Synnytys lähestyy - ajatuksia?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ensi kuussa on jo meidän kuu! Mitä ajatuksia lähestyvä synnytys herättää?
 
Jännittää positiivisella tavalla. Olen luottavainen synnytyksen kulkuun ja siihen, että saan ja osaan edetä omaan tahtiini, mahdollisimman luonnollisesti ja rauhassa. Enkä halua pitää kiirettä sairaalaan, avaudun rauhassa kotona niin pitkään kuin kivut ja vointi antaa periksi.

Esikko tuli luomuna ulos ja repesin ikävästi -se jätti traumat siitä etten saisi tälläkään kertaa tarvittaessa kivun lievitystä. Asiasta on juteltu paljon ja henkilökunta on ainakin luvannut nyt kiinnittää erityistä huomiota tuohon kivunlievitykseen, joten haluan uskoa ja luottaa siihen. Ehkä nyt kakkosen kohdalla osaan myös vaatia napakammin asioita ja kuunnella/rauhoittaa itseäni synnytyksen aikana. Ja jos on esikosta selvinnyt niin kaipa tämä toinen sutjakammin tulee ulos..

Sektioon joutumista pelkään, se on mulle ihan kauhistus kuten kaikki leikkaukset muutenkin (veitset, haavat, toipuminen jne.). Jotenkin ajatus luonnollisesta aukosta ulostulemiseen on helpompi vaikka koskeekin paljon :grin:nailbiting:
 
Mä toivon myös, että pikkuinen syntyisi ihan normaalisti alakautta. En haluaisi sektiota, viimeksi vauvalle meinasi hätä tulla ja muo oltiin jo valmistelemassa hätäsektioon, mutta onneksi rupesi sitten syntymään.
 
Mä menen jo melkein innolla, vaikka vähän jännittää ja hieman pelottaakin (ei ole synnytystapaa, mikä ei yhtään pelottaisi) suunniteltuun sektioon :) En halua missään tilanteessa synnyttää alakautta ja varmaan pelkään tuota vaihtoehtoa niin kauan, kuin leikkaus on todella tehty. Edellinen syntyi myös sektiolla, päivien alatieyrityksen päätteeksi, jossa toteutui pelot. Sektio oli siinä se positiivinen juttu. Toivon että toipuminen sujuu yhtä nopeasti kuin viimeksi eli viikossa kahdessa ei enää huomaa mitään. Haava vatsassa oli itsellä kivuttomampi, mitä kymmenen kertaa pienempi virtsateissä oleva... Toivon vaan tietysti, että kaikki menee ainakin suunnilleen siten, miten pitääkin.
 
Melkoisen laidasta laitaan ajatukset sekä tunteet. Ei malttaisi millään odottaa enää mutta silti taas haluaa että viihtyy masussa mahdollisimman pitkään. Hieman jännittää milloin ja miten h-hetki sekä lähtö tapahtuu tällä kertaa ja osaanko kuunnella kroppaani. Edellisetkin on menneet hyvin ilman ongelmia joten uskon myös tämän olevan yhtä "helppo" synnytys. Positiivisella asenteella mennään ja vastaan otetaan mitä annetaan. Nopeaa synnytystä toivon tälläkin kertaa vaikka kivunlievitykset on jääneet olemattomiksi :rolleyes: Se on äkkiä ohi.
 
Melkoisen laidasta laitaan ajatukset sekä tunteet. Ei malttaisi millään odottaa enää mutta silti taas haluaa että viihtyy masussa mahdollisimman pitkään. Hieman jännittää milloin ja miten h-hetki sekä lähtö tapahtuu tällä kertaa ja osaanko kuunnella kroppaani. Edellisetkin on menneet hyvin ilman ongelmia joten uskon myös tämän olevan yhtä "helppo" synnytys. Positiivisella asenteella mennään ja vastaan otetaan mitä annetaan. Nopeaa synnytystä toivon tälläkin kertaa vaikka kivunlievitykset on jääneet olemattomiksi :rolleyes: Se on äkkiä ohi.
Hyvin samanlaisia ajatuksia täällä! Odotan innolla synnytystä, mutta silti toivon ettei kovin paljoa ennen laskettua syntyisi. Toisen synnytys oli helppo ja suht nopea, jonka takia jännitän osaanko lähteä ajoissa. Meiltä menee kummiskin melkein tunti ajaa sairaalaan. Ja jännittää saadaanko ketään hoitamaan poikia siksi aikaa. En haluais ilman miestä synnyttää, ja olisi miehellekkin kurjaa jos ei pääsisi synnytykseen mukaan :confused: ja jännittää meneekö kaikki hyvin, toisen syntymä meni kuin unelma, niin epäröin voiko enää olla yhtä hyvää onnea ja mennä yhtä hyvin :bag:
Mutta positiiviset fiilikset jännityksistä huolimatta :happy: Ihanan kutkuttavaa havaita ensimäisiä merkkejä että synnytys lähestyy! :joyful:
 
