Synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Huli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin jo jopa välil "oottelen" synnytysoireita, vaikka nyt pitäs ainaki se kuukausi viel täs pyörii!! :grin on menkkakipuu ja supistusta ym ym mut saahan se siel mahas ny ainaki viikol 37 viel olla ;)

Täällä myös ootellaan et millonkas se pikkunen päättää syntyä ja yhtään ei auta kun muutkin kyselee et onko ollut mitään tuntemuksia et ois tulossa. Kaikki rupee oottelemaan malttamattomina. Lisäksi joka viikonlopulle ois jotakin juhlaa itelle tärkein juhla ois ens lauantaina kun vietetään 2v synttäreitä. Tosin nekin on sillä varauksella et peruuntuu jos lähtö tulee :)

Voiskohan toi sit kumminkin olla osittain sitä limatulppaa, kun nyt alle viikon ajan sitä on tullut vielä runsaammin kuin ennen, ja aika sitkeän oloista ja vähän kellertävää (koko raskausajan kyllä sitten tullut enemmän kuin koskaan...)

Martutilla enää 17päivää laskettuun!! Eihä se oo aika eikä mikää :eek::grin

Vastaha sitä sai tietää et on raskaana ! Mite tää aika on hujahtanu loppupeleissä näin nopee! Glunks, synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy.. :grin
Kiva, mie en oo ikinä ees käyny KYSsissä ni joutuuks täs menee sinne "kylmiltää" suoraa synnyttämää ilma et pääsee tutustuu ku synnytysvalmennuksetki typerästi lauantaisin ja en tuu näil näkymin sinne ees pääsemää mikää lauantai. Eipä siel iyl ees ostastoille pääsis käymää vaa videolta käsittääkseni näytettäis synnytyssalit ja osasto ja seki vissii netissä kyssin sivuilla on ni pitääpi sit kattoo se et on joku tuntuma ees millasee paikkaa menossa :grin

Heidi mä kävin just viime viikolla Sype käynnillä KYSillä ja pääsin samalla käymään synnytysosastolla. Voisitko vaikka neuvolassa kysyä onko sinne mahdollista päästä tutustumaan tai soittaa äitipolille ja kysästä? Se video toki myös löytyy netistä, mutta jos ihan livenä haluut nähä nii ainakin voi kysästä :) Onko KYS sulle muuten yhtään tuttu paikka? Helppo sinne on ainakin löytää ku pääovista vaan lyhyt matka :) Toki yöllä vähän kiertoa, mut eihän siellä koskaan yksin ole :)

Aikooko täällä kukaan synnyttää perätilaista alakautta tai onko teistä joku joskus perätilaista tuupannut? Mulla on pienikokoinen maha-asukki (36+4 2200g) ja kovasti suosittelevat alatietä koittamaan. Mietityttää, vaikka mun lantioni onkin kuulemma leveä kuin leivinuuni :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kuulopuheista voin sanoo, et perätilassa olevia vauvoja on maailmaan tullu "samallalailla" kun pää edelläkin, mut kun ei oo henk koht kokemusta, niin en mee mitään allekirjoittamaan :grin
eikö ne yritä kääntää siulta vai etkö anna kääntää...?

Vettä on niin vähän, että heti totesivat ettei kannata edes yrittää.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

AinaTäysillä, ei oo yhtään tuttu paikka, ikinä en oo käyny ku vasta huhtikuussa muutin siilinjärvelle! Pitääki kysässä neuvolasta tota tai soittaa sinne :) Onneks mies on kuopiosta kotosin ni se tuntee paikan :wink

