Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on jotenkin voimaton olo.
Eilen oli väsymys, mutta nyt on sellainen ettei mitään jaksa oikeasti tehdä ja tahtoisin vain makaa sängyssä.
Päätäkin särkee inhottavasti.
Nousinkin sängystä vasta 10 aikaan, mikä mulle on siis tosi myöhään, mutta meen kyllä varmaan kohta lämpimään suihkuun ja siitä takaisin sänkyyn.
Ei ole sellaista fiilistä, että olisi kiva lähteä synnyttämään.. :confused013

Sufi, tervetuloa joukkoon miunki puolesta! :)
On ollu miullakkii niitä alamahan kiristystä ja kipuja kävellessä. Onneks vauva ei oo laskeutunu vielä nii alas, että tuntus pahalta kävellä.
Itekki meinasin yrittää sitä saunan jynssäystä tännään, ku ei eilen ne supparit ennää jatkunukkaa niinku toivoin. Aamulla oli yks tosi kippee, että ihan veti kippuraan sängylle.
Gemini, voi ei tuota siun oloa. :/toivottavasti paranee päivää kohen tai sitte se väsymys valmistaa synnytykseen, että nyt leppäät kunnolla. :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Siis, tässä loppuraskaudessa on mun mielestä pahinta ollut juuri nämä olotilojen muutokset..
Yhtenä päivänä sitä on energinen ja hyvinvoiva ja seuraavana päivänä taas saattaa olla ihan makuupotilas ja niin vaivainen.. o_O
Sitten kun sitä on sopinut jotain menoja etukäteen niin ei ole koskaan varma, että missä kunnossa sitä on.
Onneksi itse olen jaksanut kuitenkin ihan hyvin ettei ole tarvinnut perua mitään, vaikka olo olisikin ollut suoraan sanottuna paska...:rolleyes:

Nyt en kyllä tässä vaiheessa enää mitään sen suurempia suunnitelmia tee kenenkään kanssa.

Tänään mennään syömään ja saunomaan anopille, mutta onneksi mieskin tulee kotiin tänään niin ollaan autolla liikenteessä :)

Ite kironnu ihan sammaa. Joskus vois vaan nukkuu koko päivän ja joskus ois virttaa ku pienessä kylässä. Eikä ikinä aamulla herätessä tiiä mikä on olo myöhemmin.
Nyt nautit sitte vaan juhannuksesta ja toivotaan että saisit virtaa :)

Tsemppiä kaikille tuskailijoille! Kyllä ne kaikki vielä syntyy ennenpitkää!
Ja mä sain sen nopean synnytyksen josta haaveilin!
Kertakaikkisen hieno kokemus, ei se iso vauva ole yhtäkuin hankala synnytys!

Mahtavaa Lambi! :)

Mäkin sitten nukuin sellaiset parisen tuntia tuossa, vaikka piti vain vähän levähtää :oops:
Ja on mulla kyllä ihana tyttö, kun antoi mun nukkua ja itse katseli elokuvaa.
Kiitin tyttöä ja sanoin, että haluan antaa kiitoslahjan, kun oli niin reipas ja kiltti :Heartred :)
Yleensä on huono olo, kun nukun päivällä, mutta nyt oikeastaan on olo vähän parempi.

No niin nyt se munkin synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy vihdoin ja viimein :)! Tänäaamuna oltiin siis yliaikaiskontrollissa ja mulla viikkoja täynnä 41+5 tänään. Saatiin hienoja uutisia: Vauva oli virkeä, painoarvio 3500-4000g(toivon lähemmäs ensimmäistä!) ja paikat oli peräti 2 cm auki, kun vähän jännitin onko tuolla alakerrassa mitään tapahtunut. Lääkäri sanoi, että paikat oli sen verran valmiit, että olisivat voineet jo puhkaista kalvot, mutta koska heillä synnyttämässä ruuhkaa, laittoivat kotiin :grin. Meidät toivotettiin kuitenkin jo huomisaamuksi kello 9 takaisin tervetulleeksi ja sitten aloitetaan kalvojen puhkaisulla. Lääkäri kyllä sanoi, että sorkki sen verran kovakouraisesti paikkoja että voipi hyvin käynnistyä supparit jo ennen huomisaamua :)! Jee jee, nyt kun tietäis vielä miten päin täällä kotona olis, kun elää ehkäpä "viimeistä päiväänsä ilman vauvaa". Taidan yrittää kuitenkin nyt ensiksi levätä!

Loistavia uutisia siis eikä tarvii miettiä, mitä juhannuksena tekisi :grin

Lepäät ja nautit viimeisistä hetkistäsi vauvattomana :p

Mies tuossa naureskeli, että poika ei viitsi keskeyttää iskän työmaita ja syntyy juhannuksen pyhinä sen vuoksi :grin mies siis yrittäjä rakennusalalla.. Ja sekin vielä, että meillä on huomenna 9-vuotispäivä sekä 6-vuotis kihlajaispäivä miehen kanssa! Aika päivä tulossa :p! Toivon kaikille muillekin tilanteen pikaista etenemistä!! Ja tiedän, että ei käynnistys etene välttämättä supernopeasti, mutta tää on jo itellä puolivoitto kun tällaiseen tilanteeseen vihdoin päässyt :). Nyt nukkumaan, vaikka olo on enemmänkin tällainen :excited001.

