Synnytys lähenee

^Täällä stressannu sama asia.. kaikilla tuntuu olevan kesälomasuunnitelmat vähän auki, joten ei oo kenenkään kanssa pystynyt varmasti sopimaan. Kaikki keneltä on kysytty, niin ovat kyllä luvanneet auttaa, jos ovat maisemissa..
 
Sepä se, kun ei nyt ihan kelle vaan noita lapsia pysty lykkää kuitenkaan!! No pitää luottaa siihen et asiat lutviutuupi!
 
Meillä asuu molempien sukua paikkakunnalla mutta jos sattuu juhannuksena syntymään niin ei oo varmaan ketään täällä suunnassa.. Ja ne jotka on niin on töissä ja loput ei varmaankaan oo selvinpäin. Mutta joo parhain kesälomakausi meneillään niin huonolla tuurilla kaikki on just reissussa synnytyksen alkaessa.. Ja meillä mies pitää isyysloman "sitten joskus" kun on kiireettä töissä kesän ajan.. Eli tyttö menee isovanhemmille hoitoon siksi ajaksi kun olen sairaalassa ellei satu olla viikonloppu.
 
Varmaan kuuluu asiaan, että mielialat vaihtelee, toisena hetkenä voisin lähtee synnyttää vaikka heti ja toisena sit iskee ajatus, että ei vittu pitääkö tää synnyttääki vielä! No kaippa se ajatus rauhottoo kun mennään lähemmäks laskettua( toivottavasti ainakin) Eikä iske mikään viime hetken paniikki!

Toisaalta olisi kiva kun tää synnytys käynnistys itsekseen, koska olis kiva kuitenkin kokea se luonnollisesti käynnistynyt synnytys, mut toisaalta kyllä toivon että oltaisi turvallisesti sairaalan seinien sisäpuolella jo kun lapsi haluu maailmaan, meiltä kuitenkin menee autolla ajaissa se tunnista puoleentoista, ennen kuin ollaan sairaalalla, joten jos tälle tulee hirvee kiire maailmaan niin en välttämättä halua olla autossa siinä vaiheessa( ambulansilla kuulemma pääse noin 40- 45 minuuttiin Joensuuhun, mut kyllä sekin aika pitkältä kuulostaa ja siis keskustasta mentynä, me asutaan kuitenkin vielä syrjemmässsä):)
 
Huli, ollaan samassa sairaalassa :wink meiltä vähän lyhyempi matka.. omalla autolla, jos on oikein kiire niin pääsee reiluun puoleen tuntiin.. Lanssin kyydissä on kokemusta n.20min kotoa sairaalassa.

Iskipä tässä tuo tytön hoitohomma meilläkin.. tai siis ihe kävin miettimään, mies ei kuulema oo ressannu :grin siis jos mies on töissä toisella paikkakunnalla YÖLLÄ kun tulis sairaalaanlähtö, niin ketäs tänne kotiin hälyyttää. Onneks on pikkusisko poikakavereineen samalla paikkakunnalla, vaan pitäis vissiin heitäkin käyä vähän valmentamaan hommaan .. :rolleyes:
 
Ainut hyvä puoli on nyt ettei oo talvi, toista oottaissa ressasi eniten se et jos synnytys ois käynnistyny yöllä, niin mie en oisi varmaan päässy täältä minnekkään jos olis lunta tullu ( täällä siis ei kovin aktiivisesti lumitöitä tehdä, kun yksityistien varressa asutaan)

Mut pitää vaan luottaa siihen ettei tää käynnisty kuitenkaan itsekseen ja ollaan sairaalassa silloin kun tää haluu pihalle:grin
 
Mä jo kovin ehdin miettiä, että miten sängyn suojaan, jos synnytys käynnistyy vesien menolla keskellä yötä. Ollaan ostattu viime syksynä vähän kalliimpi sänky ja petari, niin en todellakaan olis halunnut niiden menevän pilalle. Mietin jo, että laitanko sinne lakanan alle esim. sen muovitetun lakana, mitä pinnasänkyä varten on hankittuna :) Tiedä sitten mikä etiäinen tuo oli, kun tosiaan homma käynnistyi vesien menolla. Ei tosin tarvinnut sitten ressata sitä onneksi, että kotona joku (sohva/sänky tms.) olisi mennyt pilalle, kun käynnistyi tosiaan sitten töissä (eikä onneksi töissäkään mennyt työtuolia tms., kun noustessa ottamaan asiakkaalle papereita tulostimelta, meni vedet).
 
