Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niinpä, enää kaksi viikkoa ja silti tuntuu tällä hetkellä, että on niin pitkä aika :p

Saas kyllä nähdä milloin tulee lähtö, on ollut vain sellainen tunne, että ennen LA:ta, mutta saattaa vaisto olla väärässä.

Tänään koin tuossa alkuillasta aika kivuliaita supistuksia, kivuliaampia kuin aamuyöllä (tällä ei ole supistuksia) ja soitinkin miehelle omista fiiliksistä ja sanoin, että pitää sen puhelimensa äänet päällä yöllä, jos sen täytyy pistää kaasupohjaan kotia/sairaalaan päin.

Tehtiin lähipiirin kanssa suunnitelmia, että
miehelle tästä päivästä lähtien soitan vain, jos hänen täytyy lähteä ajamaan, muuten sitten viestittelen tai hän itse soittelee minulle.
Myös anoppi pitää varapuhelimensa äänet päällä öisin, jolloin hän tietää saman tien, että kun puhelin soi, niin se on minä ja tarvitsen kyydin sairaalaan.
Kahden lähiystävän kanssa, jotka asuvat naapurustossa ovat valmiita ottamaan esikoisen hoitoon mihin aikaa tahansa. Jos ei vastaa puhelimiin niin ovikelloa saa mennä pimpottelemaan :p

Että tällaiset suunnitelmat tällä hetkellä, kun H-hetki saapuu :)

Eihän sitä tiiä vaikka jo huomenna tulis siullakkii lähtö synnärille. ;)
Nuo on kyllä hyvä suunnitellakki kaikki etukäteen.
Itelle se käynnistys on siihenki nähen helpompi vaihtoehto, ku asun 500km:n päässä omista vanhemmista ja muista sukulaisista, ni ei oo ihan niin helppo saaha hoitajaa esikoiselle. Onneks muutama kaveri on luvannu kattoo sitä, kuhan miun tarvvii mennä synnärille. Hyvä kun tiettää etukätteen ajan millon niitä tarvii ni ei tuu itelle sitä ressiä, että kerkiikö ajoissa sairaalaan. :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Toivottavasti käynnistys sujuisi sitten hyvin. :) Ihan kiva, että käynnistävät, jos on ollut pahaa pääkipua jo noin kauan!

Mä juoksin meidän kerrostalon portaita ylösalas, mutta ei se mitään saanut aikaan. Tekisin itselleni varmaan sisätutkimuksen seuraavaksi, jos pystyisin. Ei vaan malttaisi odottaa!

Ja huh, kun huomaa kyllä kuinka poika on jo iso mahassa. Vähän kun tuolla kääntyy, niin koko maha vaan heiluu!

Sammaa itekki toivon. :)

Se malttamattommuus onkkii kaikista pahin. Ei vaan millään malttas oottaa että saapi sen pienen sylliin tuota mahhaa kasvattamasta :)onko teillä muilla ollu pahoinvointeja tässä loppuraskauvessa? Itellä ollu varmmaan 4 päivää jo ihan semmonen olo, että vois laatottaa. Hyi! :s

Voi huoh. Huonosti nukuttu yö takana. Illalla jo tuntu ettei malta käydä nukkumaan ja alkuyö meni pyöriskellessä. Kolmen aikaan ekan kerran vessaan ja sen jälkeen täytykin nostaa jalat seinälle kun jalkoja kiristi ihan hirmusesti. Viideltä alko ns. "menkkakivut", jotka vaan voimistu ja lopulta tajusin että kävi melko aaltoilevaksi.... kai ne sitten supistuksia on. Melkein pari tuntia jaksoin makoilla sängyssä kuulostelemassa ja lopulta piti nousta ylös. Edelleen välillä kipeitä supistuksia, mutta ei niin pahoja kun maatessa. Joskohan tää tästä nyt sitten rupeis etenemään omalla painollaan, eikä tartteis lauantaina mennäkään yliaikais kontrolliin.

