Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä eilen tosiaan soitin synnytyspäivystykseen siitä mun päänsärystä ja siellä hoitsu sanoi, että aikuisella ei mikään 500 mg panadolia auta vaan aina gramma vaan kerralla.

Niinhän se pittää ottaa gramma kerralla. :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

juu itekään en suostus buranaa syömään ja ihan siksi kun sillä on vaikutusta todettu olevan. Lisäks mulla burana ei ole koskaan auttanut mihinkään kipuun :(

Voi vaan kuvitella mitä tuskaa on jatkuva päänsärky:confused:, sympatiaa Jenni89!
itsellä niin harvinainen vaiva että vetää kyllä arjen sekaisin jos päätä särkee.

huomenna olis neuvola 40+2, siihen asennoitunut ja sen jälkeen vois alkaa sen synnyttelemisen- menee paikallisneuvolakin kesälomalle, että josko se riittäisi tätä raskauttakin:p.
yhä tähtään torstaille, kovaa sadetta tulossa tännepäin - ei olis niín hiki sairaalassa..ja kasvimaakin pärjäisi kastelijatta:wink.

Voi ompa inhottava tilanne tuon vesirokon kanssa odecca. :/ Voin samaistua tilanteeseen, kun saman ikänen neiti kotona. Just kun nuille ei ees maha mitään. Toivottavasti sulta löytyy jo vasta-aineet ja pikkuneiti ei sairastua tai sairastua nyt ennen vauvan tuloa.

Mä oon ite aina käyttäny buranaa ja mulla toiminu paremmin kuin panadoli. Raskauden aikana kyllä vaan panadoli käytössä, mutta jos mulla ois kamalat päänsäryt, niin kyllä kokeilisin ottaa vaikka kerran buranan, jos vaikka helpottaa. Mutta en varmasti päivittäin uskaltas. Tsemppiä jenni89!

Tää on kyllä jottain niin kauhheeta, ettei kellekkään toivo sammaa. Varsinki ku pitäs jaksaa tuon kohta 5v neidin kans olla pihalla yms yksin pyörittää arkea, ni meinnaa pikkuhiljjaa usko loppuu. :(kiitti sympatiasta! Noni, sehän ois sitte toivottavasti siun viimenen neuvola ennen synnäriä lambi. :)itellä kans huomenna neuvola, 38+2.

Meillä kans neiti 5v- ja osaahan ne olla aika "vaativassa" iässä.. mutta tällä auttaa onneksi tuo muu katras, voin huolettaa ottaa päiväunta kun siltä tuntuu, 8-v 10-v ja 2-v kaikki katselevat toistensa perään:).
landella elossa on puolensa..en varmaan kaupungissa uskaltais ihan niin rennosti ottaa tätä lastenhoitoa..
Ja meillä nyt oma äitini ollut viimepäivinä ikkunanpesijänä ja siinä sivussa extrasilmäparina muutaman tunnin jokapäivä. mukavaa touhuta yhdessä ilman muita rientoja.
on nyt ihan asennoitunut vaan olemaan meille avuksi synnytyksen alkamiseen asti:smiley-angelic003, kullanarvoinen mami!

Lambi, tuo kuullosttaa kyllä hyvälle. :)itellä asuu vanhemmat 530km päässä, ni on aika hankala saaha ketään vahtimaan jos halluis levähtää. Siks on otettava kaikki rentoutus irti illoista, ku saa tytön nukkummaan. :)ja onneks saan melkeen koko perheen käymään juhannuksen jälkeen, ku ei ite vielä tuota matkaa jaksa lähttee vauvan kans ajammaan.
Mukava kuulla miten muilla arki sujuu näin loppumetreillä. :)

Mulle määrättiin panacodia keskiraskaudessa koviin migreenimäisiin päänsärkyihin. Saa syödä koko raskausajan ja tehoaa mulla silloin kun pelkkä Panadol ei riitä. Ainoo miinus että unettaa aika kovasti, ei ehkä hyvä juttu jos pitäis jaksaa juosta 5-v:n perässä. Mutta yötä vasten otettuna tietty käy.

Miullekki määräsivät sitä jo rv 12, mutta en uskaltanu alkaa käyttämään.

