Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koska sulla Gemini olikaan se muutto?

Me tässä suvun kanssa tänään nähdessä puhuttiin pojan painosta, ja aika moni kauhisteli miten nelikiloinen muka mahtuisi minusta ulos kun en ole kauhean suuri tai leveä. Nyt rupes vähän itseäkin hirvittämään! Ja täähän ehtii tästä vielä kasvaan, jos synnytys ei pian ala.

Meillä on muutto ensi viikonloppuna lauantaina.
Josta tulikin nyt mieleen, että täytyyköhän mun valmiiksi ottaa yhteyttä sitten sinne uuteen neuvolaan...
Ääk, enpä ole muuten näitä asioita tajunnut selvittää... :confused:
Neuvolassa kyllä mainitsin yhdessä vaiheessa muutosta, mutta en ole tainnut mainita, että muutetaan ihan muualle päin Suomea..

Kylläpä täällä on tapahtunut paljon! Tsemppiä kaikille tositoimissa oleville ja toivotaan pikaista synnyttämään pääsyä sitä toivoville. Mä uin vastavirtaan ja toivon, että pysyisi vauva masun puolella vielä vaikka pari viikkoa, niin saisi muuttopuuhat päätökseen. Ristiriitainen toive sikäli, että fyysinen olo on sellainen, että mieluummin ottaisin vauvan jo tänne masun ulkopuolelle potkimaan. Mutta tavaroiden purku ja järjestely uudessa kodissa, ja vanhan lopullinen tyhjentäminen ja siivous sujuu varmaan kuitenkin helpommin ilman koko ajan tissiä tai vaipanvaihtoa tarvitsevaa vauvaa.

Nyt siis kriittisin osuus muutosta takana, ja vietetään ensimmäistä yötä uudessa kodissa (happy happy happy!). Paljon on kuitenkin vielä tekemistä molempien asuntojen kanssa. Toivottavasti ei kaikki rehkiminen käynnistä synnytystä vielä. Supistuksia on tänään kyllä tullut jonkun verran, kun muutoin mulla ei niitä juuri ole ollut. Mutta ei ne onneksi ole mitään synnytyssupistuksia vielä.

Hei, mulla on ehkä nyt kipeä supistus! Tai kipeä ehdottomasti ja supistus ilmeisesti, mutta en mä nyt tiedä onko nämä niitä supistuksia vai jotain muuta. Tää on kestänyt ainakin pari minuuttia jo putkeen ja sattuu aika paljon, eikös niiden pitäis loppua kuitenkin alle minuutin jälkeen, ainakin alussa?

Ois kyllä kiva, jos rupeaisi jo tapahtumaan. :)

Nyt on jo annisla tosi kysseessä! :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

ei täälläkään mitään synnytetä :D pöh, puhettakaan moisesta...taidetaan kaikki 23.6. LA:n naiset olla vielä yhdessä osassa :D
täällä kyllä varmaan menee yli, olo on sellanen. Synnytys on nyt alkanu jo ahdistaakin, onks pakko jos ei taho??

Tällä ollaan myös yhtenä kappaleena. Supistukset kyllä vaan jatkuu mutta ne kivuliaat vielä puuttuu.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Juu, täällä onneksi panadolilla ja levolla helpotti tuo kipu, oli sellaista jatkuvaa ja tosi voimakasta, hieman kuten viimeksi synnärillä käydessä mutta voimakkaampaa. Nyt koitetaan nukkua ja katsotaan käykö mitään.

Vaikkei vielä lähtö tulisikaan, silti kyllä kiva että jotain edistystä tuntuu olevan!

Mä täällä taidan olla "pisimmässä" päässä odotusaikani kanssa kun tänäaamuna täynnä jo 41+5! Onneks tänään yliaikaiskontrolli niin josko sieltä sais sitten konkreettista käynnistyspäivää tietoon:)!! Ihanaa kun täällä on niin moni jo saanut vauvansa! Musta alkaa tuntumaan ettei tää odottaminen pääty ikinä :sad001 :grin!

Ei näy täälläkkään mitään synnytykseen viittaavaakaan..ei supista, ei näy limatulppaa ei mitään. Huomenna laskettu ja yli mennään varmasti heittämällä :) Mutta 2 viikkoa maksimissaan enää, niin kyllä sitä jaksaa odottaa :)
Eilen sain pedattua pennun sängyn valmiiksi, eli nyt saisi kyllä tulla jo jos vaan tahtoo..mutta eipä tuo tahdo, laiskoja nämä kaikki meillä on olleet tulemaan :p

Annisla, mullaki oli nuita pidempiä supistus kipuja jo oisko viikkoa ennen synnytystä. Välissä loppu ja sit yhtäkkiä oli taas ja muuttuki sitten ihan laskettaviksi supistuksiksi.

Ei täälläkään vielä synnytetä... Katotaan mitä lääkärit sanoo, saanko kuinka pian käynnistysapua jos ei ala itekseen tapahtua. Kipeitäkin supistuksia on ollut ja ihan säännöllisesti, mut sit ne aina katoaa...