Täällä on myös ollut oksettavaa oloa jo jokusen päivän, tai siis aamun varsinkin. Aikasemmissa raskauksissa ei tämmöstä ole ollut, niin kovasti toivon että olisi merkki että pentu tahtoisi tulla kohta ulos :) Toiveajattelua varmaankin, mutta kun alkaa jo kyllä niin odottamaan että koska se tulee, vaikka eihän tässä pitkä aika muutenkaan ole :)

Yöllä heräsin siihen, että oli pahaolo ja aamulla sitten vatsa aivan sekaisin. Eilen oli koko päivän kipeitä suppareita jotka sitten ennen nukahtamista loppuivat...plaah. Vatsa tuntuu jotenkin todella pinkeältä ja aralta ja alavatsaa kiristää. Mulla nyt 38+5 ja niin kovasti toivoisin jo pikkuista syliin :Heartred

Oliskin supistuksia, mutta kun ei yhtään mitään :( Paitsi toi oksettava olo, mutta se varmaan johtuu siitä, että ei tule aina yöllä syötyä tarpeeksi, niin kai se nälkä sitten oksettaa, en tiedä :/

Itsellänikin tuota ihmeellistä huonovointisuutta.. :think005
Tänä aamuna en ole mitään syönyt..
Odottelen tuota lounasaikaa, jos silloin viimeistään saisi jotain alas.

Alaselässä ollut tämän aamun ihmeellistä pientä särkyä.
En sitten tiedä kävikö eilinen 4km kävelyreissu, jotenkin selkään :)

Nuo pahat olot on ihan kauhheita. Ihan pitäs neuvolasta kysellä mistä ne johttuu. Jospa se meinaa että synnytys oiski lähempänä. :)Alkavia supistuksia oisko ;)
Itellä ei käy ikinä kävely aamulla selekkään, illalla tunttuu pahiten.

Mulla on pahoinvointia ja viimeyö meni oksentaen, eilen tuli niin kipeitä supistuksia ettei seupistuksen aikana pystynyt kävelemään yhtään ja ne alko viel kaupassa. Eilen oltiin perheen kanssa myös korkeasaaressa ja siellä kävely teki jokusen ihan napakan, mutta kipeitä oli vasta kun mentiin kauppaan. Siitä sit itkua vääntäen autolle ja kotiin ja kotona kun pääs pitkälleen niin siihen loppu kuin seinään :) Yön tosiaan oiksensin ja nyt tänään ei oo ollut taas minkään laisia tuntemuksia.
Eilen kävi myös semmonen vähemmän kiva juttu et sain puhelun ystävältäni et hänen pojalleen on puhejnnut vesirokon näppylät ja niitä on ihan hitosti, noh tämä lapsi oli meillä sunnuntaina monta tuntia leikkimässä mun esikoisen kanssa jolla ei vesirokkoa ole ollut... Nyt on sit soiteltu synnärille ja neuvolaan ja huomenna meen verikokeisiin et katotaan olenko itse sairastanut sen vai en, jos olen niin hyvä niin jos en niin aloitetaan välittömästi lääkitys. Esikoisella sitä ei ole ollut eli seuraavat 1-3 viikkoa jännitetään puhkeeko se sille vai ei, jos mulla nyt käynnistyy synnytys niin mitään asiaa ei esikoisella ole laitokselle veljeään katsomaan ja kiva tulla sit kotiin jos esikoinen täällä siinä rokossa on, koska se tulee vauvaan sit tarttumaan. Positiivista on et jos mulla on se ollut niin mun vasta-aineet suojaa vauvaa hiukan eli tulee mahdollisesti vain tosi lievänä sille, mutta jos mulla ei ole ollut niin sit vaan toivotaan et lääke ehtii auttaa ajoissa... Mä en välttämättä olis kaivannut tämmöstä pikku lisä jännitettä enää tähän loppuun, mutta minkäs tällaselle voi, katotaan mitä tuleman pitää, voihan tuo olla ettei se ehtinyt tarttua meistä keneenkään ja selvitään säikähdyksellä :)

Kyllä mie nyt ainakkii toivon, että synnytys alkas itestään.. käynnistysaika vasta 17.6. Ei oo kuulemma mikään hätä ja hyvähän se on niitten sannoo "ota särkylääkettä" vaikka ei saa ottaa(lääkärin mukaan se aiheuttaa nää pääkivut) ja miettikkää:kätilö sano että saapi syyvä buranaa kerran neurologi on sen määränny vaikka ois kuinka sikiölle haitallista. Millähän perusteella seki kätilö on paperisa saanu tuohon ammattiin. Melekkeen ois sama, ku oottas seurraavat 4 viikkoo sitä synnytystä. Niin kyrssii koko kemin synnäri ja sen porukka. -.-

