Synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Huli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pommiinal ei kyl oo ollu helppoo :grin Ite saa tietysti kiittää, et tää eka raskaus on ollu tosi helppo eikä vielä(kään) tee ees tiukkaa. Fyysisesti siis. Kyllähän tää tässä menee.... mut tänään kyl tuli aamul pieni paniikintunne kun katoin tota mun raskauslaskuria tossa allekirjotuksessa... siis noin vähän enää?? Tuntuu et viikot on menny tosi nopeesti. Aloin sit ompeleen vauvan lakanoita ku iski aikapaniikki :rolleyes: Toisaalta odottaa vauvaa kauheesti, toisaalta tekis mieli peruu koko homma, et ei tästä mitään tuu, emmäosaa.....

Tajusin muuten just et oon tosiaan niin poikki tähän et vaikka aiemmin vannotin että en todellakaan haluis sektioo, niin nyt on oikeesti sellanen fiilis et mulle ois ihan sama miten se tulis ulos, kuhan tulis ja pian..

tiu, jos en kovin väärin ymmärtänyt hoitajien puheista omalla kohdallani niin vielä rv 34+ annetaan kortisonia "automaattisesti", mikäli mahdollista, vahvistamaan keuhkojen kehitystä jos on epäilys että vauva syntyisi ennen aikojaan. Kai sitä myöhemminkin vielä annetaan jos tarvetta on.

Nii kai se on aika semmonen normikäytäntö et varmuudeks annetaan :) ja parempi niin eihän siitä kai haittaakaan oikeen pitäs olla.
Mua kans kyllästyttää olla raskaana mut jotenki toi et sanotaan et ehkä jo ens viikolla on vauvat sylissä nii tuli semmone olo et ei ny vielä! Haluun nää ulos joo mut jo nyt?? :D

tuskastuttaa kyllä, ihan oikeasti. tänään varsinkin olo "niin raskaana, niin raskaana" taas!!! :mad:

mut sit taas jotenkin ajattelen, et tää on se viimenen.. yritän siis nauttia..niinkin paljon kun tuota hemmetin raivostuttavaa hikkaakin odottamalla odotin tuntevani taas, niin nyt aina kun alkaa hermo mennä, niin tulee sit se "hellyyttävä" olotila että no, kohtapa tää on ohi. ja lapsi(raskaus)luku täynnä.

mietin tuossa tänään ääneen, että en esikoisen ajoilta muista mitään paineen tunnetta alaspäin, et olikohan ees laskeutunu kunnolla mihinkään suuntaan, kun alko ulos tulla o_O nyt ootan niitä tuntemuksia, et siis tuntisin että olis kunnolla laskeutunu lähtöasemiinsa...

Mulla ei pitäis ainakaan vielä synnytys ihan heti alkaa kun viel kohdunkaulaa jäljellä ja kohdunsuu kiinni ja kiintee (ei kyllä sanonu eikä kirjottanu kuinka paljon jäljellä kun ennen ollu 3-4 cm). Olisin toivonu kyl et jotain ois tapahtunu siellä kun kuitenkin supistelee sen verran jo ja menkkakipuilua ollu alavatsalla ja selässä. No la reilun 3 viikon päästä joten kai tää Viim joskus 5 viikon päästä ulkona on jokatapauksessa. :grin

O-ou, mulla irtos tänään se limatulppa, eli saapa nähdä alkaako synnytys ennen sovittua sektiota. Melkein pari viikkoa tässä olis vielä sektioon aikaa. Nyt alkoi jännittää.... miehelläki on vielä duunin pirskeet huomenna, nii eiköhän tää neiti ala tietenki sillon syntyä että isin pitää koikkaroida synnärille pikku hiprakoissaan. Vähän hävettäis :smiley-ashamed008

Mulla on kans ollu viime viikot tosi tuskaisia, että ymmärrän teitä kanssasisaret tosi hyvin jotta vois odotus jo päättyä. Erityisesti nukkuminen on yhtä helvettiä, ku ei missään asennossa ole hyvä. Kyljen kääntäminen sattuu mahaan ihan hulluna. Ja vessaan pitää tietty punnertaa ittensä 2-3 kertaa yössä. Ja sormet turpoo niin, ettei aamulla saa niitä koukkuun :sad001. Ja iltasella nilkat muistuttaa norsun jalkoja... :smiley-angry017

Mulla meni melkein kuukausi synnytykseen sen jälkeen kunnossa limatulppa irtosi, joten toivotaan että menee Selma vielä pari päivää. Tosin ehkä kannattaa tulevan isän ottaa vähän rauhallisemmin pippaloissa.

Mulla eilen illalla pudisteli suht napakasti ja tuli paniikki etten vielä oo valmis. Jotenkin oon odottanut että syntyisi samalla viikolla kuin esikoinen eli 39 enkä yhtään (henkisesti) valmistautunut siihen että tulis jo nyt. Kaikki on vielä ihan kesken! Tai sellainen ärsyttävä tunne, oikeasti parin pesukoneen pyörityksen jälkeen pitäisi olla valmista.

