Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei kyllä ole nyt ollut mitään synnytykseen viittaavaa..
Vauva on normaalia rauhallisempi ollut, mutta eilen liikkui illalla sitten sen verran ettei tarvinnut huolestua.

Nyt on esikoinen lähdössä sukulaisille pariksi yöksi, joten tänään tai huomenna olisi hyvä synnytyksen alkaa eikä haittaisi vaikka alkaisi yöllä, kun tyttö olisi valmiiksi jo hoidossa :grin

Mieskin on nyt soitellut tällä viikolla joka päivä ja välillä jopa kaksi kertaa, että "joko nyt??".
Sekään ei nyt vaan ymmärrä, että ilmoitan kyllä :grin

Mutta toisaalta, jos miettii miehen näkökulmasta ettei pysty olemaan täällä kotona ja olla mukana näissä viimeisissä hetkissä, niin ei sekään helppoa varmasti ole.

Heh, joo oon tulossa Taysiin! :) Huomenna olis tosiaan tavoite siellä olla, ehkä treffataan. ;)

Noniin! Heräsin klo 4 vessaan ja jotenkin oli levoton olo eikä oikein uni tullut, niin tulikin oikea supistus! Jee! Senpä jälkeen oli vielä vaikeempi saaha unta ja ei kuulunu uutta supistusta. Noh, onneksi sain vielä ehkä tunteroisen nukuttua, mutta heräsimpä taas "menkka"kipuiluun. Äskön piti sitten käydä jo suoltatyhjentämässä ja sen jälkeen tulikin oikein mojova suppari. Kesto ehkä 2 min. Jospa tämä tästä lähtis! :) Positiivisella asenteella tähän päivään, vaikka onkin perjantai 13. Tai ehkä tämä vaavi tulis sitten huomisen puolella ulos. :)
Maha kyllä tuntuu olevan kovana, mut nyt ei kipeästi, että palas vissiin harjotustilaan. Ja vauva kyllä potkii! Tämä onkin ollut kokoajan niin touhuaja, että epäilen, että synnytyksessä kätilö saa varoa potkivia jalkoja ja huitovia käsiä. :grin

Hyvä brjo! josko se siitä tosiaan vahdittuis!
Mä en myöskään tänään viitsis synnyttämään, oli niin hyvä yö että tänään on hyvä touhuta:grin- käydä ruokakaupassa tulevaisuuden tarpeisiinkin, leipoa pakastimeenkin, tehdä jotain tosi hyvää ruokaa, siivota (blääh), ehkä jopa käydä kylässä.. oli eilinen niin vedoton yöllisten supisteluiden takia- varmaan neljät päikkärit piti ottaa ja eihän siinä paljon muuta sitten päivässä ehdi!
On kyllä taas tälläinen odotus, että viikkojen ajan on jokatoinen tai -kolmas yö ennakoivaa meinikiä ja sitten taas rauhaisaa..no ei auta kun toivoa että alkusoitto nopeuttaa loppurutistusta (se piiiitkä synnytys mulla kuitenkin taas päällimäisenä kauhukuvana-haluaa kokea SYÖKSYSYNNYTYKSEN, vaikka vessanlattialle..)

Kuulostaa kyllä hyvältä Brjo! :smiley-bounce013

Mä itse synnyttäisin mielelläni tänään, kun 13 on mun onnennumero :grin
Ja muutenkin olen jo valmis, että pääsen tutustumaan meidän pieneen perheenjäseneen.
Sekä meillä alkaa tuo muutto lähestymään enkä mä millään haluaisi synnyttää vasta, kun ollaan muutettu uuteen paikkaan.. Täällä meillä on todella hyvä tukiverkosto ja siellä meillä ei ole ketään, niin vähän pelottaa, jos menee kovastikin yliaikaiseksi..:oops:

Hyvältä kuullosttaa brjo! :)ei luulis enää pitkään menevän ni pääset punnertammaan vauvvaa maailmaan.

Itelläki oli eilinen taas yhtä supistelua ja pahaa oloa. Vaan vielä yhtenä kappalleena kotona ollaan. Eikä tässä vielä jouva synnärille, ku tyttö pittää huomenna viijä ouluun. :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Täällä taas niin huonosti nukuttu yö takana tai jo toinen putkeen. Eilinen päivä meni aika rauhallisesti tuolla vatsan puolella ja suppareitakin normaalia vähemmän. Illalla alkoikin sitten kova meno mahassa jota seurasikin muutama kunnon supistus. Yöllä heräsin myös suppareihin ja vatsan kiristelyyn ja jo kovasti toivoin että nyt se alkaa...siinä meni taas tunteja yöstä pyöriessä ja ihmetellessä mahan tuntemuksia. Ei siis vieläkään lähtö tullut :sad001 Mietin kyllä äsken, että kun kahteen yöhön ei ole juuri nukkunut niin voi olla ettei jaksaisi edes synnyttää just tällä hetkellä. Toivottavasti ensi yönä uni maistuisi.

Joo samaa unettomuutta täälläkin jo toinen yö takana. Supistelee välillä 10 min välein, mutta aika valjuja ovat. Eikä päivälläkään tule enää uni, väsyttää vain...

No Joo, mullakin vaan enää harkkasuppareita. Ihan tylsää. Olin kyllä jo niin innossaan, kun ihan kunnon suppareita tuli ekaa kertaa. Jospa kuitenkin olisi enne ja illalla alkais shoppailun päälle uudestaan. :) Vois ostaa läjän söpöjä pikkuvaatteita. <3

Musta olis hauskaa jos vauva syntyis huomenna, kun sen piti olla meidän hääpäivä (joka peruttiin kun vauva ilmoitti tulostaan). Mentiin sit salaa maistraatissa vihille tuossa keväällä ja juhlitaan häitä vasta ensi kesänä.

