Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin miettisin et jos vaikka alkais pakkaamaan sitä omaa kassia tonne sairaalaan, vauvan kassi kun on jo ollut kohta viikon pakattuna :D

Mä en oo pakannu vielä kumpaakaan..mä olen jotenkin skeptinen että tää muksu menee yli ajalle koska on edellisetki menny.. :confused: jos nyt pakkaan niin sit tää ei ainaskaan synny :D:)

Sit "paniikissa"pakkailen kun lähtö tulee..enkä nyt oikeen tiiä mitä voisi pakata omia tavaroita joita ei tarttis tässä ennen synnytystä..tietysti imetysliivit ja liivinsuojat..oon ostanu aina kaupasta heldelmiä reilummalti että voi sit lyyä piknikin pystyyn salissa jos nälkä iskee ;) kun täällä niin nihkeesti saa sitä syömistä synnytyksen aikana :eek:
Viimeksi mulla oli kyllä koko ajan hirvee nälkä joten mies haki sapuskaa mulle vuodeosastolta :D:D..mut sit se kätilö joka anto mun luvan syödä kyllä joutu laskeskeleen aika tarkkaan mitä olin syöny ja paljonko ja aikaväliä kun päätös tuli siitä sektiosta

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Niin ja ne hamstratut hedelmätkin on tullut aina kerittyä syödä :D:D:D

HEI!
Tuossa juuri hokasin että mun enneuni synnytyspäivä lähestyy..22.11..eli se olis kahen päivän päästä =) kuinkakohan käy..taitaa jäädä vain uneksi....:grin:grin

Kelläs muulla oli enneuni synnytyspäivä jo tiedossa?

Mä en ole tuohon synnytyspäivään nähden mitään unia näynyt, mutta olen nyt raskauajan nähnyt poikavauva -unia ja esim sellaisia unia missä teen "sukupuolitestin" minkä mukaan vauva olis vahvasti poika :grin. Ja siis jotenkaan en osaa yhtään kuvitella, että vauva voisi olla poika, kun on niin vahvat tyttöfiilikset o_O. Ja sitten unista vielä poiketen, eräs ennustajakin ennusti, että meille on poika tulossa ja samoin kaveri ennusti sillä neula-lanka-testillä poikaa :grin. On näitä niin hauska arvuutella :p... Vielä hetki jännitystä.... :wink

Mä olin se yksi, joka näki päivämäärästä enteen eli se meni eilen 20.11.) :p Ja hyvin jaksoin lyllertää Ikeassa monta tuntia. Että se siitä enteestä. Oli muuten ihme, ettei eilisen kävelymaratonin jälkeen ole tullut mitään jomoja, suppareita! Kokeillaan tänään rentouttavaa muotoa eli menen ekaa kertaa elämässäni jalkahoitoon päiväni ratoksi :)

Piti vielä sanoa, Cherryn viestiin liittyen, mä näen poikaan liittyviä unia myös jatkuvasti, myös tätini ja äitini ovat nähneet poikaan viittaavia unia. Masun muotoon liittyen kuulen jatkuvasti, että selvä poika. Sykkeet on tosi matalat joka kerta.. Se vaan, ettei ultrassa nähty mitään pullottavaa..No nähtäväksi jää, onko sinne jotain kasvanut sittenkin :grin

Ooh, jalkahoito <3 mä kans kerran käynyt, kun kaaso oli polttareihin sellasen järkännyt.. Tekis kyllä niiiin hyvää tällä hetkellä!! :)

Njääh... Ei mitään uutta täälläkään synnytyksen lähestymisestä :/ Ei edelleenkään supistele sillee oikeesti. Muutaman kerran on silleen jännästi tuikassa tonne alakertaan, elän toivossa että poikanen olis matkalla vähän alemmas jo :D Huomenna olis neuvola, 38+0. Varmaan varataan uus käynti viikon päähän. Saapa nähdä mitä terkka tuumii kun ojennan Oyssin käynnin epikriisin jossa lukee mustaa valkosella että tyyppi on kuin onkin raivotarjonnassa :D

Mullakin oli siellä ns. synnytystapa-arviossa (jossa siis vaan ultrattiin ja seurattiin sydänkäyrää hetki) vauvan syke 110-120 eli jos onkin muuttunut pojaksi. Tosin matala syke tais johtuu hiukan hepposesta aamupalasta ja siitä, että vauva nukkui...aina kun liikahti nousi sykkeet sinne 140-150 ja ylikin. Vähän kuitenkin pelästytti, kun jouduin hetkeksi jäämään siihen sykkeen seurantaan...et josko jotain onkin vauvalla vialla. No, nyt koitam sit syödä säännöllisesti, ettei oo sit ainakaan siitä kiinni ton sykkeen lasku...harmi vaan kun ruoka ei oikeen maistu kunnolla.