Ihana lahja äidille ja iskälle :Heartpink

Tajusin juuri, että vauva on ollut todella hissukseen koko päivän, mikä ei ole yhtään normaalia...
Pitäisikö mun tehdä liikelaskentaa nyt vai odottaa vielä kärsivällisesti, jos vauva sittenkin vain nukkuu ja villiintyy illalla :confused004

Tosi hyviä uutisia tosca! :)
Gemini, sama täällä. Nukuin parin tunnin päikkärit ja vauvakaan ei oo ollu niin vauhissa ku normaalisti. Kyllä se heräilee jos tönii hereille ja sen myötä hyvin liikkuu. Voithan sie tehä liikelaskentaa varuilta. :)

Tuosta vielä, ku siun tyttö anto siun nukkuu ja kahto ite elokuvaa, ni miun tyttö ku on nyt ollu kohta viikon isänsä luona. Ja se soitti tätinsä kans miulle, ku on niin ikävä. Ni eihän se reppana saanu sanottuu mittää, ku purskahti itkkuun samantien ku kuuli miun äänen. Siinä kyllä tuli itku itelläki ja jatku sen puhelunki jälkeen. :'(on sitä kyllä ikävä, ja toinen viikko vielä pitäs olla erossa.
Muuten oisin vaikka lähteny ajammaan Joensuuhun, mutta ku pelkän viikonlopun vaan vois olla, maanantaina se käynnistys(ellei sitte siellä ois käynnistyny :) )

Voi pientä :sad001 :Heartred
Kaksi viikkoa on kyllä aika pitkä aika.. :oops:

Munkin tyttö oli kaksi yötä sukulaisilla tuossa viime viikonloppuna ja olisi saanut olla pidempääkin, jos olisi vain halunnut, kun alkaa olla sen verran iso tyttö, mutta oli sitten äitiä tullut sen verran ikävä.
Sellaiset pari yötä pystyy hyvin olemaan erossa, mutta sitten haluaa monesti tulla jo kotiin.
Miehen kanssa, kun oltiin erossa sen pari vuotta, niin silloin tyttö kyllä viihtyi isänsä luona pidempääkin, mutta ei me yleensä kolmea päivää pidempää erossa oltu työn kanssa.
Tällaiset tilanteet ei kyllä ole helppoja lapsille, kun ei ole aikuisillekaan.. :sad001

Sulla on siinä mielessä nyt hyvä tilanne tietty, että tytöllä on paikka, jossa olla sun sairaalassaoloajan ja pääset sitten kotiutumaan vielä rauhassa vauvan kanssa :)

Nii, ja ku normaalisti ne ajat on ollu vaan viikonloppuja mitä on oltu erossa. Mutta nyt piti ottaa vähän pitempi aika, ku sitte ei taas tiiä millon pääsee olemaan isänsä ja muitten sukulaisten luona. Enhän miekkää heti parin viikon ikäsen kans lähe ajammaan 500km.
Niinpä, on se ja toivottavasti ollaanku jo vauvan kans kotiuduttu ku esikoinen tullee kottiin, ni ei enempää tarviis oottaa sen näkemistä. ♡

Minä äkkäsin tuossa päivällä yhtäkkiä, että tukala olo lantiossa johtuikin osaksi ummetuksesta. Tai vatsa oli vain kovalla, mutta lantiossa niin ahdasta, että rupes heti kipuilemaan. Kokeilin sitten ensi kertaa eläissäni microlaxia ja jopas helpotti!

Selän vihlonta ei tokikaan hävinnyt mihinkään ja menkkamaiset kivut tulivat tilalle - mutta nuohan vois melkein enteillä juhannusvauvaa? Jos oikein kovasti toivois ;)

Mä oon muuten huomannut, että monesti jos ite ottaa rauhallisemmin on vauvakin rauhallinen. Levätään samaan aikaan :)

Täällä pitänee kohta alkaa hiukan kattelemaan näitä välejä supistuksissa, ensin suihkuun ihmettelemään.
Mulla kävi nyt niin et kävin naikkarilla ja todettiin et verikokeiden ja oireiden vuoksi voidaan todeta et on myrkytys päällä, paineetkin oli taas korkeet ja lääkäri totes et kyllä me tää nyt käynnistetään. Sit alettiin pohtia et mitenkä se tehdään, lääkkeellinen ei käy edellisen sektion takia ja kun arpi on niin ohut, kalvoja ei saa puhkaista mun sairauden takia kun siinä on riski et tarttuu vauvaan, vaihtoehdoksi jää ballonki. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totes että ei me kyllä laiteta sitäkään, tää lähtee tästä ihan varmasti itellään, oot kolmisen senttiä aukia ja kaulaa noin sentti. Totes et tuskin tarvitaan muita toimenpiteitä kun et hän ärsyttää paikkoja lisää ja meet kotiin odottelemaan, se sit kairas ihan huolella ja irrotteli kalvoja reunoista ja puolisen tuntia sen jälkeen alko kipeet supistukset joita nyt ihmetellään kotona. Anoppi on valmiustilassa ja mä toivon sydämmeni pohjasta et nää ei tästä lopu enää vaan jatkuu niin et päästään asiaan :) Painoarvio 3,1kg, istukan virtaukset ok, mutta istukka kuulema tosi kalkkinen jo nyt, tänään viikkoja 38+4

Tsemppiä odecca! :)

Takaisin