Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nykyään tuntuu olevan rajoitetumpaa ketkä sairaalaan pääsee katsomaan, mikä on tietysti ihan hyvä, kun äiti ja vauva saa totutella toisiinsa sekä levätä rauhassa.

Vähän turhauttaa, kun lauantaista asti on supistellut joka ilta jonkun verran ja sitten kaikki laantuu. Okei, ei ole vielä edes laskettu aika, mutta ei jaksais enää ootella yhtään. Tänäänkin on ollut kivuliaampi päivä ja väsyttänyt kovasti, että piti ihan pienet päikkärit ottaa.

Mä salakuljetan kyllä muutaman ystävän paikalle sairaalaan- ei mun pää kestä siellä yksin pakkomakoilla:grin. yritän toki ottaa huonetoverit huomioon, mutta kyllä mua ainakin enemmän häiritsee kokopäivän paikallaoleva "naapurin isä" kun vartin vieraileva naisihminen:wink. omat lapset ja mies varmaan taas vierailee hetken yleistiloissa- en mä halua sinne nukkumahuoneeseen ylimääräisiä tuoda, olkoon se tila rauhoitettu imettämisille jne. jos oikeen hanttiiin pistävät vieraiden kanssa, ei auta kun jalkautua kahvilaan..mutta sitten pitäisi olla jotain vaatetta päällä..

Kyllä ainakin vielä viime vuonna kättärillä oli vierailuaika, jolloin sinne sai tulla ketä tahtoi, en sitten tiedä onko täälläkin käytäntö sen jälkeen muuttunut. Mutta isä ja lapsen sisarukset saa käydä koska tahtoo, ja se on ihan kiva :)

Kemissä on vierailuaika klo 14-18 ja vieraat saa olla vaan isä, sisarukset ja isovanhemmat. Jos ei olevinnaan muut saa käyvä, ni mie oon sitte siellä vissiin yksin ja vauvan kans.. Isovanhemmat tullee ku on päästy kottiin, esikoinen on isänsä luona joensuussa, ku vauva syntyy ja vauvan isän kans ei olla yhessä. Eli eiköhän miulla saa olla muitaki vieraita. :D

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Voihan joku ystäväsi olla "puoliso":wink..ken uskaltaa vastaan väittää..

ja mä oon tosissaan mieluummin sairaalassa jokun ystävän kanssa asiaa puimassa(onhan se naisen kokemus aina erilainen), mies on kuitenkin ollut synnytyksessä, ja on sitten taas kotona, ei sen tarvi siellä sairaalassa mun kanssa kömmätä..

Naikkarilla isä saa olla muistaakseni mihin aikaan vaan ja muille oli sit vierailuaika

Oulussa iskä klo 12-18 ja sisarukset klo 17-18. Tosin viimeks mummu vaan ryykäs sinne. :D Mä taas tykkään että isi saa olla heti vaippaa kaverina vaihtamass/pesemässä ja viimeks kun olin kipiä ekan päivän (leikattiin se väliliha), niin toi mulle ruuat sänkyyn yms. Mut en jaksais kyllä muita nähä. Ihan kiva jutella huonekavereiden kans, kun kuitenkin tuota yhteistä on. :D
Toivottavasti en nyt olis kovin kipiä ja saisin reippaasti hoidettua vauvan kokonaan ite, niin ehkä päästäs aikasemmin kotiin. :)

Kantiksessa puoliso 9-19, isovanhemmat ja vauvan sisarukset 17-19.

Lambi, puoliso-ystävä varmaan riippuu siitä kuinka tarkkaan laitoksella hoitsut kattoo paperit että ken on puoliso... :p Mutta jaksaako ne ja viittiikö, ja kai se toisaalta on se ja sama ken siellä mukana häärii, kunhan ei ole laumaa ihmisiä...

