tajuais alkaa tunkea oikeaan suuntaan. Tällä hetkellä tulee vaan lähinnä jalka kyljestä läpi :wink Toisaalta, nyt ainakin osaa elää hetkessä kun nauttii jokaisesta hetkestä kotisohvalla tietäen, että toinen vaihtoehto on makoilla osastolla...

Tervetuloa Aarnikratti, parempi myöhään kuin ei milloinkaan...ja meillä on vielä monta yhteistä kuukautta edessä, kun löpistään vauvoista syntymän jälkeen :) Eihän tää formuilla käynti synnytykseen varmaan lopu... jotenkinihana, kun tietää vauvan olevan sitten sylkyssä maanantaina, tsemppiä siis siihen asti!

Hei mäkin haluan tuollaset hiukan isommat etuvarustukset kiitos :p Mulla kuun yhä mahtuu 75A-B rintsikat (toki yläosasta hiukan tuppaa pullottamaan yli tai riippuu mallista...kovin avonaisia kaula-aukkoja täytyy välttää, ettei näy toi "tissivako" julkisesti). Sain systeriltä imetysliivit, jotka oli kuulemma liian pienet heti alkuun...sanoi, että jää kyllä mullekkin pieneksi, mutta voisin vaik nyt alkuun käyttää...

Mä olen päättänyt, että vauva syntyy aikaisintaan ensiviikon tiistaina...on vähän muuta puuhaa ennen sitä :grin. Harmittaa, kun mies joutuu jättämään työpaikan laivaristeilyn (miniristeily) joka tapauksessa väliin, kun ei enää suostu sinne lähtemään, jos vauva ei ole vielä tullut. Mä kyllä sanoin, että voisi hyvin lähteä torstaina, jos vauva syntyy vaik tiistaina...kunhan tuo mulle PALJON suklaata tuliaisiksi!!!

Tervetuloa vaan Aarnikatti...mulla on kanssa synnytyspelkoa..mutta juurikin toiste päin..pelkään sektioon joutumista..edellinen synnytys päätyi sektioon ja ei ollut järin mukava kokemus omalla kohdalla :confused: tsemppiä maanantaihin.. ;)

Kiitti kaikille tsemppauksista :)

Nii no se oliski varmaan just ikävin yhdistelmä jos lähtis synnyttää alateitse ja sitte hirveen väännön jälkeen sanottaiski et leikkaukseen pitää mennä... kurja yhtälö. Oon aatellu tän niin että kun asia on jo valmiiks lyöty lukkoon sektion suhteen nii pitäis välttyä suuremmilta yllätyksiltä. Sitähän nyt ei ikinä tiedä mitä siinäki voi käydä, mut kaikessa on riskinsä ja jommallakummalla tavalla se sieltä ulos tulee ja sektio tuntuu mulle paremmalta näistä kahdesta ;)

Tuntuu nii epätodelliselta et maanantaina se sit viimeistään tapahtuu... vaikea jotenki edes kuvitella sitä tunnetta sitte ku näkee ekaa kertaa minkälainen tyyppi se tuolla on mun kylkiluita survonu :D

Tarttee tästä varmaan vielä uusimmat vaavin vaateostokset pestä ja vähän viimesiä valmisteluja ennen uutta tulokasta tehdä :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Tervetuloa vaan, Aarnikratti! Kivaa kuulla näitä sektiokokemuksiakin. :)

Niin, ja jos siellä joku näitä juttuja lueskelee ja miettii uskaltaako liittyä vielä foorumille mukaan, niin uskaltakaa pois vaan! Mukavaa jännäillä yhdessä ja varsin terapeuttista jakaa kokemuksia toisten samassa tilanteessa olevien kera. :greet008

Komppaan Ministä ;) tänne tulee niin paljon kaikkia hyviä vinkkejä ynm ja ennen kaikkea ne muiden kokemukset ja fiilikset odotuksesta ja synnytyksestä on tosi tervetulleita....mä en aina meinaa pysyä ihan kärryillä mitä kaikille tapahtuu kun tulee niin paljon postauksia ynm..siks en aina saa esim kommentoitua kaikille..mut eihän se varmaan olekkaan tarkoitus :p:D
Kaikkeni yritän että saan luettua :D:D:)
Hemppari mulla oli muuten laskenu 120:stä 111:sta joten rautaa pitää taas popsia..tääkin olis varmaan pitäny neukku kuulimisiin laittaa :D

Tämä on kyllä nyt ihan pakko jakaa...

Toissa yönä, heräsin siihen, että sänky oli ihan märkä ja itekin olin..
Soitin kättärille, lapsivedet, ohjeeksi sain, että soitan päivystykseen puolenpäivän aikoihin, jotta saan lisäohjeet. Toki jos käy kipeeksi, niin silloin soitto aikaisemmin.. Noh, jäin sitten odottelemaan alkavia supistuksia ja pakattiin kaikki kassit loppuun miehen kanssa, ajatuksena kohta meillä nyytti sylissä.
Sitten soittelin päivystykseen, sieltä tuumattiin heti tyyliin, että ei se mitään lapsivettä ole, jos kerran ei ole tullut lisää.. No sitten kuitenkin paljouden vuoksi hän suostui ottamaan meidät vastaan, jotta asia tarkistetaan heidän lapsivesitestillä.. Menimme paikalle ja kätilö otti meidät vastaan, teki testin ja se EI ollut lapsivettä, pissaakaan ei (hajusta päätellen) ollut.. Nyt ihan niinkuin masuasukki haluaisi pikkusen kiusata meitä, hih.. Itse olen kyllä nyt jotenkin niin turhautunut, mitä kaikkea sitä vielä tuleekinntuolta alhaalta ennen kuin on sitten tosi kyseessä... Kätilö otti lapsen sykekäyrän kaikki ok ja teki mulle sisätutkimuksen. Vauvan pää on kuulemma jo toosi alhaalla, eli tulossa on :) nyt ainakin voi olla täysin varma, että on kiinnittynyt. No sitten kohdunkaulaa on vielä jonkun verran jäljellä ja kipua tuli ihan kiitettävästi kun teki tutkimuksen.. Ja sainkin varmaan loppuajaksi vielä tuon hieman verta tihuttavan kohduunsuun seurakseni.. Toosi kivaa....

