Paljon tsemppiä Valentina89!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Tsemppiä valentinaKiitos. 4cm auki ja käyrillä odottamassa pitääkö palata kotiin vielä hetkeksi. Toivottavasti alkais taas supistukset tulla säännöllisesti et pääsisi tässä asiassa eteenpäin.
Synnytys meni ihan kivasti ja nyt on 3,5kg ja 50cm poika vieressä :)
Täällä pari päivää todella kipeitä suppareita, kestää pitkään, monta tuntia. Muuten sit oikeestaan nukun vaan kun lapsi koulussa ja mies töissä. Nyt taas puuskutan täällä ja vatsa näyttää tyhjenevän vauhdilla. Tuleva pelottaa, ihan kamalasti.esikoisen synnytystäkin pelkäsin, siitäkin niin kauan aikaa, 8 vuotta, että tuntuu jotenkin pelottavalta koko homma, ihan "ensikertalaisena" sinne meen siis. Pelottaa vaan että kroppa pettää ja ei toimi kuten pitäis. Noh pakostihan se on edessä, sille ei mitään mahda..
Pelon kanssa ei kannata jäädä yksin.
Olisiko sinulla mahdollisuus jutella siitä kätilön tai terv.hoitajan kanssa?
Itseäni helpotti, kun synnärin tutustumiskierroksella jäin vielä juttelemaan kätilön kanssa. Tuli sellainen rauhoittunut mieli, kun ammattilainen selitti asiat ja vakuutti, että hyvissä käsissä ollaan. Synnytystä se ei poista, mutta mieli rauhoittui, kun kätilö osasi ottaa kopin tilanteesta ja huomioida epävarmuuteni.
Mä oon käynyt jo juttelemassa synnytyksestä, kuten esikoisenkin odotuksessa. Sillon se auttoi koska ei tiennyt mitä edessä oli, ja ainut mihin luotti oli se mitä kätilö kertoi tapahtuvan.
Nyt siitä ei vaan tunnu olevan apua samalla tavalla koska tietää, että kukaan ei voi tietää miten kaikki menee. Voihan siitä jutella, mutta koska synnytys voi mennä miten tahansa niin tuntuu turhalta asiaa vatvoa kun siihen ei kuitenkaan kukaan voi tavallaan vaikuttaa. Luulen, että ainut mikä ratkaisee on se, kuka ottaa kopin kun synnyttämään mennessä kerron pelkääväni. Toisaalta odotan kyllä jo, että pääsis synnyttämään ja sais vauvan syliin.