Niin, kun voihan se puoliso vaihtua vaikka just ennen synnytystä..ja jos "jyrki" näyttää ihan "marjolta", niin minkäs teet..:rolleyes: tuskin ne passia pyytää nähdä kuitenkaan?

ja noi häärivät joukot on kyllä niin liukuva käsite- meillä ainakin on saattanut olla synnärillä jokin kymmenpäinen afrikkalais-"perhe" käytävillä hyörimässä puolipäivää(eikä takuulla oo hoitsut pyytänee nähdä henkilöllisyystod..)..ja se oma yksi ystävä on käännytetty pois ovelta:mad:. en käsitä systeemiä. miksi sitä yhtä ystävää kerrallaan ei voisi ottaa osastolle kahville johonkin käytävälle(mulle ainakin sellainen henkirekä, että ihan palautumiseen vaikuttaa)? kyllä meillä takuulla on enemmän häiriötä muille äideille jos oma perhe pääsee huoneeseen mellastamaan..o_O

Kyllä luulis ite saavan ees sen verran päättää ketä käypi kylässä siellä. Ite en ainakkaan jaksa jokaisen kohalla kysellä voiko hän nyt tulla vai onko liiaks haittaa vaikkei sukua oiskaan. Eiköhän se oo just sitä omaa henkistä puolta auttamassa etteen päin, ku saa nähä ystäviäki. :)

Liekkö jo jottain lähestyvään synnytykseen viittavaa, ku supistellu kippeesti eikä vauvakkaa oo liikkunu oikeestaan yhtään.. Pittää ruveta laskemmaan liikkeitä, ku ruppee huolettammaan. Tiiä vaikka alkas yöllä tositoimet. :o

Kuis kävi Jenni? yhävieläkö supistelee?
Täällä alkoi taas nuo suolentyhjennys-supparit:p..ehkä ne pikkiriikkisen tuntuu, mutta ei näillä vielä synnytellä..ei silti nukkumaankaan kykene. ja uus vaiva nivus-krampit tuli seuraksi (pohje- nyt vielä menetteliso_O)- sai melkeinpä kontata vessasta. no helpotti juomalla reilusti (ja saa taas juosta lisää siellä vessassa) että valvotaan nyt sitten vaikka. torstaitahan veikkailin hyväksi synnytyspäiväksi, kun tuota sadettakin vihdoin ilmeni..mutta eipä taida, josko sunnuntaina:rolleyes:..

mulla kanssa nuo nivuskrampit vaivanneet pari päivää. Todella kurjia. Ja joka pirun aamu supistelee, mutta sitten laantuu. Sais kyllä lääkäri huomenna jotenkin pyöräyttäätän homman käyntiin...

41+4

Mullakin oli maanantaina nuita menkkasuolentyhjennyssuppareita. Nyt ne ovat muisto vain. Millonkohan sitä päästään tosi toimiin? Kyllä sitä vaan oottaa. Toivotaan kaikille ihanan kipeitä suppareita loppuviikolle! :)

Meillä on nyt tulevat isovanhemmat kaupungissa odottelemassa synnytystä. :) En mä varmaan niitä kehtaisi sairaalalta käännyttää, kun ovat varta vasten tänne tulleet (omat vanhemmat kyllä kehtaisin). Toivon mukaan vaan ehtii näkemään vauvan nyt ennenkö lähtevät, kun tuntuu ettei se synnytys ole lähelläkään.

En vieläkään edes tiedä, miltä kipeä suppari tuntuu. Ja harjoitussupparitkin tuntuvat loppuneen, mikä on vähän hassua kun ainakin rv30 lähtien niitä on ollut lähes jatkuvasti, mutta nyt sitten kun pitäisi niin ei mitään.

Ajattelin tänään vielä yrittää kävellä ja siivota oikein paljon, ja kokeilla kaikki muutkin mahdolliset keinot, jos saisi tuon pikkuisen ulkoistumaan miehelle syntymäpäivälahjaksi perjantaina. :) Oon ollut kärsimätön ja odottanut synnytystä jo niin kauan, että alkaa kyllä tuntua, ettei tuo taida tulla itsestään ollenkaan.

Mulla ne kipeät supparit ollu niin kuin menkkakipuja. Olivat semmosia, mutta tosi kovia myös synnytyksessä.

No kiva tietää. :) Mulla on kyllä ollut menkkakivun tyylisiä kipuja joskus iltaisin, mutta ei ikinä sillä lailla aaltomaisesti jaksottain, kuten oikeassa supistuksessa kai on, vaan jatkuvana ja sitten hiipunut.

Ei mittään tapahtunu.. Tuli muutama yöllä, mutta ei niillä vielä minnekkää lähetä. :/noo, kovempia ootellessa.

Etkös säkin Annisla oo TAYSiin tulossa? Huomisaamuna sitten sinne treffit :) mä toivon kyllä, että lähtisi tänään tai viimeistään huomenna sen kontrollin jälkeen itekseen vauhtiin mutta siis tavalla tai toisella siellä ollaan huomenna aamusta.

Takaisin