Tänään mulla oli aamupäivällä tunne, että onkohan pian lähtö. Meinasin alkaa sairaalakassiakin pakkaamaan. :grin Tuli kipeitä supistuksia ja vauvan pää painoi kipeästi jalkoväliin niin, ettei kumartuminenkaan onnistunut. Tää on tietysti vasta alkusoittoa, jota te muut olette kestäneet jo pidemmän aikaa. Ei siis parane hötkyillä tai tulee odottavan aika tosi pitkäksi... Ekaa kertaa tänään ylipäänsä toivoin synnytystä käynnistyväksi, kun oli niin tukala ja liikuntavammainen olo. Nyt taas normaalimpi.

Onko teillä jo aiemmin synnyttäneillä kokemusta/muistikuvaa siitä, käyvätkö vauvan liikkeet lopun lähetessä rauhallisemmiksi, vai onko ihan tapauskohtaista?

Mä en kyllä muista miten noiden liikkeiden kanssa on mennyt - ei kyllä ainakaan jokaisella oo liikkeet vähentyneet ennen syntymää..
tämä viimeisin tuntuu stressaavan kovasti supistuksia, alkaa ihan hulluna potkia supistuksien jälkeen..raukka pieni, on varmaan stressaava synnytys edessä. vaikka niinhän se aina on- pitää yrittää muistuttaa itseä, että on kuitenkin aina(?) raskaampaa vauvalle kun äidille..

Mä johonkin ketjuun jo taisin laittaakin, että meillä vauva alkoi keräilemään voimia syntymiseen jo päiviä aiemmin liikkeitä vähentämällä ja itse syntymäpäivänään oli niin rauhassa että tein liikelaskentaakin usempaan otteeseen ennen käyrille pääsyä. Mutta varmast on tapauskohtasta tääkin :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Meillä kanssa pieni liikkuu selkeästi vähemmän nyt. En ole kyllä tehnyt liikelaskentaa kuin pari kertaa, ehkä pitäisi useammin. Ehkäpä ajatteli sitten syntyä pian. :)

Mä oon nyt tänään myös syönyt tulista ruokaa, hyppinyt trampoliinilla (vähän) ja kävellyt reippaasti pitkin kaupunkia koko päivän. Eikä mitään! Silloin tällöin tulee niitä menkkakipuja, mutta ei mitään konkreettista. Mahan iho vaan kutisee kamalasti ja raskausarvet pikkuhiljaa valtaa vielä suurempaa alaa, kun tuo vaan jumittaa tuolla mahassa. Oon kyllä niin kärsimätön nyt!

Esikoisen aikaan liikkeet loppu kokonaan, tosin myös vauva voi huonosti ja nyt tän toisen kanssa liikkeet on muutaman päivän aikana vähentynyt ihan selkeesti en sit tiiä voisko olla lähtö lähellä

Taittaa olla aika monella lähön merkkejä :)ite en muista miten esikoisen kohalla nuo liikkeet, ei tainnu ennää viikkoon ennen synnytystä niin paljo liikkuu, ku normaalisti. Nytki tosi ussein joutunu herättelemmään ja laskemmaan liikkeitä tän toisen kohalla.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Täällä taas vauva on vilkastunut entisestään la:n (28.6.) lähestyessä :eek: Ja se myllerrys on ihan mahdotonta, tuntuu usein epämukavalta, jopa kipeältä. Mutta hyvä kun liikkuu. Se tuo turvallisuuden tunnetta, että vauvalla on kaikki hyvin. Vaikka mietin mä joskus niinkin päin, että ilmentääkö se vauvan möngerrys tukalaa oloa ahtaassa paikassa. Jos sillä ei olekaan hyvä olla siellä?

Mun nuorempi lapsi aikanaan laskeutui tosi alas lantioon jo pari kuukautta ennen synnytystä, ja syntyessään sillä oli korvat kuin menninkäisellä, kun oli ollut niin puristuksissa siellä. Se myös huusi hysteerisenä, jos sen pään ympärille kietoi jotain, eikä viihtynyt missään ahtaissa paikoissa, kuten kantoliinassa tai kantokopassa vaunuissa (pehmeä koppa). Tulkitsin sen jotenkin traumatisoituneen ahtaista kohtuoloista, ja olen tän raskauden aikana usein murehtinut, jos mun kohtu ei olekaan hyvä paikka vauvan olla. Jos siellä on liian tukalaa ja ahdasta. Ja sitä miettii usein silloin, kun vauva kovasti möngertää siellä tehden mun olon epämukavaksi, niin tulee mieleen, että tuntuuko siitä yhtä epämukavalta (tai vielä epämukavammalta). Sehän siellä ahtaudessa joutuu elämään.

Täällä ei ihmeemmin,rauhoittunut. Teki supistuksista vaan kipeämpiä potkimalla väliin... Mutta siis mulla torstain kans jomottwli koko päivän voimistuvasti ja yöllä tulikin jo ihan,napakoita suppareita n 10-15 min välein. Aamulla sit kontrolliin ysiksi, jossa todettiin vaan että oon 4 cm auki ja suoraan saliin. Siellä sit alkoikin supparit tihenemään oikein huolella ja tyyppi oli ulkona puoli kolmelta. Eli nopeasti tuli, kun lähti homma vaan,käyntiin.

Takaisin