Joteki sitä oottaa et tulis noita synnytystä enteileviä oireita, just esim lähtis limatulppa vaik siitähä voi viel kauaki mennä enneku syntyy, mut sit täältä ku lukee et Selmallaki irronnu limatulppa ni iskee hiki otsaa et ei sittekää vielä, ei oo viel kaikki valmista!!! :grin
Kauheesti oottaa et syntyis jo ja sais pikkusen sylii mut sit skee paniikki jos supistelee esim et ei vielä!! :grin

Mulla tuli tosi kuumottava olo keskiviikkona, kun muutaman tunnin aikana tuli ihan useimpia kipeitä suppareita, jotka tuntui vatsassa ja selässä! Pyykinpesu oli ihan totaalisesti kesken, ja muutenkin sellainen olo, että on vielä vaikka mitä tekemättä :eek: Jotenkin on vain rauhallisempi olo, jos on saanut tiettyjä asioita valmiiksi.
Ensisynnyttäjänä tietenkin koko homma saattaa kestää vaikka kuinka, että kerkeäisi tekemään esimerkiksi ne pyykinpesut moneen kertaan, mutta täytyy sanoa että nuo supistukset sai kyllä vipinää ajatuksiin, ja vähän kinttuihinkin :grin

Mulla on kaikki valmiina vauvaa varten, ollut jo kauan, joten nyt kun sitten olen varautunut siihen että voisi syntyä ajoissa, niin katotaanpas sitten kun mulla käynnistellään viikolla 43... :grin Mä olen kyllä koittanut vauvalle kertoa, että hän voisi ensi viikolla syntyä...

^ Mitä lähemmäksi LA tulee, sitä hitaammin taitaa kulua päivät :grin Varsinkin sitten, kun jotkut alkaa soittelemaan ja kyselemään vointeja ja tuntemuksia. Onneksi ei olla kerrottu kovinkaan monelle tarkkaa päivää, niin ei kaikki ole höyryämässä ja sitä myöten saa omaakin oloa kuumenemaan :wink

Joo mä muuten oon miettinyt sitä, että kuinkakohan paljon alkaa lasketun ajan tienoilla tulla niitä viestejä, puheluita ja kyselyjä, että no joko jo? Toisaalta just ihmetyttää, että miksi sitä pitää lähteä kysymään, kyllähän me sitten aiotaan lähipiirille ilmoitella kun ilmoitettavaa on... o_O
Mun ja miehen äideille varmaan ilmoitetaan jo kun synnärille mennään, ja sitten muulle lähipiirille ilmoitetaan kun vauva on syntynyt. Jossain vaiheessa varmaan facebookiinkin aion ilmoituksen laittaa vauvan syntymästä...

Mä oon kuullut aika monelta, että niitä kuulemma tulee...:rolleyes: Sen takia ollaankin oltu vähän suut supussa asian suhteen. Mun mielestä myös vähän ihmeellistä (ja ehkä jopa epäkohteliasta?) kysellä ja tiukata: ei niin iso uutinen pääse valahtamaan käsistä! Olisi hienotunteisempaa odotella rauhassa tietoa, kyllä se sana leviää.

Kyllä niitä kyselyitä tulee! Ja sitten se vasta vituttaaki, ku menee yliajalla ja oottaa synnytyksen käynnistymistä koko ajan, ni sitten kaikki tutut kyselee, että joko joko? Kai se on vaan sitä, että heitäki jo jännittää. Tai sit ei osata kysyä mitään muuta... Semmoset naiset, joilla ei oo kovin monta vuotta edellisestä synnytyksestä, ni osaavat kommentoida tyyliin, eikö se voi jo tulla pihalle? Koska sehän se alkaa omaki fiilis sillon jo olemaan..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Sektioaika perätilan takia varattu 25.6. ja siis viikko sitten sain ton ajan, ja ajattelin että no kyllähän siihen vielä on aikaa, ei tässä mitään.. No mutta sitten eilen illalla aloin tarkemmin miettimään, niin mitä ihmettä eihän tässä ole enään kuin ensi viikko ja sitten vauva jo seuraavana keskiviikkona syntyy viimeistään! o_O
Eli siis viikko ja neljä päivää, HUI! :eek:
Kaikki on kyllä valmiina (rintapumppu ostamatta), mutta jotenkin tuntuu ettei kuitenkaan olisi ja miten sitä sitten pärjää vastasyntyneen kanssa jne. No jospa kaikki sitten omalla painollaan, kun nyt ensin pääsisi siihen sektioon asti ja sitten kattoo siitä eteenpäin :)

Huii, Coco, siulla ei oo kyl enää pitkä aika et saat nyytin sylii!!:smiley-bounce012
Mie en jaksa tätä oottamista ku ei tiiä millo syntyy, paljo kivempi ku ois itellääki tollaintarkka päivä tiedossa et sillo ja siihe aikaa saat vauvan :grin Tai en tiiä sittekää.. On tää kyl jännää myös oottaa kaikkii niitä synnytystä enteileviä oireita (jos sellais ees tulee) ja arvuutella mikä päivä syntyy :grin

Joka kerta kun hiukan enemmän holahtaa valkovuotoa pikkareihin, niin pitää mennä katsomaan että tihkuuko lapsivettä vai onko valkovuotoa.... :rolleyes: Ja kun tulee sitä menkkamaista kipua vatsaan, niin miettii että yltyyköhän tämä tästä kunnon supistuksiksi. Mutta ei, mitään ei ole tapahtunut, edes limatulppa ei ole irronnut :sad001
17 päivää laskettuun aikaan!

Luin täällä eilen vau.fi sivuilta tuosta limatulpasta, ja siinä luki että jos se irtoaa vähän kerrallaan limana, niin ei edes välttämättä huomaa että sitä on tullut valkovuodon joukkoon..

Takaisin