Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aeria..tsemii huomiselle..ja ihmiset useammin kirjoittelee niistä huonoista kokemuksista..pidän peukkuja sulle...itsellä edellinen käynnistys johti sektioon..mutta se sektioon joutumiseen ei vaikuttanut se käynnistys vaan se että tyttö yks kaks päätti kääntää päänsä väärään asentoon..sillehän ei voi mitään..mutta tosia peukkuja sulle ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Aeria, hirveesti tsemppiä huomiselle täältäkin suunnalta :).

Meillä neukku puhu, että täälläpäin pääsee vasta käynnistysarviointiin, kun raskaus on 2 viikkoa mennyt yli la:n ja siinä sitten katotaan, että miten vauva ja äiti voi ja sitä mukaan sitten varataan käynnistykseen aika o_O. Mulla siis, jos vauva päättäis ettei aio syntyä itsekseen, niin mun käynnistysarviointi olisi silloin 23.12 ja luultavasti käynnistys alotettaisiin joulun jälkeen. No, toivotaaan ettei tuonne saakka tarvitsisi kärvistellä. Tasan 2 viikkoa ja 1 päivä laskettuun aikaan!!!:smiley-bounce005

Voi Suski, mä lähetän sulle sympatiaa! Mäki oon vauvan koosta aika kauhuissani. Ja kai tolla ultrallakin se arvio osaa heittää... Plääh! Jospa vaikka saisit neuvolasta lähetteen ultrattavaksi???

Aeria: No, mulla on kaksi tuttua tällästä, että olivat kotona vaan rauhassa ja sitten olikin jo kiire. Toisella oli ajomatkaa sairaalaan 2 tuntia ja kerkes olla sairaalassa 15 min ennen ku vauva pihalla (esikko). Oli ihan shokissa sen jälkeen. Toinen kanssa meni vähän varuiks näytille ja oli sitten joku 7 cm auki. Harvinaista toki näin, mutta silti hirvittää... Eikä toisaalta kyllä huvita turhaankaan käydä siellä kääntyilemässä. Ehkä sitä SIT tietää :rolleyes:

Aerialle kovasti tsemppiä huomiseen käynnistykseen - kyllä niitä onnistuneitakin käynnistyksiä on. Ne vaan harvemmin on siellä netissä. Sulla on vauveli kohta sylissä :love7!!!

Multa kanssa tsemppiä Aerialle! :) meillä sama homma, sairaala ja käynnistely odottaa huomenna aamulla klo 8, hui!
Synnytys jännittää mutta myös se koko....>:/

Täälläpä käy vilinä ja vilske, kiva :)

Marzi: Tosiaan sitä teetä saa ainakin luontaistuotekaupasta. Minulta myyjä varmisti, että millä viikolla olen, ettei kuulemma saa liian aikaisin alkaa juomaan. Toisaalta kuulin, että kuulemma esim Ruotsissa juodaan koko raskausaika tuota samaista teetä, että ei ihan ota selvää :rolleyes: Noh eipä siitä varmaan haittaakaan ole tässä vaiheessa :)

Aeria: Sulla on kyllä jännät paikat, tsemppiä kovast huomiseen! :) Lisäys: ja edelleen samat sanat Mariyalle!

LittleMyy: Sullahan kuulostaa jo ihan oikealta toiminnalta :thumleft

-Eevi-: Kiitos supistusten kuvauksesta! Tietää ainakin, että mulla ei ole tullut ensimmäistäkäön oikeeta :think005

Kiitos kaikki tsempityksistä <3 ja samoin kanssatsempit Mariyalle!
Ja kaikille muillekin vikoilla jännillä viikoilla/ päivillä! Sormet ristissä että vaikka sairaalat ja käytännöt vaihtelee, niin kaikki menis hyvin itse kullakin! Kohta niitä nyyttejä alkaa kertyä! :)
Joo parempi lähteä ajoissa vaikka varmuuden vuoks jos on ajomatkaakin! Ei se varmasti oo turhaa käydä näytillä vaikka lopulta ei oliskaan aivan h-hetki käsillä.. meidän valmennuksessa ei kellään ollu yli 30min ajomatkaa ja kaikki odotti ensimmäistä, joten ehkä ohje annettiin sillä silmällä. Pienoinen järkytys jos sairaalaan päästessä kätilö toteais tyyliin "tukka näkyy jo" o_O Joten parempi luottaa vaistoonsa kuin ohjekirjoihin!

Täällä vauva raivaa tietä ihan urakalla..tämmöstä mylläkkää ei oo vähään aikaan kyllä ollut..ihan tuntuu että kohta käsi ilmestyy helman alta :D:eek: ei oo kyllä mitään supistuksia mutta sellanen kaivuutyömaa on käynnissä että tuntuu aikas ilkeelle...

huomasin tänään autolla ajaessa että maha ottaa kyllä mukavasti reisiin kiinni :D on siis todella alhaalla jo maha..ja istuessahan sen huomaa parhaiten

Mullakin ottaa maha kiinni reisiin, ja minitissit lepää vatsan päällä. Oikeasti, ne on kasvanut?! :grin Eilen illalla ilmaantui kohdun alaosaan särky? Ei aaltoilevaa, vaan aina kun liikuin. Istuma-asennossa ei tuntunut. Ihan erilainen kipu. Mitä lie...? Ja ny kun heräsin, niin ylämasu taas kihelmöi ja nipistelee. Jotain siellä touhutaan. No tänään neuvolaan ihmettelemään...