Mulla on ollut jo kauan aikeena laittaa mun puolelle sänkyä sellainen muovifrotee-alusta ja pyyhe lakanan alle, JOS lapsivedet menee yöllä, mutta tuossa ne on lipaston päällä makuuhuoneessa edelleen... pitäisköhän repäistä ja laittaa ne vielä tänään illalla :)
 
haha kauheeta, mul ei oo tullu tollanen(KAAN) asia yhtään mieleen! :D miten mä en osaa ajatella mitään käytännön juttuja...... ainoastaan auton penkin suojaamista oon ajatellu, mut se onki paljo tärkeempi ku mein vanhat huonot patjat :D autolle ei saa käydä mitään! :wink
 
Mul on sairaalakassin vieressä jätesäkkejä ja pari pyyhettä odottamassa, niillä tarkoitus sitten auton penkit suojata. Auton takakontissa on kans pari vanhaa pyyhettä, ne on sellaiset mitkä meillä on siellä aina... vois sinne kyl kans ne pari jätesäkkiä vielä heittää.
 
Kopsaan tänne mitä kesäkuisiin rustasin:
Alkaa puskemaan tuleva uniin... näin unta että olin juhannusmarkkinoilla pojan kans, ja mun meni vedet siellä. Jostain syystä mun olis sit pitäny mennä ampparilla, mutta mihinkäs mä sit pojan laitan. Äidilläni työpaikka siinä melko vieressä, soitin hakemaan pojan. Ja mä siellä torilla kykin käsi haaruksissa ku meinas pää tulla jo esiin :eek: Sit mietin laitoksella että kait mä voin vastasyntyneen kans "kotiutua" mökille, juhannuksen viettoon... :p
Poika tosin ennusti et vauva tulee juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina... Hmmm :rolleyes:

Mä oon miettiny jos joutuukin taksilla lähtemään... Ilmeisesti oon oikeutettu kela-taksiin, ja kait pakko varuiks sinnekin penkinsuojaa varata. Tulis jokseenkin kallis taksireissu jos joutuis pesun vielä kustantaan... Meillä kun mies siis synnärin suunnalla töissä, niin sen ei oo mitään järkee ajella kotiin hakemaan mua. Jos siis lähtö tulis työpäivän aikana.
 
Voi että mä oon alkanu elätellä toivetta, että tää syntys jo ennen vko40.. Oon ihan tyhmä, ku aattelen sitä hirveesti, ku se menee niin saatanan tuskaseksi se loppuaika sit ootella. Yritän koko ajan toppuutella ittiä, että käynnistykseen mennään. Mulle on vähän lupailtu, että käynnistetään viimeistään sillo vko40, mut synnytystapa-arviossa sit varmaan varmistuu...

Mut nää olot on niin poikkeavat edellisestä, siis supistelut sun muut. Ois kiva tietää onko kohdunsuulla tapahtunu mitään, vaikka eihän se mitään tarkota vaikka oiski tapahtunu. Viimeksi oli siis 3cm ja kiinni. Toisaalta käynnistys ballonkilla ei onnistu, jos en oo ees vähän kypsyny, ni siinä mielessä..