Huomenta kaikille ja tsemppiä loppuodotukseen! Täällä taas eileniltana pääsin innostumaan, kun luullakseni tuli limatulppa tai ainakin osa siitä pihalle :)! Tiedän kyllä, että siitä voi mennä vielä kaunkin synnytyksen alkuun, mutta merkki se on pienikin merkki että josko käynnistyisi luonnollisesti synnytys. Sanoin jo miehellekin taas kerran että josko NYT olisi lähellä (raskausviikkoja 40+4). En vaan enää täysin luota itseeni, että oliko tuo nyt sitten limatulppaa, kun se mun "lapsivesikään" ei nyt sitten ollut sitä mitä piti :grin. Neuvolaan parin tunnin päästä!

Mä oon kans lähdössä piipahtamaan neuvolassa ihan just ja nyt pääsen taas jollekin muulle th:lle kuin omalleni, se on lomalla. Eli odotettavissa asiallista kohtelua :D Aamusta oli verensokerit normaalit ja vaan 5.4 mut verenpaineissa alapainen oli 92 ja se on liikaa, turvotustakin on muutaman päivän aikana taas pukannut kolmisen kilon edestä ja tää olo on kohtuu jäätävä, saas nähdä mitä nuo tuolla tuumaa.

Sovitaan Tosca, että oli limatulppa. :) Kuitenkin parin viikon sisään olet vauva kainalossa.

Täällä tänään rv 39. Multa tuli se limatulpoa 1,5 viikkoa sitten ja olin ihan varma, että viime viikolla synnytän, mutta eipä sitten ei. Mies hokee, että ei se vielä tule, kun hänestä ei tunnu siltä. Juupa juu.
Toissapäivänä alko menkka jomotukset ja ällötykset, eilen oli vähän parempi päivä, mut tänä aamuna on kyllä taas ällö päällä. Ja toi mun alapääseutu on kyllä sairaan kipiä! Ja kokoajan jospain painaa. Jospa tämäkin vauva päättäisi ehkä tällä viikolla ulkoistua. :) Ja nukuttu on katkonaisesti. Ois ihana saada kunnon tukeva uni edes yhdelle yölle.

Onnea limatulpasta:grin, ja odeccalle toivottavasti asiallisesta th-käynistä:p. kyllä toivoisi noilla oireilla jo käynnistelyynkin pian pääsevän:eek:?
täällä paineet/turvotukset parantuneet näin loppua kohti- raskausmyrkytyspelko kummasti helpottanut!

alkuyöstä taas supistellut kivuttomasti pari tuntia - on se kivaa että jotain tapahtuu:rolleyes:, luo hiukka toivoa siitä että kohtu vielä osaa supistella kun aika vihdoin koittaa.. kun eipä noista nipistelystä varsinista hyötyä ole!

Tosca, toivotaan, että oli limatulppa :wink

Odecca, toivottavasti saat hyvää kohtelua! Mielenkiinnolla odotan, että miten meni :grin

Mulla ei ole nyt tapahtunut mitään
Mulla tuli niitä kipeitä supistuksia, mutta eipä ole niitäkään tullut enää..o_O

Tuntuu, että puhelin värisee, piippaa ja soi jatkuvasti, kun ihmiset ei näköjään ymmärrä, että ilmoitellaan kyllä viimeistään, kun vauva on syntynyt :rolleyes:

Meillä ei kukaan kysele koska vauva tulee, kun kerta vuoteen niitä tulee, niin ei ihmiset ole sillä tavalla malttamattomia :D

Gemini, täälläkin miunkin tutut ja sukulaiset, yms kauheasti utelevat, soittelevat, jne että joko olen jo synnyttämässä, haluavat jostain syystä olla niin kovasti siinä hengessä mukana .. hermostuttaa tommonen kun kuiitenkin just aijon kyllä ilmoittaa lähimmäisilleni sitten missä mennään .. ainakin omille vanhemmilleni ja sisaruksille.
Hermostuttaa vaan ajatus siitä, että kerron sitten ja kohta sairaala täynnä sukulaisia ja tuttuja .. vähän kyllä aloin epäröimään, että haluanko sittenkään ilmoittaa kenellekään, koska kaikki tuntuu haluavan tulla katsomaan sinne .. eihän se ole kuin hetki siellä, minkä joudumme olemaan kuitenkin ja luultavasti (näillä näkymin) haluaisin vain että miehykäiseni tulisi vain katsomaan meitä sinne sairaalaan .. Murrrr ! Rupes nyt taas ärsyttää koko hemmetin asia ............. >:D

Meillä sairaalaan pääse vain isovanhemmat, puoliso ja vauvan sisarukset.
*muoks* kantiksessa siis

Ja täällä pääsee nykyään sairaalaan katsomaan vaan isi ja vauvan sisarukset. :)

Takaisin