Piti vielä -eeviltä- tai ketä vaan, tarkistaa, että eikö oikean supistuksen kipu tuntuu enemmän menkkajomolta (kerrottuna miljoonalla) kuin ns särkymäisenä kipuna? Mietin tuota eilen, kun kärvistelin sen säryn kanssa. Jotenkin pahemmatkin menkkajomot on helpompi kestää, kuin tavallista särkyä... Ja tuntuuko supistuskipu koko vatsan alueella?

No kyl joo ainakain itsellä ollu menkkajomo/polte tyylinen. Toki toisen kohdalla sairaalassa ne muuttui pelkästään selän puolen kivuksi, eikä mahaa sattunut yhtään..
Miisa, täälä kans yksi normi minitissinen ja suorastaan outoa kun tissit osuu mahaan xD (kesällä odottaessa alapuolelta hikosi! Hyi :D )

Mulla oli supistuskipu semmosta jännää aaltoilevaa, tuntui niinkuin se olis joku kehä kiertyny vatsan ympärille ja polttanu/jomottanu yhtä aikaa. Mullakin tosin se kipu tuntui ensin alaselässä ja reisissä tosi lujasti. Sairaalassa sain vasta tuntea ne vatsan puolen supistukset. Ai juku että ne otti kipeesti... Niitä odotellessa...

Tällä hetkellä noi satunnaiset supistukset ei oo juuri perus menkkajomoa pahemmalta tuntunu, että joo..
Saapa nähdä milloin tää mukula ulkoistaa ittensä. Tällä hetkellä on semmonen olo että tuskin ennen laskettua tulee ainakaan. 38+4 tänään mulla.

Kiitos vastauksista, jään "mielenkiinnolla" myös odottamaan...

-Eevi-: Mäkin olin tätä ennen vain kuullut, että tissinaluset voi hikoilla :laughing002 Kun mullaha "tuulee ihan suoraan päin" normisti, kun ei ole ollut mitään tissinalusia :laughing001 Tosiaan outoa kun ne lepäilee nyt masun päällä :laughing002 Maito kun nousee, saa hetken kuulemma kokea itsensä silikonitissiksi, tulee tissivaot ja kaikki koettua :laughing002 Pitää ottaa ilo irti, kunnes niistä tulee kuulemma tyhjät, surulliset pussit lopulta ja koko pienenee entisestään (mahdollista?)...

Täällä kanssa tullu tutuksi tissinalusista hikoilu. Hassua kun aluksi näytti tissit kovin suurilta kun kasvoivat A->D, mut nyt eivät näytä kovinkaan suurilta. Ja mun ei kyl enää "lepäile" mahan päällä, kun maha laskenut sen verran.

Mä en niin kauheesti tissien alta hikoilekkaan vaikka aika jäätävät tissit mulla onkin :D enemmän mä hikoilen... hmmm.. kehtaakohan tässä sanoakaan... persvaosta xD

Mulle neukku sanoi että ei tehdä lähetettä kokoarviointiin... Itellä vähän noi hermot alkaa kyllä olla niin loppu ton koon takia. Pitäiskö sitä tirtauttaa huomenna neuvolassa itkut ja vaatia sitä ultraa? :O

Itku on hyvä ase Suski ;)
Mä oon niin ylpee itsestäni..sain puettua muksut toppavaatteisiin ja itseni ei ehkä nyt niin lämpösiin vaatteisiin ja köpöteltiin postiin ja takas ostaan kortteihin merkit..piristi kummasti tuo pakkas ilma..

Joo täällä kanssa hikoillaan tissien alta ja mistä millonki :p:D..mua niin huvitti kun tässä jokin aika sitten kävin ostamassa imetysliivejä baby stylestä..siellä ei ollu sit mun kokoa joten tilattiin erikseen oikeen kokoset..täti hiljeni ja katto hitaasti ku kysy kokoa..80 F vastasin..ja nää kyllä varmaan vielä lisää turpoo sit ku maitoa rupee nouseen :eek::eek:

Miisa: Mulla on ollut myös tuolla alamahassa sellasta "tavallista kipua" jo jonkin aikaa. Neuvolantäti epäili, että vauva lepäisi pää sellaisessa asennossa, että se painaa johonkin hermoon tai kohtuun siten, että sinne tulee kramppi. Noi yölliset kivut oli kyllä ihan eri sfääreissä - muutama tuli taas viime yönä, muttei laisinkaan niin tasaiseen tahtiin ku edellisenä Mulla aina menkkakivut repii sisäreisiä ja selkää, joten jos nää supparit nyt tuntuuki mahassa niin en oo yhtään valmistautunu siihen :eek:

Mulla on nyt alkanu tissit turpoomaan :oops:. Viimeksi kasvo yhdellä koolla alkuraskaudesta ja nyt epäilen josko vähän yrittäis sitä maitoa nousta. Valuttanuhan ne on jo viikko tolkulla... Mutta kun ne jo alkuun on kokoa E ja nyt taitaa olla F niin en kyllä kovasti välittäis jos kasvavat vielä... Nään jo kauhukuvia julkisesta imettämisestä kun kaivan nämä Partonit esiin :sad001...