Hei kaikille, minä uskaltaudun muutamien päivien lukemisen jälkeen ottaa osaa itsekin keskusteluun :)

Nimimerkin takana on siis vm. 84 ensiodottaja, jolla LA oli 17.6, eli tänään on 40+2. Kärsivällisyys on ollut todella koetuksella ja teidän keskustelu on antanut toivoa kovasti :)

Semmosta oisin kysynyt, että onko kellään muulla tämmöistä vaivaa, että kävely ois tässä vaiheessa käytännössä melkein mahdotonta? Minulla on alavatsa ihan "kovana", eli siellä tuntuu ihan valtaisaa painetta (ja on tuntunut nyt jo pari päivää). Nyt sen lisäksi vielä alaselkää vihloo joka askeleella. Onko vain toiveajattelua, että kohta pääsisi synnärille? :D

Mulla tuli heti vesien menon jälkeen tollaiset tuntemukset. :)

Eli vois olla, että minun pelkoni heinäkuisesta synnytyksestä ei ehkä toteudukaan... *koputtaa puuta* ;)

Minun perhe on vähän asettanut (ei tokikaan tarkoituksella) paineita synnytykselle, kun tulevat juhannukseksi tänne meidän suuntaan.. Kyllähän se kaikki tietää, että vauvaa tulevat kattomaan - harmi vaan, että vauva ei vielä ole ottanut onkeensa viestejä näistä vierailijoista ;)

Mulla myös kävely välillä todella hankalaa kun vatsa tuntuu todella kovalta ja painavalta. Myös tuota painetta on kivasti. Nyt olen kyllä vetänyt ihan kunnon kävelyjä vaikka ne tuntuu aivan kamalilta...pakko yrittää saada tää jäbä täältä ulos. Mulla Pihla käynnistettiin synnytys alle vuorokauden sisään kun vettä oli alkanut tulemaan...toki oli jo 2 päivää odotus mennyt yli mutta se tuskin asiaan vaikuttaa. Kyllä ne varmasti pian käynnistää jos ei itse käynnisty. Itsekin niin toivon että tulisi edes vettä jotta varmasti alkaisi kohta tapahtumaan... :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tervetuloa joukkoon sufi! :welcome

Annisla, toivottavasti sulla lähtö tänään tulisi! :smiley-bounce013

Mä oon tehnyt myös tuota, että kävellyt silti vaikka vatsassa tuntuisi.
Tuo alaselän kipu alkoi vaivata viime viikolla kävellessä.

Enpä yhtään ihmettele, että keskikropassa alkaa tuntumaan, kun on tämä yhtä tasapainoilua.
Koittaa pitää ryhtinsä, mutta maha vetää eteenpäin ja sitä itse automaattisesti nojailee taakse päin :p

Kasassa ollaan. Hirveästi tullut sosiaalista elämää viime aikoina kun ihmiset kyselee kuulumisia. Onneks kuitenkin vain ne ns. Läheisimmät ni ei ole hermo mennyt vaan on saanut vähän purkaa omia olojakin samalla. Ihanaa että täällä oikeesti tapahtuu, antaa fiilistä siitä että minäkin vielä... Toi alamaha ja alaselkäkipu kävellessä on ainakin mulla vaivannut paljon mutta ei aiheuta niin kipeää ettei voisi puuhailla. Siispä rupeen laitteleen paikkoja juhannuskuntoon ja leipoon sunnuntaiks miehen valmistujais kahvituksia varten, kun taidetaanpa nekin nyt ehtiä pitää :)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Täälläkin vielä yhdessä koossa. Tänään LA ja rupee pää sekoomaan, kun joka päivä kyselyitä, että onko syntynyt tai jaa, et oo viel poksahtanu ja kaikille joutuu sanomaan, et kyl sit ilmotetaan, kun vauva sylissä.:smiley-angry016 Onneksi sentään omat ja miehen vanhemmat ei hiillosta.

Ärsyttää, kun ei oo ees kauheesti nyt ollut mitään synnytykseen viittaavaakaan. Ei oo tullu limatulppaa, eikä mitään verisiä vuotojakaan. Jonkin verran vaan viiltäviä kipuja alapäässä ja supistuksetkin ollu kivuttomia. Viimeks sunnuntain maanantain välisenä yönä oli kovasti supistuksia säännöllisesti muutaman minuutin välein ja kestikin jopa melkein minuutin kerrallaan, mutta sitten loppuivat.:sad001 Olivat kuitenkin kivuttomia, että tässä rupee tuntumaan, että tuleeko mulle kipeitä supistuksia ollenkaan. Äitini ei meinaan missään vaiheessa tuntenut synnytyssupistuksia, että mietityttää, että olenko tullut häneen.

Kaikkia ässiäkin on yritetty, mutta ei tunnu olevan kauheasti hyötyä. Ajattelin, että jos tänään pesis omien vanhempien luona saunan juhannuskuntoon, kun itsellä ei saunaa ole. Jos siitä olis jotain apua, kun jynssää kunnolla.:)

Juu, kyllä ne supistukset sitten loppui kun tuo kipu katosi. Nukuin kyllä todella hyvin sitten koko yön, jos jotain positiivista pitää hakea. Ja me ollaan tänään menossa muumimuseoon miehen vanhempien kanssa, niin ihan kiva että sekin ehditään vielä tehdä. :)

Mä oon kävellyt viime aikoina tosi paljon, mutta luulen että eilisen kävelyt osaltaan aiheutti noita supistuksia. Ihan hyvin pystyn vielä kulkemaan, mutta välillä tulee kävelystä vatsakipuja ja sitten pitää vaan hidastaa tai istua vähän aikaa.

Ei kai tässä enää kauaa mene! Mua ei oikeastaan oman olon puolesta enää haittaa vaikka menisi reippaasti ylikin, mutta miehen vanhempien takia toivon että syntyisi pian. Ja potra poikahan sieltä on tulossa, että siinä mielessä parempi ettei ehtisi kasvaa enää kovin paljoa.

Takaisin