Täällä myös alkaa olla synnytys ajatuksissa. Nyt on menossa rv34+2 ja äippäloma alkaa torstaina. Sit se odottaminen vasta alkaakin.. Tähän asti aika on mennytkin niin nopeasti kun on ollut töissä. Ennakoivia supistuksia on ollut rv18 asti sillain yksittäisiä kivuttomia, mutta nyt parin viikon ajan ovat alkaneet olla melko napakoita ja tulee enemmän päivän aikana ja helposti liikkuessa tai vähänkin ponnistellessa. Viime pe iltana ja la aamupäivänä oli myös sellaista jatkuvaa menkkajomotusta alavattalla+alaselällä ja välillä "repi" reisiinkin, mut en silti erottanut mitään yksittäisiä supistuksia. Sit välillä tuntui viikonlopun aikana kovaa painetta alavatsassa ja sellaisia vihlaisuja niinkuin vauva olis yrittäny "porautua" alemmas :D Nii ja sit ajoittaista etovaa oloa on ollut erityisesti aamuisin ennen kuin on ehtinyt saada mitään suuhunsa, samanlaista kuin alkuraskaudessa. Nää kaikki "oireet" on tuttuja ekasta raskaudesta ennen synnytystä, mut tuolloin ne alkoi vasta rv 37-38.... Jotenkin onkin sellainen fiilis, että tämä vauveli ei taida odotella laskettuun päivään asti... Odottais nyt kuitenkin edes sinne rv37 asti. (Esikoinen syntyi rv40+3.)
Synnytystä en pelkää, pikemminkin odotan innolla ja sellaisella "perhosia vatsassa" -jännityksellä. Eniten jännään että tuleeko sieltä tyttö vai poika ja et miten esikoinen suhtautuu uuteen tulokkaaseen :)

^ mulla on kans jotain viikon ajan ollu tota samaa, painetta ihan alavatsassa/alapäässä ja sitä "porautumis"tunnetta, et joku kairais itteensä tuonne kohdunsuulle (inhaa) + reippaasti harjotussuppareita ja mahan kovotusta.

luin tuolta etusivulta, omat sivut, et ensisynnyttäjillä pää vois kiinnittyä ties kuin aikasin, uudelleen synnyttäjillä vaikka vasta synnytyksen alettua :eek: olisin kuvitellu sen aivan toiste päin.
Toki nyt varaan mahdollisuuden et silmät ristissä aamu7 oon saattanu ymmärtää väärinkin...

Juurikin noin, mulla esikoinen tais kiinnittyä jo viikolla 34 ja toka kiinnittyi vasta 39, joten uudelleen synnyttäjällä se vauva mahtuu pyörimään pitempään siellä lähtökuopissa :):)

Kirjottelin tonne toiseen ketjuun siitä eilisestä verestä(tänäänkin tullut), ja äsken sitten soitin äitipolille nii sanoivat että jos tulee yhtään enempää niin pitää mennä näytille. No puhelu loppui ja menin vessaan, juuri kun olin istumaisillani niin jotain hölähti pönttöön, ei ollut minkään väristä ja olen melkein 100% varma ettei ollut pissaa ainakaan ja jos oli valkovuotoa niin oli kyllä ihan kirkasta. Ja samalla alkoi alavatsalla kuukautiskivut..
Mietinkin tässä että olisiko se voinut olla lapsivettä..? Laitoin kuitenkin siteen varuiksi jos sitä vaikka hölähtää lisää.
Aamupissallekin mennessä hölähti jotain, mutta sillon en sitä niin miettinyt, ajattelin vaan että meinasin sitten kusta lattialle.

Seuraa vähän aikaa, jos on lapsivettä niin mene ihmeessä käymään äippäpolilla!! Kyllä niiden pitää ainakin tutkia.

Coco suosittelen soittamaan synnärin päivystävälle kätilölle. Kerrot nuo oireet ja millä viikolla menet, niin he osaa sen pohjalta arvioida, olisiko syytä lähteä siellä tarkistuttamaan tilanne. Tuossa tilanteessa siis luottaisin aavistuksen enemmän sinne suuntaan kuin pelkkään neuvolaan..

Sen verran vaan pirautin, että jos sitä "lapsivettä" tulee lisää niin sitten näytille, kun saattoihan se tosiaan olla ihan vaan tosi kirkasta ja vetistä valkovuotoa. Ja ei oo tullut enempää.
Ja kätilökin siitä verestä oli sitä mieltä että saattais olla siitä virtsakivestä, kun se seilailee siellä jossain ja saattaa juurikin aiheuttaa tota verentuloa. :)
Mä kanssa just suikussa mietin, että jos ne vedet siellä menis niin mistä sen tietäis..

Minulla meni lapsivesi 15+2 viikolla punktion seurauksena suihkussa ja kyllä sen huomasi ihan selvästi vaikka vettä siinä vaiheessa on tosi vähän verrattuna loppuraskauteen :)

Takaisin