Suski - ehdottomasti kyynelkanavat auki. Näin sain oman neuvolantätini vasta kirjottamaan sen lähetteen mikä kyllä on ihan naurettavaa. Olin sitä ennen puhunut joka käynnillä samasta asiasta, mutta ilman vaikutusta. Kun sitten tirautin pari teatraalista kyyneltä niin lähete lähti ja vauhdilla :rolleyes:...

Heippa! :)

Mä ajattelin teille kirjoitella tsemppiviestiä, kun itse synnytin heinäkuussa 2013. :) Itseäni jännitti silloin synnytys ihan tosi paljon ja helpotti lukea muiden synnytystarinoita.

Itse valmistauduin synnytykseen lukemalla siihen liittyviä kirjoja ja käymällä kävelyllä joka päivä. Helpotti, kun tiesi mitä siinä tapahtuu ja oli fyysisesti hyvässä kunnossa valmiina koitokseen.

Mulla alkoi supistukset lauantaina (5-15min välein) ja niitä kesti maanantaihin iltapäivään asti. Olin aika väsynyt, kun en ollut moneen vuorokauteen nukkunut, mutta onneksi ne loppuivat hetkeksi maanantaina ja sain nukuttua pari tuntia. Parhaiten supistuksiin mulla auttoi kuuma suihku ja hierominen. Välillä torkahdinkin suihkussa!

Ensin silloin lauantaina aamulla tuntui kuin olisi menkat alkamassa. Pikku hiljaa tuli voimakkaampia kipuja alavatsaan ja välillä säteili myös reisiin. Kovimmat supistukset ennen synnytystä tuntuivat selässä polttona.

Maanantaina illalla lähdettiin sairaalaan, kun supistuksia tuli 3-5min välein. Edelleen suihku auttoi suht hyvin. Sairaalaan päästyämme olin 10cm auki, sain ilokaasua ja spinaalipuudutuksen. Puudutuksen jälkeen en tuntenut enää mitään. :) Ei sattunut yhtään. Sain suht koht pahat repeämät, mutta nekään eivät sattuneet yhtään. Ompeleminenkaan ei sattunut. Pystyin myös heti istumaan, enkä tarvinnut kipulääkkeitä synnytyksen jälkeen.

Mun mielestä parasta oli olla viimeiseen asti kotona, niin ei tarvinnut sitten kuin käydä vaan ponnistamassa sairaalassa. :) Mielummin kärvistelin kotona suihkussa kuin jossain sairaalan sängyssä. Ei ne supistukset ole oikeasti mitään niin kamalaa, siinä on aina muutama minuutti välissä aikaa levätä ja valmistautua seuraavaan supistukseen. :) Kannattaa tähdätä siihen, että saisi sen puudutuksen ennen ponnistusta!

Tsemppiä kovasti synnytykseen kaikille! :) Hyvin se menee, ei se ole yhtään kamalaa. Mulla jäi sellainen fiilis, että olisin voinut heti tehdä sen uudestaan. Puudutus auttaa tosi hyvin ja itsellä tosiaan tuo lämmin suihku oli myös tehokas!

Pian saatte ihanat pienet kääröt kotiin. Tsemppiä!

Miisa, tääläkään normisti mitään alusia ole xD Aika jäätävästi sitä irtonahkaa jää kun imetyksen lopettaa, mut kyllä se siitä pikkuhiljaa kiinteytyy :D (en kyl ole huomannu pienenemistä tai suurentumista) Maan vetovoiman olen kyllä niissä huomannut :D
Täälä valmistauduttu synnytykseen hoitamalla ja lakkaamalla varpaankynnet kuntoon :D Tänään värjäsin myös hiukset.. Nää on vissii just niitä tärkeimpiä pienen vauvan kanssa? ;D
Ostin mä kauppareissulla vauvalle pepun pesu saippuan, kun se oli unohtunut kokonaan :)
Tänään pikkujouluihin koko perheen kesken, omskis saa syötyä ittesä ähkyksi jouluruuista :D (Oli taas niin kiva etsiä vaatekaapista jotaa siistiä ja sopivaa päälle! sieltähän se sama mekko tarttui käteen, mitä käytin yhdissä häissä meijän neitiä odottaessa.)

Mä sitkeesti aattelin vielä sheivata sääret, saas kattoo mitä siitäkin tulee :D Eli huomenna pääsen näyttämää miten lahjakas näyttelijä mä olen... Mut mitä sitten jos neukku ei suostu tekee lähetettä? Mitä mä sitten teen? Sanon etten synnytä olleskaa vai? :D

Takaisin