Eipähän tässä auta kuin aloittaa kodin pakkaus, meillä kun olisi tarkoitus päästä sinne pääkotia takasi vielä ensi viikolla ennen syntymää :) (3kk putkiremppaa takana)
Onneksi viimeyön sain nukuttua ja kerättyä voimia :)

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Pakko kokeilla josko vihdoin onnistun saamaan viestini perille...ihan raskauden alussa kirjoitin muutaman viestin, sitten siirryin fb:n ryhmään kirjottelee. Nyt olen ollut pois koko naamakirjasta pari kuukautta mutta lueskellu täällä teidän juttuja...en muistanu salasanaa tänne kunnes tänään hokasin et olen puhelimella koko ajan kirjautuneena ;)

Täällä siis rv 37+3 ja maanantaina käytiin näytillä sairaalassa kun epäilys oli lapsiveden tihkumisesta. Testi näytti kuitenkin negatiivista, ja tilanne kohdunsuulla aika epäkypsä, sormelle auki ja kaulaakin jäljellä. Eilisestä on kuitenkin limatulppaa bongailtu, jeee! En ole kolmessa aiemmassa raskaudessa siihen törmännyt enkä ois koskaan uskonu et jostakin eritteestä voi olla niin riemuissaan :D oiskohan se sisätutkimus hieman edesauttanu asioiden edistymistä, se jää nähtäväksi. ..
Aiemmat synnytykset siis käynnistettyjä kaikki joten jännitystä täynnä nämä päivät. Eka tosin alkoi viikolla 40+2 juurikin lapsiveden tihkumisella mutta tarvitsi kuitenkin lääketieteellistä apua lähteäkseen käyntiin kunnolla.
Kaksi seuraavaa käynnistettiin liikehälytyksen vuoksi jo viikolla 37, molemmat pienemmät pojat syntyi sitten tasan 38+0.
Odotan ihan mielettömästi et pääsis jo tositoimiin, kaikki on vauvaa varten niin valmiina kun olla voi... ja oma olotila kaikkee muuta kun ihana eli olisin ihan valmis tästä masusta jo luopumaan :)

Yritän nyt aktivoitua tän kirjottelemisen kanssa näin loppua kohden, tällä puhelimella se vaan on niin ärsyttävän hidasta! No mutta onpahan nekin hetket lähempänä h-hetkeä :)

Hui..kuuluu varmaan asiaan..mutta mulle ihan uutta..kävin veskissä ja pyyhkiessä paperiin tuli hiukan verta..olisko limatulppa juttuja?? :D

Itselläni irtosi silloin 2 viikkoa sitten torstaina limatulppa ja neiti syntyi sitten seuraavana päivänä perjantaina ilman mitään ennakkosupistuksia tms alkaen täysin yllättäen vesien menolla! Esikoisen aikaan irtosi limatulppa ja meni 2 viikkoa kun poika syntyi..

Pian te olette synnyttämässä! :grin Täällä on meneillään yölypsy nro 2, viemisiä tytölle sairaalaan :)

Kiva kuulla Inkerinkin kuulumisia :)

Meillä herätään ilmeisesti tulevaisuudessa puol kahden aikaan ja viiden-puol kuuden aikaan syömään. Hiukan ärsyttävää heräillä tälläi ja sit valvoo tunti, ellei ylikin... Ja tälläi ku aamusti soi kello 7, ni tooosi kiva herätä puol kuus... No päikkärit tulee tarpeeseen tänää...

Neuvolapäivä olis tänää...

Ohho Mirkkulin kokemusta :eek: KAIKKI on näköjään mahdollista! Täällähän alkaa yhdellä jos toisella tapahtumaan! Melkein kateellisena luen teidän saapuneista limatupista :grin Vessakäynnit ovat nykyään odotusta täynnä, jospa jotain uutta ilmaantuisi..

Mä olen herännyt joka päivä tällä viikolla 04 ja enkä sen jälkeen ole enää nukkunut. Oisko se meillä myös enne ruokailuajasta. No tuskin yhteen kertaan jää.

Eilisen saldo oli yksi menkkajomottelusessio, kesto noin 20 min. Ja se oli sitten siinä jälleen. Kivuttomia kiristyksiä tulee kyllä tasaiseen tahtiin. Hmmm..olispa kiva tietää, mikä tuolla alakerrassa on tilanne, että vähän tietäisi, missä mennään :confused013

Nyt on muuten maailmankirjat sekaisin; aloin eilen VIRKKAAMAAN!! Jotain rajaa!! Olen viimeksi "pakkovirkannut" varmaan 10-vuotiaana koulussa. Kaikkea sitä keksii, jotta aika kuluisi eteenpäin :laughing002 Eipä silti, ajantajuhan siinä menee mukavasti, unohtuu koko odottaminen. Etten vaan innostuisi :excited001

Takaisin