Ihanan kutkuttavaa havaita ensimäisiä merkkejä että synnytys lähestyy! :joyful:
Kutkuttavaa nimenomaan :woot:
Näin viidennellä kerralla kyllä väkisin tulee mieleen että voiko kaikki mennä yhtä hyvin ja suht helposti kuin aiemmin. Toisaalta taas miksi ei menisi. Pysytään optimistisina! :)
 
Mulla ei ole juuri mitään merkkejä ilmassa tulevasta synnytyksestä. Kohdunsuukin on vielä entisellään. Mutta alkaa olla kyllä malttamaton olo!
 
Synnytystapa-arviossa torstaina sisätutkimuksen jälkeen lääkäri sanoi vaan on ok. Kannassa kuitenkin lukee pehmeä, lyhentynyt ja 2cm. No, ehkä kuuluu asiaan näillä viikoilla.
 
Synnytystapa-arviossa torstaina sisätutkimuksen jälkeen lääkäri sanoi vaan on ok. Kannassa kuitenkin lukee pehmeä, lyhentynyt ja 2cm. No, ehkä kuuluu asiaan näillä viikoilla.
Mulle ei ole vieläkään kertaakaan tehty sisätutkimusta. Että mäkin haluaisin tietää. Löytyisiköhän google-lääkäristä ohjeet tähänkin.:hilarious:
 
Mulle ei ole vieläkään kertaakaan tehty sisätutkimusta. Että mäkin haluaisin tietää. Löytyisiköhän google-lääkäristä ohjeet tähänkin.:hilarious:
Mulle on tehty peräti 3 kertaa, olen itse ollut sillä kannalla myös että tehkööt, haluan tietää mitä sinne kuuluu. Ollut nii kauan kipuja alapäässä ja muitaki oireita, mut liitoskivuiksi sit kuitattu.
 
Synnytystapa-arviossa torstaina sisätutkimuksen jälkeen lääkäri sanoi vaan on ok. Kannassa kuitenkin lukee pehmeä, lyhentynyt ja 2cm. No, ehkä kuuluu asiaan näillä viikoilla.
Mulla oli rv 35+1 sama tilanne, että kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja pehmeä. On täysin normaali tilanne näillä viikoilla :)
 
Mulla oli rv 35+1 sama tilanne, että kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja pehmeä. On täysin normaali tilanne näillä viikoilla :)
Mulla oli pehmeä jo viikolla 33 ja silloinkin mulle sanottiin et uudelleen synnyttäjälle on ihan ookoo et pehmenny
 
Mullekin ne on sanoneet, että uudelleensynnyttäjälle on ihan normaalia olla pitkäänkin 1-2cm auki :rolleyes:
 
Ihan vaan, että alkaisi jo :hungover: Alkaa olla aika väsynyt ja turhautunut olo, kun jo viidettä päivää peräkkäin supistaa epäsäännöllisesti, sukkapuikkokivut vaikeuttaa kävelyä ja yöllä menkkamaista kipua siihen malliin että kipuun herää.
 
Mulla meni vedet eilen klo 23.30 ja valvoin kuuteen asti kivuliaiden supistusten takia, mutta harmikseni ne loppuivat sitten siihen. Sairaalaan pääsen näytille klo 12 ja siellä sitten päätetään jäänkö sinne vai lähdenkö vielä kotiin odotamaan. Hyvin on poika ajallaan sillä laskettu aika olisi huomenna
 
Mulla meni vedet eilen klo 23.30 ja valvoin kuuteen asti kivuliaiden supistusten takia, mutta harmikseni ne loppuivat sitten siihen. Sairaalaan pääsen näytille klo 12 ja siellä sitten päätetään jäänkö sinne vai lähdenkö vielä kotiin odotamaan. Hyvin on poika ajallaan sillä laskettu aika olisi huomenna
Tsemppiä koitokseen, kun se koittaa :)
 
Kiitos. 4cm auki ja käyrillä odottamassa pitääkö palata kotiin vielä hetkeksi. Toivottavasti alkais taas supistukset tulla säännöllisesti et pääsisi tässä asiassa eteenpäin.
Tsemppiä Valentina! :love7:notworthy
 
Takaisin
Top