Toivottavasti teillä muilla paremmat sairaalat ja kätilöt.

eikö Se Burana oo nykyään ihan ok muutoin kuin ekan kolmanneksen aikana? Vai vikan :) siis ihan siihen pakkaukseenkin muutettu

Viimesen kolmanneksen aikana sitä ei sais ottaa.. tai niin ainaki neuvolan th sano, en ite oikeestaan ikinä oo buranaa käyttäny ni en niin tiiä siitä. Se voi aiheuttaa sikiölle kuulemma verenvuototautia ja sydämmeen sivuäänen. En siks ite ainakkaan käytä sitä.

Mäkin oon ymmärtänyt, että ei Buranaa raskauden aikana (??)
Ja itse olen kyllä allerginen ibuprofeenille, että se on mulle muutenkin vaarallista, joten en kyllä muutenkaan sitä ota..

Neuvolassa sanovat aina, jos johonkin särkee/sattuu niin Panadolia.
Harmi vain ettei Panadol kyllä auta mun kohdalla yhtään mihinkään..

Ja miulta just sen panadolin syömisen kieltivät ku se olevinnaan aiheuttaa nää kivut.. Huoh en paremmin sano. Eli ei oo ku kaks vaihtoehttoo: 1. Joko otat buranaa ja aiheutat pahaa vauvalle tai 2. Kärsit kauhheet pääkivut vielä viikon.. Ja tuota nyt tarvihe kahta kerttaa miettii kumman valihen. Vauvan terveys etusijalla, tunnu ennää viikon pääkipu missään tän melekkeen 9kk pääkivun jäläkkeen :)

Tuli tässä mieleen yksi tapaus, joka sattui, kun kerran jouduin sairaalaan (en siis raskauden aikana) ja mulle tuotiin lääkkeitä niin kysyin, mitä lääkkeitä ovat niin sanoi, että Buranaa, johon vastasin etten saa syödä, koska ne aiheuttaa mulle sisäistä verenvuotoa.
Hoitsu vain naurahti ja sanoi, että tietenkin voin ottaa.
En tietenkään suostunut ja sanoin, että pitäisi näkyä ihan mun tiedoissa etten voi käyttää.

Kyllä tuli sitten häntä koipien välissä takaisin toisten lääkkeiden kanssa ja vielä koitti pelastaa itsensä, että "Joo siis, heh, heh, eihän nämä Buranaa ollutkaan edes".

Hoitovirhe siitä olisi kuulemma tullut, jos lääkkeet olisin syönyt ( siis ne lääkkeet jotka alun perin oli siinä kipossa, kun oli selvästi vaihtanut ne).

Että kyllä sitä joutuu välillä olemaan itsekin tarkkana, vaikka sitä toivoisi, että 150% voisi hoitoihmisiin luottaa.
Vahinkoja tietenkin sattuu, mutta tuokin oli tuommoinen asia, jonka hoitajan olisi pitänyt tietää, kun ottaa vastaa uuden potilaan niin tarkastetaan juuri potilaan tiedot.

Oho. Ois ollu ja paha hoitovirhe. :o ei niihin voikkaa luottaa täysin.

Tällaista löytyypi HUS:n sivuilta, burana kuuluu tulehduskipulääkkeisiin ja sitä ei saa käyttää raskaana jatkuvasti, satunnaisella käytöllä tuskin on vaikutusta.

"Tulehduskipulääkkeiden käyttöä tulisi välttää raskautta yritettäessä, aivan alkuraskaudessa ja raskauden loppukolmanneksen aikana. Raskautta yritettäessä tämän ryhmän lääkkeet estävät munasolun irtoamista (ovulaatiota) ja alkuraskaudessa lisäävät mahdollisesti keskenmenon riskiä. Loppuraskaudessa ne saattavat aiheuttaa sikiön sydämen oikovirtauskanavan ennenaikaisen sulkeutumisen ja munuaisvauriota. Uudempia tulehduskipulääkkeitä (koksibeja) ei suositella, koska niitä ei ole riittävästi tutkittu raskauden aikaisessa käytössä."

pätkä on siis täältä: http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...askaana_olevan_kivun_hoito/Sivut/default.aspx

Jätän ite kyllä välistä silti, vaikka ei yksittäisellä otolla oiskaan vaikutusta.

Takaisin