Ja sit nyt oon alkanu oikeesti aatteleen sitä vauvaa, joka syntyy. Jotenki koko ajan oon vaan oottanu, että pääsee tästä mahasta eroon. Nyt ku oon pessy pieniä vaatteita ja viikannu ne hoitopöydän lipastoon, ni on alkanu tulla semmonen kaipuu sitä tulevaa nyyttiä kohtaan. Elämä on sitte TAAS ihan erinlaista kuin nut yhden lapsen kans.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon kans nyt jo alkanut ajattelemaan sitä, että syntyis ennen laskettua... joten odottavan aika käy vielä pitkäksi!!! Tänään rv 36+6.
 
Täällä kans odotellaan kovasti, että syntyis jo. Vähän sama ku stardustilla vaan, että saleen käynnistykseen mennään nii tyhmä on edes haaveilla.. Esikoinen synty 42+1 ballongi käynnistyksellä.. Jotenkin sitö vaan yrittää itelleen uskotella et juu juu kyllä se ajoissa syntyy kun on ollu niin paljon suoistuksia ja kovat liitoskivut mitä ei esikoisesta ollu lainkaan... Mut jooh, saapa nähä :p 1.7 sit taas katellaan kaverin kokoa :)
 
Se on sellanen lääkkeetön vaihtoehto käynnistykseen.. Vähän niinku pieni vesi ilmapallo jossa kiinni ohut letku. Lääkäri asettaa sen kohdunsuun ja vauvan pään välille, letku jää roikkumaan ulkopuolelle ja teipataan sisäreiteen kiinni. Sitä pitää sit varovasti otse vetää 1-2 tunnissa. Tarkotus on siis kypsyttää kohdunkaulaa kalvojenpuhkasua varten. Minä ainakin pääsin sillon kotiin odottelemaan irtoaako se. Muistaakseni sen annetaan olla 12 tuntia, jos ei irtoa sinä aikana niin sit tekevät jotain muuta... Siitä ei kokemusta ku mulla se tosiaan toimi ja irtosi sit kotona. Kyllä se vähän jännitti sit siinä vaiheessa, et kääks nyt vaan äkkiä sairaalaan odottelemaan että alkaa kunnolla tapahtua :)
 
Ballongin toiminta siis perustuu siihen, että se mekaanisesti avaa kohdunsuuta noin 3-4 senttiin ja näin myös kiihdyttää kehon omaa hormonitoimintaa synnytyksen käynnistymiseen. Ei mua oo neuvottu sitä itse mitenkään vetämään. Se annetaan olla 12tuntia paikoillaan, kunnes lääkäri ottaa pois. Jos tulee itsekseen ennen sitä, ni yleensä se on silloin tehnyt tehtävänsä. Mutta sen laitto vaatii tosiaan, että kohdunsuu on jo hieman kypsynyt, muuten sitä ei välttämättä saada asennettua.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo kyl tääl muutkin haaveilee et syntyis ennen LA!!! :rolleyes: Viime yönä taas varsinkin kun kärvistelin sängyssä näiden liitoskipujen kanssa niin et itkua tihrustin joka asennon vaihdossa niin totesin kyl et hermot on jo ihan loppu tähän! No joo ollu kyl jo kauan, mut nyt oikeesti rupee tuntuun siltä et kohta alkaa nuppi sekoon tähän väsymykseen ja kipuihin!!
 
Niinpä, ja vielä kun joutuu noiden prkl sokereiden kaa tappelee, ettei suuhusa uskalla mitään pistää, niin toivos et syntys mieluummin vaikka sen kaks viikkoa ennen laskettua ( Joko käynnistyksellä tai ittekseen)

Ruokahalukin ollu vähän hukassa viime päivinä kun ei oikeen uskalla mitään laittaa suuhun, ettei vaan tule ylityksiä!! Joten loppu aikana taitaa aika vähän tulla syötyy mitään, lähinnä tosiaan kasvispainotteisesti, huomannu että ei voi juurikaan syödä enää leipää, perunaa ja pastaa, no tulee aika paljon syötyä sit salaattia pelkästään jonkun proteiinipitosen kans...
 
Takaisin
Top