Aika jännä tosiaan että neuvolassa ei ole osannut kattoa oikein sitä asentoa! :D Meijän neuvolassa on sellain historiikki ultra-laite, millä just pystyy kattomaan miten päin on ja alkuraskaudessa onko siel ketään kotona.. Suosittelisin ilmeisesti jokaiseen neuvolaan sellaista :D (säästäis kivasti äitien kukkaroita ja vapaita aikoja ultraan.)
Täälä samoilla fiiliksillä, supistelee juu mutta ei sitte mitään oikeita suppareita ole.. Turhauttavaa.
Miten mul on sellai fiilis, että viimeset viikot menee toooodella hitaasti O.o + tää neiti on kyllä muutenkin joka asiassa venyttänyt äitin kärsivällisyyttä, niin tuskin tulee edes ajallaan...

Suosittelen kyllä ottamaan jalkahoidon just nyt; tekee niiiin hyvää jalkojen turvotukselle, rentouttaa ihan älyttömästi, aivan taivas olo :) kaikenlisäks ihanan väriset, lakatut kynnet! Nyt tekee mieli kääriytyä peittoihin ja villasukkiin (ja syödä suklaalevy :grin, - mutta EN pysähtynyt ostamaan) Seuraava taivas aukenee varmaan sitten epiduraalin muodossa :grin

Miisa78, mä olen niin samaa mieltä sun kanssa :). Kävin kanssa eilen jalkahoidossa ja pitkästä aikaa sen jälkeen nukuinkin hyvin ja jalat on nyt niin kauniit että :wink. Tosin mä kyllä kääriydyin vielä peittoihin (en villasukkiin, muuten en ois voinu ihailla mun varpaita :grin) ja kävin hakeen ison suklaavanukkaan :).

Cherry87: :thumleftsiis kyllä, jalat ei enää näyttäneet edes omilta hoidon jälkeen :grin Niin tuli nätit! Silti olen kulkenut koko päivän villasukissa, kun se joku voide viilensi jalkoja vielä pitkään hoidon jälkeen. Oi suklaavanukasta, nam nam :p

Toi on muuten ihan käsittämätöntä kuinka kauan niitten lakat kestää kynsissä! :O Pitäs vissii ihan tutkia mitä lakkoja ne käyttää..

Jalkahoidot on kyllä ihania! Mäkin oon menossa ensi viikolla. Saa levahtaneet jalkaterät vähän hemmottelua. Mulla ei meinaa enää kengät mahtua jalkaan. Onko joku muuten kokeillut leikata itse varpaankynsiä? Mä oon. Jalan saa juuri väännettyä syliin, mutta ulommaisia varpaita ei näe ollenkaan eli käsikopelolla joutuu toimimaan. En uskaltanut. Vähän sama meininki siis kuin tuon jalkovälin karvoituksen kanssa.

Eikös tänään sitten ole unen mukaan Marzin vuoro lähteä synnyttämään? :wink

Mä oon vähä tylsä mahani kanssa, kun alakerran karvotus vielä näkyy ja kynnetkin yltää hyvin leikkaamaan :(
Ainiin, odotamme jännityksellä marzia! ;D

Huomenta! Täällä oli eilen illalla / yöllä hiukan tukalaa! Huh. Kävin pari tuntia illalla shoppailemassa ja johan tykkäs maha huonoa. Selkää ja reisiä särki melkoisesti ja supisteli silleen semi-kipeesti jopa! Yölläkin vielä jonkin verran. No, aamu tuli ja kaik on tiessään :P Että eipä tainnu tapahtua vielä mitään radikaalia. Tänään ankarasti siivoushommia ja synttäreitten laittoa, pidetään esikoisen 3v bileet huomenna, oikee päivä olis ens viikolla 27.11. Mun vauvva on jo iso mies <3

marzin puolesta jännäillään täälläkin! :)

Itse en yletä enään varpaankynsiä leikkaamaan joten mies napsii ne pienen mutinan kanssa..säärikarvat kyllä saan sheivattua vielä kun saunassa istuessa nostaa jalan kaiteelle..mut se että saa sen jalan siihen kaitelle ei tee kivaa :D

Tuskimpa enneuni toteutuu :D:D tai onhan tässä vielä päivää jäljellä...illalla oon menossa me&i kutsuille..voi sitä kysymysten määrää :confused: millon syntyy, kumpi tulee ja ja ja...no eipä multa nyt niistä ole kauheesti kysellyt kukaan mut ei se haitannutkaan ole :)
Jos sitä jaksas v-loppu siivouksen tehdä..lanttuloota mulla meni just uuniin..sit on kaikki joululaatikot tehty :D

Takaisin